vechten

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Suzanne

vechten

Bericht door Suzanne » za 18 nov 2006, 23:48

ik heb vandaag een nieuwe kant van vjell mogen leren kennen.. namelijk zn vechtersbaaskant en echt leuk was het niet :n

hij stond voor het eerst met een haf.. 10min in de gaten gehouden en het zag er goed uit, beetje krauwen.. dus wij vertrouwen er in dat het goed ging en zijn gaan mesten. horen we opeens een kabaal :o echt niet normaal :n meteen naar de paddock gerend en daar stonden ze beide helemaal overeind op elkaar in te steigeren, te bijten en te slaan van heb ik jou daar zeg := het leken echt net 2 wilde hengsten := schreeuwen roepen niks hielp.. ze hadden echt allebei een waas voor hun ogen en we durfden echt niet tussenbeide te komen.. en weer steigeren en weer slaan.. ze waren allebei echt megakwaad op elkaar brrrr.... heb vjell nog nooit zo imposant en dominant gezien.. en omdat ze niet voor elkaar onder deden bleven ze maar doorgaan.. er vielen echt hele rake klappen :=

uiteindelijk hebben we ze met een longeerzweep uit elkaar weten te slaan en de haf uit de paddock weten te drijven... paarden stonden te shaken wij stonden te shaken... pfffffff.

beide gecontroleerd en ze liepen gelukkig allebei goed. haf had wat wonden en vjell niks.. paarden zelf waren al weer snel rustig apart en wij stonden echt met knikkende knietjes.. wat een geweld zeg! vond het echt doodeng.. herkende mn hele paard gewoon niet meer :=

met nieuw paard samen is altijd spannend.. maar meestal gaat het gewoon goed.. of is het meteen duidelijk een nee qua lichaamstaal en haal je ze meteen uit elkaar.. dit was echt raaaaar

gelukkig heeft ie er niks aan overgehouden..
raar gezicht hoor.. brave vjell opeens als felle vechtersbaas 8)7
Afbeelding
Sabbel

Bericht door Sabbel » zo 19 nov 2006, 00:00

Misschien was Vjellie zijn brave imago zat. :+

Wat typisch zeg, dat het eerst goed lijkt te gaan, en dan... Gelukkig zijn ze er beide zonder echte kleerscheuren vanaf gekomen! Kan me goed voorstellen dat je van je eigen pony schrikt op zo'n moment!!
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
ulljon

Bericht door ulljon » zo 19 nov 2006, 06:02

Oh gelukkog hadden ze allebei niks
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 19 nov 2006, 07:06

Ik herken het wel. Ongeveer twee jaar geleden ging ik dus de abop rijden en Marijke had aangeboden om RB daar te laten staan zodat ik in de bak kon oefenen. Hij mocht dan bij Osar, Catja en Greet lopen. Dus Maike en ik laten RB los. We hebben nog een half uur bij het hek gekletst en toen hadden we alle drie zoiets van het zit wel goed. En toen kwamen Maike en ik de volgende dag en stond er een erg zielige en kreupele Osar in de bak. Volgens Osar klikte het iets te goed tussen RB en Catja (zijn grote vriendin) dus uiteindelijk waren ze een beetje boos op elkaar geworden.

De toenmalige ruin van mijn vriendin viel ook totaal niet in de smaak (wederom een half uur later pas) Terwijl wanneer je er een merrie bij gooit er niks aan de hand is met RB sterker nog dan is hij meteen verliefd. Toch een beetje haantjesgedrag dus.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 19 nov 2006, 10:13

