16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Hier gaat het goed met de oudjes Pebbels was zaterdag erg ondeugend in de bak ging even een versnelling haarder was niet de bedoeling maar ze had er gewoon zin in dat is typische Pebbels.
18 jaar geleden waren we aan het uitkijken naar haar geboorte wat gaat de tijd toch snel.
18 jaar geleden waren we aan het uitkijken naar haar geboorte wat gaat de tijd toch snel.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- rocky&moby
Hier nog een oudje dat goed gaat, ze wintervacht is al
aardig eraf en sinds we nu wat maanden glucosamine voeren
Lijkt hij weer wat soepeler in de gewrichten.
Afgelopen zaterdag de fjordcup gereden en we hebben
nog een oranje lintje mee naar huis genomen. Weer trots
op de kleine moobs :-)
aardig eraf en sinds we nu wat maanden glucosamine voeren
Lijkt hij weer wat soepeler in de gewrichten.
Afgelopen zaterdag de fjordcup gereden en we hebben
nog een oranje lintje mee naar huis genomen. Weer trots
op de kleine moobs :-)
Foss staat op Bokt bij uitgelicht ik super trots 

- rocky&moby
Ik zag het vanmorgen leuk!
Fijn dat alle oldies weer aardig goed gaan. De lente komt eraan en dat is voor hun wel zo lekker.
En super Moobs, oranje rozet op zijn oude dag
.
Nisko komt net bij de tandarts vandaan. Ze is ook DA en heeft haar ook even geluisterd maar alles was prima. Alleen nog wel weeeer een snotklodder hangend aan de boxdeur. Hoesten is wel helemaal over.
Gebit viel allezins mee. Wel haken, wat kleine diastasen en ze heeft een beetje een golfgebit. Maar niets heel ernstigs. Allemaal niet erg genoeg om te zeggen daar heeft ze de koliek van gehad omdat ze niet goed kon kauwen. Zal dan toch het hooi an sich geweest zijn denk ik. Maar alles is bijgewerkt en ze heeft zich keurig gedragen. Topper
.
En super Moobs, oranje rozet op zijn oude dag

Nisko komt net bij de tandarts vandaan. Ze is ook DA en heeft haar ook even geluisterd maar alles was prima. Alleen nog wel weeeer een snotklodder hangend aan de boxdeur. Hoesten is wel helemaal over.
Gebit viel allezins mee. Wel haken, wat kleine diastasen en ze heeft een beetje een golfgebit. Maar niets heel ernstigs. Allemaal niet erg genoeg om te zeggen daar heeft ze de koliek van gehad omdat ze niet goed kon kauwen. Zal dan toch het hooi an sich geweest zijn denk ik. Maar alles is bijgewerkt en ze heeft zich keurig gedragen. Topper

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- rocky&moby
Hoevaak laten jullie het gebit doen? Ik normaal 1x per jaar maar twijfel nu
of ik het niet twee keer moet doen.
of ik het niet twee keer moet doen.
Onze paarden tandarts zei om het jaar is bij een goed gebit voldoende.
- Tante Flavie
- Contacteer:
Normaal 1 keer per jaar, nu met Max denk ik naar 2x te gaan. Max is "geen normaal geval"
Winnie... daar is al 4 keer naar gekeken zonder iets te moeten ingrijpen. Vermits de tandarts er toch is voor Max, laat ik hem altijd mee nakijken.

Winnie... daar is al 4 keer naar gekeken zonder iets te moeten ingrijpen. Vermits de tandarts er toch is voor Max, laat ik hem altijd mee nakijken.
Wat goed van Moby!
Leuk dat dat nog kan op z'n oude dag!
Leuk, Karin.
Je had er ook een mooi foto overzicht op gezet.
Fijn dat het mee viel met het gebit van Nisko!
Odettes gebit is in september behandeld en ze hoeft volgend jaar pas weer voor een gebitscontrole.
Wel kijkt de da over een half jaar nog een keer hoe het ervoor staat met haar EOTRH.
Leuk dat dat nog kan op z'n oude dag!
Leuk, Karin.
Je had er ook een mooi foto overzicht op gezet.
Fijn dat het mee viel met het gebit van Nisko!
Odettes gebit is in september behandeld en ze hoeft volgend jaar pas weer voor een gebitscontrole.
Wel kijkt de da over een half jaar nog een keer hoe het ervoor staat met haar EOTRH.
Odette&Fenna
Wat goed zeg van moby op zn oude dag!
Nan gaat een keer per jaar naar de tandarts. Gelukkig is dat voldoende want ze vindt het niet fijn. Na als die jaren DA bezoeken is ze der lichtelijk klaar mee haha
Leuk karin! Ik zit niet op bokt dus geen idee hoe en wat maar toch altijd leuk!
Nan gaat een keer per jaar naar de tandarts. Gelukkig is dat voldoende want ze vindt het niet fijn. Na als die jaren DA bezoeken is ze der lichtelijk klaar mee haha

Leuk karin! Ik zit niet op bokt dus geen idee hoe en wat maar toch altijd leuk!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
- rocky&moby
Moby wordt toch iedere drie maanden op de faculteit verwacht voor ze voetjes dus denk dat ik hem ieder half jaar
ga laten checken. Hij slijt scheef af sinds een tijdje en het lijkt me vervelend als het te ver gaat.
ga laten checken. Hij slijt scheef af sinds een tijdje en het lijkt me vervelend als het te ver gaat.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
wat ben ik toch blij dat ik een bejaard paard heb. 
golden oldies idd.
Gisteren een heerlijk huifkartochtje gemaakt met mijn Lynda.
Je plukt haar na maanden zo uit de wei en gaan met die banaan.
Als een volleerd ponypark slagharenpaard laat ze merken dat ze het rondje nog kent en draaft keurig aan waar dat altijd mocht... hehehe
die loopt dr rondje ook zonder mij wel.

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=48457
ze is ondertussen weer ingeënt, we poetsen de wintervacht eruit en vandaag kwam de hoefsmid langs.
Tandarts doen we eigenlijk nooit hier. mocht ze slecht gaan eten dan zou ik die wel laten komen.
Klaar voor 2013!

golden oldies idd.
Gisteren een heerlijk huifkartochtje gemaakt met mijn Lynda.
Je plukt haar na maanden zo uit de wei en gaan met die banaan.
Als een volleerd ponypark slagharenpaard laat ze merken dat ze het rondje nog kent en draaft keurig aan waar dat altijd mocht... hehehe
die loopt dr rondje ook zonder mij wel.

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=48457
ze is ondertussen weer ingeënt, we poetsen de wintervacht eruit en vandaag kwam de hoefsmid langs.
Tandarts doen we eigenlijk nooit hier. mocht ze slecht gaan eten dan zou ik die wel laten komen.
Klaar voor 2013!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
wat stoer!!!foss schreef:Foss staat op Bokt bij uitgelicht ik super trots
zal het opzoeken of heb je een linkje?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Hier worden de volwassen paarden meestal 1x per 2 jaar nagekeken door de DA wat tanden betreft. Uiteraard eerder als ik het vermoeden heb dat er eentje een probleem heeft. Ze zijn net aan het begin van deze maand weer gedaan. Meline had een klein haakje dat is bijgevijld. Verder zag haar gebit er nog fantastisch uit.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Sjors gaat 1 keer in de 2 jaar, hij heeft eigenlijk nog nooit iets gehad.
Ik maakte zondag een foto en als ik die vergelijk met een foto die op m'n wc hangt waar hij een jaar of 8/9 is, dan is hij wel echt ouder geworden. Leuk om te zien!
Ik maakte zondag een foto en als ik die vergelijk met een foto die op m'n wc hangt waar hij een jaar of 8/9 is, dan is hij wel echt ouder geworden. Leuk om te zien!
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Mijn paarden gaan ieder jaar! Vind het toch fijn om te weten of alles in het gebit nog goed zit. Met betrekking tot voer opname en rijden.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Sjimmie (onze shet) gaat wel ieder jaar en dat is ook echt nodig. Dat kan echt zo verschillen per paard!
Maar zijn hoeven hebben ook eerder de smid nodig dan die van Sjors.
Maar zijn hoeven hebben ook eerder de smid nodig dan die van Sjors.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Nan mag aankomende woensdag weer voor de enting en tandarts. Zij gaat ook ieder jaar.
Hoeveel voer (biks of muesli) krijgen jullie paarden eigelijk nu nog?
Hoeveel voer (biks of muesli) krijgen jullie paarden eigelijk nu nog?
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Geen normaal gesproken, mijn S-je wordt namelijk nogal
van brokjes!
Maar omdat Yessie nu drachtig is, krijgen ze ongeveer een halfje onderhouds brok in de ochtend en avond.

Maar omdat Yessie nu drachtig is, krijgen ze ongeveer een halfje onderhouds brok in de ochtend en avond.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy