We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
skreia
Contacteer:

Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Bericht door skreia » za 14 nov 2009, 18:06

Ga snel ff lezen Viv!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » za 14 nov 2009, 18:53

Jilly schreef: Hay heeft vandaag laten zien dat hij als een hertje kan springen, met 4 benen tegelijk. Sukkel :+

Al het begin is moeilijk :+ , als je mijn eerste sprongen met Cora ziet dan vraag je je af of we allebei nog wel normaal kunnen landen :=

Komt wel goed.
Moeten ze bij jullie met de rijproef ook springen???
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » za 14 nov 2009, 19:07

Haha, da's helemaal geen begin :P ik laat hem regelmatig vrijspringen en hij doet dat echt super. Maar vandaag had hij niet zijn dagje zo te zien...
Onder de man (vrouw) springen doe ik nog niet, vind 4 jaar vroeg genoeg daarvoor.

Met de zadelproef moet hier trouwens wel gesprongen worden ja. Denk 2 sprongen die je dan een paar keer langs beide kanten moet nemen.
Maar denk niet dat ik dat ooit met Hay ga afleggen, heeft toch geen meerwaarde.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 14 nov 2009, 19:28

Cyra vandaag bijgezet gelongeerd voor het eerst. Ging eigenlijk best goed. Morgen springen als het lukt en niet te druk is in de bak.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » zo 15 nov 2009, 15:10

Kdies heeft een nieuwe roeping gevonden: Zwemleraar :D
Hij vond het weer helemaal gaaf vandaag op het strand.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 15 nov 2009, 17:06

Haha die Kdiesje. Vorig jaar was die toch ook niet onder de indruk van de zee?

Ik heb gesprongen vandaag met Cyra. 60 cm onder de man. Ruim erover. Alleen het baasje vind het zoooo eng terwijl zij als ze er goed voor komt het alleen maar leuk vind.

Woensdag die oxer nog proberen en dan vrijdag de proef maar doen
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 15 nov 2009, 17:28

Spannend Anna, ben benieuwd hoe ze gaat doen.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
maroes

Bericht door maroes » zo 15 nov 2009, 17:36

knap hoor dat jullie zal zo durven te springen met de Ctjes.

Wij zijn nog steeds hard bezig met stabiel lopen onder het zadel en vooral goed luisteren, terug laten komen wanneer wij erom vragen, tempo wisselingen. Moet er zelf niet aandenken om ook nog eens te springen..durf ik echt niet. Maar ik ben springscheiterd eerste klas :D

Verder is Ciara buiten erg happy en geeft steeds bokjes van plezier.Maar daar zijn we ook mee bezig om af te leren. Het is ook wel heerlijk om met de jonge dieren te trainen.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 15 nov 2009, 17:41

Super zeg Anna :)) !!! Ga echt duimen, maar komt zeker goed

Toot heeft puber aanval...
Las jullie verhalen wel, en maar hopen dat het mij bespaard bleef O:).

Ging zo super. Maar nu zit er weinig rem op :=
Hij wilt te graag. Teveel power zit erin, hij gaat zo hard O:).
En dat kan ik niet hebben omdat hij donders weet hoe het moet

Bokken, steigeren en springen blijft mij nog bespaard haha
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » zo 15 nov 2009, 17:47

Ik hoop dat je de rem nog op tijd terug vindt Amber :+

@Viv: zijn er foto's gemaakt van op het strand?

Ik heb vandaag echt super lekker gereden. ik heb zo'n geweldige knol :L
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 15 nov 2009, 17:50

Amber, dat had Cyra afgelopen week ook. Vandaag was ze mega zoet, alleen nog beetje sterk op links, maar wel te sturen. Die puber aanvallen gaan met de dag. Misschien doet die het morgen super goed. Ik wilde voor het weekend eigenlijk ook nog afzeggen hoor.
Cyra is wat terug in voer (minder brok en meer muesli zonder haver) en krijgt geen wortels meer. Dat gaat bij haar beter nu. Misschien kan je daar nog iets mee?
En je hebt nog even te gaan. Ik moet over 5 dagen al :P
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 15 nov 2009, 17:52

Orion1996 schreef:Amber, dat had Cyra afgelopen week ook. Vandaag was ze mega zoet, alleen nog beetje sterk op links, maar wel te sturen. Die puber aanvallen gaan met de dag. Misschien doet die het morgen super goed. Ik wilde voor het weekend eigenlijk ook nog afzeggen hoor.
Cyra is wat terug in voer (minder brok en meer muesli zonder haver) en krijgt geen wortels meer. Dat gaat bij haar beter nu. Misschien kan je daar nog iets mee?
En je hebt nog even te gaan. Ik moet over 5 dagen al :P
Is wel 'pas' 2de keer dat hij zo is, morgen longeren
En dan dinsdag vol goede moed er weer op zeg maar O:).

