Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Yvette_Minouk

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Yvette_Minouk » ma 18 jan 2010, 21:48

Inderdaad, het gaat alweer tegen de twee jaar aan.
Evian is nu 1 jaar en 8 maanden, wat gaat het toch rap :)
Hij wordt wel al een hele knul, naast Gaby is hij een hoogbenig slungeltje. Maar Gaby is dan ook een ouderwets propje met korte beentjes :D

Soms vind ik het een heerlijk ventje, maar soms zou je hem ook wat O:)
roos

Bericht door roos » di 19 jan 2010, 20:26

Hier hetzelfde met Danc naast Ekdal hoor Yvette. Danc is echt heel anders qua bouw.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » do 21 jan 2010, 09:23

Jack is niet meer gemeten sinds de HK vorig jaar.
Ik ga me daar ook niet aan wagen op dit moment, want ik denk niet dat het hummeltje echt aan het groeien is hoor...in tegendeel.
Gisteren hem nog eens een mini-poetsbeurtje gegeven, omdat ik hem niet té lang op 1 plek mag laten staan van de DA. Maar ik had het gevoel dat de losse haren onder zijn deken wel begonnen te jeuken. En er kwam toch ook wat af.

Verder is het hier nog steeds een zeer treurige sfeer. Vind het ook zeer vervelend om ook altijd met hetzelfde soort berichtjes aan te komen zetten, dus beperk mijn posts een beetje op dit moment :o ....

Gisterenavond mocht ik van mijn schoonouders hun aanhangwagen lenen en zijn we bij n boer weer hooi voor Jack gaan halen. 3 balen van 15kg. VOlgende week rijden we weer. Ik voer hem daar 's avonds van bij en mijn vriend overdag dan. Zodat hij de klok rond kan eten.
Want hij is echt vel over been op dit moment :n . Hij krijgt wel zijn hooi, maar blijft gewoon afvallen.
De bietenpulp heb ik niet bijgegeven op jullie afraden ivm de suikers. Maar als ik hem nu zie zonder deken schieten de tranen me telkens in de ogen. Ik vind het gewoon verschrikkelijk...
Hij heeft ook vooraan 2 schuurplekken van het deken. Dus dit weekend ga ik eens kijken voor een borstbeschermer.

Ik vind geen vervoer naar Gent.
Een trailer huren is geen optie: niemand in onze naaste omgeving heeft een wagen die geschikt is om een trailer te trekken. En bovendien heb je daar hier in BE een geldig rijbewijs voor nodig en wij hebben ook geen ervaring om met een trailer te rijden. Ik durf dit niet aan voor zo'n lange afstand...
Hier in onze omgeving zitten 2 paardentaxi's : eentje met een trailer: maar die zijn echt extreem duur. De prijzen ga ik hier niet vermelden. Je moet er iets voor overhebben, dat wéét ik wel, maar het moet haalbaar blijven...
Er is er ook eentje met een kleine B vrachtwagen die je kan huren. Maar de waarborg die je daarvoor moet geven, is er eentje met 3 0-en.
Ik heb zelfs een oproepje geplaatst op koopjessite. Ik kreeg nuttige reacties maar ook zeer onbeleefde mailtjes.

Dus ik heb mijn Da gebeld en gezegd dat het niet zou lukken.
Wat we nu hebben afgesproken: er komt iemand vanavond langs met een draagbaar apparaat om de foto's te nemen die men in Gent ook zou nemen. Die worden dan meteen naar Gent opgestuurd, en daar geanaliseerd.
Punt is dat het beslag er niet meteen kan onder gezet worden en door de hoefsmid van Gent. Maar je moet toch eerst de uitslag van de foto's afwachten?Dus ik vind dit eigenlijk een goede oplossing...(waarom wist ik dit weer geen 5 dagen eerder!?) Stel dat het hoefbeen al te ver gekanteld is, en niets meer kan redden, en dus beslag niet eens meer nodig is? Even heel droog gesteld...

