Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door nancy imka » di 21 feb 2012, 12:40

bij ons schijnt de stal ook heerlijk te zijn. Er liggen ook altijd standaard een boomstam of een boomstronk in de paddock bij ons
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » di 21 feb 2012, 12:48

Dus Ekdal knaagt ook,net wat nancy al schreef hier hebben we altijd bommstammen of takken in de paddock liggen..Alleen gooien ze dan weer de takken in het schrikdraad heb ik me gister laten vertellen O:)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 21 feb 2012, 12:50

En wie zou dat nu toch doen?? hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » di 21 feb 2012, 12:51

Ekdal moet echt knagen nu anders gaat het niet goed ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 21 feb 2012, 16:46

Elvis schreef:Dus Ekdal knaagt ook,net wat nancy al schreef hier hebben we altijd bommstammen of takken in de paddock liggen..Alleen gooien ze dan weer de takken in het schrikdraad heb ik me gister laten vertellen O:)

Takken in het schrikdraad het was gewoon een halve boomstam hoor }-) Dus het beetje stroom wat er nog in het apparaat zat is er nu zeker uit :=
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » wo 22 feb 2012, 11:52

Baldadige Etjes bij jullie dan ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Esther

Bericht door Esther » wo 22 feb 2012, 15:15

Heb Elvis ooit Eachann in het stroomdraad zien gooien, al denk ik dat dat meer overenthousiasme was van Eachann, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » do 23 feb 2012, 17:12

edgard wil ook alles in zijn mond hebben. vooral emmers en zwepen!

laatst wassie weer bezig. jat mijn longeerzweep, neemt hem in de mond en schrikt vervolgens van een vogel.
beweegt zijn hoofd vliegensvlug en mept zichzelf keihard met de zweep op zijn rug!
schrikt zich een hoedje, galoppeert als een gek weg en bokt enorm hoog!

Nou je kon mij oprapen echt waar! := := := := *o/* *o/* *o/* *o/*

Laatst was de stal eigenaresse de grote watervaten aan het vullen. er zat een laagje in. komt edgard aanlopen, zeg zijn tanden in de rand en tilt de hele bak op. kijkt heel dom op en laat de bak weer vallen...

resultaat: staleigenaresse compleet zeikes nat! *o/* 8)7

Maar ook zo met emmers, lekker bijten en happen.
zo ook zijn voerbak, altijd bijten, zuigen enzovoort!

Heb ik een hele grote paardenvoetbal, wil hij compleet niks van weten! vind er echt geen bal aan!
Keandra

Bericht door Keandra » do 23 feb 2012, 17:54

hier is het bijten al afgeleerd

Jalenka zuigde vorig jaar (toen ze nog op de vorige plek stonden) telkens ze moest eten
we zijn toen achter de reden gekomen en sinds ze daar weg zijn heeft ze dit niet meer gedaan

het enige dat nu nog gesloopt wordt zijn pikketjes van de omheining en balken in de schuilstal

mijn zus was hier vandaag, nu zou ze graag (terwijl ze er eigenlijk niks meer over te zeggen heeft) Jalenka deze zomer voor een weekje bij Antoine de Bodt doen (een trainer hier in Be, vooral voor rechtrichten en herscholen)

weet het niet zo goed, Jalenka is net een onbeschreven blad kwa rijden
en haar dan in de zomer een week gaan afgeven, :n
Esther

Bericht door Esther » do 23 feb 2012, 19:09

Tja, dat is moeilijk inderdaad. Zo'n jonkie waar je al even mee bezig bent en dan ineens een week afgeven.. Ik vind de logica achter de AdB methode wel goed, maar het gaat vaak wel in een behoorlijk tempo, daar zou ze dan wel rekening mee moeten houden.. Maar zou de instructrice daar ook geen rekening mee houden? Naja, dat weet je dus niet.. Lastig..

