Dagelijkse fjorden dingen...
- XxDiandraxX
Re: Dagelijkse fjorden dingen...
Ja maar aan de andere kant is het wel een angsthaas, vandaag voor het eerst echt de wei uit en madam durfde niet op de stenen te lopen dus rende ze terug de wei in, helemaal in paniek omdat ze sonja daar niet kon vinden terwijl ik die op nog geen meter van het open hek vast had...
- Daniekvanmaasakker
Tords populariteit stijgt en stijgt, hij heeft zoveel fans tegenwoordig, dat hij niet meer normaal over straat kan.
Undercover is nog de enige manier
..
Zonder flauwekul; wat een uitvinding zo'n deken!! Ideaal!!
En wat is hij schattig zo he?! Zo'n stoere dekhengst kan zo toch niet meer serieus genomen worden
..?
Op straat word hij nu regelmatig na gewezen door verwarde kindjes hihi.
Vanochtend voor het eerst helemaal naar de bossen gereden (is ong 30 - 40 minuten rijden vanaf stal) en heerlijk door het bos gedwaald.
Ook natuurlijk even alle smalle, heuvelachtige paadjes genomen. Hij werd zo ontzettend enthousiast, dus zelfs in galop werden deze avontuur-paadjes getrotseerd!
Eenmaal weer op stal na zo'n 2,5 uur, stond hij me beteuterd aan te kijken of dit nou echt alles was. Hij had makkelijk energie gehad voor nog een rondje. Topper!!
Undercover is nog de enige manier

Zonder flauwekul; wat een uitvinding zo'n deken!! Ideaal!!
En wat is hij schattig zo he?! Zo'n stoere dekhengst kan zo toch niet meer serieus genomen worden

