Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
joyce_ed

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door joyce_ed » wo 15 feb 2012, 15:08

Ik hoop dat Eran snel weer opknapt

Gister eddy,s mest naar de D.A. gebracht. Om nog eens te laten kijken naar de mest.

Met eddy gaat het erg goed!
Zijn zadel is nagekeken door Heleen Klumper en ligt weer helemaal goed!
Ik ga nu langzaam aan trainen met Eddy. vandaag ging het erg goed! waarrempel voelde ik dat hij zijn rug los liet en mijn hand opzocht!! *o/* *o/*

Hij wilde veel te diep lopen dus dit geprobeerd op te lossen met mijn benen. Maar ohhooohhh wat ben ik trots op mijn ventje *o/* :D
morgen een half uurtje les van mijn instructrice
Elvis

Bericht door Elvis » wo 15 feb 2012, 17:14

Dus Jalenka had het ook haha... 8)7

Fijn voor Eddy dat alles goed is Joyce lekker aan de slag nu dus +:)+

Vandaag Elvis zijn eerste buitenrit alleen gehad,jeetje wat was dat pittig.Eerste stuk er naast gelopen en de terug weg zeg maar er op gestapt.Ik was heel blij dat hij uberhaupt liep daar zal je me niet over horen,maar bij elk wissewasje ging hij op de rem of hij nam een sprong opzij of schoot naar voren,alles was eng en ik heb net zo'n drammer als Immie op de terug weg gehad O:) Ik weet het hij is nog jong de eerste keer...Maar het leek soms ook echt of hij liep te zoeken,en of al die jaren verkeersmak maken geen enkel effect gehad had....Maar we hebben stukken gedraaft en dat ging super,je moet hem echt bezig houden.
Het op de rem gaan bij "enge" dingen is favoriet wat ik echt ga oefenen,wat hij dus bij het bruggetje doet,doet hij bij alles wat hem maar eng lijkt.Het laten staan en dan maar niet lopen heeft geen effect,hij wil omdraaien en naar huis.Maar heb wel uitgevonden dat zodra hij in beweging komt ik hem vooruit moet drijven en met me stem flink moet toespreken.Maar heb me in tijden niet zo onzeker op een paard gevoeld..Zeker niet op Elvis.
Dit dus goed gaan oefenen iedere week.Wil toch ook wel een paardje die alleen op pad kan.Het is nu alleen even uitvinden wat voor hem het beste gaat werken om vertrouwen te krijgen.Want je moet niet te lief voor hem zijn.Nu is het nog onzekerheid maar moet hem er wel doorheen zien te krijgen....Al met al helemaal happy natuurlijk moet blij zijn dat hij dit maar doet,ik leg alleen de lat misschien wat te hoog om alles maar gelijk vlotjes te willen laten verlopen...Dat gaat nou eenmaal niet gelijk...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 15 feb 2012, 18:31

was te verwachten
madam Jalenka staat al heel de winter (van november) lekker fjord te wezen op de weide
ze moet er enkel af als we haar deken moeten goed leggen (en zelfs dan meestal niet)
verder worden ze niet veel gepoetst omdat anders die wintervacht naar de vaantjes gedaan wordt

ben al heel blij dat de smid haar superbraaf vond voor haar voeten te bekappen
eens je met haar bezig bent, is ze keibraaf en let ze heel goed op
dus die training is heel goed gedaan vorig jaar

nu dus het leiden weer eens oppakken
maar ben al aan het nadenken over hoe ik haar training ga opnemen
denk van de eerste 2 weken haar een aantal keer aan de longe te nemen
zodat ze de week voor mijn centered riding les weer onder het zadel haar ding mag doen
ik ga het grondprobleem eerst oplossen
is het tegen 25 maart niet opgelost doen we in de plaats van centered riding, grondwerk les }>
is ook geen schande :+

verder hoop ik het beste voor Eran

fijn dat Eddy het zo goed opneemt
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 16 feb 2012, 09:58