Toot krijgt idd aardig wat voer, maar kan niet minderen omdat hij dan op zijn kont in valt.
Wil ik eigenlijk voorkomen nu..

Dat is waar, desnoods even weekje rust O:)
Maar mag wel met het springen aan de slag haha.
Ga wel duimen voor jullie hoor :))

Iemand Tips om de rem meer te installeren ? :=
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 15 nov 2009, 17:55

Hij wordt nu toch niet op zijn exterieur beoordeeld Amber. Dus als het voor het rijden beter is zou ik als ik jou was toch even wat minderen met voer. Je hebt nog tijd genoeg tot aan de HK om het er weer aan te krijgen.

Mijn C-tje was vandaag pikzwart. Ik was op afstand eerst bang dat het Meline zou zijn (morgen menles en dan dus veel te poetsen) maar gelukkig was het Celony. Die mag zich nog onbeperkt vies maken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 15 nov 2009, 18:14

Haha die heeft nog rechten tot zwartmaken :P
En Amber, idd wat Anita zegt: dan maar minder bips, die heb je er voor de keuring wel weer aan. Cyra heeft nu in alle tijd dat ik haar rijdt 4 keer gekliert met rijden, dus ook niet zo heel vaak. Komt heus wel goed
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 15 nov 2009, 18:25

Ja en nee..
Tootje is al geen dikkerd van zich zelf, dus hij valt erg snel af.
En dat wil ik wel voorkomen zeg maar :=
Wel idee dan om paar dagen voor proef goed te minderen met krachtvoer :j!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 15 nov 2009, 18:47

Viv schreef:Kdies heeft een nieuwe roeping gevonden: Zwemleraar :D
Lekker dat jullie hebben kunnen genieten op het strand, waar zijn jullie geweest??
Orion1996 schreef: Ik heb gesprongen vandaag met Cyra. 60 cm onder de man. Ruim erover. Alleen het baasje vind het zoooo eng terwijl zij als ze er goed voor komt het alleen maar leuk vind.

Hopelijk heeft Cyra vrijdag ook een goede bui, dan gaat het zo te lezen helemaal goed komen!!

Cas is sinds vandaag een fietsenrek rijker :D
Paardentandarts is vandaag geweest. Kiezen had hij allemaal netjes gewisseld, waren wel wat scherp dus daar heeft hij gelijk de vijl overheen gehaald.
Rechtsboven en linksonder zat een tand los, dus die zijn gelijk getrokken. Ik had echt zoiets van auwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww :(:)
Hij heeft zich wel super gedragen, alleen het vijlen van zijn kiezen vond hij niet zo prettig.

Hebben jullie nog tips of ideeen om het werk onder het zadel uitdagender te maken voor Cas?
Hij vind de rondjes die ik rijdt met de les namelijk saai en wil meer.
Alles is welkom, mogen ook gewoon verhalen zijn over wat jullie zelf doen met jullie 3-jarigen :))
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 15 nov 2009, 18:48

skreia schreef:
Viv schreef:Kdies heeft een nieuwe roeping gevonden: Zwemleraar :D
Lekker dat jullie hebben kunnen genieten op het strand, waar zijn jullie geweest??
Orion1996 schreef: Ik heb gesprongen vandaag met Cyra. 60 cm onder de man. Ruim erover. Alleen het baasje vind het zoooo eng terwijl zij als ze er goed voor komt het alleen maar leuk vind.

Hopelijk heeft Cyra vrijdag ook een goede bui, dan gaat het zo te lezen helemaal goed komen!!

