Dagelijkse fjorden dingen...
-
Re: Dagelijkse fjorden dingen...
Wat is er dan zo specifiek aan een lammert Haanstra lijn Ivonne? En wat vraag je er anders voor? Ik heb wel een lijn, maar heb geen idee of het een Lammert Haanstra lijn is. Ik vind hem wel heel erg lang!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik zou jouw lijn ook wel even willen zien Ivonne. Ik heb er een gekocht, maar vind hem niet zo prettig in handen en in gebruik.
Heb zelf Emas laatst via het bovenste gat gelongeerd, maar dat beviel minder goed. Het is wel een doel om naar te te werken om te zorgen dat ze minder op de voorhand komt, maar voor nu gaan we voor ontspanning en dan werkt het onderste gat beter.
Wil binnen kort ook de galop mee gaan pikken, maar dan zet ik even een stuk bak af, ze vindt het moeilijk en dan trekt ze me de halve bak door, hihi..
Laatste dagen eindelijk Emas weer wat meer voor de wagen gehad. Heb een paar veranderingen en het lijkt beter te worden met haar gedribbel.
De chiropractor heeft haar losgemaakt, denk dat dat toch de meeste invloed is geweest. Verder men ik nu echt helemaal zelf omdat mijn instructrice langere tijd in het buitenland zit. Ik heb een iets andere insteek gekozen, dus meer gericht op rust en ontspanning en dat werkt wel én omdat ik alleen ben ben ik nog wat beter geconcentreerd op Emas. Ben ook wat langer aan het instappen.
En natuurlijk met de dubbele longe begonnen, dat werkt ook goed voor haar.
Heb zelf Emas laatst via het bovenste gat gelongeerd, maar dat beviel minder goed. Het is wel een doel om naar te te werken om te zorgen dat ze minder op de voorhand komt, maar voor nu gaan we voor ontspanning en dan werkt het onderste gat beter.
Wil binnen kort ook de galop mee gaan pikken, maar dan zet ik even een stuk bak af, ze vindt het moeilijk en dan trekt ze me de halve bak door, hihi..
Laatste dagen eindelijk Emas weer wat meer voor de wagen gehad. Heb een paar veranderingen en het lijkt beter te worden met haar gedribbel.
De chiropractor heeft haar losgemaakt, denk dat dat toch de meeste invloed is geweest. Verder men ik nu echt helemaal zelf omdat mijn instructrice langere tijd in het buitenland zit. Ik heb een iets andere insteek gekozen, dus meer gericht op rust en ontspanning en dat werkt wel én omdat ik alleen ben ben ik nog wat beter geconcentreerd op Emas. Ben ook wat langer aan het instappen.
En natuurlijk met de dubbele longe begonnen, dat werkt ook goed voor haar.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gebruiken jullie ook wel eens balken met longeren?
Bij Fenna wil ik de galop ook mee gaan pakken met dubbele lijnen, maar zij is ook een kei in uitbreken. Ik longeer eigenlijk alleen maar in een afgezet stuk en dan blijft ze wel lopen. Ik wil het ook in de bak gaan doen, maar daar houd ik het dan voorlopig maar bij stap en draf.
Bij Fenna wil ik de galop ook mee gaan pakken met dubbele lijnen, maar zij is ook een kei in uitbreken. Ik longeer eigenlijk alleen maar in een afgezet stuk en dan blijft ze wel lopen. Ik wil het ook in de bak gaan doen, maar daar houd ik het dan voorlopig maar bij stap en draf.
Odette&Fenna
Dit is een dubbele van ik denk 18 meter. Zacht in de handen. Is nog nooit uit de verpakking geweest. Ja net om een foto te maken
. Hier zit bij de musketonhaken koord, voor betere geleiding door het bit en de singel. Geen idee wat ze nieuw kosten. Als de jouwe een Lammert Haanstra is staat er vast een merkje op. Bij die van ons wel

