Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bloemetje75

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door Bloemetje75 » di 06 nov 2012, 13:58

Ik ga weer samen met dochterlief een lesje rijden. Verheug me nog niet op de spierpijn morgen.

Met paardjes hier alles goed, gisteren hadden ze het voerhok weer open gebroken, monsters zijn het! Nu ton met muesli weer in het tuinhuisje, al het droge brood is wel op (Zat in andere ton), droge zemelen waren niet interessant.... wel mee geknoeid.

Ik ga me eens omkleden en tas inpakken, over 15 min mag ik weer kindjes halen. Voor de jongens gaat de ipad mee, kunnen ze rustig fimpje kijken of spelletje doen. Hoop dat ze uitgevochten zijn voor vandaag want ze zaten elkaar behoorlijk in de haren.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Irma

Bericht door Irma » wo 07 nov 2012, 11:57

oei, ruzie? Niet leuk denk ik zo...
Succes met het lesje. Altijd leuk om bij te leren en fijn voor dochterlief om samen iets te hebben met mams om te doen.

Hmmm, slimme paarden. Dat voerhok van jou heeft al serieus afgezien heb ik zo de indruk. Hier hebben ze pech, moeten de garage inraken en dan nog door deur etc voor ze bij de brokjes komen. En voor het hooi/voordroog moeten ze de stroomdraad langs (die zowat altijd opstaat, want ze hebben véél te snel door als ze uitstaat).

Hier redelijk druk met zo kindje erbij. Begin ook langzaam aan weer taakjes op te nemen zoals kattebak doen, kipjes & paardjes voeren (dan moet vriendlief dat niet meer doen), keertje mest weghalen etc. Terug de gewone dingen des levens neem ik aan, maar allemaal zaken die ik tijdens zwangerschap niet meer kon/mocht.
Dinsdag komt er iemand langs om kennis te maken om dan eventueel 1 à 2x/week met Nuts bezig te zijn, dus ik hoop dat dat goed meevalt, dat kennismaken en dat ze echt gaat willen. Als dat goed gaat (droomdroom) kan ik eventueel overwegen om Lotje in februari ofzo naar hier te halen dat ze daar ook mee kan bezig zijn qua voorbereidend werk voor onder het zadel. Maar bon, eerst maar is afwachten hoe het dinsdag verloopt.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 07 nov 2012, 12:11

Wil je Lotje komende zomer laten inrijden?

Fijn dat je langzamerhand wat dingetjes erbij kan gaan doen.

Tja vandaag is niet zo;n goede dag. Wordt dringend tijd voor droog en zonnig weer zodat ze buiten wat (veel!) energie kunnen kwijtraken.

Nu staan de brokjes;/muesli weer in het tuinhuisje, maar dan moet ik dus iedere keer er aan denken om emmers terug te zetten. Kleine moeite maar moet even in mijn systeem komen.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » do 08 nov 2012, 12:41

Tuinhuisje onsloopbaar? Of erg ver buiten bereik?
Met Lotje gaat er in mei begonnen worden met zadelmak maken, beetje op het gemak, maar dat ze tegen juli te koop kan komen als zadelmak is het idee. En dan keuring begin juli.
Met het zadelmak maken gaat ze dan ook mooi in conditie staan (hoop ik).
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 08 nov 2012, 16:51

Tuinhuisje ligt achter stroomdraad en houtenhek.... en dan een deur met een klink die naar buiten open gaat. Als ze al door de stroomdraad en houten hek gaan, denderen ze de tuin wel uit, weg over naar het tegenover het huis gelegen grasland..... (hebben ze al 2 keer uitgespookt vandaar dat we nu houten hek hebben en niet alleen maar stroomdraad...)

Ach, ze houden ons goed bezig!
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » do 08 nov 2012, 20:48

Die vervelen zich duidelijk niet!

Wijziging in de plannen. Morgen komt dat meisje al is langs om kennis te maken. Spannend! Hopelijk valt het goed mee.
Irma

Bericht door Irma » vr 09 nov 2012, 13:23

Zo, vandaag kennis gemaakt met A.
A is 20, studeert nog en heeft eigen vervoer. Al 10 jaar bezig met paarden en rijden, wel jaar niet gereden wegens ongeval en revalidatie. Veel bezig met grondwerk en verschillende paarden en was nu eigenlijk op zoek naar plekje om met jonge paarden om te gaan.
En ze wil wekelijks langskomen voor Nuts :-D
Vandaag eerst alles is afgebabbeld, rondgelopen, kennis gemaakt etc.

En ook Nuts keertje halster aangedaan, uit de weide gehaald, vast gezet, kort gepoetst en dan ff leidoef. gedaan (volgen/halthouden/terug vertrekken/pasje achteruit). Ging prima. Qua aanpak is A. heel correct en consequent. Nuts werd telkens gecorrigeerd indien hij bvb zelf wilde vertrekken uit stilstand, dus echt wel ideaal voor hem.
Hopelijk blijft dus alles zo fijn gaan. Volgende vrijdag komt ze terug langs.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 09 nov 2012, 13:41

Wat fijn! eigen vervoer en consequent! Hoop dat het klikt en goed blijft gaan.

Hier woensdag te horen gekregen dat er plek is voor mijn vader in verzorgingshuis, vandaag gehoord dat hij per volgende week donderdag de kamer beschikbaar krijgt. Nu dus druk regelen dat alles overal op tijd geleverd wordt zodat ik vooral niet hoef te sjouwen en met aanhangers door de stad hoef te rijden. Kost paar euro maar dat is het me zeker waard!
Ik mag zorgen voor
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 09 nov 2012, 16:57

fijn bloemetje weer een lekker plekje voor je vader. geeft weer wat meer rust.

en marjolein lekker dat je rustig aan je eigen dingetjes weer kunt doen dat heb je vast wel gemist.

Hier weinig nieuws bella vandaag gereden en dat ging wel.
Ze was eerst lekker aan het klieren maar de laatste 10 minuten liep ze heerlijk.
hopelijk kunnen we volgende week weer eens een lekkere rit buiten doen zijn we beide wel aan toe.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Irma

Bericht door Irma » wo 14 nov 2012, 08:52

Buitenrit, daar maak je mij jaloers mee!

Ik ga vandaag is Thorsten gaan tonen aan de collega's. Heb gelijk soep gemaakt en nu brood aan het bakken (dankjewel machine) om gezond te trakteren voor m'n verjaardag ook.

Maandag Benji nog is naar de kapper gebracht, ongelooflijk hoeveel haar daar weeral afkwam. Bleek hij ook pellekes te hebben en het water zag zwart bij het wassen. Hij was trouwens erg rustig bij het wassen. In alle geval, conclusie: andere kapper toch niet zo schitterend... Dus gelijk nieuwe afspraak gemaakt hier voor de zomer.

Daarnaast ook gesproken over ons probleem Catharsis (onze ruziekat). Zij vermoed (is ook heel veel bezig met gedrag honden/katten), dat doordat we 2 katers hebben (Rocky & Catharsis) en Rocky eerst was, dat Catharsis het gevoel heeft dat de katinnetjes van Rocky zijn en niet van hem en dat hij zich ook bedreigd voelt door Rocky en daarom dus dat Catharsis Rocky altijd uitdaagt, wat voor Rocky resulteert in stress (voor wij hem hadden zat hij ook met andere kat die hem aanviel, daarom net naar ons gekomen) en dus plassen in huis.
Zij dacht ook dat de kans bestond dat Catharsis, eens gecastreerd, wrsch wel bij katinnetjes zou kunnen zitten maar niet bij katers.
Daarnaast sprak ze over de mogelijkheid om chemisch te castreren om te zien of er veranderingen zouden komen in zijn gedrag. Blijkbaar wordt dit regelmatig bij honden toegepast. Dus nu ga ik ook is napluizen of dat mogelijk is bij katten. (en of ik m'n vriend wel zover krijg om dat te doen)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 14 nov 2012, 09:05

Ohh wat balen dat je vriend zo moeilijk doet over castratie van de kater! Kater ziet 2 dagen wat af en zou dan helemaal gelukkig zijn zonder rondrazende hormonen en het hele kattenspul zou zich rustig kunnen settelen en het scheelt gedweil.

Wat zijn pellekes? Balen zeg dat die andere kapper voor Benji toch niet het gewenste resultaat gaf.

Hier druk, huis van mijn vader in de verkoop, hem vanaf vrijdag gaan verhuizen, huis moet verder zo snel mogelijk leeg en mijn eigen woonkamer is het stucwerk nog niet droog dus nog overal dozen in gang, kelder en extra slaapkamer. Diep ademhalen en stapje voor stapje. Paardjes staan sinds zondag terug op de weide maar moeten wel bijgevoerd met hooi. Nouja onze weide aan huis kan drogen. Het komt goed maar is nu veel te druk.

Ik ga eens dapper werk afhandelen, krijg ikw at rust in mijn hoofd en het moet toch echt gebeuren.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » wo 14 nov 2012, 10:09

Amai, drukdruk daar.
Pelletjes = roos. Andere kapper was véél dichter bij huis, maar nu is er toch echt een merkbaar verschil tussen de 2. Benji ziet er ook véél properder en netter uit.

Wel fijn dat er voor je vader een plekje is vrij gekomen. Nu wel wat drukker, maar eens alles rond zal het wel een verschil zijn. Ook je woonkamer zal wel enorm opgeknapt zijn na de werken.
Fijn dat je paardjes op de weide kunnen. Hier is dat een no-go zone op't moment. Gewoon paddock en voordroog bijgeven, plus wortelen plus brok.
Ben ook van plan om pulp en slobber te gaan kopen eens het wat kouder wordt, dan krijgen ze 2 grote emmers met dat spul in (Nuts eet toch mee met de grote dames).

Tja, andere kater was al gecastreerd en balletjes kan je er niet terug onder plakken (godzijdank!), dus dat was makkelijk. Maar deze mag ik dus niet doen. Daarom ook het zoeken naar adresje, als hij van iemand anders is/naar iemand anders gaat kan hij voor mijn part eerst tussenstop doen bij de DA voor castratie voor hij naar het nieuwe huisje gaat. Zou er zelfs niet mee inzitten om het te betalen. Maar bon, er is nog altijd geen plekje opgedoken.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 14 nov 2012, 10:31

Lastig is dat he!

Ik zit met de kat van mijn vader die hier maar onrust blijft stoken. Ga straks foto proberen te maken van haar en dan mag ze verhuizen als ik een adres vindt. Dan zit er nog de half verwilderde kat bij zijn huis, onmogelijk om echt in een gezin te plaatsen.

Ik vind het sneu hoor maar hier wordt het ook niets en ik ben wel klaar met dweilen op een gegeven moment. Andere 2, later gekomen poezen, zijn al volledig geintregeerd. Zelfs Ayla die hier pas 3 weken is, begint samen met anderen van 1 bordje te eten.

Ik heb 1 ding af van mijn werk, ga maar even afstreeplijst maken van wat ik allemaal wil en vooral moet deze week. Dat ik enige structuur hou.... Anders moeten kindjes maar even mee vanmiddag bij opa op bezoek om zijn paspoort te vragen, formulier op te halen bij nieuwe huisarts voor mijn vader en dingen bij het Groene kruis op te halen. Dat wordt omkopen met een ijsje in het vooruitzicht...
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » wo 14 nov 2012, 10:48

brrrr, ijsje met dit weer, te koud voor hoor.

Gek hé, hoe katten sommige wel en anderen weer niet tolereren. Plekje vinden is jammer genoeg nt zo simpel. Meesten hebben al een kat en degene die gn kat hebben maar wel willen nemen vaak kitten. Dus ik hoop dat je snel plekje vind.

Hier nu frisgewassen baby,frisgewassen mezelf en klaar om sebiet nr werk te gaan, beginnen we met melk teruggeven...
En dan straks bij aldi sneeuwlaarzen kopen vr Ayla.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 14 nov 2012, 11:33

Balen he, hoe babys precies op de onhandige momenten een spuitluier tot onder de oksels krijgen of beginnen te spugen. Net als dat wat grotere kindjes precies naar de wc moeten als we allemaal volledig aangekleed buiten op de oprit staan met de deur op slot....
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » do 29 nov 2012, 09:16

ik kijk er al nr uit....
nu, hier zoals beloofd de foto's van de borstelboom:
Afbeelding
Pallox die we als slow-feeder gebruiken:
Afbeelding
De binnenkant met net (had net wortels gegeven zodat ik foto's kon maken zonder nieuwsgierige paardjes)
Afbeelding
en het bevestigingssysteem:
Afbeelding

Met zo 1 vol net doen ze 2 à 2.5h om te eten met hun 3tjes.
Heb zo'n 2 bakken staan. 1 vol net is gelijk aan halve plak voordroog hier.
Plaats reactie