Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
colunder

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door colunder » ma 16 aug 2010, 16:55

Ja, soms is scheiden zo gek nog niet :D :D
Ik mag nu lekker zelf uitmaken waar ik mijn geld aan uit geef.
Ik had nezelf al een goed zadel beloofd toen ik Alex nog hhad, helaas heeft dat toen niet zo mogen zijn.
Dus had ik gezegd als Ché een beetje uitgegroeid is koop ik er voor hem 1.
Dit werd nu iets eerder dan verwacht omdat het zadel wat ik voor hem had gewoon niet goed meer lag.
Dus heb ik de zadelmeneer laten kopen en een mooi zadel voor hem(en mezelf besteld).
Maar, dat zadel wil ik thuis houden en dus niet op stal laten hangen i.v.m. diefstal.En, omdat ik van plan ben om in de toekomst weer een huurster voor hem te zoeken heb ik besloten om er nog een veelzijdigheiddszadel bij te kopen,zodat ik niet een huurster met mijn dure zadel hoef te laten rijden(die wil ik lekker voor mezelf houden :D )
Dat veelzijdigheids zadel kan dan wel gewoon op stal blijven hangen,en dat kan ik dan zelf ook gebruiken als ik eens met Ché wil springen.
De massimo Trail komt over 4 tot 6 weken en de wintec over 2 tot 3 weken,tot die tijd heeft Ché dus nog vakantie.
Hopelijk hoef ik dan voorlopig geen zadels meer te kopen(collin's zadel heb ik vorige week na ong. 18 jaar gebruik in de kliko gegooid,de onderkant was helemaal gebarsten)

Nathalie, je staat prima op Cos hoor,je zou niet zeggen dat je net zo lang als ik ben.(of is het nou dan ik?)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Jilly

Bericht door Jilly » ma 16 aug 2010, 17:22

Ik ga even googlen op die stijgbeugels, lijkt me wel interessant. Hoeveel heb je ze betaald als ik vragen mag?

Morgen heeft Hay een afspraak bij de tandarts staan, ben benieuwd! Vorig jaar zijn er wolfskiesjes getrokken en een paar losse doppen uitgeslagen, verder was alles ok. Omdat hij toch nog wat tanden gewisseld heeft laat ik het toch maar even nakijken.

Vandaag was het hier gelukkig nog droog (nu vond ik het heerlijk dat de weerman het fout had hihi) dus heb een mooie ronde gedaan met Hay. Langs het weggetje wat een eind achter stal loopt, hij wist heel goed waar zijn thuis was en vond het erg raar om langs de andere kant te passeren. En dan al die enge koeien in fjordenkleur vond hij ook maar niks, maar al bij al liet hij zich makkelijk overhalen om verder te gaan en was hij super braaf :L

Ga maar proberen om een trailer te regelen voor de 29ste, dan organiseert schriktraining.nl een dag bij ons in de buurt, lijkt me heel leuk!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » ma 16 aug 2010, 17:59

Schriktraining lijkt mij voor Co ook wel geschikt al zal hij waarschijnlijk eerst compleet in de stress schieten, dat is echt het type ruwe bolster, blanke pit! Hij heeft een grote mond, maar een erg klein hartje ;)

Hier nog wat foto's van vandaag en een van vorige week, had lekker met hem gewerkt! O:)
Vandaag hebben een een simpel dagje gehad, was wat voor de keuring aan het oefenen en toen ben ik er zo nog maar even op gesprongen. Hij vind ook alles prima!

vorige week, wat heeft ie toch een groot hoofd als je het zo ziet he! :
Afbeelding

Vandaag, wil vrijheidsdressuur met hem gaan doen en hij liet alvast even zien dat hij er al wat vanaf wist :=
Afbeelding

En tot slot Co zijn favoriete pose, oren naar achter en op rust! 8-)
Afbeelding
Uit het oog, maar niet uit het hart!
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 16 aug 2010, 18:13

Zal je nog mee kunnen vallen. Veel paarden zijn met schriktraining zoveel rustiger dan de baas verwacht. Ligt ook puur aan je eigen houding. Als je zelf het idee hebt dat je paard iets wel eng zou kunnen gaan vinden dan merken ze dat jij het eng vindt en gaan ze niet meer. Ik heb met mijne op 1 jarige leeftijd al schriktraining gedaan, die kijkt inmiddels echt nergens meer naar. Moest op de keuring ook functioneren als "timorretjes langs de hooglanders lok pony"
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » ma 16 aug 2010, 18:22

Haha okee, dat is wel grappig!