@ Dees daar was ik dus al bang voor. Hij gaat het overal tegen je gebruiken het niet willen lopen. Dat had ik je al gezegt bij het bruggetje dat hij het toen niet wilde en je zei maar verder doet hij het overal wel gewoon. Naar mijn idee kwam dat ook gewoon door mijn poownie's die dan voor gingen. Elvis is erg slim wat dat betreft en wat ie niet wil wil die niet 8)7
Ik denk niet dat je de lat te hoog legt hoor, kom op hij is bijna 4 jaar hij loopt al vier jaar op straat en loopt gewoon te zoeken. Hij hoeft alleen maar alleen naar huis te lopen met jou op zn rug. Dat is toch niet te veel gevraagt...? Is hij nou nog nooit op de weg geweest oke dan kan ik het begrijpen maar dit is gewoon klieren van hem. Ik ken hem wel een beetje ;) Je kan Elvis geen vinger geven want dan pakt ie je hele hand. Je moet hem gewoon altijd overdonderen. Heel wat anders als Emy want als die iets "eng" vind dan wil ze even kijken en met een aanmoediging loopt ze er twijfeld gewoon langs. Als je Elvis even laat kijken denkt ie daarna helemaal mazzel ga jij er maar langs maar ik keer om O:)

Maar wel lekker dat je gereden hebt. Is een tijd geleden!
Enne het land, dat zou Marjan toch gaan doen... heeft ze tegen mij nog gezegt vd week dat jij dat NIET mocht doen ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » do 16 feb 2012, 16:01

Denk dat Nancy wel wat gelijk heeft. Het is een herkenbaar spelletje.
Nu was Elvis bij mij ook iets voorzichtiger, meestal was het Eachann die in eerste instantie op iets nieuws afdook, zich dan de esel schrok en zich dan achter Elvis verschuilde. Elvis ging dan rustig kijken en ging er wat behoedzamer op af, maar durfde feitelijk wel sneller dan Eachann.

Jeskim kon er ook een spelletje van maken, bij haar kon ik op een gegeven moment inschatten wat ze echt eng vond en wat fratsen waren, die kon ook ineens bananen gaan om niets, blauwe bloemen ofzo..
Denk dat je hem best even wat door mag pakken, zeker als hij het 'enge' al 100 keer heeft gezien.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » do 16 feb 2012, 16:12

Tja nanc misschien heb je wel een beetje gelijk,ik moet hem gewoon geen ruimte geven..Maar ja je bent dan voor het eerst alleen buiten je bent wat voorzichtig maar na verloop van tijd is dat dus echt niet nodig want hij neemt gewoon een loopje met je..Wat hij dus bij het bruggetje doet,flikt hij bij alles wat zogenaamd "eng" is en anders nooit naar om kijkt.Je kan echt wel merken wanneer hij onzeker is of wanneer hij loopt te zoeken,maar het rijden was alweer een tijdje geleden dus het was weer even wennen voor ons beide..Maar echt ik ben super blij dat we dit gedaan hebben :)) .Wil het ook zeker iedere week en keer gaan doen,goed voor hem en ook leuk voor mij.
En Nanc gelezen dat hij net zo snel naar huis wil als Imka O:) ...Toch een familie trekje misschien haha...

Keandra- jalenka word dus ook een beetje weer opgepakt.Grappig dat je echt kunt merken dat ze dan even niet in handen zijn geweest die guppenkoppen haha...

Esther,Inderdaad ik moet hem gewoon aanpakken op ze tijd.Het rijden kent hij,de weg kent hij maar zodra dit in combinatie komt gaat hij klieren,althans als hij allleen is blijkt nu.Lief voor hem zijn en rustig laten kijken heeft totaal geen zin hij gaat gewoon op rust en als ik hem dan aanspoor schiet hij in ze achteruit of komt omhoog,hem overdonderen door gelijk een reactie op zijn actie te geven werkt meestal wel,als hij bijv Draaft is er niks aan de hand.Waarschijnlijk omdat hij dan gewoon geen tijd heeft om te zoeken..

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 16 feb 2012, 19:26

hehe, toch raar he die paarden, vooral jonge paarden

bij Jalenka zit het toch ook soms tussen haar oren hoor
gisteren liep ze eerste te drammen om voorop te lopen, komen we op de beton en moeten we hoekje om om naar de muur te gaan waar de smid zijn werk doet (en poetsplaats) was opeens alles eng en ging ze zich ook achter mij verstoppen hoor
maar als ze zich sterk voelt haar wel keigroot maken (kan ze goed, wordt dan direct 20cm groter :o )
is ze bang, staart tussen de billen en achter de baas ja
8)7

denk dat het het voorjaar is, eens ze weer goed en wel terug de wei met gras op mogen zal het veel beteren 8-)
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 16 feb 2012, 21:19

haha hoop dat ie dat blijft doen :P Heb je een beetje het idee dat je op Imka zit := Vind het wel grappig want alles wat ze aan Imka vervelend vind doet Elvis ook hahahaha!

Tja idd overdonderen en niet denken hij is jong. Hij word bijna vier heeft alles al 10.000x gezien dus het is gewoon zeiken net als bij die brug hij gaat het steeds vaker doen. Je moet hem gewoon aanpakken ipv denken hij is nog jong hij vind het eng. Tuurlijk zullen er dingen zijn die hij echt eng vind maar dit is gewoon trutten en ik ken Elvis dus weet wat ik zeg :D Emy is heel anders die wil iets zien en loopt er dan zo zonder morren langs Elvis denkt als je nou even van mn rug af gaat kunnen we er samen langs oh en als je er dan toch naast loopt is wel zo gezellig 8)7

Lekker oppakken die handel zo veel hoeft ie niet te doen!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » vr 17 feb 2012, 14:52

Keandra,grappig is dat he,ze kunnen inderdaad soms 20cm groter worden als ze zich heel wat voelen.Dat is dus ook het grote verschil wat je kuint merken of ze lopen te klieren of niet.Elvis word 20cm kleiner als hij iets echt eng vind :D

Echt he nanc..Alles wat Imka doet wat ik een soort van haat doet Elvis ook haha...Snel de kop indrukken al vind ik het wat harder lopen niet zo erg,maar niet drammen naar huis,als je vervolgens de heen weg niet vooruit te branden bent O:)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 17 feb 2012, 14:55

hahaha ik kan er wel om lachen :P Ben blij dat je net zo'n "darm" hebt als ik hihihihihihihi 8)7 Maar goed het is wel te hopen dat hij ermee stopt natuurlijk. Enne toch appart dat hij dat doet want hij heeft toch nooit met Imka mee gelopen niet zoals Emy en die doet het niet....
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » vr 17 feb 2012, 15:12

Het eerste gedeelte loopt hij bijna niet,wil het liefst omdraaien naar huis iedere keer of staat op de rem,en zodra hij een bochtje om is gaat de knop om van "ow zijn we nu hier" en gaat drammend en huppelend naar huis.Het is wel de eerste keer natuurlijk maar moest wel even aan Tante Immie denken haha... :D

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 17 feb 2012, 20:50

Wat wel een goed teken is, is dat mochten ze ooit los komen, dat hij de weg naar huis goed weet :D

Ik ben helemaal blij, heb vandaag les gehad met Evian en Eskil. En het ging best lekker *o/*
Ik had afgelopen week met ze geoefend, toen was Eskil super braaf en meewerkend en Evian was een puber eerste klas.
Maar vandaag was Evian weer superbraaf en Eskil die was aan het drammen, geen pijl op te trekken dus O:)
Ik heb fijn kunnen oefenen. Met buiging en stelling bezig, stemhulpen en ze pikken het eigenlijk heel snel op.
Krijg daardoor wel weer zin om meer te gaan oefenen :)
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 17 feb 2012, 22:43

zal straks even alles bijlezen!
Heb dinsdag mest gebracht en de uitslag is dat de spoelwormen nu weg zijn *o/* *o/*
Gelukkig maar!
Heb donderdag even een half uurtje les gehad en mijn instructrice was enorm blij verrast!
Hij zoekt mijn hand zelf en loopt dus ´nagevelijk´ nog wel wat diep en hij zoekt de grens maar het begin is er!

Ze liet mij zien dat bij edgard de bovenste hals spier nu op een juiste wijze getraind wordt en dat deze dus ook al is gegroeid!

