ik moest het even vertellen..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Re: ik moest het even vertellen..

Bericht door Dreeke » di 08 sep 2009, 10:26

Paarden zat te rijden, niet iedereen heeft die luxe ;)
Dus zullen de gene (waaronder ik :P) die 1 paard hebben wat sneller
gaan dan iemand die er meerdere heeft ;)
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 08 sep 2009, 10:29

Zoals al werd gezegd: iedereen zijn eigen mening en iedereen doet het toch op zijn eigen manier. Zolang je je paard niet verkloot, is wat je zelf doet toch altijd het beste voor je paard.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 08 sep 2009, 10:35

geen bit omdat ie nog wisselt vind ik ook een beetje te ver gaan, dan zou ik nu pas kunnen beginnen met rijden,haha
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » di 08 sep 2009, 10:40

Dreeke schreef:Paarden zat te rijden, niet iedereen heeft die luxe ;)
no comment :x want dat slaat nergens op wat je zegt.

Ik wil ook graag dat ik volgend jaar met dean kan beginnen maar als mijn kereltje daar nog niet aan toe is dan wacht ik gewoon nog even ermee. En JA dan hebben de luxe dat wij er nog 3 hebben staan waar ik op kan rijden, kan ik ook niks aan doen dat MIJN vriend paarden fokt.

MIJN beslissing MIJN paard. dus hierbij laat ik het ook.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 08 sep 2009, 10:50

Nou Nou niet zo aangebrand hoor, ik bedoel er verder niks mee, bedoel alleen te zeggen dat je je paardje makkelijker laat staan als je er nog meer
hebt waar je voor moet zorgen en beweging geven dan dat je 1 paardje hebt waar je nog niks meer mee kan doen dan een beetje wandelen,
waardoor je wat sneller kleine dingen gaat leren waaronder een bitje ;)

brendaatjuh schreef: MIJN beslissing MIJN paard. dus hierbij laat ik het ook.
Same here ;)

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 08 sep 2009, 13:16

jongens het hoeft niet zo oververhit te worden :D

dat ie liever op een bitje knauwt dan op touw of ketting is natuurlijk ook geen excuus.... dj staat nooit vast oid dus knauwt ook nergens op, is geen reden om hem wel of geen bit in te doen

daarkomtbij als iemand bitloos zou beleren hoeft ie nog lang geen bit in!

ik denk ook wel dat je sneller wat gaat doen als je er maar 1 hebt :j
ik kán op uniek rijden, die krijgt natuurlijk wel een veulen eind mei, dj wordt 21 mei 3 en dan stap ik er ook pas op zn vroegst op

hoe jong en onbezonnen ik ook was met uniek
(die had een bit in met 1,5 en werd gelongeerd met 2) ik heb er NOOIT voor haar 3e op gezeten, zelfs niet een keer 'even zitten'
ja ik heb 1 jaar op de manege gelest en nog 2 jaar een verzorgpaard en -pony gehad, dus ik zocht het rijden toch echt ergens anders....

maargoed idd ieder zijn mening, denk ook dat het afhankelijk is van je huisvesting e.d.
ik heb het geluk van mijn eigen stal, alles 24/7 in een inloopstal+paddock
en met een beetje geluk kan dj nog t/m mei naar dat weiland in beusichem wat ik er bij huur
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 08 sep 2009, 14:26

Ik zou ook nooit voor de 3 jaar op Dani gaan zitten, maar dat is toch wel iets heel anders dan een bitje indoen.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 08 sep 2009, 14:37

brendaatjuh schreef:
Dreeke schreef:Paarden zat te rijden, niet iedereen heeft die luxe ;)
no comment :x want dat slaat nergens op wat je zegt.
Ben wel benieuwd waarom je vindt dat dit nergens op slaat... ik vind dat Dreeke hierin wel gelijk heeft. Je hebt niet een (jong) paard gekocht om er vervolgens niks mee te doen. En als zo'n jong ding 23 uur per dag op het land staat en een uurtje aandacht krijgt en wat dingetjes leert, waarom is daar dan zo'n ophef over? Mijn paard vindt de aandacht geweldig. Ik heb het idee dat ze zich dood verveelt op het land, zeker nu het gras steeds korter wordt.
brendaatjuh schreef:Ik wil ook graag dat ik volgend jaar met dean kan beginnen maar als mijn kereltje daar nog niet aan toe is dan wacht ik gewoon nog even ermee. En JA dan hebben de luxe dat wij er nog 3 hebben staan waar ik op kan rijden, kan ik ook niks aan doen dat MIJN vriend paarden fokt.
We hebben het hier over een bitje in doen, niet over beleren.
brendaatjuh schreef:MIJN beslissing MIJN paard. dus hierbij laat ik het ook.
En er is niemand die je op een andere gedachte wil brengen door er eerder op te stappen. Iedereen zijn eigen ding, dat vind jij ook, dus ik snap je aangebrande reactie niet zo.
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » di 08 sep 2009, 15:02

