Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
leoensuzanne

Het E-tjes topic

Bericht door leoensuzanne » di 30 sep 2008, 10:08

Ik zat eens te bedenken dat er nog geen E'tjes topic is. Althans ik kan het niet vinden. Dus dan maar zelf geopend.
Wij hebben dus ons E'tje, Evita. Evita is al flink aan het groeien, en ook een lekkere ondeugd. Evita blijft bij ons,dat is zeker.
Hoe zit het met jullie E'tjes? Zijn ze al flink gegroeid en blijven ze bij jullie of worden ze verkocht?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Jilly

Bericht door Jilly » di 30 sep 2008, 10:46

Mag ik me hier melden met de J'tjes? :D

In totaal waren ze met 7, daarvan zijn er 4 verkocht (de eerste konden jullie op PP al zien bij haar nieuwe baasje)
2 merrietjes blijven bij ons en 1 hengst is nog niet verkocht, maar die gaat wss naar Duitsland.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
grietsje

Bericht door grietsje » di 30 sep 2008, 10:59

Kmeld me hier ook met mn E tje! Ezra is een hengst van nu 6 maanden :) en ja hij groeit ook al flink! Hij begint een echt mannetje te worden! Hij blijft ook sowieso bij ons :D
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
marjanschut

Bericht door marjanschut » di 30 sep 2008, 11:46

Hier nog een E tje!
Esper is nu 5 maanden en is een hengst. Hij is net afgespeend en staat nu op het land met 11 andere pony's. En Esper blijft lekker bij ons!
Unique
Contacteer:

Bericht door Unique » di 30 sep 2008, 14:21

Ook hier een E-tje, Evita is inmiddels 5 maanden oud en staat in Lochem bij Ekkjaere van nina1993, voor zover ik weet gaat het goed met haar :D

Unique(Jars x Halstor)
http://www.fjordunique.nl

Afbeelding
thorreke

Bericht door thorreke » di 30 sep 2008, 14:40

Hier ook eentje :D
Naja, j'tje dan, maar ze hoort erbij é *o/*
Prinses Jara :-D
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 30 sep 2008, 18:08

Hier ook nog een E'tje.
Evian is nu 4 maandjes oud en groeit als kool.
Hij staat nog gewoon samen met Olette, beschouwt Gaby als zijn surrogaatmoeder en gebruikt Olette alleen als melkbar :+

Evian blijft ook bij ons. Het is een schatje, vol vertrouwen en de grootste knuffel van de 4 :)
Esther

Bericht door Esther » wo 01 okt 2008, 01:11

Hier wel twee, hihi..
Elvis en Eachann!!

Maar ik had gisteren wat raars.. Ze staan nu op een ander weiland en gisteravond moest ik ze in het donker nog voeren. Ik kom in het weiland, nou, ze waren doodsbang voor me. Ze durfden niet bij mij te komen, liepen onwijs heen en weer te dansen en Eachann draaide me tot drie keer toe zijn kont toe om een keer uit te halen..
Snap er niets van, Eachann was op de keuring lastig, maar thuis is het een schatje op het moment.. Maar wat dit ineens was..

Zou het komen doordat het nogal rotweer was en al donker, wat ze niet gewend zijn of zou er wat anders zijn voorgevallen??

Ik ga vandaag weer even langs, in het licht en dan eens zien wat ze doen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 01 okt 2008, 05:42

@ Esther, mss dat dat door dat slechte weer komt, dat ze je niet herkennen.
thorreke

Bericht door thorreke » wo 01 okt 2008, 06:36

Jara doet het goed trouwens. de eerste avond met voeren ging ze al metteen eten, naja, paar brokjes pakken en dat was het dan, maar tegen de volgende voeierbeurt is haar bak mooi leeg dus dat gaat wel goed.
Gisteren met haar even de bak gaan verkennen, en ze doet t echt flink, loopt netjes mee enzo. daar heeft ze dan 5 minuutjes rondgekeken (buitenbak) en zijn we weer (even netjes) naar binnen gegaan.
Ze is nog beetje verdrietig lijkt het, maar komt al wel lekker knuffelen
Prinses Jara :-D
Afbeelding
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 01 okt 2008, 10:50

Ook hier twee E-tjes: Elske en Eliene, allebei net vier maand. Paula is afgelopen weekend weg gegaan bij Els. Els gedraagt zich als een echte grote meid, is opeens heel zelfstandig, maar jat af en toe nog wel een slok melk bij Arwen. Volgende week gaat Arwen ook weg en dan blijven de twee kleintjes lekker thuis. Afspenen is wat mij betreft wel iets vroeger dan gepland maar de mogelijkheid deed zich nu voor dus die wou ik niet laten lopen.