Verder is hij wel heel actief in zn kop: hij wil knuffelen, wil aandacht, als hij ligt en hij hoort je staat hij meteen recht. Hij staat ook veel meer recht.
Verder zijn de pezen dun, maar de kogels heel dik & misvormd, en onder de kogels naar de hoef toe is het ook dik. Een hoef groeit heel fel, de andere niet. Echt raar...

Maar straks weten we gelukkig iets meer. En hopelijk is de pijn voor hem dan snel afgelopen, wat de oplossing ook zal zijn...
Elvis

Bericht door Elvis » do 21 jan 2010, 11:50

Jeetje joh,verlopig ben je nog niet klaar met Jack dus!
Wederom kan je ook alleen maar sterkte wensen meid :(:)

Ik ben met mijn vorige paard ook 4 jaar lang aan het tobben geweest en iedere keer verleg je je grenzen zeg maar voor zo'n paardje.Ik zei ook constant van dit word het laatste wat ik ga proberen maar toch blijf je hoop houden en als het dan wederom niet goed gaat ga je weer iets anders verzinnen.Maar eens is het klaar en dan voel je gewoon dat het genoeg geweest is.
Ik vind dat je het heel knap volhoudt met hem hoor!!En daarom ook petje af.
En als hier ook de foto's gemaakt kunnen worden bespaar je jezelf en Jack toch weer een lange rit,duurt misschien weer ietsje langer maar dat kan er nu ook nog wel even bij.Als het maar draagzaam blijft voor kleine Jack!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 21 jan 2010, 15:24

Heey top-baasje van Jack.
Vooropgesteld geneer je niet voor je posten met treurige sfeer hoor, dat het zo naar loopt met Jack had iedereen liever anders gezien. Het is juist fjin dat je je hart hier kunt luchten!! En dat geld voor leuke en minder leuke dingen!

Wat Desire verteld ben ik het volkomen mee eens, zo knap dat je zo met hem doorgaat, en inderdaad, in zo'n proces ga je telkens een stap verder, elke keer verleg je je grenzen.
Zo was dat met Justin ook, 1.5 jaar heeft het geduurd. Wat een psychische uitputting soms.

Veel succes vanavond met het maken van de foto's!

Met Eachann en Ewald gaat alles goed! Ze zijn ontzettend speels op dit moment, we voeren lekker krachtvoer bij, dus ze zijn goed wakker. Het hooi vliegt ook de tent uit, goh, wat eten ze daar veel van!
Ze zijn sinds de vorst weer 3 keer op het land geweest, oei, alles is omgeploegd, naja.... Ze hadden lol, hihi.
We hebben naast de bak een schommelbank staan, en het is heerlijk om naar ze te kijken. Eachann sprong gister bovenop Ewald zijn rug, wat was hij groot ineens.
En Ewald hing de clown uit, met zijn tong naar buiten lebberde hij een lege speciekuip af,, maar hierbij hield hij steeds zijn tong naar buiten, tussen zijn tanden geklemd, zo'n maf gezicht! (beetje swaffelen met zijn tong dus, haha)

Verder heb ik het verlies van Justin al echt een goed plekje kunnen geven.. We missen haar enorm, maar heb anderzeids een gerust gevoel. Ze heeft geen pijn meer, en ik hoef me niet elke dag zo'n zorgen meer om haar te maken.
Het meeste wat nog aan me knaagt is dat ik alle mogelijkheden heb thuis om een paard gelukkig oud te laten worden. Tja dat is een beetje zuur dat dat niet helemaal gelukt is, had het haar graag gegund.
Ewald staat nu in Justin haar stal, lekker naast Eachann dus.

