16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Joram

Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4

Bericht door Joram » zo 19 jan 2014, 22:48

Fijn dat Lajke weer mooi geel is.
Ik moet zeggen dat Tobbe zich altijd erg vies maakt wanneer hij erg warm heeft, en denk dat hij het doet om zijn warmte kwijt te raken. Sinds ze borst geschoren heeft is die stuk schoner :) Alleen verharen doet die nog niet.
Gezien ik zo fanatiek bezig met hem ben zit er ik aan te denken om hem misschien nog meer te scheren en dat ik dan maar een deken klaar leg voorgeval dat weer wel besluit om opeens te gaan vriezen.
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 20 jan 2014, 16:23

Anita schreef:Iwan van Nicole toegevoegd.
Super!! Maar ik denk dat je ook een nieuw topic moet openen, aangezien we over de 30 pagina`s zitten!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 20 jan 2014, 16:54

Dat is pas bij 35 paginas :D

Wat heerlijk dat Flora zo nog wat gras bij elkaar kan snabbelen, tussen de boompjes. Dat probleem hebben wij dus ook met Apollo, 32, hij eet slecht hooi. In de winter is er natuurlijk niet zoveel gras
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
foss

Bericht door foss » ma 20 jan 2014, 17:03

Gelukkig heeft Foss nog geen last van zijn tanden of kiezen hij eet alles nog, verbaasd mij best wel op zijn leeftijd zijn gebit is echt super.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 20 jan 2014, 17:53

Heerlijk dat Flora zo tussen de bomen kan lopen. Hier stonden voorheen ook een paar, alleen Anton breekt ze 1 voor 1 af door ze inderdaad als jeukobject te gebruiken haha (bomen waren al zo goed als dood). Die geniet echt optimaal van de bomen.

Anton doen we qua conditie ook ons best voor. Hij krijgt geregeld een hele of halve emmer bietenpulp ;) naast zijn dagelijkse kost. Qua hooi/kuil eet hij ook wel duidelijk minder dan de groten, maar heb niet het idee dat zijn gebit het laat afweten. Paar jaar geleden dacht de DA nog dat hij krap aan tien jaar was zo goed zag het er uit 8)7

Van het weekend mocht ie nog weer een keer met het buurmeisje aan de bak. Nouja...zo omschrijft ze het zelf, dat ze hem wel even wilde 'trainen'. Primá meid! Zadel erop, hoofdstel er in, drie slagen in de beugels en haar een zetje geven omdat het nog wel een hele opstap was en gaan met die banaan. Mooi gezicht. Anton doet heel spaarzaam zijn best (maar vooral ook niet meer dan nodig, want waarom jezelf onnodig moe maken) en zelf zit ze er met een zeer geconcentreerd koppie op. Kon ik mooi even zijn stal doen. Na pakweg half uurtje vond ze het prima. Terwijl hij nog even mocht rollen concludeerde ze heel wijs: "Zo...ben blij dat ik Anton weer even gereden heb vandaag." Dat is toch genieten, weer eentje Fjordminded.

Verharen is hier ook alweer aan de orde. Standaard rond de jaarwisseling kun je weer in de weer.
Geluk is de vrucht van intens werk
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 20 jan 2014, 18:10

Joram, dat vies maken als ze het warm hebben, zie ik Mette wel doen. Lajke is normaal eigenlijk een schoon paard. Nu had ze gewoon lekker in het zonnetje op een zo goed als droog stuk wei gelegen.

Heerlijk gemend vanmorgen tijdens mijn extra les! Iemand hier ervaring met ouder paard alsnog ingespannen leren lopen? Optuigen vindt ze geen enkel probleem, lange lijnen vreemd.... Vorig jaar met sneeuw de slee er achter en naast haar hoofd lopend,t rok ze de kindjes wel door het dorp.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Esther

Bericht door Esther » ma 20 jan 2014, 19:52

Jeskim hebben we op haar 18e ofzo aangespannen. Oogkleppen en lamoen waren even raar, maar verder liep ze er zo mee weg.
Tea op haar 10e of 11e (???) aangespannen en dat ging ook prima.

Als ze goed onder het zadel zijn kan het soms makkelijk gaan. Oogkleppen is vaak even wennen, het wegtrekken, waarbij ze toch even iets meer kracht moeten zetten om weg te lopen kan even wennen zijn en het gevoel van het lamoen of strengen tegen de achterbenen.
Afhankelijk van de wagen is het soms even wennen aan het gerammel achter de kont.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 20 jan 2014, 21:48

Kortom, gewoon met hulp gaan oefenen met lange lijnen in het tuig en eerst een band er achterknopen?
Ach Mette moet er zeker aan geloven dus mennen moet echt gaan lukken.
Lajke beheerste met juiste ruiter de oefening tot Z dressuur dus de knopjes zitten er wel. Ik ben geen Anky..... Dus kan ze niet vinden.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ootje

Bericht door Ootje » di 21 jan 2014, 09:08

Lajke start nog een nieuwe carrière op haar oude dag :D

Ach, Anton moet op z'n oude dag nog getraind worden :D
Zal wel een mooi gezicht geweest zijn met zo'n klein ruitertje er op.