Dan schrik je inderdaad wel even ja...hier zijn de dames meer de vechterschicks. Zo kan Raya niet bepaald met een haflinger en ook een tinker hier, gaat ze in het begin het gevecht mee aan. En beide willen dan niet toegeven he. (wat resulteert in twee paarden op 3 benen |o )

gelukkig hadden zowel de haf als Vjell niks...!
Geluk is de vrucht van intens werk
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 19 nov 2006, 11:15

idd niet willen toegeven.. denk dat ze echt tot bittere end waren doorgegaan als we ze niet uit elkaar hadden gekregen 8)7

vandaag liepen ze allebei nog goed gelukkig :)
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 19 nov 2006, 12:52

doodeng als ze vechten, vooral dat gegil erbij maar ach ja wij mensen zijn het ook niet altijd met elkaar eens, gelukkig is het goed afgelopen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
sultan

Bericht door sultan » zo 19 nov 2006, 14:00

Met Sultan in het beging ook zoiets gehad. Werd samen met een nieuwe Fries in de wei gezet om alvast aan elkaar te wennen. Eerst was de Fries heel lief voor hem, maar na een dag dreef hij Sultan het schrikdraad in, schopte beet enz. In het begin zij iedereen nog dat dat wel over zou gaan dus niet. Sultan werd half gesloopt(die doet dus niets terug) Uit eindelijk uit elkaar gehaald. Later in de groep stonden ze bijelkaar, toen ging het weer. Totdat ze met de kou naar de paddock gingen. Toen werd Sultan ineens door al zijn groepsgenoten gepakt. Hij is nu verhuisd naar de kleine ruintjes en overige sukkeltjes. Dat gaat beter.
Viv

Bericht door Viv » ma 20 nov 2006, 05:05

Best raar want ze hebben vorige week toch ook bij elkaar gestaan met Yjo en Rapid erbij?
Ik denk gewoon dat zeen discussie hadden wie Tjo van hun nou het liefste vond :D Tsja als er vrouwtjes in het spel komen....
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » ma 20 nov 2006, 08:42

Toevallig! Vorige week heeft Alies gevochten met Vincent. Die zijn dus geen vriendjes meer. We stonden erbij en keken er naar. Letterlijk. Je kunt doen wat je wilt, maar ze zijn dan in zo'n waan dat er geen houden aan is. Zij stonden alleen niet te stijgeren maar te bokken naar elkaar.
Uiteindelijk uit elkaar gekregen en net als bij jullie. Iedereen even shaken en kijken of er wat was. Zo op het oog niet, maar Vincent liep wel kreupel de volgende dag.
1-0 voor Alies maar combineren doe ik ze niet meer!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 20 nov 2006, 13:40

Jeetje dat is schrikken Suus!
Gelukkig weinig aan het handje, maar je voelt je dan zo lekker machteloos, want dan zijn ze een best hoop paard.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 24 nov 2006, 18:34

ligt het aan het weer ofzo? Vera liep van de week ook zo te dreigen naar een friese merrie :?

Gelukkig hebben ze er geen van beide iets aan overgehouden joh en vreemd als je paard ineens dingen doet die je niet gewent bent he?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keet

Bericht door Keet » wo 29 nov 2006, 15:33

Ik moet zeggen dat het bij ons vrijwel altijd goed gaat, zowel op mijn werk, waar ze vreselijk voorzichtig zijn, als bij mij thuis.
Wel vind ik het noodzaak dat paarden de ruimte hebben om weg te kunnen gaan. En dat ze niet in een hoek gedreven kunnen worden. Als ze hooi oid bij krijgen altijd in eerste instantie aparte hopen neerleggen.
Midas hebben we bij 2 haflingers en een kwpn-er gegooid. Wat rare sprongen en boze blikken, en dan is het goed.
Na tranen van verdriet, komt de glimlach der herinnering.
Midas, zo jong, waarom zo vroeg?
Esther

Bericht door Esther » wo 29 nov 2006, 16:11

Ja ruimte is heel belangrijk. Tea en Jeskim kunnen niet goed samen in de kleine wei, maar in de grote wei gaat het prima, daar staan ze ook rustig naast elkaar..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » di 05 dec 2006, 14:15

gelukkig kunnen ze bij ons allemaal goed met elkaar opschieten. Lijkt me niet zo'n pretje om een vechtend stel uit elkaar te moeten krijgen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie