Meesten weten al dat Tobbe problemen met zijn achterbenen heeft waardoor ik besloten heb om tot winter hem rust te geven en daarna nog enkel voor licht werk te gebruiken zodat hij mogelijk nog lang mee kan. Gezien echt geen vervanger wou ben bewust op zoek gegaan naar haflinger (ook omdat Tobbe erg gek is op andere haflingers wat ook nog extra leuk maakt).
Uiteindelijk is quarter geworden

Ze kleurt mooi bij Tobbe

Echte Maflinger

Lenig

En dol op Fjorden

Sinds donderdag is ze in mijn bezit.
Ze is 6,5 jaar, ouders onbekend (zit 50% haflinger bloed in) en ze is net zo groot als Tobbe 1,45m. Kilometers maken kent ze al. Vorige jaar heeft ze de paarden 4 daagse in Epe gelopen. Ook is ze gewend om samen met een andere Fjord te staan. En net als Tobbe is ze erg dol op eten
Eerste bezichtiging heb ik eerste in de bak gereden wat erg goed ging. Ze kon wel eens huppeltje maken maar om ene of ander reden heb ik bij haar zelfde vertrouwde gevoel als wat ik met Tobbe heb en in bepaalde opzichten is ze juist weer stuk braver dan mijn Fjord.
De bak ging al gauw vervelen en aangezien ik opzoek ben voor paard naar buiten heb ik gevraagd of ik ook stuk buiten mochten rijden met haar dochter mee op hun Fjord.
Net als in de bak was ze buiten ook voorwaarts en ze heeft goede draf. Licht aan hulpen en makkelijk terug te nemen. Ook is ze totaal niet schrikkerig maar eerder juist erg nieuwsgierig. Voor de koop heb ik 3 keer buiten gereden, en elke keer ging steeds beter

Wel is ze nog wat groen en vooral aan hand kan ze wat moeilijk zijn. In dat opzicht nog best wel uitdaging. Vandaar dat ik besloten heb om met haar komende tijd eerst veel grond werk te doen voordat ik er weer opstap.
Wedstrijden, verwacht ik wel dat nog jaartje gaat duren voordat we zo ver zijn.