H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rowenna

Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee

Bericht door rowenna » di 29 jan 2013, 09:22

Ja mis de vorst nu ook al hoor, gelukkig viel het zeulen met water wel mee hier, de automatische drinkbakken deden het nog op stal[ voordeel van geisoleerde schuur] en buiten zette ik 3 emmers water neer en daar hadden ze de dag genoeg aan.

Geloof niet dat Fimke de vorst mist, want die had gister even lekker buiten in de modder liggen rollen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Lisa

Bericht door Lisa » di 05 feb 2013, 07:51

Jaja ik ben bij de boefjes geweest!!! Heeeeerlijk. Echt genoten!
Ze waren lekker gek met die wind. Zal straks een topic maken bij Pics plaza heb wel leuke foto's gemaakt!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
pluk

Bericht door pluk » di 05 feb 2013, 07:52

Wat leuk Lisa! Ik ben benieuwd naar de foto's.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 05 feb 2013, 08:06

Leuk! Ben benieuwd naar de foto's, zeker met windzal er wel actie geweest zijn.

Hier is Mette weer overbouwd, zijnkont hoger danschoft. Van mij mag hij wel wat stoppen, is al groter dan Lajke. Verder verveelt hij zich en loopt dan te klieren. Ik moet langs de stal, door de uitloop,als ik een kruiwagen openhaard hout haal. Kan er de donder op zeggen dat hij, terwijl ik met hekjes en draden klooi, eenaantal blokkenmoet proeven en uit de kruiwagen staat te halen.
Echt stout is hij niet, gewoon baldadig, niet schuiven, de uitmestvork proberente pakken, inde weg staan, eens in je nek blazen, dat soort grappen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lisa

Bericht door Lisa » di 05 feb 2013, 09:12

Actie foto's vallen tegen.... hij is ze aan het uploaden naar mijn album alleen duurt lang haha!
Hummertje legde op een gegeven moment zn snoet op mn schouder zo lief!
Ik heb veel foto's die helaas heel erg bewogen zijn. Zitten zeker leuke tussen hoor je zult ze straks wel zijn.

Vooral van Hepsie een mooie gemaakt!!!
Alinde mijn ster!!

Nathalie

Bericht door Nathalie » di 05 feb 2013, 10:05

Het moet niet gekker worden...ik heb al een hoofdstel besteld voor Heros :'). Moest een hoofdstel voor onze nieuwste aanwinst en kon toen voor een heel klein prijsje een nieuw Dobert hoofdstel erbij bestellen dus maar gedaan....van ingepakt in de kast liggen, zal het wel niet slechter worden...

Net de foto's gezien van de H'tje (en 1 G'tje??) in Balloo....altijd weer leuk om naar te kijken...

En nu we toch gek aan het doen zijn, hier hagelt het gewoon...bizar
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 05 feb 2013, 10:09

Mette heeft ook al een hoofdstel.... zag een geweldig zwart met wit onderlegt in een tweedehands deel van de ruitershop en die riep zo haar " koop mij"....
Maarja hij heeft hem ook al aan gehad, hoewel we de laatste keren weer met alleen halster zijn overgestoken over de Steenweg. Eerste keer dat we weer gaan, krijgt hij weer en halster en hoofstel om. Dan heb ik een noodrem. Alleen het idee van die noodrem al geeft mij rust waardoor we hem eigenlijk niet nodig hebben.

Wil je die hagel daar houden? Hier al vieze koude regen gehad, daarna zon en nu betrekt alles weer en wordt het weer vies koud. Rijles zal wel weer niet door gaan.
Ik mag zorgen voor
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 05 feb 2013, 10:11

Had eigenlijk gehoopt dat iemand hier heel genereus zou zeggen..."ach, Nathalie, kom maar door hoor met die hagel...stuur maar deze kant op!".....akelig he..van die spullen die zo hard "koop mij" schreeuwen.....misschien toch maar eens op zoek naar oordopjes :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 05 feb 2013, 10:14

Kun je die hagel niet richting zee sturen?

Tja die spullen zijn zeker erg. Ik ga dus ook zelden naar ruitershop en blijf ook weg bij ruiterdeel van marktplaats en kapaza...

Mmm moet dringend verder met stofzuigen, krijg ik het weer warm wellicht. Mijn handen zien er uit alsof ik er kokend water over heb gegoten en daar exceem bij heb. Fijn winterhanden.... ben het helemaal zat. Ga toch eens aan mijn man vragen of hij geen overplaatsing kan aanvragen naar zuid Frankrijk ofzo...
Ik mag zorgen voor
Lisa

Bericht door Lisa » di 05 feb 2013, 10:30

Voor Hjala heb ik ook bijna alles al, maarja dat komt omdat ik gewoon alle spullen van Alinde straks kan gebruiken. Hopen dat ze niet
al te groot wordt en gewoon in de fleece en regendekentjes maat 185 kan!
Alinde mijn ster!!

rowenna

Bericht door rowenna » di 05 feb 2013, 10:46

Hahaha, dacht dat ik de enige was die nu al bezig is met dingen voor een fjord die je nog niet kunt berijden.
Ik heb nog niks gekocht, maar weet wel al precies wat ik hebben wil.