zo heej mensen...
Ik vind gewoon ieder een eigen mening en ik wou alleen even vertellen dat ik trots op mijn meisje ben, hoe ze het oppikt met het bit.
En ik vind dat je best een paard van 2,5 een bit in mag doen en alvast laat wennen en ik stap er echt NIET voor haar 3e op hoor, pas volgend jaar zomervakantie, als ze bijna 3,5 is...en idd het gaat hier niet om beleren, alleen om hoofdstel met bit te oefenen :)
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Daphne

Bericht door Daphne » di 08 sep 2009, 15:14

Zo hé, hele discussie hier :D Rustig dames, ieder zijn mening. Mijn Yannesje werd voor de kar beleerd toen ze 2,5 was, dus die liep toen al met een stangetje, kar achter de kont en mens erop := . Tja, het zou mijn keuze niet zijn, maar Yannes heeft er echt geen trauma aan over gehouden. Blakende Hollandsche Welvaart en voor de kar lopen vindt ze nog steeds supertof, dus het hóéft niet slecht uit te pakken. (Nou is ze na die tijd maar sporadisch ingespannen hoor, maar wel gewoon ingereden met haar 3e. Kan me voorstellen dat als je meteen vol aan het werk gaat het niet goed is voor een dier).

Fijn hoor Wendy dat Daisy het bitje zo aannam. Je ziet wel eens van die heetgeblakerde warmbloeden die helemaal idioot gaan doen om het hoofdstel af te krijgen...dan mogen wij toch blij zijn met onze relaxte fjordjes!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 08 sep 2009, 15:29

Anna_Dani schreef: Ben wel benieuwd waarom je vindt dat dit nergens op slaat... ik vind dat Dreeke hierin wel gelijk heeft. Je hebt niet een (jong) paard gekocht om er vervolgens niks mee te doen. En als zo'n jong ding 23 uur per dag op het land staat en een uurtje aandacht krijgt en wat dingetjes leert, waarom is daar dan zo'n ophef over? Mijn paard vindt de aandacht geweldig. Ik heb het idee dat ze zich dood verveelt op het land, zeker nu het gras steeds korter wordt.
ho ho de opmerking 'Je hebt niet een (jong) paard gekocht om er vervolgens niks mee te doen' vind ik heel fout! misschien bedoel je hem anders, maar als je graag iets met een paard wilt doen, moet je juist geen jong dier nemen... daarvan weet je dat je nog heel lang moet wachten....

wil niet zeggen dat ik er op tegen ben dat je iets met het dier doet hoor!

maar bitje en zadel (en meer) kan ook gewoon vanaf 3 of ouder... ik ben soms zo bang dat mensen de grenzen steeds minder gaan nemen (nou vind ik niet dat hier in dit topic mensen zijn die iets verkeerd doen/gebruiken) maar straks zijn er mensen die dit lezen/horen (of kinderen) en dus denken 'ow dan kan het toch ook al wel een keer met 2
of wat je vaker hoort 'mijn paardje van 2 was er klaar voor hoor!' UH waar zie je dat aan :D hahaha

maar een jong paard koop je in eerste instantie denk ik om hem zelf te kunnen beleren (en dat hoeft niet zo snel mogelijk gelukkig)
Ilona

Bericht door Ilona » di 08 sep 2009, 15:32

@ Daphne: Amen... :D

Wat een ophef over een bitje... Het is immers maar een bit die gewoon even ingedaan werd om te kijken hoe ze zou reageren.
En ze reageerde dus goed en het is hartstikke leuk om die 'kleine' eerste stap met je poownie gezet te hebben!