Ik ben benieuwd of het klopt dat we vorst krijgen. Eigenlijk is het wel lekker dat alle waterbakken nog steeds open zijn. Scheelt een hoop werk. Vorig jaar zijn ze weken lang afgesloten geweest.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 21 jan 2014, 10:02

Nou idd Ootje. Ik zat gister ook even terug te denken en vorig jaar waren we eind november begin december al zonder water en vervolgens nog heeeel veeel weken. Ik klaag dus maar niet deze winter :D .

Hehe, Anton trainen. Hilarisch ook dat serieuze commentaar van buurmeisje hihi. :D

Anka is voor de kar gezet op haar 9e dit jaar. Oogkleppen en iemand erachter was eerst vreselijk spannend, maar eens gewend ging het van een leien dakje. Dus op "latere leeftijd" kan best :P .

Nisko's gebit is ook nog prima (gezien haar omvang had ik dat idee ook wel :o 8)7 ), hoefde vorig jaar niet veel aan te gebeuren en ik hoefde pas na 1,5 tot 2 jaar weer langs te komen. Dus denk begin volgend jaar tenzij ik problemen bespeur.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Bericht door Esther » di 21 jan 2014, 11:12

Lange lijnen is wel een mooi begin. Bart hangt er eigenlijk nooit een band achter, nadeel van een band is dat als ze het wat eng vinden en het wat hard gaat je het zelf niet bij kunt houden, dan moet je misschien een keer loslaten en heb je meteen een hele slechte eerste ervaring. Wij gebruiken de eerste keer meestal de tweewieler, die schaart ook niet als ze achteruit gaan.

Mooist is natuurlijk om er iemand bij te hebben die ervaring heeft met het beleren voor de wagen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suus

Bericht door Suus » di 21 jan 2014, 12:38

Arme Anton, die op zijn oude dag nog keihard aan het werk moet :D
Morris, mijn superfjord!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 21 jan 2014, 18:58

Wat een geweldig karakter heeft Anton toch dat er zo'n klein meissie op kan rijden want het is en blijft natuurlijk wel een hengst.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
saskia
Moderator

Bericht door saskia » za 25 jan 2014, 11:12

Wat leuk, ik wist niet dat je zwanger was Annemarie! Gefeliciteerd *o/*

Vorige week kwam de hoefsmid bij ons en gaf het nummer van uulke van meeteren. Die kon dezelfde dag nog komen om Sjors te behandelen, was heel apart. Heb nu een week gelogeerd en hij liep goed. Morgen mag ik weer proberen te rijden, hoop zo dat hij dan goed loopt.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 25 jan 2014, 15:25

saskia schreef:Vorige week kwam de hoefsmid bij ons en gaf het nummer van uulke van meeteren. Die kon dezelfde dag nog komen om Sjors te behandelen, was heel apart. Heb nu een week gelogeerd en hij liep goed. Morgen mag ik weer proberen te rijden, hoop zo dat hij dan goed loopt.
waar heb je gelogeerd dan? Nee, hoor flauw grapje....snap heus wel dat je gelongeerd bedoeld. Ik typ zelf veel op de tablet en mijn mobiel, maar als ik dan soms terug lees wat ik getypt heb, lachwekkend.

Marga moet eigenlijk ook bekapt, maar ze voorspellen een vorstperiode, en dan wil ik de hoeven het liefst niet te kort, dan loopt ze zo beroerd.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » za 25 jan 2014, 17:49

Fijn dat Sjors weer goed loopt!
Odette&Fenna
saskia
Moderator

Bericht door saskia » za 25 jan 2014, 18:20

Ja, die iPad maakt vreemde combinaties. De meeste paarden dingen komen niet in zijn woordenboek voor :D
Vandaag buiten een rondje wezen stappen, wat was het koud 8)
Dat jij de liefste bent!
Suus

Bericht door Suus » za 25 jan 2014, 18:42

Wel een beetje koud, maar ook heerlijk! Heb ook lekker buiten gereden vandaag. Morris gaat op zijn oude dag waarschijnlijk nog meedoen aan de Fjordcup! Zal ie de oudste zijn? :D
Morris, mijn superfjord!
saskia
Moderator

Bericht door saskia » zo 26 jan 2014, 00:10

Leuk, hij zal vast nog goed meekomen,
Ik ga niet, Sjors loopt al bijna twee maanden niet en ik ben 8 maart jarig, dus heb andere dingen te doen.

Morgen wil m'n bijrijdster langskomen. Ik denk om te zeggen dat ze stopt. Maar ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb!
Dat jij de liefste bent!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 27 jan 2014, 09:41

saskia schreef:Wat leuk, ik wist niet dat je zwanger was Annemarie! Gefeliciteerd *o/*
Dank je. En als het goed is heb ik mijn langste tijd niet op een paard ook al lang weer gehad nu *o/* . Nog 6 weekjes en ben ik al uitgerekend.

Maar on topic, fijn dat Sjors weer goed lijkt te lopen. Hopelijk houdt hij dat zo.

Nisko heeft gisteren een sneeuwbad genomen. Dat ik denk net waar je zin in hebt brrrrrrrrrrrrrr. 8-)
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Gesloten