Ander ras?
Ander ras?
Mijn zoontje van negen heeft een shetlander waar hij eigenlijk voor het mooie te groot voor wordt. Hij rijdt graag maar zegt niet van fjorden te houden. Hij zegt dat hij ze niet lekker vind rijden. Ik vind dat altijd onzin want de ene fjord is de andere niet. En van een shet naar een fjord is een hele overgang. Maar hij blijft bij zijn standpunt, ik ga niet op een fjord.
Af en toe denk ik zullen we dan maar een oudere c of d pony kopen, maar eigenlijk vind ik het onzin als je zes fjorden hebt lopen. Wat vinden jullie?
Af en toe denk ik zullen we dan maar een oudere c of d pony kopen, maar eigenlijk vind ik het onzin als je zes fjorden hebt lopen. Wat vinden jullie?
ik zou niet speciaal voor hem een andere pony aanschaffen. Als hij een shetlander gewend is, kan hij beter overstappen op een fjord dan op welk ander ras dan ook! Als hij een fjord niet lekker vind rijden is een slanke pony ook vast niets voor hem. Is het niet het feit dat hij gewoon geen fjordenliefhebber is, gewoon opstandigheid? Een fjord is nou eenmaal niet te vergelijken met een ander ras. Naar een fjord kijk je toch met hele andere ogen als naar een kwpner? Plus het feit dat fjorden veel stevigere paarden zijn dan een slank welshje, hij moet blij zijn dat hij in eerste instantie al een shetlander had terwijl zijn mama 6 fjorden had lopen
Niet teveel verwennen hoor 

- Cindy+Uniek
ik zou ook zeggen 'als je rijden dan zo leuk vind is het op een fjord ook leuk!'
mag blij zijn met zoveel eigen pony's!!!! en er zit er dan vast één tussen die hij wel lekker vind zitten!
voor hetzelfde geld schaf je een andere pony aan en vind hij het na een paar maanden niet meer leuk......
mag blij zijn met zoveel eigen pony's!!!! en er zit er dan vast één tussen die hij wel lekker vind zitten!
voor hetzelfde geld schaf je een andere pony aan en vind hij het na een paar maanden niet meer leuk......
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik weet niet, zelf heb ik niet de ervaring "Fjord is kinderpony" dus zal ik zelf nooit een Fjord voor een 9-jarige aanschaffen.
Hee, wat is dit voor een figuur, is dit afwenden zonder af te wenden?
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
- Cindy+Uniek
ik zou hem eerst eens een paar fjorden uit laten proberen en er dan ook goed op rijden, kan best dwarsheid zijn dat ie een eigen pony wil misschien? Die shet is nou ook van hem en misschien wil hij er gewoon eentje voor zichzelf? Ik zou er ook niet zo snel wat bij kopen hoor
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Kun je niet een dikke rotwelsh voor hem lenen, dan is hij vast snel genezen, hihi..
Tje een fjord is niet voor iedereen, maar hij zou het van mij nog wel een poosje mogen proberen.. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee, zo erg zijn die fjorden niet.. Mijn twee dames verschillen qua rijden ook als dag en nacht..

Tje een fjord is niet voor iedereen, maar hij zou het van mij nog wel een poosje mogen proberen.. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee, zo erg zijn die fjorden niet.. Mijn twee dames verschillen qua rijden ook als dag en nacht..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik denk dat hij fjorden gewoon te breed vind en ik geef hem groot gelijk (zeker gezien het feit dattie pas 9 is). Fjord zou ik zelf niet aanraden als kinderpoownie.
Is een kleine new forester niks voor hem. Of laat hem tijdje op de manege rijden en aangeven welk model hij wel lekker vind zitten van manegepony's, dat zoekt makkelijker straks
Is een kleine new forester niks voor hem. Of laat hem tijdje op de manege rijden en aangeven welk model hij wel lekker vind zitten van manegepony's, dat zoekt makkelijker straks

Gewoon niks van aantrekken en gewoon op de shet laten rijden, maar ook op de fjorden, hij draait vanzelf wel bij (spreek uit ervaring)
En inderdaad is niet elke fjord hetzelfde, er zijn ook fjorden zat waar ik niet lekker op zit, maar er zijn er ook zat waar ik wel lekker op rijd, dus voor het argument dat ze niet lekker rijden zou ik in elk geval niet zwichten.
Hij zou bij mij met betere argumenten moeten komen.
Het is in elk geval wel zo dat bijna elk kind dat van een shet afkomt een grotere pony niet lekker vind rijden omdat ze dat snelle ritme gewend zijn.
En inderdaad is niet elke fjord hetzelfde, er zijn ook fjorden zat waar ik niet lekker op zit, maar er zijn er ook zat waar ik wel lekker op rijd, dus voor het argument dat ze niet lekker rijden zou ik in elk geval niet zwichten.
Hij zou bij mij met betere argumenten moeten komen.
Het is in elk geval wel zo dat bijna elk kind dat van een shet afkomt een grotere pony niet lekker vind rijden omdat ze dat snelle ritme gewend zijn.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik denk inderdaad dat het probleem hem in de snelheid van de bewegingen zit. Daarbij, als je op die manier een nieuwe pony erbij kunt krijgen moet je het natuurlijk altijd proberen.
Niks leuker dan iets nieuws in de wei toch?
Ik zou hem eerst eens een jaar fjorden laten rijden en dan kijken hoe dat zich ontwikkeld. Verliest hij het plezier in het rijden of zegt hij na een jaar nog steeds ik wil toch een andere, dan zou ik er serieus over na gaan denken.

Ik zou hem eerst eens een jaar fjorden laten rijden en dan kijken hoe dat zich ontwikkeld. Verliest hij het plezier in het rijden of zegt hij na een jaar nog steeds ik wil toch een andere, dan zou ik er serieus over na gaan denken.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ligt er helemaal aan hoe goed hij kan sturen en remmen/gas geven met een fjord. Als hij er wat dat betreft niet lekker mee kan rijden is het zo gedaan met de hobby. Maar dat geldt natuurlijk voor elk ras. Kan hij ermee lezen en schrijven dan zou ik het gewoon bij een fjord houden.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

tja lastig, kijk je hebt ze staan dus is dat de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
mijn dochter van 9 heeft ook niks met het fjordenras,ze vind Abe leuk maar zou hem voor haar zelf niet kiezen.
ze heeft zelf een a-pony van 1.20 ongeveer. het is ook maar net waar zijn smaak ligt.
mijn dochter van 9 heeft ook niks met het fjordenras,ze vind Abe leuk maar zou hem voor haar zelf niet kiezen.
ze heeft zelf een a-pony van 1.20 ongeveer. het is ook maar net waar zijn smaak ligt.

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten