H-tjes worden 3 in deel 3....
-
Re: H-tjes worden 3 in deel 3....
Hij lijkt nergens last van te hebben, heeft net "geholpen" met opruimen van het hok, zucht. Als ik daar bezig ben, heb ik de stroom draadjes open boven de deur (jaja die hebben ze ook al wel eens opengebroken). Hij kop over de deur en goed nieuwsgierig wat er allemaal in de kast ligt en tja dat moet dan op de grond. Verder eet hij lekker zijn hooi en is vrolijk en nieuwsgierig.
Maar ik heb 2 palen bij gezet, plank er tegen geschroeft, 3 stroomdraden gezet, beukenstam tussen de andere beuken in gebonden met strotouwtjes. Ben benieuwd wat hij daarna weer verzint.
De slechte wortels kwam ik nog tegen, die had hij aan de kant gedaan. Als ik dadelijk weer warme voeten heb, ga ik verder met alles terug op de composthoop scheppen.
Maar ik heb 2 palen bij gezet, plank er tegen geschroeft, 3 stroomdraden gezet, beukenstam tussen de andere beuken in gebonden met strotouwtjes. Ben benieuwd wat hij daarna weer verzint.
De slechte wortels kwam ik nog tegen, die had hij aan de kant gedaan. Als ik dadelijk weer warme voeten heb, ga ik verder met alles terug op de composthoop scheppen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)

Zijn die van jullie ook zo heerlijk lui?

Haha nee zonder gekheid.
Het gaat heel erg goed met Hylke, ze is zo lekker ontspannen en ze vindt het allemaal wel goed.
<3
You were given this life, because you are strong enough to live it!
-
Ja herkenbare houding! Maar of dat alleen luiheid is of dat het ook een kwestie is van ook modder op je wangen en achter je oren krijgen?
Gaat goed met mijn moddervarken, avontuur van mesthoop leegeten heeft hij niets aan overgehouden. Hij is gisteren en eergisterenavond gepoetst en je ziet er gelukkig helemaal niets meer van
Gaat goed met mijn moddervarken, avontuur van mesthoop leegeten heeft hij niets aan overgehouden. Hij is gisteren en eergisterenavond gepoetst en je ziet er gelukkig helemaal niets meer van

Ik mag zorgen voor
Ahhh lief hylke!!!
Hjala gaat ietsje beter. We zijn er nog niet, maar wel verbetering
Hjala gaat ietsje beter. We zijn er nog niet, maar wel verbetering
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
-
Fijn te lezen dat het betert Lisa!
Ik mag zorgen voor
Beterschap met Hjala.
Oh, wat heerlijk lief in dromenland!
Oh, wat heerlijk lief in dromenland!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
-
Wij hebben Hummer dus gekocht. En als het goed is wil ik hier ook graag mee praten.pluk schreef:Wat leuk al die H-tjes die aan het werk gaan! Zoals sommigen misschien al wel op Bokt hebben gelezen heb ik voor Hummer een super huisje gevonden. Het klikte ook meteen. Hummer mag dus ook eindelijk aan het werkIk ga mijn ventje missen, maar weet zeker dat hij bij een hele leuke familie terecht is gekomen. Zaterdag wordt hij opgehaald, dat zal nog wel even slikken zijn. Ik hoor dus na zaterdag ook niet echt meer in het H-tjes topic thuis, maar ik denk dat ik hem wel in de gaten blijf houden
Hummer is onze 1e fjord. We hebben nog een haflinger, apalosa en een shetlander. Hummer is voor mijn jongste dochter. Haar pony Luna moesten we helaas inslapen.
We hopen heel veel plezier met Hummer te hebben. (Gaat echt wel lukken).
Pluk we willen je nog bedanken dat je ons Hummer wilde verkopen. Je bent altijd welkom om te komen kijken.

foto's zijn met de telefoon gemaakt dus niet super kwaliteit.
Wat leuk dat je de weg naar fjordenwereld hebt gevonden! 

-
Zo kun jullie Hummer ook een beetje volgen.
Hij staat lekker buiten en heeft al een nieuw vriendje. Hij is niet meer de kleinste.
Hummer loopt de hele tijd achter Binkie aan haha.

Hij staat lekker buiten en heeft al een nieuw vriendje. Hij is niet meer de kleinste.

Hummer loopt de hele tijd achter Binkie aan haha.

-
Leuk dat we hummer kunnen blijven volgen! Volgens mij heeft hij prima nieuw adres.
Het is schitterend weer hier, gisteren was Mette hevig met naar andere wei brengen. Lag deels aan mijn man
die had zijn auto voor de oprit gezet. Ik vraag nog kunnen we er langs, staan we met paarden op de oprit, nee kunnen we niet door. Dus terug door de tuin, achter het hek gezet, auto weg, nieuwe poging. Tja dat snapt Mette niet..... Daarna was er nog een speelgoedtractor in de tuin van de overburen die door de wind over de oprit reed.... Doodeng.... Bij het loslaten in de droge wei ging Mette helemaal los.... Tig rondjes in galop en maar bokken, daarna rollen en nog wat rondjes rennen. Met terug komen was hij braaf gelukkig.
Ik ga eens laarzen aan doen en kijken of hij los longeren wil snappen. Dus lajke opsluiten, stuk wei afzetten met prikpaaltjes en draad....
Het is schitterend weer hier, gisteren was Mette hevig met naar andere wei brengen. Lag deels aan mijn man

Ik ga eens laarzen aan doen en kijken of hij los longeren wil snappen. Dus lajke opsluiten, stuk wei afzetten met prikpaaltjes en draad....
Ik mag zorgen voor
Leuk dat Hummer hier te volgen blijft 
Die Mette...een hele composthoop...hij is dus niet bepaald kieskeurig als het op zijn dieet aankomt
Mijn portemonnee is blij...dat dure tweespantuig hoeft er niet te komen

Die Mette...een hele composthoop...hij is dus niet bepaald kieskeurig als het op zijn dieet aankomt

Mijn portemonnee is blij...dat dure tweespantuig hoeft er niet te komen

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Zo wat een verschil zeg.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Pffff dan vind ik Mette al ruim groter dan Lajke......
Ohhh dat dubbelspan gaat niet deze combinatie zijn
Ohhh dat dubbelspan gaat niet deze combinatie zijn

Ik mag zorgen voor
MY GOD Nathalie! Dat is echt niet meer normaal hoor 
Volgens mij heb je een Tempo nodig om naast Heros te zetten. Ik stond gisteren naast een bijna 3-jarige merrie en daar kon ik amper over kijken (bij wijze van...), zou een mooi setje zijn haha.

Volgens mij heb je een Tempo nodig om naast Heros te zetten. Ik stond gisteren naast een bijna 3-jarige merrie en daar kon ik amper over kijken (bij wijze van...), zou een mooi setje zijn haha.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
hahaha...wat een kerel he
. Hij heeft zulke lange benen....
@Jilly- ik heb destijds ook nog getwijfeld hoor Jilly...Tempo is mijn goede tweede als het op hengstenkeuze aankomt maar Manus had toch net een streepje voor

@Jilly- ik heb destijds ook nog getwijfeld hoor Jilly...Tempo is mijn goede tweede als het op hengstenkeuze aankomt maar Manus had toch net een streepje voor

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Wat een verschil in grootte. Wat heeft die gekregen? pokon? Lol
Hoop dat wij dat niet gaan voor hebben met denna en githa.
Hier niet veel te zeggen.
Juist dat we al het hooi dat we op 1 april nog gaan over hebben al hebben kunnen verkopen.
Stalgenoor wil het wel hebben.
Dus wij hebben nog voor maand hooi nodig + 50 baaltjes die we verhuizen.
We gaan goed en weinig moeten verhuizen zo.
Hoop dat wij dat niet gaan voor hebben met denna en githa.
Hier niet veel te zeggen.
Juist dat we al het hooi dat we op 1 april nog gaan over hebben al hebben kunnen verkopen.
Stalgenoor wil het wel hebben.
Dus wij hebben nog voor maand hooi nodig + 50 baaltjes die we verhuizen.
We gaan goed en weinig moeten verhuizen zo.
Jemig.. dat zou inderdaad raar 2-span zijn, nog maffer dan mijn zwarte naast Sjol (nou dat ook weer niet..)
Heeft de jouwe soms al het lekkers voor Hepsie d'r neus weggesnaaid en is hij daarom zo groot en mijn wurm zo klein?
Of heb ik niet hard genoeg onder d'r gatje geschopt?
Heeft de jouwe soms al het lekkers voor Hepsie d'r neus weggesnaaid en is hij daarom zo groot en mijn wurm zo klein?
Of heb ik niet hard genoeg onder d'r gatje geschopt?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Denk dat je niet hard genoeg geschopt hebt Dominique, heb dat probleem namelijk ook met Fim hihi. Maar Nathalie en Marjolein, als jullie met die uit de kluitengewassen mannen van jullie nu eens samen een twee span gaan maken, kunnen jullie ook de kosten voor een tweespantuig delen 

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Hij is echt groot!!! Heb je hem onlangs nog gemeten?
Hier heeft Hjala het geloof ik wel naar dr zin op dr nieuwe stalletje. Nu hopen dat dr nieuwe vriendjes dat ook gaan doen, want de eerste keer in de weide was wel echt behoorlijk jagen op dr. Nu staat ze in een stukje naast dat weiland om te wennen en dan binnenkort er weer in
Leuk dat je hier ook komt om over hummer te vertellen!
Hier heeft Hjala het geloof ik wel naar dr zin op dr nieuwe stalletje. Nu hopen dat dr nieuwe vriendjes dat ook gaan doen, want de eerste keer in de weide was wel echt behoorlijk jagen op dr. Nu staat ze in een stukje naast dat weiland om te wennen en dan binnenkort er weer in
Leuk dat je hier ook komt om over hummer te vertellen!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
-
Hummer is nu ruim een week bij ons. We zijn nog steeds blij dat Pluk hem aan ons wilde verkopen. Sinds donderdag staat Hummer gewoon bij de groep. Ging boven verwachting goed. Maaike (haflinger van 1.50m en echt het ouderwetse type) is best wel dominant maar haar grootste hobby is natuurlijk eten die had dus alleen maar oog voor haar hooi en niet voor Hummer. En als Hummer niet al te dicht bij kwam was het goed. Nu is hij helemaal geaccepteerd en staat hij samen met Tabbie (appaloosa van oudste dochter) hooi te eten.
Mijn dochters gingen vandaag iets eerder rijden als anders, normaal gaan Binkie (shetje) en Hummer dan alvast op stal, maar vandaag had ik zoiets zet ze maar naar de overkant is nog veel te vroeg. Hiervoor moeten we een klein houten bruggetje over. Hummer vond het spannend maar ging braaf achter zijn "grote"vriend aan.
Ach en wat doe je dan als je andere vriend en vriendin aan het werk moeten. Nou dan ren je zelf ook maar een paar rondjes door de paddock. Dochters hebben ongeveer een half uur gereden. En Hummer dus een half uur gerend met af en toe een pauze om te kijken of de rest ook nog aan het "rennen" was.
Ik weet niet hoe je filmpjes kan plaatsen hier maar heb ff een link naar filmpje op fb geplaatst.
https://www.facebook.com/photo.php?v=62 ... 4164500276
Mijn dochters gingen vandaag iets eerder rijden als anders, normaal gaan Binkie (shetje) en Hummer dan alvast op stal, maar vandaag had ik zoiets zet ze maar naar de overkant is nog veel te vroeg. Hiervoor moeten we een klein houten bruggetje over. Hummer vond het spannend maar ging braaf achter zijn "grote"vriend aan.
Ach en wat doe je dan als je andere vriend en vriendin aan het werk moeten. Nou dan ren je zelf ook maar een paar rondjes door de paddock. Dochters hebben ongeveer een half uur gereden. En Hummer dus een half uur gerend met af en toe een pauze om te kijken of de rest ook nog aan het "rennen" was.
Ik weet niet hoe je filmpjes kan plaatsen hier maar heb ff een link naar filmpje op fb geplaatst.
https://www.facebook.com/photo.php?v=62 ... 4164500276