Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Ja, mara dat is echt een kwestie van opvoeden hoor! Eigen wil heeft elk paard, het is aan jou om ervoor te zorgen dat die "eigen wil", doet wat JIJ wil 

Wat een leuke foto van Malle met Meester (of Juf...)
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Juf!
Dank je!

Wat een leuke foto van Malle weer! 
Vindt het echt heel leuk om te zien en lezen wat je allemaal met haar doet!
Ooh.. wat was mijn B'tje vandaag braaf!
Normaal gesproken is het meer het luie type.. en duurt het even voor er een actieve/vlotte draf uit komt.. maar vandaag niet hoor..
Basco had er erg veel zin in, kleine aansporing en daar ging meneer in een lekkere vlotte draf, ook een galopje was geen moeite
Daarnaast ook een wat mindere dag gehad, eergisteren zijn Basco en ik goed onderuit gegaan.. gelukkig had/heeft Basco niks.. over mezelf kan ik dat niet zeggen, gekneusde schouder en een paar blauwe plekken.. maar goed.. dat valt ook wel mee..

Vindt het echt heel leuk om te zien en lezen wat je allemaal met haar doet!
Ooh.. wat was mijn B'tje vandaag braaf!
Normaal gesproken is het meer het luie type.. en duurt het even voor er een actieve/vlotte draf uit komt.. maar vandaag niet hoor..
Basco had er erg veel zin in, kleine aansporing en daar ging meneer in een lekkere vlotte draf, ook een galopje was geen moeite

Daarnaast ook een wat mindere dag gehad, eergisteren zijn Basco en ik goed onderuit gegaan.. gelukkig had/heeft Basco niks.. over mezelf kan ik dat niet zeggen, gekneusde schouder en een paar blauwe plekken.. maar goed.. dat valt ook wel mee..
- Brittlover
ben niet zo heel actief maar meld me ook.
Britt is dus ook een btje en is echt superbraaf
het rijden gaat heel kort samengevat super voor een bijna 4 jarige.
we hebben onze eerste wedstrijd achter de rug (die was bij ons op de manege en ach waarom niet, we rijden de wedstrijdjes in stadskanaal) en we hebben onze eerste winstpunt binnen.
we rijden meestal zo'n drie keer per week. ze staat ook voor de kar, en dat vindt ze geweldig en vooral de laatste tijd want dat betekent bos!! koppie erop en sjouwen maar.
vandaag zijn we naar het vledderbos geweest en moesten we dus over het viadukt. ze vond het wel spannend maar ach na 3 auto's vond ze het wel best.
jammer dat bente nu echt weg is ester, maar als ik de foto's van pp zie heeft ze het prima naar haar zin.
Britt is dus ook een btje en is echt superbraaf
het rijden gaat heel kort samengevat super voor een bijna 4 jarige.
we hebben onze eerste wedstrijd achter de rug (die was bij ons op de manege en ach waarom niet, we rijden de wedstrijdjes in stadskanaal) en we hebben onze eerste winstpunt binnen.
we rijden meestal zo'n drie keer per week. ze staat ook voor de kar, en dat vindt ze geweldig en vooral de laatste tijd want dat betekent bos!! koppie erop en sjouwen maar.
vandaag zijn we naar het vledderbos geweest en moesten we dus over het viadukt. ze vond het wel spannend maar ach na 3 auto's vond ze het wel best.
jammer dat bente nu echt weg is ester, maar als ik de foto's van pp zie heeft ze het prima naar haar zin.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
- !#niekie#!
- Contacteer:
gister ben ik voor het eerst met blossem alleen naar buiten geweest ze was echt super braaf
ze is er niet 1 keer vandoor gegaan en ze vond zelf niets eng
echt super goed was dat van haar ! 

Wat goed zeg! Gefeliciteerd met je winstpunt met Britt! Voor zo'n jong paard ecxht super!
Okee dan Nienke! Wat SUPER!! Heerlijk is dat buitenrijden toch he? Met dit weer!
Okee dan Nienke! Wat SUPER!! Heerlijk is dat buitenrijden toch he? Met dit weer!
- !#niekie#!
- Contacteer:
ja zeker weten nu kan ik van het zomer met mooi weer ook gewoon lekker naar buiten 

- Ilonka
Toen ik Brass net een week had, aan de freestyle

Juf (Djilan) en pony

Gisteren weer gefreestyled, ging veel beter, ze was meer ontspannen, reageerde op subtielere bewegingen etc. Daarna haar overal gekriebeld, zelfs even op haar kont en een klein stukje been. Ze vind het wel heel erg spannend hoor. Ze is braaf achter me aan terug gelopen naar de wei, terwijl ze naar de bak toch nog echt het drijven van Djilan nodig had.
Vandaag weer geaaid etc. (Neehee ik heb haar nog niet geborsteld
)