Ik heb vandaag Elvis kleine halfbroertje gezien op de foto. Eigenaresse lijkt er erg tevreden mee! Herkenbaar waren wel de trekjes van het ineens bang zijn van iets, haha!! Heb haar wel gewezen op FW! Wie weet!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » do 23 feb 2012, 20:06

mijn zus gaat daar wekelijks poetsen, dus ze is daar wel geregeld te vinden
maar om haar dan zomaar af te geven en eens verder te laten doorrijden, door iemand die ze niet kent
zie het niet goed komen, of het moet zijn dat ik ondertussen daar ook eens kan gaan zien, en mss meekijken moest ze daar dan een weekje op logement gaan

wil ook weer niet dat het opeens té wordt voor Jalenka, wil enkel aan haar een leuk paardje over houden
niet een machine om mee te rijden (als je begrijpt wat ik bedoel)
Elvis

Bericht door Elvis » vr 24 feb 2012, 09:07

Wat leuk Esther,ben benieuwd of ze enigzins op elkaar lijken :))
Elvis is inderdaad een clowntje wat betreft spullen pakken en in ze mond nemen,wij missen al onze dopjes van de capushon koordjes bijv. en ga zo maar door :+ ,maar halstertouwen en teugels zijn favoriet.

Edgard is zo te lezen ook zo'n fjordsel dus haha..

Jeetje wat mis ik ze...Ben nog geen weekje weg van ze maar het lekkere buiten bezig zijn enzo.Vandaag naar het ziekenhuis voor een foto van me knie ben benieuwd.

Keandra,begrijp je wel hoor.Wij rijden eigenlijk nooit zeker de afgelopen tijd niet en verder doen ze ook niets,niet longeren of dat soort werk.Wil dit jaar wel wat meer gaan rijden,maar gewoon zo nu en dan puur recreatief want heb nog geen ambitie voor meer,lekker naar buiten rechten stukken...We doen het eigenlijk heel rustig aan,hij moet nog 4 worden dus hebben alle tijd.Het trekt wel om een in te spannen dit jaar maar eerst even afwachten of we daar hulp bij hebben....
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 24 feb 2012, 12:49

Keandra schreef:mijn zus gaat daar wekelijks poetsen, dus ze is daar wel geregeld te vinden
maar om haar dan zomaar af te geven en eens verder te laten doorrijden, door iemand die ze niet kent
zie het niet goed komen, of het moet zijn dat ik ondertussen daar ook eens kan gaan zien, en mss meekijken moest ze daar dan een weekje op logement gaan

wil ook weer niet dat het opeens té wordt voor Jalenka, wil enkel aan haar een leuk paardje over houden
niet een machine om mee te rijden (als je begrijpt wat ik bedoel)
Oh, ik dacht dat ze zelf een weekje met Jalenka naar een cursus ging, dus samen. Verkeerd begrepen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » vr 24 feb 2012, 14:55

wel dat zou ze graag willen Esther
maar daar ga ik niet mee akkoord, ze heeft er in 3 jaar ondertussen totaal niet naar omgezien (en hetgeen ervoor ga ik niet meer vertellen)
als ze dan nog een beetje binding zou hebben met haar, dus geregeld bij komen (ook een financiële inspanning want nu is het vooral ik en mijn pa die alles voor haar aankopen, en extra spulletjes zoals een zadel en bijhoren zijn allemaal voor mij geweest) en eens mee bezig zijn, heeft ze niet gedaan
nu kwam ze wel af om dit jaar vaker af te komen en dus ook al terug wat meer met haar te gaan doen
maar denk van volgende week maar weer eens een degelijk klapke te doen met mijn pa op verlof (die gaat een week mee, dus tijd genoeg om het er eens over te hebben) over Jalenka en wat de plannen ermee zijn
Jilly

Bericht door Jilly » vr 24 feb 2012, 15:40

Ik breek even in hoor. Ik zou die boot echt proberen af te houden Sofie...

Eerst verwaarloost ze haar compleet en laat ze dat paard gewoon stikken. Jullie doen alles om haar er weer bovenop te krijgen. 4 jaar later staat daar een prachtig paard wat kan gereden worden en dan is ze er ineens weer? Zou mooi zijn als zij er altijd mee bezig is en jij alle kosten moet dragen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 24 feb 2012, 16:17

Ik zou dat dus ook niet doen, zij de lusten jij de lasten. Ze heeft er al die tijd niet voor willen zorgen en niet naar omgekeken nee ik zou het lekker zelf doen. Ik heb nu drie keer een klein stukje op Emy buiten gezeten en nu staat ze de rest van de winter al weer stil. En ik wil straks op mijn manier weer verder. En dat zou ik dan dus niet door een ander willen laten doen!

Ik kan me rot irriteren als paarden overal aan zitten. Elvis is idd zo'n paardje die alles moet vast pakken omgooien en aan moet zitten. Ik kan daar niet zo heel goed tegen. Dees kan het beter negeren, maar ik moet er op reageren. Zeker als ie aan mn jas zit te plukken. Emy doet dit helemaal niet, die heeft wel een andere vervelende tik die moet altijd aan je likken. Alles likt ze af, niet erg opzich maar je word er zeiknat van hihihi. En Imka doet gelukkig geen van beide hihi.
Wat Emy wel doet is altijd je spullen omgooien zoals je hark schep enz enz. Ook moet ze altijd aan de handvaten van de kruiwagen likken lekker als het koud is hihi. Maar goed ieder paard heeft zo zn tik, en eigenaardigheden. Dat maakt ze ook wel weer leuk :)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 24 feb 2012, 16:49

wel Nancy, Jalenka staat dan eigenlijk op hetzelfde punt als je paardje
4 keer op gezeten, al mee gedraaft en flink gestapt en met een redelijk mooi stuur erop
ik wil gewoon onder begeleiding van een instructrice (die in BE verschillende paarden in Z uitbrengt en ook jonge paarden opleert) haar degelijk opnemen dit jaar
als ik het niet kan, mag die instructrice (onder mijn kritisch oog) ze verder inrijden

aangezien ze een groeiachterstand gehad heeft heb ik haar deze winter verder laten groeien en uitzwaren (dat laatste is niet gelukt)
dat groeien daarentegen, ze is toch weer een paar centimeter groter geworden
ze begint echt mooi paard te worden
ook is mentaal super gewoon, altijd happy, de eerste bij jou, heel enthousiast en altijd wel bij je voor een grapje
(wel moet ze soms eens een opdonder krijgen als we met de eetbakken toekomen, maar eens een goede opdonder gehad onthoudt ze het wel goed)

Jilly, je hebt helemaal hetzelfde idee als mijn man, maar men pa, tja, het is zijn dochter ook he, en haar vorig paard
had ik er financieel geheel doorgezeten dan was ze allang van mij
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 24 feb 2012, 18:55

Kan me het wel voorstellen van je vader, maar erg goed is ze in het verleden niet voor Jalenka geweest.

Emy wil ik ook graag nog wat groter en zwaarder hebben vandaar ook mijn plan om haar pas rond haar 4e jaar in te gaan rijden. Maar door mn eigen lichamelijke klachten toen besloten om toch 3x een klein ritje te maken mede omdat ik er niet naast kon lopen en mn fiets kapot was. Maar nu laat ik haar weer lekker staan... Ik heb de hoop op de zomer gevestigd dat ze nog wat groeien gaat :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 24 feb 2012, 20:58

hehe

ik volg je volkomen
de paar keer dat ik vorig jaar op Jalenka gestapt ben hebben heel mijn jaar goed gemaakt
stoer paard en een dier dat het leuk vind
nu nog juist het ideale hoofdstel vinden, bitloos of met bit (nog nooit met bit gereden, heb er geen in haar maat of het is een heel dik en dat ging niet goed bij Githa)

ben aan het denken geweest om zo'n Micklem multi bridle te kopen, dan kun je heel makkelijk switchen tss bit en bitloos (side pull of kaakgekruist)
Eros

Bericht door Eros » vr 24 feb 2012, 21:54

Erosje

Afbeelding

Maandag komen er weer rijfoto's :)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Gesloten