Ik bn van plan om 6 juni een kleine onderlinge te starten van onze vereniging.
Dan 17 juni een wat grotere onderlinge gewoon puur voor de fun en ervaring!
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 19 feb 2012, 14:15

hebben jullie al wat in de planning met jullie fjordjes?
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 19 feb 2012, 14:21

Vandaag heeft Eachann zijn eerste bereden strandritje erop zitten. Stap, draf, galop.. wat een schatje zeg! Zoals altijd lekker alert maar zo braaf! Ben trots.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 19 feb 2012, 17:26

djenga101 schreef:Vandaag heeft Eachann zijn eerste bereden strandritje erop zitten. Stap, draf, galop.. wat een schatje zeg! Zoals altijd lekker alert maar zo braaf! Ben trots.
wat ontzettend gaaf! wat hebben we toch een brave pony,s zeg!
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 19 feb 2012, 18:07

Eran mag voorlopig herstellen, spelen en vooral een grote stoere fjord worden. Hij lijkt de schade van bijna twee jaar niet groeien (meting voor hij naar Bart ging en een meting in de eerste week dat hij van mij was) redelijk in te halen, want ik merk dat zijn deken beter gaat passen. En het leukste: Eerst kwam zijn schoft niet boven de boxdeur uit, zelfs niet met bodembedekking, en nu komt zijn schoft al een stukje boven de boxdeur uit.

Verder merk ik dat hij met wandelen totaal in paniek schiet als er dingen achter hem gebeuren. Als hij de koets van een stalgenootje ziet, staat hij te trappelen en te blazen van angst. Ik had hem na een oefensessie zo ver dat hij eraan wilde ruiken, maar ik denk niet dat mennen nog op een veilige manier gaat lukken als hij zo blijft. Opzich is zijn angst heel goed te verklaren omdat hij het denk ik associeert met pijn en narigheid doordat hij tijdens het beleren in Wanneperveen een zeer slecht gebit (enorme haken en een zeer grote wolfskies waar het bit tegenaan drukte), een ontstoken zaadleider en zeer korte hoeven had.
Ik heb hem inmiddels gelukkig wel zo ver dat hij niet meteen gaat stijgeren als ik het bit in wil doen en niet meer enorm kwijlt en probeert om zijn tong over het bit te gooien. Maar ik denk dat ik hem over een hele tijd wel zonder bit laat grondwerken en aan de longe opbouw. Gewoon om verkeerde spanningsopbouw te voorkomen.

Kortom, hij krijgt tijd, tijd tijd en nog eens tijd bij ons en krijgt alle kans om opnieuw kennis te maken met het werken voor mensen en deze keer vanuit plezier en zonder pijn. De planning is om over een jaar of twee eens te kijken of we hem opnieuw in kunnen rijden. Voorlopig kan hij het zowel psychisch als fysiek niet aan om aan het werk te moeten.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 19 feb 2012, 20:10

Jammer Gwen dat jij hier een compleet andere Elmar/Eran beschrijft als wij hier gekend hebben :? Terwijl hij toch hier als een vrolijk, gezellig paard (soms maar merries misschien iets té vrolijk) te boek stond die maar wat graag mee wou werken en juist erg makkelijk was in zijn mond, die het erg bit goed aan wou nemen voor én na zijn castratie, net voor je hem kocht, en dat kan menigeen beamen...sta dus ook perplex van je beschuldigingen.

Maar desalniettemin wil ik je veel succes maar bovendien ook veel plezier wensen, want ik blijf van mening dat het een érg leuk paard is.
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 20 feb 2012, 08:49

Ik heb me heel lang stil gehouden maar me wel groen en geel geïrriteerd aan de uitspraken die hier op FW gedaan worden in de richting van Bart en zijn manier van beleren en behandelen van Elmar. Waar haal je het lef vandaan om dat allemaal maar te beweren. Als er iemand is die met liefde voor het paard op een zeer nette menier beleerd dan is het Bart wel. Persoonlijk zou ik mijn paard aan niemand anders dan hem toevertrouwen om hem beleerd te krijgen voor de kar. Ook daar buiten wordt er zeer correct met de paarden omgegaan en hebben ze het gewoon goed daar. Over Elmar in het bijzonder heb ik Bart diverse keren enthousiast horen vertellen, hoe braaf hij was, hoe mooi hij was en hoe fijn hij het werk oppakte toen haar daar oud genoeg voor was.
Natuurlijk mag jij je eigen mening hebben maar het zou wel zo netjes zijn als je die voor je hield want het is echt schandalig hoe je Bart hier neerzet.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 20 feb 2012, 09:51

Ekdal is vorig jaar een lange periode bij bart geweest(bij Annabel hihi)en hij is teruggekomen(en nog steeds)als een net opgevoed paard hoor. Hij is juist braver geworden!
Kan me ook totaal NIET herkennen in je verhaal...!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Gesloten