Een barefoot syringa, kaakgekruist en sidepull, kan ook alleen als sidepull gebruikt worden.
Afbeelding

Een fellsattel iberica net als het hoofdstel ook in het bruin natuurlijk, staat zo mooi op een perlino :P
Afbeelding

En dan hoeven er geen dekjes onder, maar om het zadel een beetje netjes te houden doe ik er wel een dekje onder, maar de vele dekjes die ik in gedachten heb zal ik hier maar niet neer zetten :D
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Lisa

Bericht door Lisa » di 05 feb 2013, 10:53

oehw dat hoofdstel vind ik wel mooi Rowenna!
Alinde mijn ster!!

rowenna

Bericht door rowenna » di 05 feb 2013, 10:56

Ja die is gaaf he.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Nathalie

Bericht door Nathalie » di 05 feb 2013, 11:03

oooooooooooh...dat fellsattel wil ik zooooo graag eens uitproberen! Is dit die extra stevige waar ook stijgbeugels aan kunnen???
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 05 feb 2013, 11:34

Mmm dat gaat in bruin echt mooi staan op Fim!

Kwijl... Nog jaartje wachten.
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » di 05 feb 2013, 14:15

Nathalie schreef:oooooooooooh...dat fellsattel wil ik zooooo graag eens uitproberen! Is dit die extra stevige waar ook stijgbeugels aan kunnen???
Ja dit model heeft alleen maar inlages, het zadelmodel zeg maar die heb je met en zonder inlages.
Je kunt eventueel de inlages ook vervangen voor andere inlages.
Er kunnen inderdaad stijgbeugels aan, maar veel mensen rijden zonder en ook dan hebben ze super stevige zit. Tot nu toe heb ik er eigenlijk nog geen echte negatieve dingen over gehoord.

Je kunt hem uitproberen he Nathalie bij buitenzinnig, moet je alleen wel een dekje of handoek er onder leggen, in verband met smerig worden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Nathalie

Bericht door Nathalie » di 05 feb 2013, 14:46

Ja maar qua kosten is dit weer iets voor een "lange termijn spaar project" dus ik wil 'm liever niet proberen en er dan helemaal 'in luv' mee raken :P
rowenna

Bericht door rowenna » di 05 feb 2013, 18:42

Tja de kans dat je in luv raakt zit er wel in hihi, daarom probeer ik hem ook nog niet.
maar wil hem tegen die tijd wel eerst uitproberen, want weet niet zeker of ik maat paard of pony nodig heb.
Maar nog tijd zat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

jeanet01

Bericht door jeanet01 » wo 06 feb 2013, 08:36

nog 440 nachtjes wachten en dan kunnen we beginnen.

Hynke en hattrick weten allebei dat ze niet zo breed mogen worden dat mijn stubben zadel er niet oppast. Anders verkoop ik ze en koop ik weer een arabier.

Toen ik een klein meisje was gingen alle mensen die goed konden rijden en genoeg geld hadden naar kootstra in de stad om een zadel op maat te laten maken. Toen ik eindelijk groot was heb ik voor malik ook een zadel aan laten passen (meneer kootstra opgehaald want die is al zo oud dat ie zelf niet meer rijd, allerlei dingen met passers, meters etc)

Zadel hangt in de kast heb het wellicht een keer of 6 op malik gehad

Alles hangt hier verder wel in de kast maar wat ik nog niet heb en waar ik nu al stiekum naar op zoek ben is een goeie marathonwagen.
Blijkbaar kunnen we allemaal maar moeilijk wachten
rowenna

Bericht door rowenna » wo 06 feb 2013, 08:52

Nou hoop dat je stubben dan past, is wel een heel verschil een arabier of een fjord.
Maar ik weet niet zeker of een stubben net als een kieffer een kunstof boom heeft, want dan kunnen ze hem nog wat breder maken, hebben ze met mijn kieffer toen de tijd ook gedaan, maar kan maar 1 malig omdat je de boom ander aan gort trekt. Maar friesje werd uiteindelijk zo breed dat de nieuwe eigenaar een ander zadel voor haar heeft gekocht.

Je houd de dagen trouwens wel goed bij hihi, kruis je ze ook af :P

Maar vind het allemaal wel enorm snel gaan hoor, ze worden al weer 2!!! Zie nog dat kleine veulentje van 2 maanden op marktplaats staan en toen ik haar gekocht had dacht ik nog, waar ben ik aan begonnen, weer een veulen, het duurt dan zo lang voor je er iets mee kunt doen. En volgend jaar is het al zo ver.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Plaats reactie