Juf (Djilan) en pony

Gisteren weer gefreestyled, ging veel beter, ze was meer ontspannen, reageerde op subtielere bewegingen etc. Daarna haar overal gekriebeld, zelfs even op haar kont en een klein stukje been. Ze vind het wel heel erg spannend hoor. Ze is braaf achter me aan terug gelopen naar de wei, terwijl ze naar de bak toch nog echt het drijven van Djilan nodig had.
Vandaag weer geaaid etc. (Neehee ik heb haar nog niet geborsteld

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik meld me ook aan met mijn B-tje Birenko ik rij nu twee keer in de week een half uurtje 1x in de bak en 1x buiten gaat heel goed hij vindt het erg leuk.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=31502 hier staan de foto's van Birenko.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=31502 hier staan de foto's van Birenko.
Birenko is mijn lieve Fjordje
Leuk om te horen dat Birenko het ook goed oppakt.
Bink hier heeft zijn allereerste 'optreden' gehad op de show...was er niet helemaal tevreden over, maargoed...keer moet de eerste zijn nietwaar. Hij was ontzettend gespannen, waardoor dat 'echt lekker rijden' niet echt gevonden werd (en hij kan zó fijn aanvoelen). Maar toch viel het me wel weer mee dat hij niet zijwaarts door de bak ging voor al het publiek...had ook gekund. Nu was het meer hard - hard - hard. We trainen gewoon vrolijk door...op naar het volgende; Fjordsport.
Bink hier heeft zijn allereerste 'optreden' gehad op de show...was er niet helemaal tevreden over, maargoed...keer moet de eerste zijn nietwaar. Hij was ontzettend gespannen, waardoor dat 'echt lekker rijden' niet echt gevonden werd (en hij kan zó fijn aanvoelen). Maar toch viel het me wel weer mee dat hij niet zijwaarts door de bak ging voor al het publiek...had ook gekund. Nu was het meer hard - hard - hard. We trainen gewoon vrolijk door...op naar het volgende; Fjordsport.
Geluk is de vrucht van intens werk
- Bernadet_Bo
Ik zal me hier dan ook maar even aanmelden.
Ik ben sinds 2 maanden het trotse vrouwtje van Bo, 15 mei word hij vier jaar.
Het is een knuffel, en doet onwijs zijn best met rijden. We rijden ongeveer 4 keer per week een half uurtje, waarvan 1 x in de week les. Hij vind dit super leuk, en gaat met sprongen vooruit.
Ow ja, hij is het buitenspeel maatje van Birenko en Aike..
Op deze foto lag hij lekker te zonnen... En ja zoals je al ziet op de foto, hij is er erg goed in omzichzelf vies te maken
...
http://94.100.114.110/556500001-556550000/556537701
http://94.100.114.186/556500001-556550000/556537701
Ik ben sinds 2 maanden het trotse vrouwtje van Bo, 15 mei word hij vier jaar.
Het is een knuffel, en doet onwijs zijn best met rijden. We rijden ongeveer 4 keer per week een half uurtje, waarvan 1 x in de week les. Hij vind dit super leuk, en gaat met sprongen vooruit.
Ow ja, hij is het buitenspeel maatje van Birenko en Aike..
Op deze foto lag hij lekker te zonnen... En ja zoals je al ziet op de foto, hij is er erg goed in omzichzelf vies te maken

http://94.100.114.110/556500001-556550000/556537701
http://94.100.114.186/556500001-556550000/556537701
Laatst gewijzigd door Bernadet_Bo op zo 26 apr 2009, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

Ik ga me hier ook aanmelden met men 4-jaar, echter zij noemt Githa, aangezien ze in Belgisch stamboek ingeschreven staat is het hier een ander lettertje, maar even oud en even eigenwijs
wij rijden 3 keer inde week, 1 keer een uur les en 2 keer ongeveer een half uurtje
morgen hebben we dus les, en aangezien ze soms eens durft vechten voor het ogenblik gaan we oefenen op respect voor de baas (aka baas paard leren belonen
) en op respect en luisteren naar het buitenbeen, we gaan dus een uur stappen (dat zal ze echt niet leuk vinden)
groetjes
wij rijden 3 keer inde week, 1 keer een uur les en 2 keer ongeveer een half uurtje
morgen hebben we dus les, en aangezien ze soms eens durft vechten voor het ogenblik gaan we oefenen op respect voor de baas (aka baas paard leren belonen