Cas is sinds vandaag een fietsenrek rijker :D
Paardentandarts is vandaag geweest. Kiezen had hij allemaal netjes gewisseld, waren wel wat scherp dus daar heeft hij gelijk de vijl overheen gehaald.
Rechtsboven en linksonder zat een tand los, dus die zijn gelijk getrokken. Ik had echt zoiets van auwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww :(:)
Hij heeft zich wel super gedragen, alleen het vijlen van zijn kiezen en natuurlijk het trekken vond hij niet zo prettig. Arme jongen had gelijk allemaal bloedjes :(:)

Hebben jullie nog tips of ideeen om het werk onder het zadel uitdagender te maken voor Cas?
Hij vind de rondjes die ik rijdt met de les namelijk saai en wil meer.
Alles is welkom, mogen ook gewoon verhalen zijn over wat jullie zelf doen met jullie 3-jarigen :))
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 15 nov 2009, 19:17

@Lisette: buitenrijden nog niet mogelijk? Verder veel overgangen, figuren zodat je hem geestelijk bezig houdt. Met een jong paard wil dat vaak in draf nog niet optimaal, pak het dan in stap. Kies hier soms ook wel voor buigingsoefeningen, gewoon beetje dollen. Over, langs of door balkjes draven, voor de behendigheid. En het rijden niet te lang maken...zodat ze de lol er in houden. Heeft ie conditioneel dan nog niet voldoende gedaan? Zadel hem dan af en ga lekker vanaf de grond met hem spelen (opjagen, uitdagen, noem maar op).

Hier Cai vrijdag weer eens voor de kar gehad. Had hij eigenlijk al week of 3 a 4 niet voor gestaan, maar hij liep weg alsof hij het elke paar dagen doet. De bak was nogal zwaar. Hij trok daar netjes door, dus als beloning maar rap er uit en stukje over de weg. Dat was leuk, maar ook heel spannend. De drempel durfde hij alleen niet over. Gelukkig was het zien van Anne voor zich voldoende overtuiging dat die zwarte drempels met witte strepen écht geen groot gat waren. Auto's geeft hij gelukkig weinig om. Alleen de hond van de buren was even het kijken waard (huh, de hond van thuis in het zwart??) en ook de koeien trokken zijn gespitste aandacht (terwijl hij dat écht wel kent). Maar zeker iets om vaker te doen..lekker buiten toeren.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ilona

Bericht door Ilona » zo 15 nov 2009, 20:22

@Amber: Rem installeren door veel overgangen te rijden en hierbij ook halthouden goed oefenen. Niet stilstaan, dan met zijn neus richting bakrand sturen. Zo heb ik bij Castor ook meer rem gekregen.

@ Lisette: Lekker af en toe een buitenritje gaan proberen (als de omgeving dat ook toe laat). Lekker veilig met een betrouwbaar paard mee op pad. Kan ik je echt aanraden, is heerlijk.

Vandaag op de valreep ook nog een heerlijk ritje met Castor gemaakt. Om half vier was ik net bij de paarden en wilde nog wel een klein rondje doen, maar zat te bedenken wat ik zou kunnen met Cas. Toevallig sms-te een vriendin dat ze weer thuis was en of ik nog een rondje wilde doen. Ja zeker!
Zij staat met haar haf een half uurtje stappen bij mij vandaan. Ik was eerder klaar, dus oranje hesje aan en aan de wandel haar kant op.
Na een stukje wandelen voelde Castor wel relaxed dus ben ik erop gegaan. Door het dorp gestapt tot ik bij mijn vriendin was. Vond ik echt heel knap van Castor. Hij was eigenlijk van niets bang.
Daarna nog lekker samen gereden en in de schemer weer naar huis. Was echt stoer ritje!

Edit: oh ja en mezelf vandaag kunnen zien in de ramen van de huizen 'op' Castor. Haha ik voelde me echt stoerrrrr :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 16 nov 2009, 06:05

Amber: 2 weekjes minderen in voer (dus niet in 1x veel minder) kan niet veel kwaad hoor. Beter wat invallen en die A dan dikke kont en een D :D

Lizet: Langevelderslag, echt superstrand daar, goed parkeren.

Wat je kunt doen is her en der balkjes in de bak leggen en daar kris kras overheen rijden tussen de oefeningen door. Pionnetjes om omheen te slalommen enzo.

Jil: ja wel pics maar moet ik nog uploaden.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Gesloten