Ook heb ik wel beseft dat je toch niks kunt plannen. Eind 2007 hadden we al een kinderwens. Maar ik wilde wachtten omdat Dokie zo slecht was, en wilde niet zwanger zijn en tegelijkertijd mijn paard moeten laten gaan. Hij is augustus 2008 gegaan. Toen werd ik juni 2009 zwanger. Tja, en dan zo'n 8 weken voor de bevalling moet je je andere laten gaan... Ik zei nog tegen Nico: Niet nu!! Ik ben zwanger, tja zei Nico: Daar vraagt dat beestje ook niet om...

Heb nog een heel leuk nieuwtje waar ik heel erg naar uitkijk!!
Het duurt natuurlijk nog een kleine 2 jaar voordat we echt wat met E en E kunnen doen. En ik rij (op 3 keertjes na) al 1.5 jaar niet meer ivm het verlies van Dokie, en een week daarna werd Justin toen ziek. Het kriebelt al zoo, maar ik wil absoluut E en E rustig beleren. Omdat ik er nog tientallen jaren mee verder wil!
Dus als ik bevallen ben, en rustig hersteld ben, zo'n drie maanden na de bevalling dan gaan we op een fjordenmagege hier in de buurt manegelessen volgen. Haha, ik die al sinds mijn 13e een eigen paardje heb.
We hebben er zo'n zin in! Ook omdat het alleen fjorden zijn, en ik daar nog nauwelijks op gereden heb. Justin en Dokie waren echt rijpaarden. Het leuke is ook, dat als E en E goed doorgereden zijn, we door kunnen stromen op hun. En ze elke week mee kunnen slepen in de trailer.
Hele leuke vooruitzichten dus!

(haha, ik met mijn ukjes, moet soms wel lachen hoor, met mijn twee fjordenbaby's en twee shetlanders,, vier paardjes maar niet kunnen rijden,hihi)

Enne, wat heerlijk he, dat de sneeuw weg is, kunnen we ff wat meer met de paarden.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 21 jan 2010, 18:46

He wat leuk Daphne! Waar is die manege dan? Die ken ik helemaal niet hier in de buurt! En zo ver woon je hier niet vandaan!

Ik wil met Emy ook lekker rustig aan doen. Ik hoef er niet zo nodig meteen met drie jaar op te zitten. Nou ja zitten misschien maar niet doorrijden ofzo. We zien wel hoe het loopt maar ik zie liever dat ze goed uitgroeit en het een tijdje langer duurt voordat we wat doen als dat we alles haasten en ze er achteraf niet klaar voor bleek

Ik was vandaag trouwens flink aan het twijfelen of ik wel een fjord had gekocht en niet een varkentje. Jeetje dat een paard zich zo vies kan maken in een paddock van 100vierkante meter en twee stallen er nog bij. Ze had gewoon echt drollen in dr vacht hangen. En niet plat gedrukt nee echte keutels smeerpijp dat paardje van mij....
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 21 jan 2010, 19:01

Ik vind het juist helemaal geen zeurberichten van Jack hoor..lucht je hart maar!

Fijn dat het goed gaat met E en E Daphne. Wedstrijdje op de keuring welke 2jarige (ja tegen die tijd :D)het grootste is ;)

Nancy; Ekdal is van zichzelf nooit echt vies. Hij ligt wel in stal, dat is wel vies, maar rollen in de modder vindt ie maar niks....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 21 jan 2010, 19:04

Nancy dat is in Cruquius, daar komt Nico toevallig ook vandaan, mijn schoonfamilie woont daar en Nico heeft zijn bedrijf daar. Zwaanshoek waar wij wonen is er 3 km vandaan. Het is de cruquiushoeve, het is een epileptische instelling met een manege erbij met fjorden. In de avonduren zijn er lessen voor valide mensen. Bren komt daar ook vandaan. En tot twee jaar terug werden daar de keuringen gehouden die nu in Lisse zijn.