Els loopt er bij mij nu trouwens bij als kale kip. Die had zo'n brede pluiskam en moest er toch echt een keertje af. Maar mooi vind ik het niet ;)
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 01 okt 2008, 18:03

mag ik ook een E-tje aanmelden :=
Ze is dan wel geen E-tje van dit jaar maar toch een E'tje van 24 jaar !
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
ver0nique

Bericht door ver0nique » wo 01 okt 2008, 18:36

Ik heb ook een E'tje, Evy. Ze is al weer een paar weekjes bij dr moeder weg, maar ze heeft Stella nu als moeder, die dus ook bijna denkt dat Eef dr dochter is!
Esther

Bericht door Esther » za 04 okt 2008, 16:27

Was vandaag weer eens bij de mannetjes, mijn vader heeft ze in tussentijd gevoerd.
Toen ik met de gele auto stopte kwamen ze er direct aan gegaloppeerd.. De link met voedsel is blijkbaar gelegd, hihi..

Ze waren in het begin nog echt heel raar, heel schuw e.d. Dus ben ik maar naast de voerbak gaan staan en toen moesten ze wel komen.. Het blijven fjorden..

Toen kon ik heel voorzichtig Elvis aanraken, hij was wel wat huiverig.
Toen het ergste schranzen voorbij was kon ik hem al wat meer aanraken en toen kwam hij ok een beetje bij mij kijken. Op het moment dat ik hem in de gleuf onder zijn hoofd kon krabbelen zag je hem denken, hee, dat komt me bekend voor en begon hij wat terug te krabbelen en vanaf toen was het voor hem wel weer prima..
Eachann was wat huiveriger, maar ook dat ging laten prima, hem even lekker op zijn schoft gekrabbeld en aan zijn staartje en toen was hij het ook weer gewoon en kon ik hem overal wel aaien..

Eachann krijgt wel wat wratjes op zijn neus denk ik, zitten hele kleine bultjes, jeukt overigens niet..
Elvis heeft daar geen last van..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 04 okt 2008, 18:02

Vandaag Enya opgehaald. Maar dat is echt een grote dame geworden. Super braaf. Mama weer in het land en mevrouw staat super rustig op de trailer te wachten.
Staat nu naast twee E-heren.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » zo 05 okt 2008, 04:09

Naast, waren het niet Ernst en Elmo??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 05 okt 2008, 09:41

@Es: jup
Geluk is de vrucht van intens werk
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 06 okt 2008, 11:26

Mijn E-tjes gisteren in een andere wei gezet! Haha en is wel duidelijk dat ze veel op moeders lijken. Eliene stond te steigeren, rennen, bokken, wei verkennen... Elske begon meteen te vreten. Els redt zich trouwens prima zonder moeders, drinkt wel geregeld nog mee. En moet eerlijk toegeven: ze is een beetje aan het transformeren in een lelijk eentje: lekker overbouwd, echt zo'n jaarling typetjes aan het worden, hihi. Eliene groeit veel meer in verhouding.
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 15 okt 2008, 11:06

Elske en Eliene zijn nu definitief zonder moeder, ook Arwen is weg. Schijnen erg rustig te zijn, dus ben erg blij dat het allemaal zo probleemloos verlopen is!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 15 okt 2008, 22:07

Onze Evita is inmiddels weer bijgekomen van haar avontuur op de CK. Ik ben supertrots op haar. Ze heeft het toch maar mooi gedaan! Er was zelfs een man die haar wilde kopen!!! Dus niet he?! Ze blijft lekker bij ons. Ze staat nu nog steeds bij Anca en we weten ook nog niet precies hoe we het willen gaan aanpakken. We kregen van iemand de tip om haar langer bij moeder te laten lopen. Mss dat we zachtjes aan gaan beginnen om haar in ieder geval 's nachts ervan af te halen. (maar dan moeten we eerst een goede deur hebben voor de stal waar ze in komt te staan met haar minivriendinnetje.)
Gesloten