Het is 9 van de 10 keer bij hem ook meer ondeugendheid dan echte angst, de ene keer loopt hij zo langs een vuilcontainer en de keer daarna is het ineens onwijs "eng".
Het enige waar hij echt bang voor is zijn koeien, god mag weten waarom maar daar schiet hij wel elke keer de stress van in.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 16 aug 2010, 19:21

Mijne absoluut dus 0,0 angst voor moemoes. Die heeft regelmatig met de kudde jonke paarden bij de moeeees gestaan in de wei. Ze zochten echt de koeien op als het donker werd om bij de groep daar te slapen.
Afbeelding
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » ma 16 aug 2010, 19:28

Echt? Nou dat hoef ik hier niet te proberen := eenmaal is hij zelfs aan de kletter gegaan om maar zo snel mogelijk weg te zijn.
Helaas voor hem staan hier in de omgeving in bijna elke weide wel koeien, dus hij wordt al wat minder panisch maar zodra ze gaan rennen dan is er geen land meer te bezeilen met hem :Y)
Jilly

Bericht door Jilly » ma 16 aug 2010, 19:31

moemoe haha, dat betekent hier grootmoeder :+

Weet niet hoe Hay gaat reageren, hij is niet het type paard wat écht ergens van over de zeik geraakt. Als hij schrikt dan is het even een paar passen vooruit of even ter plaatse een hupje, of niet verder willen, maar hij is nog nooit echt aan de kletter gegaan. Verder is hij ook redelijk cool in het hoofd, maar hij is het nog niet echt gewend van op vreemd terrein te komen, al die andere paarden enz dat vindt hij echt nog heel spannend.
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » ma 16 aug 2010, 19:41

Oke, dan is het wel leuk om het een keer te doen! lijkt me ook echt wel gaaf om aan zoiets mee te doen!

Co is qua temperament af en toe net een warmbloed, vrij snel zenuwachtig en raakt snel in de stress.
Wat je eigenlijk niet zou zeggen als je hem zo ziet, dan lijkt het af en toe net een slome sul :(:)
Toch denk ik dat het ook wel een beetje onzekerheid is, hij zoekt buiten ook echt steun als hij iets ziet wat toch wel behoorlijk eng is( in zijn ogen dan).
Jilly

Bericht door Jilly » ma 16 aug 2010, 19:46

Betert vast nog wel als hij wat ouder/ervarener is :j de mijne is net zo'n slome opa als je hem bezig ziet. In de wei loopt hij wat te sjokken en ik heb af en toe echt last met hem actief te krijgen/houden, zeker als hij even niet gereden heeft dan moet dat luie zweet er echt uit. Da's ook niet alles :+
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » ma 16 aug 2010, 19:56

Haha dat herken ik ook wel in Co, in de bak en op het erf is hij namelijk niet vooruit te branden ~~}> dan is het inderdaad ook alleen maar sjokken wat hij het liefste doet , alleen buiten slaat hij ineens 180 graden om.
Peertje

Bericht door Peertje » ma 16 aug 2010, 20:05

Leuke foto's van Cos!
En wat een ontzettend geweldig leuke polo Nathalie! Helemaal mijn smaak! :D Scapa-tje zeker??!
Vind je trouwens erg mooi passen op Cos! Bevallen de nieuwe beugels goed?

HaHa Ilona, kom maar hier met die geldboom! :D
Niets ernstigs met Castor hoop ik (ivm osteo)?!

Dat is inderdaad een flinke APK voor Hummer Desiree!
Peertje (en onze andere paarden) hebben vandaag hun jaarlijkse enting weer gehad.
Peer vond het vooral erg irritant dat hij hier even voor moest stoppen met eten... :Y)

Klinkt goed Anna, al die zadels! Worden er bij jou in de omgeving op dit moment veel zadels gestolen
of neem je altijd je zadel mee naar huis? Hoor er wel het een en ander over op het nieuws de laatste tijd...
Vind het zelf zo'n gesleep met 3 zadels, dus hoop maar dat ze mijn stalletje voorbij gaan!

Succes morgen bij de tandarts met Hay Jilly! Schriktraining is een leuk idee! Kun je ook goed zelf op stal doen overigens!
Peer zou daar erg geschikt voor zijn! Die is volgens mij echt nergens bang voor. Regelmatig traint de bereden politie (die naast onze stal is gehuisvest)
met honden, (nep)pistolen, vuurwerk, rook en zo'n 2 meter bal en daar loopt Peer zo op af om te bekijken wat voor leuks ze daar aan het doen
zijn. En zo hebben we gisteren Peer eens even goed geknipt en geschoren voor de keuring, steekt hij zo zijn snoet in de tondeuse...
:D De Koele Kikker! Nu hopen dat hij dat zaterdag in Lisse ook is! Geen idee eigenlijk hoe Peer over moemoes denkt... }-o

Ook leuke foto's van Co! Wat grappig dat Co juist buiten zo temperamentvol en stressy is! Zo zie je maar weer dat fjorden niet per definitie
rustige buitenrijpoownies zijn! Gelijk heeft Co dat hij rennende koeien echt horror vindt! Is toch ook een raar (maar erg leuk) gezicht?! ;)
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » ma 16 aug 2010, 20:14

Die Peer! idd een koele kikker haha,
wij hebben van de week de manen al weer strak, uhum O:) ,in model geknipt!