Ik hoop dat het leuk is, dat moeten we natuurlijk nog ondervinden, haha. Ik vind het zowiezo wel een prettig idee als we daar ook in de toekomst kunnen lessen met E en E. Met Dokie en Justin heb ik op de bosmanege gereden, in het haarlemmermeerse bos. Een club waar je kunt lessen, maar puur met eigen paarden. Heb het daar naar mijn zin gehad, al zit je wel echt tussen de paarden en de dressuurprikkers. Met fjorden voel je je dan toch denk ik een rare eend in de bijt, dus zo'n club met alleen fjorden spreekt me wel aan, lijkt me zo.

Wat je verteld over je inrijden met Emy, zo denk ik er ook over. Misschien ff mak maken, en dan weer de winter stil. Doe ik ze omstebeurd, ben je toch weer langer bezig en kan de andere het lekker verwerken. Al kriebelt het natuurlijk enorm, en kan ik ze echt wel de lucht in kijken. Ik wil boven alles heel graag lang mee doen!

Haha Emy, smeerpoets, keutels in je vacht voor een dame? Ppff E en E kunnen er ook wat van, de blubbermonsters. Heb je ze net uitgebreid staan poetsen, gaan ze weer midden in de klei rollen, maar ach.. laat ze maar lekker paard zijn.
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 21 jan 2010, 19:09

Roos, dan denk ik dat mijn Wallie het aflegd tegen jouw Ekkie. Wat had hij vorig jaar al knoeperds van benen zeg.. Hij kan zo de catwalk op!

En mijn Eachannetje zal wel het kleinst zijn, haha, maar wel die met de grootste ego. Hij zet altijd zijn kop erop, zodat ie boven Ewald uitkomt met zijn hoofd.

Yvonne en ik hebben besloten ons niet meer druk te maken over hoe groot ze uiteindelijk gaan worden (we zijn paarden gewend, en soms krijg ik een lichtelijk paniek aanvalletje of ik er wel op ga passen, maar dat wisten jullie al)
We hebben besloten dat Ewald een hele grote is, en Eachann een middenmaat fjord, haha!! Positief denken.
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 21 jan 2010, 19:50

djenga101 schreef:Nancy dat is in Cruquius, daar komt Nico toevallig ook vandaan, mijn schoonfamilie woont daar en Nico heeft zijn bedrijf daar. Zwaanshoek waar wij wonen is er 3 km vandaan. Het is de cruquiushoeve, het is een epileptische instelling met een manege erbij met fjorden. In de avonduren zijn er lessen voor valide mensen. Bren komt daar ook vandaan. En tot twee jaar terug werden daar de keuringen gehouden die nu in Lisse zijn.

Ik hoop dat het leuk is, dat moeten we natuurlijk nog ondervinden, haha. Ik vind het zowiezo wel een prettig idee als we daar ook in de toekomst kunnen lessen met E en E. Met Dokie en Justin heb ik op de bosmanege gereden, in het haarlemmermeerse bos. Een club waar je kunt lessen, maar puur met eigen paarden. Heb het daar naar mijn zin gehad, al zit je wel echt tussen de paarden en de dressuurprikkers. Met fjorden voel je je dan toch denk ik een rare eend in de bijt, dus zo'n club met alleen fjorden spreekt me wel aan, lijkt me zo.

Wat je verteld over je inrijden met Emy, zo denk ik er ook over. Misschien ff mak maken, en dan weer de winter stil. Doe ik ze omstebeurd, ben je toch weer langer bezig en kan de andere het lekker verwerken. Al kriebelt het natuurlijk enorm, en kan ik ze echt wel de lucht in kijken. Ik wil boven alles heel graag lang mee doen!

