C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Amber_

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door Amber_ » ma 08 mar 2010, 07:55

SSSST Viv hahahaha

Maar idd :P
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 08 mar 2010, 08:29

Amber_ schreef:20 maart 09.00 & 09.12 is het zo ver.... Eerste oefen'cross' met Tootje :=!

Heb er echt zin in, maar ben heel bnieuwd hoe hij gaat reageren haha.
Dat je dat aandurft zo vlak voor de HK.
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 08 mar 2010, 09:25

Senna&Cajra schreef:
Amber_ schreef:20 maart 09.00 & 09.12 is het zo ver.... Eerste oefen'cross' met Tootje :=!

Heb er echt zin in, maar ben heel bnieuwd hoe hij gaat reageren haha.
Dat je dat aandurft zo vlak voor de HK.
Tja, slim of niet.. :)
Het blijft wel mijn paard, waar ik (ook) andere 'ambities' mee hebt. _/-o_
Dit jaar gaat hij zowiezo dekdienst niet in dus en het is maar 30/40 cm,
En op ABOP hebben we kunnen zien dat hij daar zijn hoef niet voor omdraaid haha.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Peertje

Bericht door Peertje » ma 08 mar 2010, 09:49

Wat leuk Amber! +:)+
Jammer dat het zo vroeg is, anders was ik je zeker even komen aanmoedigen!
Lisse is bij ons 'om de hoek' namelijk.
Heel veel plezier alvast!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 08 mar 2010, 09:52

mls schreef:Wat leuk Amber! +:)+
Jammer dat het zo vroeg is, anders was ik je zeker even komen aanmoedigen!
Lisse is bij ons 'om de hoek' namelijk.
Heel veel plezier alvast!
He wat jammer, alle aanmoeding was welkom haha :P
Er worden vast foto's gemaakt ! :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Viv

Bericht door Viv » di 09 mar 2010, 06:09

Ik weet niet of ik zo hard kan schreeuwen dat je het daar hoort hoor vanaf KWB :D
Ben benieuwd hoe onze knullen het doen die dag, de Ctjes sportdag :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 09 mar 2010, 19:46

Alvast heel veel succes Amber!! Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen

Ik denk alleen maar zucht, steun, kreun, pfff... Voel m'n hele lijf al niet meer :+

Vandaag dus m'n eerste les gehad en ben er flink kapot van, maar het was zó leuk en leerzaam! Had heel erg een beginnersgevoel, maar ook alsof ik vandaag meer geleerd heb dan in de laatste 2 jaar samen.
Heb nu al zin in volgende week *o/*
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 09 mar 2010, 19:59

Super Jil, wat leuk he. Vond Hay het ook leuk?

Ik ben vandaag naar een congres geweest, was te moet toen ik thuis kwam en paps had de paardjes al lekker gedaan dus kon dagje thuis blijven.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Peertje

Bericht door Peertje » di 09 mar 2010, 20:17

Jil, Wat leuk dat je les zo goed ging joh! +:)+
Waar hebben jullie aan gewerkt?
Nog 'huiswerk' meegekregen? (Krijg ik altijd wel van mijn 'juf' :P )

Peer heeft vandaag vrij gehad en Robbert gaat morgen misschien voor het eerst met hem (onder het zadel) 'springen'. Ben benieuwd!
Ik heb dit weekend wedstrijd met Wit, dus daar ga ik morgen dan maar voor oefenen...
En we gaan morgen ook nog (hopelijk hele mooie) foto's en filmpjes maken van het paard van een vriendin (& stalgenoot),
want zij moet haar paard vrijdag helaas laten ingeslapen :\ Erg verdrietig...
Laatst gewijzigd door Peertje op di 09 mar 2010, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Jilly

Bericht door Jilly » di 09 mar 2010, 20:21

Handig joh, zo'n vader die ff de paarden kan doen!

Volgens mij heb ik 'm nog nooit zo stout meegemaakt tijdens rijden :o
Lesgeefster was wat later door de file, dus ik was op het erf al maar op Hay gaan zitten wachten. Ging goed tot stalgenootje met haar paard terug kwam van de bak naar de straat (en ons dus passeerde) en Hay was het er NIET mee eens dat hij ze niet achterna mocht.
Stilstaan zat er niet meer in dus al maar richting de bak om te gaan stappen. Opweg stak hij opeens z'n hoofd tussen de benen, gaf een soort van bok en draaide om (daar lag ik bijna, was verwend door mijn braaf beest he haha). Maar toch blijven zitten en omgedraaid. Lekker stressy in de bak gestapt tot ze er was.
En met les gingen we op de achterste volte en ik heb vaak ons 'noodplan' (hand achter been) moeten gebruiken omdat hij er van door ging. En tig keer er bijna afgelegen omdat hij op het laatste moment nog links ging ipv rechts 8)7
Maar er zaten ook hele goeie stukken tussen, volgens lesgeefster zoekt hij al redelijk m'n hand op en ze verwacht geen problemen met de aanleuning later.
Verder hebben we vooral gewerkt op overgangen, reactie op het been en op de buitenteugel rijden (heb zelf nogal de neiging om binnen te gaan 'trekken' als het niet lukt), handen op z'n plaats houden enz...
We hebben het uur toch lekker uitgereden zonder echt stil te vallen!

(zo dat was een heel stuk haha)
Peertje

Bericht door Peertje » di 09 mar 2010, 20:47

Oeh, wel 'fijn' dat Hay zo stout was tijdens de les, dan kan ze je daar mooi gelijk mee helpen.
Jeetje, les jij een heel uur?! Kan me goed voorstellen dat je spierpijn hebt dan! :D

Amber... Robbert zegt net dat hij jou en Toot eigenlijk wel graag in actie wil zien in Lisse... :D
Dat wordt vroeg opstaan voor ons dus ben ik bang!
Als we komen, nemen we de videocamera mee hoor!
Jilly

Bericht door Jilly » di 09 mar 2010, 20:57

Haha dat was mijn reactie ook: jeeeetje een heeeel uur?
Maar ik ben al maanden aan het zoeken en niemand wil voor een half uurtje naar mij komen (jank jank ;) ) en ik kan ook niet een uur met iemand delen.
Dus we hebben het gewoon geprobeerd en dat is beter meegevallen dan ik verwacht had.
Hay is de hele tijd 'lekker' actief geweest op het laatste kwartier na, maar na een knallende galop richting uitgang was hij weer helemaal wakker _O-
We hebben wel veel in stap geoefend. De concentratie was wel een beetje een probleem(stalgenootje was in de wei aan het rijden)
robbert

Bericht door robbert » di 09 mar 2010, 21:36

Jeetje, na een half uur les is peer op... en de baas is dan ook heel moe :o !

Maar wij zijn wel hard aan onze conditie aan het werken ;)
Viv

Bericht door Viv » wo 10 mar 2010, 05:55

Dan schaam ik me bijna als ik zeg dat kdies voor 2 uurtjes boshupsen en een uur stevige les zn hoef niet omdraait :D

Alleen wil die galopknop nog steeds niet echt werken en van een zweepje raakt hij in paniek, denkt hier ff verder naar een oplossing.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 10 mar 2010, 08:09

robbert schreef:Jeetje, na een half uur les is peer op... en de baas is dan ook heel moe :o !

Maar wij zijn wel hard aan onze conditie aan het werken ;)
Van de zomer heb ik ook een paar lesjes gehad van een half uur en ik moet zeggen dat me dat een stuk minder goed beviel dan nu een uur. Na een half uur was de kaars uit bij zowel mij als Hay, maar dat uur was voorbij voor ik het wist en de lesgeefster wist ons echt te blijven motiveren en activeren. (bv. ff lekker doorgalopperen als hij wat hangerig werd)
Kreeg nog het compliment dat ik een mooie, zachte zit had. Vond ik wel erg leuk om te horen!

Moet eerlijk zeggen dat ik ook ff iets had van "wat, een uur?" toen Viv zei hoe lang ze leste :))

Zondag zijn we volgens mij toch ook wel een goeie anderhalf uur weggeweest op buitenrit. We hebben enkel gestapt (en af en toe stukje draf om het grote paard weer in te halen hihi) en dat liep hij ook fluitend uit.

@Viv: wat zegt je lesgeefster over die galopknop? Ik weet dat ik met bidonja ook veel last heb gehad met de galop in het begin, dat lukte nooit meer dan een halve lange zijde en ik moest daar véél moeite voor doen. Denk dat we toen vooral veel buiten zijn gaan galopperen, lekker rechtuit.
Wel lastig dat hij in paniek geraakt van een zweepje.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » wo 10 mar 2010, 10:40

zo dat is inderdaad een hele zit zeg Jilly! Ik moet eerlijk zeggen ik liever een half uur heb dan een uur. t blijkt dat een half uur toch meestal meer vruchten afwerpt dan een uur. Dan worden ze meestal irritant oid.
Ik praat nu niet over nan maar wat blijkt uit ervaringen, je hoort en aangeraden wordt. Maar goed als je geen keuze hebt.

Gelukkig heb ik de keuze voor een half uur, 3 kwartier, of een uur. Heel misschien ga ik eens af en toe 3 kwartier lessen maar denk voorlopig nog niet. En dat is ook echt mijn max. Centjes laten het niet toe ;)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Jilly

Bericht door Jilly » wo 10 mar 2010, 10:49

Ik sta helaas niet op een stal waar een instructrice aan huis komt (stalgenootje rijdt in de club, andere komt nooit en verder zijn het wat jonge meisjes die vooral tutten met de ponies) dus ik moest zelf op zoek.
Hier in het dorp had ik iemand gevonden, maar daar moest ik een half uur naartoe stappen. Dan ben je in totaal ook 1,5 uur kwijt en dat op een vrijdagavond...

Vorig jaar deelde ik m'n uur met een vriendin, maar die wil niet meer helaas.
Ben al van vorig jaar december aan het zoeken, maar niemand in de buurt gevonden en van verder willen ze niet komen voor een half uur. Anders had ik het ook wel geweten :)
Had al ergens geschreven dat ik eerst ook niet zo te vinden was voor een uur, maar het is echt heel goed meegevallen. Waar Hay me vorig jaar na 20 min al in de steek liet wegens helemaal op, is hij nu lekker doorgegaan en zelfs met uitstappen hebben we nog lekker actief gestapt.

Was gisteren meteen erg stijf na het rijden, maar nu valt het super mee. Zo slecht was het dan toch niet gesteld haha _O-
Peertje

Bericht door Peertje » wo 10 mar 2010, 11:09

Dan heb je Kdies al goed in de conditie Viv, +:)+ absoluut niets om je voor te schamen hoor!
Sterker nog, wij zijn daar ook hard naartoe aan het werken, want met hemelvaart gaan we drie dagen
naar Kootwijkerbroek en dan moet Peer het toch echt wel een paar uurtjes vol kunnen houden... :D
Gaat het nu weer goed met Kdis trouwens?!

Met lessen merk ik dat Peer na een half uur intensief rijden vooral geen concentratie meer heeft en het ronduit
vervelend begint te vinden, een goed moment om dan te stoppen. Met 'vrijrijden' in de bak rijden we wel met
gemak een uur, maar dan 'trainen' we ook veel in stap. Denk dat we zijn conditie het makkelijkst (en het leukst)
met buitenrijden op kunnen bouwen. Peer is niet zo'n fan van longeren...

Met Wit les ik drie kwartier, waarbij ik zorg dat ik al een minuut of 15 - 20 losgereden heb voordat we
aan de les beginnen zodat ik hem in mijn les gelijk kan oppakken. Ook uitstappen doen we pas na de les.
We doen meestal een half uur basis en oefeningen en een kwartier proefgericht. Maar ja... Wit is al 14 en
heeft een giga-conditie.

Lastig dat je zo slecht instructie in de buurt kunt vinden Jil! Maar wel fijn dat je nu een goede hebt waarmee het klikt.
Dat het dan een uur is maakt niet uit, als jij het maar fijn vindt! Goed dat de spierpijn meevalt!
Viv

Bericht door Viv » wo 10 mar 2010, 11:40

Jilly schreef:[@Viv: wat zegt je lesgeefster over die galopknop? Ik weet dat ik met bidonja ook veel last heb gehad met de galop in het begin, dat lukte nooit meer dan een halve lange zijde en ik moest daar véél moeite voor doen. Denk dat we toen vooral veel buiten zijn gaan galopperen, lekker rechtuit.
Wel lastig dat hij in paniek geraakt van een zweepje.
Die gokt het op onzekerheid, aangezien de laatste keer met mij vorig jaar was en toen ben ik er natuurlijk af gelazerd. En nu afgelopen donderdag met Andy aan de kletter gegaan die er vervolgens ook af viel.

Buiten galoperen doen we (gezien donderdag) maar ff niet meer, niet zo veilig als de rem niet meer werkt dan :D

Baal als een stekker juist omdat hij los zo makkelijk gelopeerd dus het ligt echt aan het feit ruiter op zn rug wattie gewoon heel moeilijk vind.
We komen er wel, duurt alleen ff.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 10 mar 2010, 11:44

mls schreef:Dan heb je Kdies al goed in de conditie Viv, +:)+ absoluut niets om je voor te schamen hoor!
Moet ook wel alssie over 1,5 week moet mendurancen, we zijn al ruim een jaar met conditietraining bezig, steeds paar minuutjes langer.
Na KWB krijgttie een weekje vakantie en voor kwb doen we ook rustig aan die week.

Ohja en gisteravond besloot Andy dattie tóch maar gaat lessen |o Eerst zien dan geloven.
Afbeelding
Plaats reactie