Op straat word hij nu regelmatig na gewezen door verwarde kindjes hihi.
Vanochtend voor het eerst helemaal naar de bossen gereden (is ong 30 - 40 minuten rijden vanaf stal) en heerlijk door het bos gedwaald.
Ook natuurlijk even alle smalle, heuvelachtige paadjes genomen. Hij werd zo ontzettend enthousiast, dus zelfs in galop werden deze avontuur-paadjes getrotseerd!
Eenmaal weer op stal na zo'n 2,5 uur, stond hij me beteuterd aan te kijken of dit nou echt alles was. Hij had makkelijk energie gehad voor nog een rondje. Topper!!
- Jente van de Grote Overbrug L2+2
Kamillas Tord L1+5
Ik vraag me altijd of of zo'n zebrastreep nu echt werkt, wat denk jij??
Fijn dat hij het zo leuk doet, heerlijk het bos in, al is het wel fijn als je zon deken om hebt op het moment!!'
Emas vandaag aan de dubbele longe gehad, en dat werkt goed bij haar, loopt ze heel fijn mee.
Alleen het halthouden en van draf naar stap blijft een werkpuntje. Maar ging erg fijn vandaag.
Ook mijn tijdelijke verzorgwelsh aan de dubbele longe gehad, ging ook mooi. Tussen de beide paarden een buitje gehad, maar droog kunnen longeren.
En Twiggy is haar wildste haren kwijt, zit nu enigszins een boogje op, wat wordt ze groot!!
Fijn dat hij het zo leuk doet, heerlijk het bos in, al is het wel fijn als je zon deken om hebt op het moment!!'
Emas vandaag aan de dubbele longe gehad, en dat werkt goed bij haar, loopt ze heel fijn mee.
Alleen het halthouden en van draf naar stap blijft een werkpuntje. Maar ging erg fijn vandaag.
Ook mijn tijdelijke verzorgwelsh aan de dubbele longe gehad, ging ook mooi. Tussen de beide paarden een buitje gehad, maar droog kunnen longeren.
En Twiggy is haar wildste haren kwijt, zit nu enigszins een boogje op, wat wordt ze groot!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Ik zit nog volop de voorbereidingen voor zaterdag de keuring, dressuurwedstrijd en behendigheid. Gisteren was het eigenlijk de bedoeling dat we zouden oefenen voor behendigheid, maar het slechte weer gooide roet in het eten. Vanmiddag het proefje nog geoefend en toen 'uitstappen' met de behendigheid.
Wilde ik vanmiddag nog het een en ander op stal afmaken, moest ik mijn papa helpen. Hij is bezig met een soort serre te maken, en dus moesten de dakplaten erop. Of ik effe kon helpen mee op het dak? Tja, zeker wel, maar dan moet mijn werk doorgeschoven worden.
Na het eten nog effe geoefend met lopen met Evita en Fello, en toen Evita nog moeten knippen. Ook maar vast de staarten van die 2 gewassen. Nu moet ik de blouses e.d. nog strijken, maar ik heb nu geen zin meer....
MOrgenmiddag werken en dan in de avond Fello wassen. Lisa doet Evita, dat scheelt. Maar dan moet ik morgen alle spullen nog klaar zetten... Pfoeh, dadelijk toch nog maar even strijken denk ik .
Wilde ik vanmiddag nog het een en ander op stal afmaken, moest ik mijn papa helpen. Hij is bezig met een soort serre te maken, en dus moesten de dakplaten erop. Of ik effe kon helpen mee op het dak? Tja, zeker wel, maar dan moet mijn werk doorgeschoven worden.
Na het eten nog effe geoefend met lopen met Evita en Fello, en toen Evita nog moeten knippen. Ook maar vast de staarten van die 2 gewassen. Nu moet ik de blouses e.d. nog strijken, maar ik heb nu geen zin meer....
MOrgenmiddag werken en dan in de avond Fello wassen. Lisa doet Evita, dat scheelt. Maar dan moet ik morgen alle spullen nog klaar zetten... Pfoeh, dadelijk toch nog maar even strijken denk ik .
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Dat wordt nog flink aanpoten Suzanne om alles op tijd klaar te krijgen.
Zou jij kans zien om op de keuring de uitslagen te noten van de, zoals het nu lijkt, 9 deelnemers? Marissa en ik zouden gaan maar het is gekkenwerk om voor zo weinig paarden zo'n eind te rijden. Daar is de diesel toch echt te duur voor.
Zou jij kans zien om op de keuring de uitslagen te noten van de, zoals het nu lijkt, 9 deelnemers? Marissa en ik zouden gaan maar het is gekkenwerk om voor zo weinig paarden zo'n eind te rijden. Daar is de diesel toch echt te duur voor.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Idd Anita... nou ja, ik ben de hele week al bezig, maar doe het gewoon té uitgebreid. Nou ja, al het tuig is in ieder geval heel goed gepoetst. De kleren zijn gestreken, dadelijk de spullen bij elkaar zetten en dan gaan werken. Vanavond Fello wassen. Evita is dan als het goed is gedaan.
@Anita. Ik zal kijken of ik iemand kan strikken om het op te schrijven. Ondanks dat er maar 9 paarden zijn, heeft Leo er toch 4 uit te brengen... Dus zijn we veel in de ring. Maar Jessie kan dat wel. Komt goed.
@Anita. Ik zal kijken of ik iemand kan strikken om het op te schrijven. Ondanks dat er maar 9 paarden zijn, heeft Leo er toch 4 uit te brengen... Dus zijn we veel in de ring. Maar Jessie kan dat wel. Komt goed.
- Daniekvanmaasakker
@ Esther; Ik geloofde nooit zo in dat zebra gedoe. Maar toen ik vorige week voor het eerst het deken op legde, merkte ik dat dazen niet op hem gingen zitten. Had een hele zwerm om ons heen, maar zitten deden ze niet (wel op mij overigens). Woensdag ging ik met een vriendin naar buiten. Zij had een beige vliegendeken en ik mijn zebra. Bij haar gingen ze wel op het deken zitten! Konde er niet door heen prikken maar goed, ze gingen wel zitten. En bij mij weer, geen daas die ging zitten. Dus ik ben er ontzettend blij mee, want kan nu ongestoord gewoon het hele dazen seizoen lekker naar buiten en de bossen!
- Jente van de Grote Overbrug L2+2
Kamillas Tord L1+5
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Fijn hè als je er eenmaal een beetje handigheid in hebtEsther schreef:Emas vandaag aan de dubbele longe gehad, en dat werkt goed bij haar, loopt ze heel fijn mee.

