16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Bericht door Esther » wo 25 mar 2015, 12:05

Bah wat een ellende hier met die kreupelheden, beterschap voor allemaal!!

Ik heb net een half uurtje stappen met Tea achter de rug. Was vooral erg nat, Tea gaat wel door de plassen, maar niet van harte, maar goed, toch wat beweging. Poosje zonder beugels voor mijn eigen balans, is wel goed na bijna een jaar niet te hebben gereden.
Jeskim stond ondertussen op het eetplekje wat aan de bak grenst, Eerst stond ze gewoon een beetje te slapen, maar later werd ze lelijk, telkens als ik met Tea langs kwam dan gingen de oren in de nek en een keer probeerde ze zelfs Tea te bijten, oeps!!
Ze zal wel denken, Tea kan me nu niets maken, ik grijp (letterlijk) mijn kans, haha!!

Na het rijden wat stro in de bakken gedaan, ze stonden wel heel zielig te kijken dat ze niets meer te eten hadden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 25 mar 2015, 12:16

Lekker om toch even te rijden ondanks het weer, bij ons zijn de bakken gelukkig nog niet erg nat maar het was zulk lekker weer! Blijft nederland..

Hier is de DA net geweest. Moby moet op boxrust, 2 maal daags even stappen en Metacam.
Waarschijnlijk valt het mee en heeft hij het alleen flink verrekt. Als het volgende week niet beter is dan moeten we bellen en zou ze een echo willen maken. Maar we gaan even van het positieve uit en hopen dat hij gauw hersteld. Is wel zielig zo hinke pinkie..
Ootje

Bericht door Ootje » wo 25 mar 2015, 15:54

Beterschap voor Moby!
Odette&Fenna
Suus

Bericht door Suus » wo 25 mar 2015, 20:57

Arme Moby....
Morris staat nu ook apart en op pijnstillers en ontstekingsremmers. Ik kijk het even aan en denk er over na.
Morgen en vrijdag ga ik lekker met mijn man naar Sanadome (lekker bubbelen/lezen/eten/relaxen).
Volgende week vraag ik denk ik advies en mogelijkheden (en kosten) bij een kliniek.
Moeilijk, wat doe je wel/niet bij een ouder paard... Je wilt toch weten wat het is...
Morris, mijn superfjord!
bilterhoeve
Contacteer:

Bericht door bilterhoeve » do 26 mar 2015, 10:36

Beterschap voor alle manke paardjes!
Hier gelukkig 2 "oudjes"zonder problemen op de moment.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 26 mar 2015, 12:23

Beterschap voor alle paardjes.

Lajke staat weer alleen. Mette is in de kliniek gebleven en wordt morgen aan zijn sarcoide geopereerd. Zaterdag komt ie terug.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 26 mar 2015, 12:56

Hopen dat alles goed gaat met het weghalen van de sarcoide.

Marga gaat op het moment goed. Met de zomer in het vooruitzicht heb ik goed hoop dat ze het nog even volhoudt met de artrose. NU maar hopen dat ze niet teveel last van de dampigheid krijgt.
Joepie, ons pensionpaard van 24, is in het najaar getest op Cushing, hij had een waarde van 1012. Zo hoog hadden ze het hier in de kliniek nog niet eerder mee gemaakt. Hij is meteen aan de Prascend gegaan. Dinsdag is hij weer getest en nu had hij een waarde van 74. Wat een verschil zeg! Het mag deze tijd van het jaar 47 zijn. Is nog wel verhoogd, maar wat een verschil al in zo'n korte tijd
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » do 26 mar 2015, 16:24

Dat is een hoge waarde, was er verder niks aan hem te merken?
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 26 mar 2015, 16:36

Veel haar, veel drinken. Hij is nu veel kwieker met rijden, heel ander dier
Baranna 13-5-2006

rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 27 mar 2015, 08:48

oke, gelukkig gaat het nu beter met hem!

Laat Moby ook ieder jaar prikken maar gelukkig waren zijn waardes goed.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 28 mar 2015, 18:32

Lajke deed een vreugde dans met hinnikconcert toen ze doorhad dat Mette door de tuin liep...
Ze ziet er meteen stuk vrolijker uit!
Ik mag zorgen voor
Pasja

Bericht door Pasja » zo 29 mar 2015, 12:56

Vorige week hebben we met een groep een puzzeltocht te paard gereden. Ik heb op Pasja meegedaan. Vond het wel spannend, want meestal rijden we alleen en nu reden we met nog vier andere paarden/pony's. Maar dat ging ontzettend goed; alsof we nooit anders doen!
Eén van de opdrachten onderweg was bij onze favoriete plaats: de waterplas!! We moesten zo snel mogelijk een aantal balletjes naar de overkant van het water brengen. Nu lokt het mij helemaaaal niet om met dit weer te water te gaan, maar Pasja dacht daar duidelijk anders over, met als gevolg dat ik zeiknat werd toen ze met de voorbenen lekker in het water stond te schrapen:
Afbeelding

Toen voor de foto nog even met z'n allen het water in. Pasja maakte daarbij even een flinke sprong, vandaar die uitdrukking op mijn gezicht.
Afbeelding

Het was ontzettend leuk en ik heb onderweg maar weer es ervaren hoe lekker nuchter onze fjordsels zijn. Als het nodig is, stap je onderweg gewoon even af en nee, dan loopt Pasja niet weg!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 29 mar 2015, 14:50

Heerlijk zo in het water.