groetjes
hier een foto van Githa, ik heb nog niet veel foto's geplaatst van haar dus hierbij probeer ik het nog eens
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-PNF7UGOH.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-ONWEG8BG.jpg
foto's zijn dus te groot
Dit zijn foto's van op de amicale jumping die in het dorp georganiseerd werd in maart, het was het proefje van 50, en het was gewoon om te zien hoe ze het doet in een stressie omgeving
en nee, ze was niet aan het zweten, het regende pijpenstelen die ochtend, en we moesten buiten zadelen, dus kwam ze een beetje nat de piste in
en nog een foto'tje van deze winter, in haar stalletje, lekker knus, met haar dekentje op (lekker vuil)
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-FSWML7FI.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-PNF7UGOH.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-ONWEG8BG.jpg
foto's zijn dus te groot
Dit zijn foto's van op de amicale jumping die in het dorp georganiseerd werd in maart, het was het proefje van 50, en het was gewoon om te zien hoe ze het doet in een stressie omgeving
en nee, ze was niet aan het zweten, het regende pijpenstelen die ochtend, en we moesten buiten zadelen, dus kwam ze een beetje nat de piste in

en nog een foto'tje van deze winter, in haar stalletje, lekker knus, met haar dekentje op (lekker vuil)
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-FSWML7FI.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=TR0G2CM2oNA
Leuk filmpje van Benthe tijdens vrij longeren, ging super goed en ik ben helemaal trots dus ik spam alles en iedereen met deze link haha.
Leuk filmpje van Benthe tijdens vrij longeren, ging super goed en ik ben helemaal trots dus ik spam alles en iedereen met deze link haha.

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Welkom weer iedereen!
Mooie foto's hoor Keandra, al vind ik persoonlijk springen echt nog wat veel voor zo'n jong dier.
@Bella, Binkie deed het prima hoor voor een 4 jarige! Ik zie ze liever zo dan kompleet ge-in-doctreneerd in de krul ofzo! Het was toch ook wel mega spannend met al dat publiek enzo!!
Morgen gaan Jeddah, Malle en ik weer een lekker ritje maken samen! Malle's conditie gaat met sprongen vooruit lijkt wel, heel fijn!
Mooie foto's hoor Keandra, al vind ik persoonlijk springen echt nog wat veel voor zo'n jong dier.
@Bella, Binkie deed het prima hoor voor een 4 jarige! Ik zie ze liever zo dan kompleet ge-in-doctreneerd in de krul ofzo! Het was toch ook wel mega spannend met al dat publiek enzo!!
Morgen gaan Jeddah, Malle en ik weer een lekker ritje maken samen! Malle's conditie gaat met sprongen vooruit lijkt wel, heel fijn!
- !#niekie#!
- Contacteer:
vandaag weer een proefje! 
en @ kristelhans. Wat is bjon mooi geworden zeg zijn wintervacht is nu weg en hij is er echt heel erg van opgeknapt!

en @ kristelhans. Wat is bjon mooi geworden zeg zijn wintervacht is nu weg en hij is er echt heel erg van opgeknapt!

- Bernadet_Bo
mmmm ik zag dat me foto's het niet deden.
Deze denk ik wel:

En hier een flimpje (wel slechte kwaliteit kwam van me tel):
http://www.youtube.com/watch?v=55VtaES0Z8w
Deze denk ik wel:

En hier een flimpje (wel slechte kwaliteit kwam van me tel):
http://www.youtube.com/watch?v=55VtaES0Z8w
Bo is geweldig! 

tof dat je van Bo van heel dicht een foto kunt nemen, die foto van een liggende Githa is een wonder want ze sliep toen we de stal binnen kwamen, anders staat ze altijd recht, we kunnen er nooit bij gaan als ze neerligt
en springen van zo vroeg, ja ze jong en dat was voor haar een test, in belgië is er geen fjordsport, je mag niet bij de landelijke rijvereniging, fjord niet toegelaten (zelfde voor hafjes en tinkers) (denk wegens uber cool
), en anders voor bij ons op vrv niveau te mogen starten moet Githa al zeker 60 of 70 kunnen springen, en dat is er voor mij echt over. Dus heeft ze in februari en maart telkens 1 keer meegedaan aan de amicale in de manege in het dorp, daar is laagste proef 50 (easy voor haar) en er zijn geen voorwaarden en voor gerompslomp, het is gewoon om een paard/pony/draak te laten kennismaken met drukte, vee paarden, mensen, vreemde omgevingen, je kunt ze zo ook laten kennis makenmet prachtige (lees angstaanjagende) hindernissen, Githa heeft dus schrik van platte balken en balken met een golfje in
nu is het enige dat bij ons op de agenda nog staat, Githa laten dekken, naar de keuring en de zadelproef laten afleggen, voor de rest neemt ze 1 keer om de 2 weken een sprongetje, en echt dat doet ze graag, iedereen bij ons op stal zegt het (allemaal springruiters (1tje heeft zelfs internationaal gereden)) dat ze dat graag doet en goed doet, gewoon door de manier waarop ze naar de sprong gaat, ze ziet een sprong en ze gaat ervoor
ik heb nu wel ghoord dat ze mss gaan proberen om ook zo'n fjordsport competitie te starten, maar tegen dat ze daar voor klaar zal zijn, tegen dan start het mss dus ze zal echt niet afgereden zijn
jummie doen toch ook liever dingen met je fjord waarvan je weet dat de fjord het graag doet?
zo dat was men ei dat eruit moest
groetjes
en springen van zo vroeg, ja ze jong en dat was voor haar een test, in belgië is er geen fjordsport, je mag niet bij de landelijke rijvereniging, fjord niet toegelaten (zelfde voor hafjes en tinkers) (denk wegens uber cool