Haha Emy, smeerpoets, keutels in je vacht voor een dame? Ppff E en E kunnen er ook wat van, de blubbermonsters. Heb je ze net uitgebreid staan poetsen, gaan ze weer midden in de klei rollen, maar ach.. laat ze maar lekker paard zijn.
Oh de Cruquius ken ik idd wel! Ben daar ook een keer geweest met een keuring. Jammer dat Bren daar niet meer staat. Misschien ooit in de toekomst een leuke hengst voor Emy haha!
Nou Emy is niet echt een dame wat dat betreft, echt de drollen hingen in dr vacht kakmadam! We noemen haar ook wel eens miss piggy, maar dat was eigenlijk omdat het echt een tutje is in dr doen en laten. Maar wel een hele lieve!
Emy is natuurlijk ok al een laat veulen dus ze zou pad eind juli 3 worden dus dan zit je zeg maar al weer in augustus nou dan is het nog september en dan word het land al te nat om er iets in te kunnen doen. Of ik moet op de manege verderop met haar aan de gang willen. Maar goed joh dat is iets voor later daar ga ik me nu niet druk om maken. En als ik Cas zie dan zal Emy ook wel een laat bloeier kunnen zijn. Naast Elvis is het echt nog een puppie! Heel iel kontje hihi

Hoe is het afgelopen met de foto's van Jack?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 21 jan 2010, 20:29

Ja de cruqius daar ben ik ooit met Danc geweest voor keuring ;)

Ekkie Gekkie is echt een langpootmug, heb al iemand gestrikt die met hem wil rennen...ik houd hem niet meer bij...die heeft een pas...
Ik heb tegen Ekkie gezegd dat ie nu bijna wel mag stoppen met groeien...
Over het inrijden; ik zie het wel. Heb genoeg andere dingen om nu over na te denken.....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 22 jan 2010, 07:10

Dat die Eachann toch zo klein blijft.. Ach hij is ook nog maar 1,5 er kan nog een hoop gebeuren..
Als hij nou net als zijn mam lekker uitzwaart kun je er prima op hoor!! Jeskim is ook maar 1.36 en dat staat ook niet gek hoor, maar ik ben ook niet zo lang..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 22 jan 2010, 09:05

Ik ga voorlopig ook nog niet met Evita beginnen. Wel denk ik dat ze volgend jaar na de keuring haar zachtjes aan gaan beleren voor de wagen. Dat vind ik aan de ene kant wel prettig. Kennen ze de weg al goed, voordat ik buiten ga rijden.
Als ze alleen hetzelfde als mama doet, zal ze vaker op de rem stampen zonder oogkleppen. Maar dat komt ook goed, althans met Anca wel.

Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan met Evita.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 22 jan 2010, 09:52

Gisterenavond zijn er dan foto's gemaakt...
ik haalde hem zelf niet uit stal, omdat ik mn andere paard nog los in de piste aan t zetten was, maar blijkbaar 'sprong' hij echt uit zn stal en hij kwam echt door de gang getrippelt..Er was heel even niks meer aan hem te zien :=
Ook alles was interessant en iedereen moest uitgebreid geknuffeld worden, ook de DA := :+:

Foto's maken ging niet meteen vlekkeloos omdat het voor hem niet helemaal pijnloos ging:
zijn voetjes moeten helemaal proper gemaakt worden en dan moet er klei onder geplakt worden. Dat vond hij heel moeilijk om zn voetjes zo lang te geven. want dat was natuurlijk pijnlijk.
Dus hebben we hem verdoofd om het voor hem wat aangenamer te maken.
Dan moest elke voorvoet op n blokje gezet worden en werden de foto's gemaakt.

Maar de DA vond hem tegenover de laatste keer dat ze hem gezien had wel verbeterd: de pulsatie in zijn pezen is verminderd, de hoeven staan niet meer zo warm, hij zet zijn voeten ook anders bij het stappen, en ook dat trappelen/ongemakkelijk staan bij stilstaan is weg hij staat meestal gewoon stil. Dus zijn toestand is in dat opzicht wel verbeterd.
We zijn wel goed bezig met onze behandeling eigenlijk en het slaat dus wel aan!
Alleen het product met de cortizonen daar ben ik even mee moeten stoppen omdat er wondjes zijn gekomen. Ik wissel nu af met cooling gel/klei.
En ik moest er ook voor zorgen dat hij echt 24/7 zijn hooi kon eten. Maar dat is nu het geval..

