Het Boomloos-zadel topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
DeeDee
Moderator

Re: Het Boomloos-zadel topic!

Bericht door DeeDee » di 09 feb 2010, 11:03

Het is een veel voorkomend probleem maargoed je bent er nu op tijd bij. Je kunt de gespen naar beneden doen (ik vind dat voor geen meter zitten dus vandaar dat ik toch even naar t-beugelriemen wil kijken)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 feb 2010, 11:25

Ja..ik stap altijd op met een krukje dus dat scheelt al en ik weeg ook geen drol en ik ga dan nieuwe beugelriemen kopen..ohjeeee, moet ik naar een ruitersportzaak..wat verveeeelend! Heten die dingen T-riemen?

edit: Of ka ik alleen beugelriemhoezen kopen en de gesp onderaan doen? Zag op de site van Eppeljeck van die dingen..zie niet echt beugels die anders dan anders zijn... :+
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 09 feb 2010, 13:52

Ik heb nu inderdaad beugelriemhoezen er omheen, maar ik vind dat niks (Carmen heeft dan weer nergens last van) Ik heb kunsstofbeugelriemen en die buigen niet zo lekker en dan is het zo proppen om die hoesjes er overheen te krijgen.
Volgens mij staan die beugelriemen met t-sluiting wel op de site van boomloosrijden. Wintec heeft ze ook.
http://cgi.benl.ebay.be/Wintec-Webbers- ... 19aec07a77
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Dorothea

Bericht door Dorothea » di 09 feb 2010, 15:38

Jilly schreef:Dat probleem heb ik dus ook Dorothea. Heb je al eens gedacht aan zo'n half pad? Die wordt aangeboden op de Belgische BF site en heeft vooraan sympanova en achteraan wol tegen het afbreken van haartjes.
Bedankt voor de tip. +:)+ Ik zal eens gaan speuren.
Lotte

Bericht door Lotte » di 09 feb 2010, 19:55

Kristel, ik heb de beugels ook naar beneden d.m.v. die hoesjes. Ik heb er totaal geen last van, maar dat is vooral omdat ik nooit mijn beugelriemen hoef te verstellen. Als je dat wel vaker moet doen, is het meer irritant dan dat je ze gewoon boven in hebt zitten. Foto ter illustratie van de beugelriemen:

Afbeelding
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 feb 2010, 20:27

Oh zie ik nou dat dat best lange hoesjes zijn? Ik heb best een lange flap over aan mijn beugels..net zo lang als de beugelriemen zeg maar...kan er wel een stukje afhalen maar helemaal eraf knippen vind ik ook zonde! Ik verstel mijn beugels niet zo vaak...denk dat ik ze over een tijdje een gaatje langer ga doen omdat ik nu gewend ben aan het zadel maar dat is het wel haha...
Esther

Bericht door Esther » di 09 feb 2010, 21:04

Ik heb niet zo'n moeite met het afsnijden van beugelriemen.. Voor een prikkie heb je weer een ander tweedehands exemplaar.. Mits het geen dure merkbeugelriemen zijn uiteraard, die van mij zijn altijd van Koos Merkloos..
Als het nu echt irritant zit, dan gaat het mes er in..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 feb 2010, 21:06

Daar heb je ook weer gelijk in Esther..haha ik moet sowieso een extra setje gaan kopen...altijd handig om in je kast te hebben hehe..oh, zit net te denken...stalbaas heeft ook een rekje met oude troep..zal daar eens tussen neuzen haha..lekker NOG goedkoper..ga van de week die hoesjes wel even kopen bij Eppeljeck..heb ik die al vast in de pocket!
Viv

Bericht door Viv » wo 10 feb 2010, 05:44

Ik heb ze ook beneden en van die hoesjes erover. Aan mn dresuurzadel heb ik van die enkele riemen, nóg fijner. Maarja die kunnen aan een BF niet helaas.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 10 feb 2010, 08:01

Tamara schreef:ik heb een boomloos geleend van Ivonne, maar ik kon er niks mee worden. Binnen no time zat ik op karevs rug.
nek bedoelde ik,hah
maar ja, dat hebben we ook met boom zadels
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 10 feb 2010, 09:10

