Ten eerste zijn mijn vriend en ik begin mei naar een boerderijtje verkast wat we hebben gekocht! Er zit een hectare land bij ons huis dus ja.. 1 + 1 = 2. Letterlijk want Beer kon natuurlijk niet alleen naar ons toe komen. Vanaf maart wisten we dat we hier gingen wonen en toen zijn we voorzichtig met de zoektocht begonnen voor een maatje voor Beer. We zijn bij verschillende merries wezen kijken maar met geen een voelden we de 'klik'. Nu weet ik door Beer dat dat wel degelijk bestaat en dat we gewoon verder moesten blijven kijken. Mijn vriend wilde graag een merrie waar hij tzt een veulentje bij kan fokken en Beer heeft respect voor dames dus dat leek een goede keus.
Ik had de advertentie van Viola hier al even gezien en waagde er een mailtje aan. Ze was nog te koop en we zijn gaan kijken. De lieve oogopslag van deze dame sprak ons meteen aan. Ze was ook nog eens ontzettend braaf, ik kon met het proefrijden meteen naar buiten, langs de weg, ze was vooral heel enthousiast. We hebben er even een weekendje over nagedacht en daarna alles rond gemaakt.

Afgelopen zondag heb ik Beer opgehaald en maandag heb ik Viola opgehaald uit Klazienaveen. Hieronder een foto verslagje van het huis, het weiland en de paarden! Het zijn zeeeeer veel foto's haha, sorry!
Viola is een Ohlsen Junior x Astrix en is ongeveer 1.45 hoog, 14 jaar en enkel- en dubbelspan betuigd en ook nog eens braaf onder het zadel.
Het huis!

Het weiland moest gemaaid worden, daarna is het bemest.

Het weiland, inclusief ooievaar en ooievaarsnest! We hebben ook een kikkerpoel maar die staat niet op de foto. De poel is omheind en je kan er mooi omheen lopen en op een bankje bij zitten. De paarden kunnen er niet bij.

Af en toe overnacht er een ooievaar maar er is nog nooit op de paal gebroed.

Beginnen met palen in de grond te slaan..wat een werk zeg...

Linten erop, zag er al meteen zo gaaf uit!

Achter deze bossage ligt de poel.

Zand storten voor een paddockje voor Viola. Die staat al jaren op zand dus die moet opgebouwd worden op het gras en zo kan ze er weer vanaf.

Paddock.

Beer bekijkt en keurt zijn domein. Jammr joh, je bent te vet dus je mag niet op al dat gras.

Paddock is goedgekeurd!

Uitzicht vanaf een stoeltje, Beer doet stoer...

Ingang van het bos, 5 minuutjes te paard.

Viola ingeladen, superbraaf, zo de trailer op.

Welkom thuis schatje!

Ontvangstcomité

Joehoeeee, wie ben jij? Beer eet stug door.

Grasjes! En ik sta erbij als een boerin.. oh ja, dat ben ik ook nu!

Hehe, aandacht! Piepjes en snurkjes en een halve hengstigheid.

Beer die knuffelt, echt heeeeeel zeldzaam!

Smid meteen op bezoek, Viola gaat meteen door de APK, zometeen mest wegbrengen voor wormenonderzoek en de tandarts en osteo staan ook nog op het programma.

Beer <3

En Viola

Bedankt voor het kijken, als de stallen er staan zal ik wel weer eens een verslagje maken!