En als je het echt goed wilt doen, moet je volgens mij pas na het 4de jaar beginnen met rijden, dan zijn de knieschijven pas volgroeid... O:)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » di 08 sep 2009, 17:03

bedankt :)
En zoals ik al eerder zei, ik ben echt niet van plan om voor haar derde erop te gaan hoor, maar snap je reactie wel cindy :)
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 08 sep 2009, 18:39

Cindy+Uniek schreef: ik heb er NOOIT voor haar 3e op gezeten, zelfs niet een keer 'even zitten'
Hier gaat de discussie ook niet over ;)
We hebben het hier over een bitje een keer in doen en er wordt gelijk van een mug een olifant gemaakt, teminste ik ga ervanuit dat hier niemand al op z'n D-tje zit.

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 08 sep 2009, 19:01

Dreeke schreef:
Cindy+Uniek schreef: ik heb er NOOIT voor haar 3e op gezeten, zelfs niet een keer 'even zitten'
Hier gaat de discussie ook niet over ;)
We hebben het hier over een bitje een keer in doen en er wordt gelijk van een mug een olifant gemaakt, teminste ik ga ervanuit dat hier niemand al op z'n D-tje zit.
ja het is ook wel lekker makkelijk om die ene zin uit mijn hele verhaal te pakken 8)7 ik bedoelde juist ook dat de discussie niet zo oververhit hoefde te worden, alleen dat ik het liever persoonlijk ook nog niet doe... die quote was in niks bedoeld verder met dit alleen in het hele verhaal (en dat er dus wél al een D'tje is waar opgezeten is, namelijk dora zie dagboek)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 08 sep 2009, 19:02

sweetwendy schreef:bedankt :)
En zoals ik al eerder zei, ik ben echt niet van plan om voor haar derde erop te gaan hoor, maar snap je reactie wel cindy :)
nee meis, bedoel er ook verder niks mee hoor!
zoals ik zei met uniek was ik nog veel jonger en dj heeft m dus ook al een keer in gehad, maar snapte het totaal niet, dus wacht er lekker mee tot hij in mei onder handen genomen wordt :D

maar waarschijnlijk als ik alleen hem had gehad, had ik ook lekker willen wandelen e.d. en had hij m misschien ook al wel in gehad!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 08 sep 2009, 19:25

Cindy+Uniek schreef:ja het is ook wel lekker makkelijk om die ene zin uit mijn hele verhaal te pakken 8)7 ik bedoelde juist ook dat de discussie niet zo oververhit hoefde te worden, alleen dat ik het liever persoonlijk ook nog niet doe... die quote was in niks bedoeld verder met dit alleen in het hele verhaal (en dat er dus wél al een D'tje is waar opgezeten is, namelijk dora zie dagboek)
De discussie hoeft zeker niet oververhit te worden want waar gaat het nou in vredesnaam om? Om een bitje wat een
keer is ingedaan....Zoveel mensen zoveel meningen, iedereen moet dat lekker voor zich zelf weten.
En meer zeg ik er niet meer over, heb geen zin in eindeloze discussies over wat wel of niet goed is voor een jong dier
die zijn er al zoveel te vinden op diverse paarenforums.

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 08 sep 2009, 19:28

haha, ik ben de aanstichter geloof ik, oeps. Zo was het ook niet bedoeld. Super dat daisy braaf wsa! maar ieder zijn eigen mening :D
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Amber_

Bericht door Amber_ » di 08 sep 2009, 20:52

Tamara schreef:waarom doe je een 2 jarige een bit in dan??

Toot had ook een bitje in hoor vorige zomer ! :D
Dan kan hij mee als handpaard naast Fjordy, gewoon net wat meer te vertellen.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » wo 09 sep 2009, 09:24

Anna_dani als je mijn verhaal een beetje kent (kennelijk dus niet) weet je ook waarom ik dean heb gekocht er zit een emotionele reden achter waar ik geen zin heb om verder uitleg over te geven, de meeste weten het hier. en dean blijft heus niet zijn hele leven 23 uur per dag op de wei staan en al deed hij dat wel dan is hij met zijn neus in het verse gras gevallen(geluk dus) en dan nog heb JIJ daar niks mee te maken.

en je verdere commentaar (lees je 2e qoute is over) over het beleren van een jong paard in mijn verhaal klopt niet want daar heb ik niks overgezegd. Het ging erover dat wij toevallig meer dan 1 paard thuis hebben staan dus als ik zin heb om te rijden pak ik even een andere als dean er nog NIET klaar voor is volgend jaar. Ik begrijp jouw ophef over mijn verhaaltje dus niet :)*

voor de rest: ieder moet voor zichzelf weten wat hij/zij met hun eigen fjord doet, ver van mijn bedshow. :wave:
Plaats reactie