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik heb nog geen balken gebruikt met longeren, we zijn vooral bezig met rust en dus nog geen plek voor een extra uitdaging. Benen optillen is het probleem hier ook niet. Maar in een later stadium wellicht wel leuk om ook eens te doen.
De galop wil ik wel mee gaan pakken straks, maar dan kan ik ook beter de bak even gaan afzetten, voor ons allebei wat vriendelijker.
Vandaag een kleine uitwisseling na de keuring.
Omdat ik het leuk vond om eens met Janna en Annabel samen wat te doen en omdat het voor Twiggy wel goed is dat ze ook andere paarden en vooral veulentjes leert kennen, hebben we Harlekijn en Maartje bij mij in de wei gezet en is Emas meegegaan naar Wanneperveen.
Twiggy keek haar ogen uit, vond het helemaal geweldig, springen, vliegen, showen!! Ze rennen nu voornamelijk nog langs elkaar maar denk dat ze binnenkort ook samen wel gaan spelen.
Bericht uit Wanneperveen was dat Emas het ook wel kan vinden met haar halftante en de rest, dus ook dat lijkt goed te gaan.
De galop wil ik wel mee gaan pakken straks, maar dan kan ik ook beter de bak even gaan afzetten, voor ons allebei wat vriendelijker.
Vandaag een kleine uitwisseling na de keuring.
Omdat ik het leuk vond om eens met Janna en Annabel samen wat te doen en omdat het voor Twiggy wel goed is dat ze ook andere paarden en vooral veulentjes leert kennen, hebben we Harlekijn en Maartje bij mij in de wei gezet en is Emas meegegaan naar Wanneperveen.
Twiggy keek haar ogen uit, vond het helemaal geweldig, springen, vliegen, showen!! Ze rennen nu voornamelijk nog langs elkaar maar denk dat ze binnenkort ook samen wel gaan spelen.
Bericht uit Wanneperveen was dat Emas het ook wel kan vinden met haar halftante en de rest, dus ook dat lijkt goed te gaan.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat leuk dat dat kan Esther!
Leuk voor Twiggy dat zij een maatje heeft en fijn voor jou dat je samen aan de slag kunt.
Leuk voor Twiggy dat zij een maatje heeft en fijn voor jou dat je samen aan de slag kunt.
Odette&Fenna
Een goede tijdelijke ruil zo Esther!
Ik moet ook eens even goed gaan kijken hoe ik dat paard van mij een beetje atletisch ga krijgen. Tsjonge gewoon aan de longe aan een halster kan mevrouw amper op een volte blijven. Ook springt ze linksom in galop steeds overkruist...werk aan de winkel geloof ik.
Ik moet ook eens even goed gaan kijken hoe ik dat paard van mij een beetje atletisch ga krijgen. Tsjonge gewoon aan de longe aan een halster kan mevrouw amper op een volte blijven. Ook springt ze linksom in galop steeds overkruist...werk aan de winkel geloof ik.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

@Suzanne: ik heb een lammert haanstra lijn, je mag hem wel proberen als je wil.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Leuke oplossing Esther! 
Galop durf ik aan de longe ook niet zo goed aan. De bak vind ik er wat te klein voor en op het gras ben ik bang dat het te glad is.
Hier weer een indrukje van afgelopen weekend. In deze stand vind ik het niet handig om de buitenste longe achterlangs te doen. Ze kan best leuk lopen, maar we hebben nog genoeg werk te doen

Galop durf ik aan de longe ook niet zo goed aan. De bak vind ik er wat te klein voor en op het gras ben ik bang dat het te glad is.
Hier weer een indrukje van afgelopen weekend. In deze stand vind ik het niet handig om de buitenste longe achterlangs te doen. Ze kan best leuk lopen, maar we hebben nog genoeg werk te doen

Dat ziet er netjes uit!
Met Fenna heb ik gisteren gegaloppeerd aan de dubbele longe. Ging best goed.
Ze is wel een boef hoor. Ik heb een stuk afgezet waar ik kan longeren. Gisteren was de draad heel laag, omdat ze gemaaid hadden en mevrouw stapt er zo overheen
Draadje maar weer omhoog gedaan en toen bleef ze er keurig achter.
Met Fenna heb ik gisteren gegaloppeerd aan de dubbele longe. Ging best goed.
Ze is wel een boef hoor. Ik heb een stuk afgezet waar ik kan longeren. Gisteren was de draad heel laag, omdat ze gemaaid hadden en mevrouw stapt er zo overheen

Draadje maar weer omhoog gedaan en toen bleef ze er keurig achter.
Odette&Fenna
- Ilonka
Ziet er netjes uit Reinou!
Ik heb ook een dubbellonge maar werk er nooit mee. Ik zit direct in de knoop. Eigenlijk gebruik ik nooit een lijn maar laat ze los op mijn (standaard uitgezette) cirkel lopen. Belle zou het als koestaart natuurlijk prima moeten kunnen, maar ik kan het niet, haha.
Vandaag in de zeikende regen een rondje gedaan. Heerlijk! Belle weer een beetje beginnen te rijden (niet te veel ik heb haar de laatste 2 1.2 jaar niet zo vol gehad en de keuring is bijna
) Ik geniet er van na bijna 3 maand niet rijden.
Ik heb ook een dubbellonge maar werk er nooit mee. Ik zit direct in de knoop. Eigenlijk gebruik ik nooit een lijn maar laat ze los op mijn (standaard uitgezette) cirkel lopen. Belle zou het als koestaart natuurlijk prima moeten kunnen, maar ik kan het niet, haha.
Vandaag in de zeikende regen een rondje gedaan. Heerlijk! Belle weer een beetje beginnen te rijden (niet te veel ik heb haar de laatste 2 1.2 jaar niet zo vol gehad en de keuring is bijna

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Odette had zaterdag een dik oog waar ook pus uit kwam. Gisteren was het nog steeds zo, dus toch maar de dierenarts gebeld. Ze heeft een beschadiging in haar oog. Vijf dagen moet ze er minstens 3x per dag zalf in, maar wat is dat lastig zeg. Ze vindt het echt heel vervelend als ik er aan zit.
Eigenlijk zouden ze woensdag ingeënt worden, maar dat heeft de da gisteren ook gelijk gedaan.
Daar heeft Fenna nu last van, dus nu heb ik 2 niet fitte paarden.
Eigenlijk zouden ze woensdag ingeënt worden, maar dat heeft de da gisteren ook gelijk gedaan.
Daar heeft Fenna nu last van, dus nu heb ik 2 niet fitte paarden.
Odette&Fenna
Vervelend dat ze ziek worden van de enting
Ik denk dat ik Kayo toch af ga melden voor de keuring. Na zijn trailer ongeluk vorig jaar heb ik nog altijd spanning omtrent trailers. Na de foto's van de fjord/haflinger die door de brandweer uit een trailer bevrijd moest worden die deze week op fb rond gingen durf ik helemaal niet meer. Ik ben met hem aan het oefenen en op zich gaat het goed. Maar hij is me toch te onrustig om hem vast te zetten. Ik krijg les van iemand die ook les geeft bij Emiel Voest, dus echt wel een professional. Toch voel ik nu teveel tijdsdruk omdat de keuring 10 september al is. Ik wil het niet overhaast doen omdat ik zo nodig voor de fun naar de keuring wil. Volgend jaar moet hij opgenomen worden in het stamboek en dan wil ik natuurlijk sowieso met hem heen. Nu heft de keuring eigenlijk geen meerwaarde voor hem en ik lig er 's nachts al wakker van. Dus ik denk dat ik mooi door oefen en volgend jaar ga. Dan is hij ook weer een jaar ouder en misschien iets minder ongeduldig.
Ik denk dat ik Kayo toch af ga melden voor de keuring. Na zijn trailer ongeluk vorig jaar heb ik nog altijd spanning omtrent trailers. Na de foto's van de fjord/haflinger die door de brandweer uit een trailer bevrijd moest worden die deze week op fb rond gingen durf ik helemaal niet meer. Ik ben met hem aan het oefenen en op zich gaat het goed. Maar hij is me toch te onrustig om hem vast te zetten. Ik krijg les van iemand die ook les geeft bij Emiel Voest, dus echt wel een professional. Toch voel ik nu teveel tijdsdruk omdat de keuring 10 september al is. Ik wil het niet overhaast doen omdat ik zo nodig voor de fun naar de keuring wil. Volgend jaar moet hij opgenomen worden in het stamboek en dan wil ik natuurlijk sowieso met hem heen. Nu heft de keuring eigenlijk geen meerwaarde voor hem en ik lig er 's nachts al wakker van. Dus ik denk dat ik mooi door oefen en volgend jaar ga. Dan is hij ook weer een jaar ouder en misschien iets minder ongeduldig.
Baranna 13-5-2006
Oei, ja als het zo beangstigend is voor je, zou ik ook afmelden. Of hem door iemand anders laten vervoeren.
Sorry als ik er ergens 'overheen' heb gelezen, maar wat is er vorig jaar precies gebeurd?
Hier gaan ze elke week op de trailer, maar onze jongedame vond het eerder ook spannend. Nu ze 3 is gaat ze er zo op en staat ze ook rustig. Het scheelt al enorm als je er een ander paard langs zet die het kent en rustig blijft, is mijn ervaring met Jella.
Sorry als ik er ergens 'overheen' heb gelezen, maar wat is er vorig jaar precies gebeurd?
Hier gaan ze elke week op de trailer, maar onze jongedame vond het eerder ook spannend. Nu ze 3 is gaat ze er zo op en staat ze ook rustig. Het scheelt al enorm als je er een ander paard langs zet die het kent en rustig blijft, is mijn ervaring met Jella.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Hij is na de keuring op de trailer gezet door anderen. Ik wilde hem er pas op hebben als we ook direct konden rijden. Maar hij stond er al op. Toen werd hij ongeduldig en is gaan steigeren. Hij heeft een koprol over de voorstang gemaakt. Ik was er net op tijd uit, ik stond daar waar hij later dubbel gevouwen lag. Mijn arm en been waren bont en blauw, mijn mobiel was stuk, dus als ik er niet op tijd uit was gesprongen.... Omdat ik één touw onder de stang door had gedaan zodat hij niet zou kunnen steigeren zat hij na de koprol heel kort vast en lag er dubbel gevouwen in. Toen hij eraf kwam bloedde zijn oog als een rund en zijn benen waren verwond. Hij stond te shaken als een rietje. Zijn oog was gelukkig niet beschadigd, wel zijn ooglid gescheurd, bloedde erg. Het is allemaal goed afgelopen, maar hij heeft wel een enorm litteken op zijn been en bij zijn oog zie je het ook wel. Ergste is nu mijn angst. Ik sla dit jaar over, lijkt me beter.
Baranna 13-5-2006
Groot gelijk hoor dat je dan nog niet gaat. Je zou voor de leuk gaan. Als het teveel stress oplevert is het sowieso niet leuk. Er komen als het goed is nog veel meer kansen en jaren om wel te gaan.
Morgan!! 

Als het niet moet en je ligt er nu al wakker van dan lekker thuisblijven toch!!
Je voelt zelf aan dat hij (of jij) er nog niet klaar voor is. Hoe zou je je voelen als je toch doorzet en het zet je qua vertrouwen in het trailerladen weer een gigantische stap achteruit. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Uiteindelijk zul je de stap wel weer eens moeten nemen en dat is al spannend genoeg zonder de druk van een keuring.
Je voelt zelf aan dat hij (of jij) er nog niet klaar voor is. Hoe zou je je voelen als je toch doorzet en het zet je qua vertrouwen in het trailerladen weer een gigantische stap achteruit. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Uiteindelijk zul je de stap wel weer eens moeten nemen en dat is al spannend genoeg zonder de druk van een keuring.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Zeker als je er wakker van ligt, lekker thuis blijven! Het is een leuk gezellig dagje uit en als je daar nu al slapeloze nachten van hebt.... Gewoon rustig op het gemakje door oefenen, komt vanzelf wel weer.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Bah, wat een naar ongeluk, Ivonne. Kan me voorstellen dat de angst er dan wel in zit. Je hebt echt geluk gehad.
Ik blijf ook niet happig op een trailer. Als ik nog eens de Staats win ga ik voor zo'n vrachtwagentje.
Ik blijf ook niet happig op een trailer. Als ik nog eens de Staats win ga ik voor zo'n vrachtwagentje.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik snap je helemaal Ivonne. Hier geen ongeluk meegemaakt gelukkig, maar Finnea heeft een heel slecht voorbeeld gehad (Woudina), waardoor ik het hele gebeuren nog steeds spannend vind. Slaat nergens op eigenlijk, ze loopt er iedere keer zonder stress op. Wel een beetje aarzelend, maargoed, dat vind ik niet zo erg. Alleen onderweg is ze wel eens wat onrustig. In het ergste geval begint ze op en neer te springen. Dan zit je niet lekker hoor