Ik weet genoeg hihi, ga morgen even hoesjes kopen bij de Eppeljeck..oooh dan kom ik vast met veel meer thuis..haha!
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » wo 10 feb 2010, 10:50

Oeeh een vriendin van me heeft ook een BF nu voor haar verzorgpony. Dus zeg al, keertje lenen??? :P
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 10 feb 2010, 11:07

Esther schreef:Katinka is uiteraard ook welkom om Djinty's mama te testen met haar barefoot!!!
Lees het nu pas, GRAAG! Ben ook heel benieuwd naar de beeb van jeskim :)
Lijkt me leuk om een keer op Djinty d'r mams gereden te hebben, en al helemaal met een bf +:)+
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Jowien

Bericht door Jowien » wo 10 feb 2010, 17:18

Het klinkt misschien wel erg goedkoop, maar ik heb ipv echte beugelriem-hoesjes een huis-tuin-en-keuken-oplossing. Namelijk stukjes oude binnenband van een fietsband (lekke binnenbanden gratis af te halen bij mijn fietsenmaker). Binnenband doorknippen en dan een stukje van een paar centimeter binnenband afknippen, over de beugelriemschuiven en je hebt n prachtig hoesje. Ik doe er 2 per beugelriem, eentje vrij laag (bij de gesp, en eentje halverwege. Het rekt ook nog wat mee bij gefriemel. Na verloop van tijd scheurt het wel, maar dan pak ik weer n nieuw stukje.
Niemand ziet t als je erop zit... (al heel wat wedstrijden gereden zo).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 10 feb 2010, 17:23

Wauw das een leuke tip! Ga ik onthouden..heb nu geen lekke band in de buurt maar is wel handig zeg! Ik ben nooit zo inventief..hihi, ik pik andermans ideeen! ;)
Jowien

Bericht door Jowien » wo 10 feb 2010, 18:48

Daar heb je FW (ook) voor!
Goede ideen moet je vooral kopieren, je hoeft niet alles zelf te verzinnen (maar wat je verzint wel met ons delen...).
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Esther

Bericht door Esther » do 11 feb 2010, 05:33

k4tink4 schreef:
Esther schreef:Katinka is uiteraard ook welkom om Djinty's mama te testen met haar barefoot!!!
Lees het nu pas, GRAAG! Ben ook heel benieuwd naar de beeb van jeskim :)
Lijkt me leuk om een keer op Djinty d'r mams gereden te hebben, en al helemaal met een bf +:)+
Als je een keer op Tea wilt rijden dan kom je maar hoor, dat mag altijd!!
Jeskim haar baby verwachten we pas na 18 april, dan zal het weer vast ook beter zijn om te rijden..

Ik ga binnenkort nieuwe inlages bestellen, ik gebruik deze nu al weer een tijdje en ik denk dat ze wel aan vervanging toe zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jilly

Bericht door Jilly » do 11 feb 2010, 09:57

Ik was ook aan het denken om nieuwe inlages te bestellen, gebruik de mijne toch ook alweer een tijdje.

Maar eigenlijk wil ik gelijk een nieuwe pad (zo'n half pad), maar zit met zoveel grote uitgaven de laatste tijd, moet er echt eens op gaan letten :o
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 12:26

Oh ik ken het! Hoe lang doen jullie met jullie inlages? Ik heb nieuwe inlages bij mijn zadel gekregen (tweedehands zadel met inlages waar maar een paar keer mee is gereden). Ik wilde in het voorjaar nieuwe kopen en dan afwisselen ofzo..in een ander dekje dan want heb er nu maar 1 maar centjes hier zijn ook even 'op'. (lees: even een paar grote uitgaven zoals APK en meer van dat soort ongein haha)
Jowien

Bericht door Jowien » do 11 feb 2010, 19:20

Inlages zijn gelukkig niet zo duur. Tenminste, twee jaar geleden kocht ik nieuwe (enkele/ dunne) en een setje was toen 20 euro ofzo. Ik moet ook weer nieuwe. Ik doe er 1-2 jaar mee. Als ze vervormd zijn moet je nieuwe erin doen. Mijne worden in het midden, waar mijn benen liggen, dunner (plat gedrukt).
Plaats reactie