Wat ook heel leuk is, maar wel wat oefening vergt, in draf van hand veranderen aan de dubbele longe. Wordt Finnea mega fanatiek van haha

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Finnea gisteravond aan de dubbele longe gehad. Ze was wat lui en liep in stap weer eens flink te slingeren. Dan ben ik niet gewoon niet snel en streng genoeg, weet ze feilloos misbruik van te maken
In draf laat ze fijne stukjes zien, alleen het is wel duidelijk dat er op het gebied van rechtrichten nog een hoop werk aan de winkel is.
Even een indruk, wat stills uit een filmpje bij elkaar

Even een indruk, wat stills uit een filmpje bij elkaar

Dat moet je me maar een keer laten zien Reinou, hand veranderen doe ik in stap of via halthouden. En dan gaat het nog niet erg mooi en moet ik de lijn weer opnieuw opnemen enz.
Maar Emas hoeft ook niet veel fanatieker hoor, hihi.. Maar wel leuk om eens te zien hoe jij dat doet!
Dat slingeren is lastig. Zowel Emas als die welsh hebben moeite met de stelling naar rechts, dan lopen ze bij mij ook vaak de druk van de buitenkant af en heb ik geen stuur meer!
Maandag komt Tallhorse bij Emas kijken naar haar scheefheid. Hopelijk kan hij me weer een stukje verder helpen.
Ik longeer ook met de lijn over de rug, vind ik fijner dan achterlangs, maar ik heb hem door de onderste ring. En gelukkig bij Emas nog geen zweep nodig, dat handigt me helemaal nog niet, ben hem bij de welsh wel nodig, maar dat is een lichtere zweep en een dunnere longe. Heb wat dat betreft geen gunstige dubbele longe gekocht, beetje jammer, maar goed..
Maar Emas hoeft ook niet veel fanatieker hoor, hihi.. Maar wel leuk om eens te zien hoe jij dat doet!
Dat slingeren is lastig. Zowel Emas als die welsh hebben moeite met de stelling naar rechts, dan lopen ze bij mij ook vaak de druk van de buitenkant af en heb ik geen stuur meer!
Maandag komt Tallhorse bij Emas kijken naar haar scheefheid. Hopelijk kan hij me weer een stukje verder helpen.
Ik longeer ook met de lijn over de rug, vind ik fijner dan achterlangs, maar ik heb hem door de onderste ring. En gelukkig bij Emas nog geen zweep nodig, dat handigt me helemaal nog niet, ben hem bij de welsh wel nodig, maar dat is een lichtere zweep en een dunnere longe. Heb wat dat betreft geen gunstige dubbele longe gekocht, beetje jammer, maar goed..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hier een aantal van mijn longeerfoto's. Het is al wel van heel veel jaar terug maar zo deed ik het altijd. De eerste foto's zijn met mijn oude merrie Rianne in 2003 en de laatste drie foto's zijn uit 2008 met Meline.
Ik deed de buitenlonge wel altijd achterlangs omdat ik dat handiger vind met van hand veranderen. Je hoeft dan alleen maar de ene longe te laten vieren en de andere te verkorten i.p.v. de hele boel over de kont te wurmen.
Op de foto's met Rianne gebruikte ik een echte longeerzweep met extra lange slag er aan, bij Meline had ik een menzweep er bij gepakt omdat die net even wat lichter van gewicht is.
Zowel bij enkele als mijn dubbele longe zijn van Lammert Haanstra. Die zijn erg zacht en liggen daardoor prettig in de hand vind ik.

