Hoe gaat het nu met de H-tjes???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
mhollander

Hoe gaat het nu met de H-tjes???

Bericht door mhollander » do 13 jul 2017, 19:55

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op dit forum was. Kon mijn wachtwoord niet eens meer :?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de H-tjes gaat.

Wij hebben toen de tijd Hummer gekocht van pluk. We hebben Hummer nog steeds en dat bevalt nog steeds. Hij is een echte knuffelbeer. Gek op aandacht. Hij kan ook echt een boef zijn.

(Ik zit nu op mijn mobiel en weet niet hoe ik foto's moet uploaden zal binnenkort even via laptop doen)
Anita
Contacteer:

Re: Hoe gaat het nu met de H-tjes???

Bericht door Anita » vr 14 jul 2017, 15:08

Bij ons is nog steeds onze zelfgefokte merrie Hindra. Ze is vorige maand voor de derde keer moeder geworden. Nu van zoon Nivar in combinatie met Topas die sinds 2 jaar bij ons woont.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Abe_

Bericht door Abe_ » za 12 aug 2017, 11:48

Ons H-tje is erook nog steeds Hattrick. Hij doet het goed, loop op dit moment beetje te kloten met de stalling. Sta hier niet goed en dan met namevoor mezlef. Hierdoor niet de rust echt lekekr met hem te werken. Hattrick is verder een leukerd die steeds weer iets nieuws bedenke. Zoals nu na mijn vakantie toch weer even checken hoe het ook al weer werkte bij het baasje.Verder echt blij met mijn grote clown
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 15 aug 2017, 21:21

Wij hebben ook nog steeds onze Hikari, die eind mei mama geworden is van dochter Neala. Met Hikari zelf gaat het iets minder goed. We hebben te horen gekregen, dat ze een overrekte heupband heeft. Dat betekent, dat ze mbv fysiotherapie haar spieren rondom haar heupgewricht sterker moet gaan maken, om het de functie van de heupband op te vangen / over te nemen. Hier wordt hard aan gewerkt. Toch hebben we besloten om haar dochter Neala te houden. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar dit doen we nu toch wel.
Afgelopen 2 weken hebben we iedere dag zo'n 20 minuten op de harde weg gestapt, en sinds gisteren begonnen met 10 min op het hard stappen en 5 min. op het zachte. Het gaat goed, dus we houden moed.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 21 aug 2017, 08:57

Mette gaat best goed, heeft bevangen gestaan 2 maanden terug. Te zwaar in combinatie met te kort/fout bekapt.... Nu loopt hij weer goed, is de eerste 50 kg kwijt. We moeten weer eens aan de gang met hem.
Gisteren iemand gesproken die me gaat helpen met weer inspannen. Ik moet een stok achter de deur maar vooral een ervaren iemand die mee helpt.
Mette doet alles braaf als jij maar uitstraalt dat het normaal is, twijfel, je vindt je het spannend, gaat ie klieren en de leiding nemen.
Ik twijfel nog steeds of ik de beste eigenaar voor hem ben....
Nu 2 weken hard werken met hem en op keuring. Na zijn goede zadelproef zou een modelschap moeten lukken...
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 04 sep 2017, 09:07

Ondanks dat Mette door drukte (pffttt geen idee hoe anderen het doen maar ik ben zo blij als ik gewoon eens kan zitten) erg weinig heeft gedaan de afgelopen 2 weken, werd hij gisteren met een keurige 37punten modelruin.
Aangezien hij de enige ruin op de keuring was, ook nog ruinenkampioen.....
Ik mag zorgen voor
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 04 sep 2017, 13:28

Gefeliciteerd met Mette. Wat waren zijn resultaten met de proef?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 05 sep 2017, 11:40

Dankjewel!

124 van de 150 punten (met een 10 voor buiten rijden!) dus een A resultaat.
Ik mag zorgen voor
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 05 sep 2017, 20:59

leoensuzanne schreef:Wij hebben ook nog steeds onze Hikari, die eind mei mama geworden is van dochter Neala. Met Hikari zelf gaat het iets minder goed. We hebben te horen gekregen, dat ze een overrekte heupband heeft. Dat betekent, dat ze mbv fysiotherapie haar spieren rondom haar heupgewricht sterker moet gaan maken, om het de functie van de heupband op te vangen / over te nemen. Hier wordt hard aan gewerkt. Toch hebben we besloten om haar dochter Neala te houden. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar dit doen we nu toch wel.
Afgelopen 2 weken hebben we iedere dag zo'n 20 minuten op de harde weg gestapt, en sinds gisteren begonnen met 10 min op het hard stappen en 5 min. op het zachte. Het gaat goed, dus we houden moed.
whahaha, daar zit ik met mijn goede fatsoen.. Ik vond het al zo vreemd. Maar mijn Htje is eigenlijk een I'tje. Ze heet ook officieel Hikari, maar wordt door het NL stamboek Ikari genoemd. Maar ze is officieel Hikari, vandaar dat ik in de bonen was. Sorry, en nog veel plezier in het Htjes topic!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 11 aug 2019, 15:50

Zijn er hier nog H-tjes, dus jaargang 2011??

Ik heb Hepsie nog steeds, maar ja, het is ook mijn hebbedingetje...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Erika

Bericht door Erika » ma 12 aug 2019, 06:28

Jazeker, mijn vader heeft herxesa nog, maar dat is stiekem ook nog wel een beetje mijn paard. Een schat van een merrie!
Plaats reactie