Het Boomloos-zadel topic!
- kristelhans
Re: Het Boomloos-zadel topic!
ooooooh haha ik dacht dat iedereen wel 4 setjes per jaar versleet ofzo hihi.. Ik heb die van mij eer vorige week nog uitgehaald..zagen er nog mooi recht en stevig uit. Wil wel een ander dekje..heb nu rood, ben er klaar mee!
Zo, ben ik weer. we waren 4 daagjes naar Disneyland geweest. Superleuk, maar ook superkoud, sneeuw, sneeuw en sneeuw! Ik probeer even bij te lezen.
Hm, schuren van gespen? Zijn dat dan de gespen van de beugelriemen??
Hey Corinne, leuk dat ik je hier ook tegenkom!
Esther, wat voor inlages ga je bestellen?
Hm, schuren van gespen? Zijn dat dan de gespen van de beugelriemen??
Hey Corinne, leuk dat ik je hier ook tegenkom!
Esther, wat voor inlages ga je bestellen?
ehm, gewone, zit daar verschil in dan??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ja hoor. Je hebt van die latex dingen of moosegummi, in 6 en 12 mm. En de standaard inlages van BF zelf, weet even niet wat voor materiaal dat precies is.
Ik heb van die stevige/ harde, de dunne versie. Maar met die dikke (of 2 dunne op elkaar) zit je iets 'smaller', dat vinden sommige mensen fijner.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
heb je dan die moosegummi of latex Jowien? Ben wel benieuwd naar de verschillen namelijk.
Ik heb enkele en dubbele inlages. Ik vind met dubbele inlage rijden toch fijner.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Hey Pareltje!!
Leuk je te zien!! Heerlijk dat je even in Disney geweest bent!
Ik gebruik enkel vilt inlages, liefst met een laagje tragschuim om eventuele holtes op te vullen.

Ik gebruik enkel vilt inlages, liefst met een laagje tragschuim om eventuele holtes op te vullen.
@Pareltje2: ummmm... wat is moosegummi? Ik ken maar een soort inlages. Stevig spul, je drukt t niet plat tussen je vingers.
- kristelhans
Die ken ik ook..heb ik ook..irritant dat je op internet niet kunt voelen hoe zoiets voelt..heb nog geen losse inlages bij Eppeljeck gevonden...ga volgende week even een rondje ruitersportzaken hier in de buurt doen..misschien kom ik dan nog wat tegen haha..
@ Jowien, neem maar een kijkje op deze site, als je naar beneden scrollt kun je de inlages zien.
http://www.greendistance.nl/index.php?id=51
Fijne week allemaal!
http://www.greendistance.nl/index.php?id=51
Fijne week allemaal!
Passen die inlages ook in de gewone barefootpad??
Kunnen deze dekjes eigenlijk sowieso onder een BF??
Zijn wel leuke kleuren, alleen jammer dat ze niet onder mijn Londen passen denk ik..
Kunnen deze dekjes eigenlijk sowieso onder een BF??
Zijn wel leuke kleuren, alleen jammer dat ze niet onder mijn Londen passen denk ik..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
@ esther, vroeger lagen er standaard Grandeur pads onder de BF zadels. Misschien dat die Grandeur dressuur dus wel zou passen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Misschien de winkel waar je je BF hebt gekocht, eens te vragen? Of om greendistance de afmetingen te vragen ofzo?
Ik heb een tweedehands boomloos zadel aangeschaft om te kijken of het wat is.
Heb het op verschillende paarden gelegd en het ligt wel goed alleen als je een paard heb wat nogal fris en springerig is het je einig grip en krijg je daardoor last van je rug want daar vang je dan de klappen op.
Op een rustig paard met een ruiter die gauw last van de rug heeft is het een verbetering.
Het voordeel is wel dat het goed ligt en de paarden het wel prettig vinden.
Heb het op verschillende paarden gelegd en het ligt wel goed alleen als je een paard heb wat nogal fris en springerig is het je einig grip en krijg je daardoor last van je rug want daar vang je dan de klappen op.
Op een rustig paard met een ruiter die gauw last van de rug heeft is het een verbetering.
Het voordeel is wel dat het goed ligt en de paarden het wel prettig vinden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
@Foss: ja, het is even wennen dat je minder steun/ vastigheid hebt. Maar dat is voor je houding, evenwicht enzo wel weer een goede oefening. Na een paar keer rijden was ik eraan gewend en nu weet ik niet beter meer.
- kristelhans
Same here! Ik wil ook niet meer anders nu! Zit zooo lekker!
@ Foss, wat voor zadel heb je dan gekocht? Ik vond dat er wel veel verschil zat tussen de boomloze zadels. Van amper steun in een ghost (maar wel lekker ontspannen zitten), tussen veel steun in een trekker of starttrekk bijvoorbeeld. Ligt echt aan welk zadel het is, tenminste, zo heb ik het ervaren toen ik zadels aan het testen was.
Het zadel wat ik heb gekocht is geen merk alleen om even uit te proberen of het wat is, ik zelf rij er niet mee omdat dat niet lukt met mijn rug maar de meiden op stal doen dat wel 1 is er tevrede de andere totaal niet maar dat komt ook omdat het paard alle kanten opgaat buiten momenteel dus van de zomer opnieuw proberen.
Bij ons in de buurt is iemand die Bronko verkoopt is best betaalbaar en ze hebben mooie modelen en ze krijgen ook met kniewrong ben benieuwd of dat wel wat is.
Ik denk dat je een boomloos zadel best met een westernzadel kan vergelijken daarbij moet je het ook uit je zit halen en bij een boomloos ook.
Ik heb zo'n zadel aangeschaft omdat de paarden in de winter minder rond zijn dan in de zomer en in de zomer passen de zadels minder en de oudere zakken wat door dus dacht ik dat is de oplossing.
Bij ons in de buurt is iemand die Bronko verkoopt is best betaalbaar en ze hebben mooie modelen en ze krijgen ook met kniewrong ben benieuwd of dat wel wat is.
Ik denk dat je een boomloos zadel best met een westernzadel kan vergelijken daarbij moet je het ook uit je zit halen en bij een boomloos ook.
Ik heb zo'n zadel aangeschaft omdat de paarden in de winter minder rond zijn dan in de zomer en in de zomer passen de zadels minder en de oudere zakken wat door dus dacht ik dat is de oplossing.
http://www.fjorkahoeve.nl
Ik heb even naar Greendistance gemaild.. Heb al mail terug maar nog niet echt duidelijk antwoord, dus maar even verduidelijking gevraagd..
Ik heb een boomloos gekocht toen mijn boomzadel niet meer pastte. Tea is ook zo veranderlijk met telkens die dracht..
Ik heb een boomloos gekocht toen mijn boomzadel niet meer pastte. Tea is ook zo veranderlijk met telkens die dracht..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ben benieuwd wat het antwoord dan precies wordt Esther.