Vanavond na 20h mag ik bellen.
Deze foto's zijn dus gemaakt om uit te sluiten of er kanteling van het hoefbeen of niet. Als dit niet het geval is, gaan we volgende week een echografie maken van de pezen, omdat het nog steeds een raadsel is waar de zwelling vandaan komt en om te kijken hoe zwaar deze beschadigd zijn.
En dan gaat er contact zijn met Gent ivm het speciaal beslag: is dit nog nodig? Zo ja, welk? Wanneer? en welke hoefsmid ga ik laten komen?

Dus iedereen duimen dat de uitslag straks goed is en hij geen kanteling heeft...hij heeft al zoveel pech gehad, dus ik hoop echt dat dit n meevaller mag zijn...
Valt het natuurlijk negatief uit : moeten we de juiste en eerlijke beslissing voor hem nemen.

Ik wil wel graag even benadrukken dat hij op dit moment echt heel weinig of bijna geen pijn lijkt te hebben. Hij krijgt n half zakje ontstekingsremmer /dag trouwens. En daar doet hij het goed op.
Maar ik heb ook het verhaal van die shet die overleden is aan bevangenheid gelezen hier op het forum. Nou zo staat Jack dus niet in zn stal...ik wil dat graag wel even erbij vertellen :\ : meestal staat hij gewoon van zn hooi te knabbelen of kijkt hij uit zn raampje, of ligt hij er al etend bij.
Als ik het echt het idee had dat hij enorm aan het lijden was, schoof ik die grens niet telkens op...

Ik vind het ook wel fijn om mijn verhaal hier te kunnen vertellen...
Maar het wringt soms wel : ik zou ook zo graag eens n leuk berichtje willen plaatsen, zoals jullie vaak doen. Die lees ik dan soms met gemengde gevoelens...waarom kan Jack nu ook niet gewoon gezond zijn!? :n

Ik verwijt het mezelf dat ik gewoon niet snel genoeg een andere DA erbij heb gehaald. Wie weet had dat allemaal wel nog wat uitgehaald? Ik had misschien nog wel meer kunnen doen?
Gisteren tijdens het foto's maken, en toen hij zo stond te zwijmelen van de verdoving, besefte ik pas echt hoe erg ik gehecht ben geraakt aan dat kleine mannetje de laatste weken ;(
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 22 jan 2010, 10:23

Dat is ook niet niks wat je voor je kiezen krijgt zeg.
En je moet je vooral niet schuldig voelen. Je hebt iedere keer het beste voor Jack in ogen gehad en daarop je beslissingen gebaseerd. Nadat je meer/andere informatie had heb je je keuze bezien en dat is blijkbaar een goede geweest!
Ik hoop dat het de goede kant op blijft gaan met Jack! En dat je over een tijdje ook zo'n fijne berichtjes mag plaatsen over hoe hard Jack wel niet groeit en wat voor streken hij uit haalt. Op dit moment is het de tijd er niet voor, maar Jack zijn tijd komt nog wel :)
sandy87

Bericht door sandy87 » vr 22 jan 2010, 10:34

je moet jezelf niks verwijten, je doet wat jou het beste lijkt.
er zijn mensen die allang zo'n paardje weg hadden gebracht omdat het geld en moeite kost dus jack treft het met zo'n bezorgd baasje!
ik duim voor hem, en wacht je berchtje over de uitslag af.
ik hoop heel erg dat jij binnenkort ook leuke berichtjes neer kan zetten.
maar wat er ook gebeurt, je hebt je uiterste best gedaan voor hem, vergeet dat niet. en dat hechten aan je beestje is logisch hoor, ik ben met en week al verslaafd als ik een nieuw paard of ander dier heb. zeker als ze ziek zijn word je zo betrokken met ze! veel sterkte deze spannende uren!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 22 jan 2010, 12:15

Je hoeft jezelf zekers niets te verwijten!! Je hebt gedaan en doet nog, wat je denkt dat goed voor Jack is!! Petje af daarvoor hoor!!!

En zeker omdat je al zoveel met hem hebt meegemaakt, heb je een ontzettend sterke band met hem opgebouwd.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
sandy87

Bericht door sandy87 » vr 22 jan 2010, 17:54

vandaag heb ik seven gemeten, hy is nu 1.40. langs t voorbeen gemeten
zijn kont is ruim 1.42 haha lekker scheef op t moment.
toen ik hem vandaag biks gaf was hy iets te blij en gaf me een kopstoot, auw auw auw, heb een uur hoofdpijn gehad. het word echt een fjord haha
ik was eerst heel boos en heb m op zn donder gegeven mja, dat blije bekkie doet me weer smelten. hy doet het vast niet met opzet dus snel na mn boze reactie maar even knuffelen!

ik kijk vanavond nog even of er al nieuws is over jack mbt de foto's
ben heel benieud, denk aan hem.
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 23 jan 2010, 08:44

Esther@ Hij is nu 1.36. Ewald 1.42. Hij oogt echt pony. Wel is hij echt gegroeid in zijn lijf. Hij is langer geworden en heeft goed body gekregen. Ook vind ik zijn benen op dit moment erg lang voor zijn lijf. Inderdaad ze zijn nog jong. Ben benieuwd hoe hij volgend jaar op dit tijdstip meet. (en ja, het maakt me niet uit, als ik maar op hem pas, hihi)
In de stal, over de deur heen hangend, lijkt het echt een guppy, Ewald met zijn grote forse hoofd, en dan Eachann er naast met zijn kleine sierlijke koppie. Maar aan de hand oid, dan lijk hij wel ineens groot, dan draagt ie zich helemaal. Eachann is overgens de laatste tijd echt ontzettend lief, doet alles echt perfect! Met poetsen staat ie stil, geeft keurig hoefjes en knuffelt graag. We zijn nog steeds heel erg blij met hem Esther, en deze week is het al weer een jaar he, gaat hard!

Gister hebben yvonne en ik nieuwe voerbakken voor E en E gekocht. Voordat we de juiste schroeven enz. hadden was nog een hele onderneming, maar ze hangen, en stevig!! ((trots!)) Die lellen wegen wel ruim 10 kilo, en de liksteen ook. Dus het ging niet met gewone schroefjes. Ze zijn helemaal gegalvaniseerd, van die metalen onverwoestbare, in een halve maan vorm. Een vierkante kunnen ze natuurlijk lekker tegen aanschuren, hier ook wel tegen, maar het is toch rond. Ewald staat nu in Justin's stal, en in haar voerbak heeft medicatie gezeten, dat vonden we geen prettig idee, vandaar nieuw! Eachann had vorige week zijn voerbak erafgesloopt, naja, hij was ook niet zo heel stevig, een van plastic, dus ik vergeef hem. Gelijk ernaast een grote vierkante liksteen opgehangen. Het ziet er nu wel heel erg gezellig uit.. Al verlang ik erg naar het voorjaar, dan gaan ze weer lekker 24/7 het land op. Nu staan ze om de dag op het land, en anders in de bak overdag.

Chunkcy@ Ik hoop zo op een goede uitslag van de foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En wat je beschreef dat je onze mooie verhalen wel eens leest met gemengde gevoelens, van ... Waarom jack nou niet??
Ik denk zelfs wel eens tijdens het typen van mijn mooie berichten.... oei, wel hammerysk voor Chuncky, die zal ook wel denken bij het lezen :(:) ... Waarom ik niet...
Elegance

Bericht door Elegance » za 23 jan 2010, 11:00

Ik kom me ook even melden! O:)
Ik ben zins jan 09 in bezit van een fjorde merrie genaamt Elegance (v Timor)

Hier een foto :)

Afbeelding
Gesloten