nu is het enige dat bij ons op de agenda nog staat, Githa laten dekken, naar de keuring en de zadelproef laten afleggen, voor de rest neemt ze 1 keer om de 2 weken een sprongetje, en echt dat doet ze graag, iedereen bij ons op stal zegt het (allemaal springruiters (1tje heeft zelfs internationaal gereden)) dat ze dat graag doet en goed doet, gewoon door de manier waarop ze naar de sprong gaat, ze ziet een sprong en ze gaat ervoor

ik heb nu wel ghoord dat ze mss gaan proberen om ook zo'n fjordsport competitie te starten, maar tegen dat ze daar voor klaar zal zijn, tegen dan start het mss dus ze zal echt niet afgereden zijn
jummie doen toch ook liever dingen met je fjord waarvan je weet dat de fjord het graag doet?
zo dat was men ei dat eruit moest
groetjes
Wat jammer zeg dat ze in Belgie zo kortzichtig zijn betreft de rassen?? Paard kennis laten maken met veel dingen is heel goed hoor! 
Hier ons ritje van vandaag! En het was weer HEERLIJK! Man Oh Man, wat een genot gewoon! We hebben bijna 11 km gereden in bijna 2 uur
Dus niet zo heel hard, natuurlijk veel gestapt, maar ook stukken overheerlijk gedraafd! Zelfs op 17.3 km/uur! :wow: En dan moest ik Malle nog inhouden!
Echt! Zo leuk!
We zijn eens een andere kant op gegaan voor de verandering.
Ze hadden er zin in, zoals je kan zien, Malle helemaal!

Voor het eerst met Malle Emmer-Compascuum uit!

Lekker bij de rotonde rechtdoor gedaan en Emmen in! Jed had er mega zin in en liep echt weer zo, zo, zo onwijs fijn
! Had ik een jaar geleden niet durven dromen nie!! Ze heeft een fikse peesblessure gehad en daarna ook nog een heel verkeerde diagnose waardoor ik dacht dat ik nooit meer zou kunnen rijden met haar.

Via een kleine omweg dus naar de "berg" gereden! Malle vond het best moeilijk berg op
, maar stapte stevig door hoor! Bovenaan genieten van het uitzicht!

Wat een geluk!
We wilden net weer naar beneden rijden toen er een groepje hangjongens naar boven kwamen fietsen! Nou, de eerste was nog niet van zijn fiets gestapt of ik had hem mijn telefoon al in zijn handen gedouwd
en hij heeft een geweldig leuke foto van ons gemaakt! 

Berg af ging ook goed via kleine kronkel paden, Malle moest wel even leren langzaam naar beneden te gaan, maar toen ze dat eenmaal door had waren ze een super team samen!
Op de terugweg moesten we even tanken

Moe maar voldaan staan we na bijna 2 uur weer voor het hek thuis!

Hier ons ritje van vandaag! En het was weer HEERLIJK! Man Oh Man, wat een genot gewoon! We hebben bijna 11 km gereden in bijna 2 uur

We zijn eens een andere kant op gegaan voor de verandering.
Ze hadden er zin in, zoals je kan zien, Malle helemaal!

Voor het eerst met Malle Emmer-Compascuum uit!

Lekker bij de rotonde rechtdoor gedaan en Emmen in! Jed had er mega zin in en liep echt weer zo, zo, zo onwijs fijn

Via een kleine omweg dus naar de "berg" gereden! Malle vond het best moeilijk berg op

Wat een geluk!

Berg af ging ook goed via kleine kronkel paden, Malle moest wel even leren langzaam naar beneden te gaan, maar toen ze dat eenmaal door had waren ze een super team samen!

Op de terugweg moesten we even tanken

Moe maar voldaan staan we na bijna 2 uur weer voor het hek thuis!