Van hand veranderen

Met Meline

Ik deed de buitenlonge wel altijd achterlangs omdat ik dat handiger vind met van hand veranderen. Je hoeft dan alleen maar de ene longe te laten vieren en de andere te verkorten i.p.v. de hele boel over de kont te wurmen.
Op de foto's met Rianne gebruikte ik een echte longeerzweep met extra lange slag er aan, bij Meline had ik een menzweep er bij gepakt omdat die net even wat lichter van gewicht is.
Zowel bij enkele als mijn dubbele longe zijn van Lammert Haanstra. Die zijn erg zacht en liggen daardoor prettig in de hand vind ik.

Van hand veranderen

Met Meline

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Bij Fenna doe ik de buitenste lijn achterlangs, maar hij zakt wel vaak naar beneden.
De binnenste lijn heb ik niet door de singel, dus met van hand veranderen moet ik elke keer halt houden om het te veranderen. Ik ga toch eens kijken hoe ze het doet als ik 'm er wel doorheen doe.
De binnenste lijn heb ik niet door de singel, dus met van hand veranderen moet ik elke keer halt houden om het te veranderen. Ik ga toch eens kijken hoe ze het doet als ik 'm er wel doorheen doe.
Odette&Fenna
Er zijn tal van mogelijkheden!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb ook een Lammert Haanstra longeerlijn en zweep. Heel prettig in gebruik. Ik doe de lijnen door het laagste oogje van de singel zodat met name de buitenlonge niet op de hakken zakt. Buitenlonge heb ik wel altijd achter langs. Werkt prettiger en ik kan dan van hand veranderen zoals Anita doet.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Ik kom geen wijs uit om met dubbele lijnen te longeren. Roos, moet je me toch maar eens leren!
Gewoon beginnen met er achter te lopen Suzanne. Sturen kun je want dat doe je ook als je er op zit. Langzamerhand ga je dan met bochtjes draaien zelf steeds meer de binnenbocht nemen en voordat je het in de gaten hebt loopt het paard rondjes om je heen. En voila, je longeert met dubbele longe.leoensuzanne schreef:Ik kom geen wijs uit om met dubbele lijnen te longeren. Roos, moet je me toch maar eens leren!
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik heb mijn longeerlijn en -zweep ook van Lammert Haanstra
Meestal wissel ik ook wel af met houding, maar ik had nu al een tijd niet meer gelongeerd en het was pas de 2e keer op gras. Dus daarom wat rustiger aan gedaan. Komende week maar weer een keer wat intensiever proberen.

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Gister Fin weer gelongeerd. Naar aanleiding van Anita haar foto's toch even geprobeerd met de lijn achterlangs. Heb dat in het begin wel eens geprobeerd, maar vond het toen niet echt fijn. Gister was het in het begin ook best even prutsen, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Ze slingert in stap hierdoor een stuk minder. Als ik echt rustig met de stelling bezig wil, dan kan ik de lijnen het beste alleen door de laagste ring aan de zijkant van de singel doen. Ik doe ze ook wel eens door twee ringen, vergelijkbaar met de foto's van Anita, maar dan wordt Fin nogal heftig. Is leuk om even mee te stretchen in draf, maar dat doe ik liever nog niet te lang.
We hadden nog wel even een oeps-momentje
Opeens schoot ze in galop weg, gevolgd door een rodeosessie. Gelukkig had ik haar vrij snel weer onder controle. Onnozel beest...
We hadden nog wel even een oeps-momentje

Gewoon wat dingetjes proberen Reinou dan zie je vanzelf wel welke 'opstelling' het beste werkt voor jullie. Er zijn zo veel mogelijkheden. Een aanrader is wel het boek of de DVD van Lammert Haanstra. Zeer leerzaam en met duidelijke uitleg.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Mocht iemand nou enthousiast worden, ik heb nog een nieuwe, ongebruikte Lammert Haanstra dubbele longeerlijn liggen. Is wel te koop
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....