Marga kwam vanmorgen stokkreupel uit de stal. Na een paar passen was het weer goed. Ze had een klomp stro/mest in haar hoef die er na een paar passen uitviel. Denk dat het daardoor kwam, nu niks meer aan de hand. Daar kan ze slecht tegen. Dat was ook eigenlijk de reden dat ik haar van de Hempbed af heb gehaald. Zat vaak in haar hoef en dan was ze er kreupel van
Baranna 13-5-2006

XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » zo 29 mar 2015, 15:28

Sonja gaat momenteel eigenlijk weer erg goed, ze is weer vrolijk als ik aankom en dominant tegen de andere twee. Voor mij wel weer de "oude" sonja die ik zie, blij dat het goed gaat op de pracend. Dit is van de week na het rijden, toch een rondje van 10km gehad ong.

Wel heeft ze nog wat moeite met verharen..

Afbeelding
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 01 apr 2015, 06:09

Hier ook nog lekker aan t haren, ik heb drie paardjes die dagelijks even goed onder de kam door moeten. Nummer 4 was geschoren hihi. OOk zij mag bij dit topic ze is inmiddels ook al ruim 16+, mijn kwpn merrie Pandora. Maar hoe ouder hoe gekker..

Moby gaat gelukkig na een week al beter, recht uit gaat wel redelijk goed, bochtjes nog wat lastiger.
Boxrust en stappen heeft hem goed gedaan maar, hij krijgt nu babbels. Hij wil lekker naar buiten.
Esther

Bericht door Esther » ma 13 apr 2015, 16:05

Tea gaat toch weer niet zo lekker helaas.
Stap nu wel regelmatig met haar onder het zadel, dan is er niets aan de hand en ze lijkt het ook wel leuk te vinden.

Vandaag eerst een tijdje gestapt en toen kwam ik op het idee om het zadel er eens tussenuit te halen. Wel heel erg lang geleden dat ik zonder zadel op een paard zat en volgens mij nog nooit met Tea gedaan zelfs.
Was best leuk eigenlijk, in het begin had ze wat spanning, even wennen, maar dat was het voor mij ook.
Wel voor herhaling vatbaar!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » vr 17 apr 2015, 20:55

Wat is er met Tea aan de hand Esther? En rijden zonder zadel, toe maar haha! Maar fijn dat het goed ging!
Ik had bij Per mi Cavallo een zadelcheck gewonnen. Leek me niet verkeer voor Pasja omdat ze zo smal is bovenop de rug. Vanmorgen is Petra geweest. Leuk bezoek en ik heb er zeker wat aan gehad. En ik was er al bang voor: mijn Cheyenne is niet (meer) geschikt voor Pasja.. Maar ja wat nu: zadel erbij voor Pasja of een ander zadel dat ook op Freyr kan. Dacht dat ik deze mooi voor beide paarden kon gebruiken, maar helaas. Ook nog mijn oude Thorowgood geprobeerd maar die lag zo beroerd. Pasja maakte even een onverwachte schrikbeweging en ik zat weer als vanouds met het zadel op haar nek! Dus we gaan weer googelen, informeren, vergelijken. Het fijne is dan ook nog dat iedereen die je vraagt een ander advies geeft.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
foss

Bericht door foss » za 18 apr 2015, 04:30

Balen Esther, wat heeft tea?

Foss begint nu echt oud te worden zijn hooi eten gaat moeilijker en de laatste 2 dagen stond hij steeds te kwijlen.
Tandarts is in november geweest maar denk dat ik hem er toch voor de zekerheid weer bij haal.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » za 18 apr 2015, 09:11

Balen esther waar heeft ze last van?

Nan is ook weer onregelmatig dus staat weer aan de ontstekingsremmers voor een dag of 7. Hopelijk brengt dat weer het gewenste effect en loopt ze weer goed.
Ze loopt overigens als een kievit in stap en buiten aan de hand en ohz.... zo raar he die fjordenfiguren...

Haar pijngrens is blijkbaar erg hoog. Want ze loopt volop te genieten. Oortjes naar voren.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 18 apr 2015, 13:16

Wat jammer dat Foss nu echt oud wordt en Nan weer onregelmatig en Tea ook al niet goed.

Lajke is net sinds een lange tijd weer bereden door het andere meisje. Maf beest had energie te veel (ze krijgt handje muesli nu bij haar zemelen omdat ik alleen zemelen niet durf te voeren en wel iets nats moet geven om de kurkuma etc in Mette te krijgen en aangezien ze altijd samen buiten staan, krijgen ze beide een emmer voor neus (en Lajke ook kurkuma bij).
Hoop dat ze morgen nog net zo vrolijk is want spierpijn kan natuurlijk altijd, echt lang hebben ze niet gereden, wel netjes in en uitgestapt.
Ik mag zorgen voor
Plaats reactie