Ik zou hem voor het mooie eigenlijk vrijdag nog even willen wassen, maar ben bang dat meneer vies varkentje dan zaterdagochtend weer zwart is.

Vind het wel leuk om een aantal van FW met de keuring te zien! Wodan doet niet meer mee las ik, dus dan blijven er nog maar 6 over in de ruinen rubriek..
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 16 aug 2010, 20:20

MLS: Ik heb mijn zadels altijd thuis want ik heb mn paarden in de achtertuin ;) Je bedoelt denk ik Anette :P

Ennuh Jilly, moemoe als koe of oma.... tja dat is het leuke aan onze taalverschillen haha
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » ma 16 aug 2010, 20:26

Sorry Anna, ik bedoelde inderdaad Annette! :o
Lekker dat jij je paarden aan huis hebt staan zeg! Bevalt dat goed?
Robbert zou dat ook graag willen, maar ik ben geloof ik meer een 'pensionstalmeisje'... :D

Wij gaan vrijdagavond Peer ook flink wassen!
Doe hem dan voor de nacht denk ik maar een zomerdekentje of fleeceje om en dan maar hopen dat hij zich een beetje schoonhoudt...
Voor de 'last-minute-vlekken' heb ik Equilux snelreiniger. Even sprayen, laten intrekken, met een handdoek uitwrijven en schoon!!!
Ideaal spul, gebruik het ook altijd voor mijn schimmel als we op wedstrijd gaan.
colunder

Bericht door colunder » ma 16 aug 2010, 20:30

Marie Louise,ik neem mijn zadels nooit mee naar huis,maar als mijn Massimo er straks is dus wel.
Er worden de laatste tijd zo veel zadels gestolen dat ik het niet aandurf om hem in de stal te laten hangen.
Mijn stal ligt naast een doorgaande weg,daar kunnen ze 's nachts zo ongezien het hek kapot knippen en mijn zadel weghalen.
Ik denk niet dat de kans heel groot is maar durf het risico toch niet te nemen.
helemaal voorkomen kan je bijna niet, want een jaar of 15 geleden is mijn zadel gewoon van mijn pony gestolen terwijl hij vast stond aan de trailer tijdens de keuring in wijk bij Duurstede,nooit meer terug gevonden.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Peertje

Bericht door Peertje » ma 16 aug 2010, 20:35

colunder schreef:...helemaal voorkomen kan je bijna niet, want een jaar of 15 geleden is mijn zadel gewoon van mijn pony gestolen terwijl hij vast stond aan de trailer tijdens de keuring in wijk bij Duurstede,nooit meer terug gevonden.
Dat meen je gewoon niet! :o Wat ongelofelijk, achterlijk, brutaal... Heb er eigenlijk gewoon geen woorden voor!

Gelijk heb je dat je je mooie nieuwe zadel straks lekker mee naar huis neemt!
Vind het ook maar enge berichten die nu rondgaan over al die diefstallen!
Viv

Bericht door Viv » di 17 aug 2010, 04:47

DreamingOne schreef:Oke, dan is het wel leuk om het een keer te doen! lijkt me ook echt wel gaaf om aan zoiets mee te doen!
Dan kan ik je zeker Astrid vd ploeg aanbevelen bij jou in de buurt. Die zit in West Beemster met www.dressuurnatuurlijk.nl en organiseert ook schriktrainingen. Zijn we met Kdiesje ook geweest toennie 2 was. Worden ze echt stoer van hoor. "s morgens krijg je basistraining grondwerk en na de lunch ga je met het parcours aan de slag.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 17 aug 2010, 04:54

Gister trouwens weer les gehad en in 1 woord :L :L :L
Jemig wat gaat dat beest met sprongen vooruit. Volgens As zijn we klaar voor de B :D (terwijl we 3 weken geleden nog niet eens klaar waren voor de A hihihi).
Dus hopelijk kan hij zijn (en mijn) wedstrijdspanning een beetje onder controle houden dan moet dat helemaal goedkomen.
Vandaag mag hij lekker het bos in voor de kar en dan 2 daagjes lekker vrij.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » di 17 aug 2010, 06:50

Goeiemorgen allemaal , jeetje wat een slecht weer zeg bag wilde naar Hummer gaan om zijn manen en staart even te wassen want hij staat soms te schuren maar het stort hier al heel de morgen dus hoop dat het vanmiddag beter is dan kan ik meteen longeren voor het wassen.
Schiktraining zou voor Hummer ook niet verkeerd zijn hij vind alles eng maar heb het idee dat het vaak ook ondeugendheid is :D

Heb leuke foto's voorbij zijn komen van Co , vind hem een plaatje hoor :D

Viv fijn dat je les zo goed ging , en super dat je klaar bent voor de B wanneer wil je gaan starten???
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Plaats reactie