F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door Ootje » ma 19 aug 2013, 11:27

Dat ziet er goed uit!

We moeten zeker weer een nieuw topic beginnen?
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 21 aug 2013, 11:27

Ziet er super uit!! Staat Floyd prima zo met een ruiter op de rug 8-)

Ik heb zaterdag a.s. mijn eerste les met Finnea van een nieuwe instructrice. Ben zooo benieuwd :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » wo 21 aug 2013, 16:37

Ik heb gisteren net weer les gehad, menles welteverstaan. Bevalt erg goed!! Er is zoveel te leren en ze is weer zo anders dan Tea.
Maar het gaat goed, de scheefheid gaat steeds beter, of juist niet, net hoe je het leest.. +:)+
Met een te losse teugel ingestapt, ze schrok van de brokjessilo die even open ging, had haar niet, oeps.. Oh ja, daarom wel een beetje contact houden van voren, hihi.. :o

Het ging erg goed, Fjella werkt zo lekker mee, meestal dan. Na een poosje kwam weidegenootje er achter dat Fjella weg was en die zette het op een bleren waar Fjella dan ook veelvuldig op moest antwoorden!! En wég is de concentratie. Het blijft een jong paard, hihi.. Telkens als ik haar er weer bij had gilde weidemaatje weer even waarna Fjel het weer op een up-tempo-achtige draf zetten en eens even lekker terug brulde.. :+
Ik geniet met volle teugen van haar al haalt ze me af en toe ook het bloed onder de nagels vandaan.. 8)7
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 25 aug 2013, 11:39

Wat een vorderingen allemaal. Ik heb niet veel zin hier op fw te posten. De vriend van Megan heeft mijn laptop om te kijken of hij wat van mijn gestolen fotos terug kan halen. Er schijnt al iets terug te zijn, maar veel is beschadigd. Ik heb nu dus mijn tablet, maar word gek van de typfouten die ik mask dn hoe lastig het is ze te herstellen .
Gisteren heerlijk met Fatoush gewandeld, trots op hem, fijn beest is het. Zaterdag een studio fotoshoot met hem en Marga....zo spannend. Kado gekregen van Yvonne (Nina1992) hier op fw, zo lief!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 26 aug 2013, 09:47

Wat leuk Ivonne, daar komen vast prachtige foto;s uit +:)+

De les zaterdag was best even pittig :D Mijn nieuwe instructrice is heel consequent en ik wat minder, dus ik moet flink aan de bak haha.

Heel veel problemen waar ik tegenaan loop met Fin (o.a. tegen de hand, te wisselend tempo) hebben te maken met de houding van mijn handen. Ik hield vaak te weinig contact met haar mond, of kwam juist te streng in als Fin begon te klieren. De opdracht is nu om een constante verbinding te houden en mijn handen rechtop te houden en te sluiten (ik hield ze te veel open). Daarnaast continu het tempo bewaken.

Uiteindelijk ging ze vooral in draf heel fijn +:)+ Stap vindt ze moeilijk omdat ze dan ontzettend snel afgeleid is. Genoeg huiswerk meegekregen voor de komende week :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » ma 26 aug 2013, 10:26

Leuk Ivonne!

Fijn dat je een goede instructrice hebt, Reinou!
Voorlopig kun je dus weer aan de slag :)
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 26 aug 2013, 10:41

De Fjes doen allemaal weer super hun best. Leuk!

Flam heeft zoals jullie op zeg je zegje of FB kunnen lezen sinds een paar weken ook een nieuw doel; het zogen van beide heren. Rijden staat voorlopig weer even op een laag pitje, daar kunnen we na het afspenen weer volop mee aan de bak.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 26 aug 2013, 18:46

Heel tof van Flam dat ze hem accepteert. Apart toch, zo'n jonge merrie? Geboren moedertje dus
Baranna 13-5-2006

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 27 aug 2013, 07:43

Ben er ook heel blij mee Ivonne dat het zo kan. En geboren moedertje lijkt het wel ja, toen ze vorig jaar drachtig was zei ik al: Moedertje! Toen was ze ook binnen no-time big momma (scannen was haast niet nodig, je zag zo wel dat ze drachtig was). Maar ze maakt zich ook geen cent drukker dan echt nodig is en dat is ook wel heerlijk...Arthur is even hard kind als Declo.
Nu is Flam helemaal niet moeilijk met andere paarden ook, burgert zichzelf zo in, maar andersom geldt dat dus ook. Heb haar ooit als jaarling bestempeld als karaktertje die vást als drie/vier jarige nog wel even pittig zou zijn...nou...dat is ze in alle toonaarden aan het ontkennen, gelukkig!
Ootje

Bericht door Ootje » vr 30 aug 2013, 11:53

Wat fijn dat Flam zo'n goede moeder is!

Fenna heeft gisteren 35 punten gehaald op de keuring: 8,7,7,6(stap voldoende, maar strak in de rug met draven),7. Met de carrousel was ze gelukkig erg braaf. Met oefenen ging ze nog wel eens te hard, of ze mepte naar het paard dat naast haar liep :o
Het scheelde dat ze een stuk naast Odette moest lopen, omdat er een ander paard dat mee zou doen kreupel was.

Vanmorgen stond ze met een wond aan haar been in de wei. Hoe ze daar nu weer aan komt :?
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 30 aug 2013, 11:59

Gefeliciteerd met Fenna haar resultaat. Nu op voor de ABOP?

En Fjorden...hoe ze dat soms doen met plekken en wonden, sta er wel eens verbaasd van.
Ootje

Bericht door Ootje » vr 30 aug 2013, 12:21

Eigenlijk wil ik het wel, maar de laatste tijd gaat het rijden niet zo goed.
Buiten rijden gaat prima, springen moet ook wel lukken als ik dat oefen, maar de dressuurproef...
Ik heb nog even de tijd om na te denken en te oefenen.
Odette&Fenna
Lindy

Bericht door Lindy » zo 01 sep 2013, 09:17

Wat ziet dat er allemaal goed uit met Flam, Feline en Floyd. Dat koppie van hem is wel onwijs schattig joh!

Ben zelf hier wat afwezig. Lees soms een stukje mee maar ben erg druk met onder andere werk, huizen perikelen en natuurlijk mn kleine grote liefde Finn. Een aantal hebben al een voorproefje gezien op Facebook maar vorige week zijn we op instructieweek geweest in Drachten. Hij heeft het fantastisch gedaan, blijkt wel een onwijze druktemaker te zijn onder die omstandigheden maar wat een toppertje ook!! Super trots op hem! Zodra de andere foto's binnen zijn zal ik er even een topic van maken.
Hoe leuk is het trouwens dat iedereen je paard helemaal te gek vind. Druk maar braaf, ijverig, looplust, sportief gebouwd (al noem ik hem gewoon nog puppy) en bovenal pretletter 1e klas ;) Ze liepen met hem weg :L
Zaterdag hadden we de spierpijn er even uitgestapt na die intensieve week. Vandaag ook alleen even een stukje naar buiten, lekker rustig aan.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Pasja

Bericht door Pasja » ma 02 sep 2013, 12:17

D'r is weer van alles gebeurd, zo te lezen; leuk! Geweldig zoals Flam zich ontfermt over haar tweede kind. Bijzonder hoor. Ze ziet er goed uit, ondanks dat er twee bij haar aan de tap hangen!! Benieuwd naar de foto's Lindy en leuk dat iedereen zo gek is met Finn. Als ik je verhaal zo lees, dan is 't net Freyr qua bouw. Laatst ging ie weer wat de breedte in, maar sinds ze weer een tijdje op hooi staan, zie ik hem weer dunner worden. Dus nu maar weer steeds een strookje gras erbij. En spieren kweken natuurlijk!
Ik ben ook niet meer zo actief hier. Afgelopen woensdag weer les gehad van Wendy en Freyr en ik hebben er beiden nog steeds ontzettend veel plezier in. Lange lijnen gaat ook goed. Ik raak steeds minder in de knoop met al die touwen. Verder vorige week weer 'n boswandeling gemaakt met Freyr. Ik vind dat zelf toch altijd ook wel weer spannend en moet echt even een soort van drempel over om met hem bij huis weg te gaan. Maar het gaat hartstikke goed. Ben ook een eind met hem over het fietspad gelopen bij de weg langs. Dat was voor ons beiden een overwinning en Freyr was superbraaf. Ik denk trouwens dat hij net als moeders een echte boscrosser wordt, want als we in het bos komen, kan ik zo goed aan hem merken dat hij dat echt leuk vindt. Lekker heuveltjes op en af rennen, slalommen tussen de bomen door; heerlijk!
Laatste weken met Pasja ook weer flink kilometers gemaakt. Die is weer helemaal top. Ben nu overigens toch gezwicht voor buurmeisje dat vroeg of ze op Pasja mag rijden. Vind het aan de ene kant moeilijk, maar voor Pasja is het wel goed. Ze rijdt haar gewoon in het land, ik heb dan tijd genoeg voor Freyr en pak Pasja af en toe voor een bosrit. Ze heeft nu 1x gereden, dan ga ik intussen wel met Freyr spelen. Zit ik er niet met de neus bovenop, maar kan het toch in de gaten houden.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Esther

Bericht door Esther » ma 02 sep 2013, 15:41

Haha, buurmeisje was hier ook al geweest, maar durf dat met Tea niet goed aan. Ik wil er dan ook bij zijn, dus dat helpt me nog niet echt..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » zo 08 sep 2013, 22:20

Oh ja Esther? Op zich vertrouw ik het wel met Pasja hoor. Ik heb wel erg getwijfeld, maar 't leek me voor Pasja wel goed als er wat meer op haar wordt gereden. Ze is nu 2x geweest en ik was er bij ;ging ik met Freyr spelen! Ze rijdt bij ons in het land of bij haar thuis op dat stukje waar ze ook met de menclub komen.
Maar we hebben 't hier vooral over de F-jes! Morgenavond (ehm: vanavond inmiddels) komt Wendy weer; zin in! Kon Freyr gisteren zonder leadrope (los dus) een rondje om een klapstoeltje laten lopen. Zooowww trots :D
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Esther

Bericht door Esther » do 12 sep 2013, 17:11

Fjella vandaag weer enigzins gefatsoeneerd, geknipt, getrimt en gepoetst. Was ze wel aan toe, oeps...
Ook na lange tijd weer eens buiten gemend, deed ze best goed.

Voor nu gaan we oefenen voor de abop, als het tegen die tijd niet goed genoeg gaat gaan we niet, maar gewoon lekker mee trainen. We zetten eerst in op mennen en trekken.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 12 sep 2013, 18:41

Fatoush vindt het heerlijk in Baranna's stal. Baranna is op bootcamp en nu staat hij in haar stal, die groter is. Hij zit elke ochtend van voor tot achter onder de poep 8)7
Baranna 13-5-2006

Ootje

Bericht door Ootje » vr 13 sep 2013, 19:22

Leuk dat het zo goed gaat met Freyr!
Is hij ook al onder het zadel geweest?

Dat ze dat zo lekker vinden he, in de poep liggen. Fenna kan er ook wat van.

Fjella ziet er dus weer netjes uit. Heb je de keuring overgeslagen dit jaar?

Afgelopen week is Fenna's gebit weer gedaan door de da. Ze is weer gevijld en ze had nog restjes van een wortel van een kies in haar kaak zitten, die heeft hij er ook gelijk uit gehaald. Ze moet haar hoektanden nog wisselen. Best interessant om haar mond eens goed te bekijken :D
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » vr 13 sep 2013, 19:33

Fjel houdt het in de wei vrij netjes, meestal alleen zand, geen poep.
Ik wilde misschien nog naar beekbergen, maar was zelf niet zo fit, dus mooi thuis gelaten. Ze is nu ook nog voorlopig model.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie