Info over het zadel en dit zadel is beschikbaar als testzadel.
Het is een roodbruine met suede gelzitting en ongeveer 16".
Eindelijk een westernzadel gevonden die ik boven mijn hoofd kan tillen met opzadelen en blijf liggen met links opstijgen. Helaas weet ik wel dat deze zitting maat aan de krappe kant is voor mij, maar moet wel zeggen dat dit zadel goddelijk zit. En daarbij een ideaal zadel voor de korte ruggetjes.

Net binnen en bijna nieuw.

Eerst gepast met blanket en kussens maar dat ging hem niet worden (originele kussens had ze nog niet binnen).

Met de mattes pad waar ik zelf mogelijkheid tot inlages heb gemaakt. Met de zachtte inlages van barefoot erin.

Na het rijden en ja had dus in het begin het zadel te ver naar voren liggen. Maar de leren boom moet ook nog vormen.

Zat hier nog 2 gaten te kort dan later, maar fenders waren nog stug en moeten nog vormen. En kan eigenlijk net niet voor mijn billen maar om uit te proberen als testzadel moet het even kunnen.

Zadel begin zich al beter te vormen en een stuk naar achteren (voor het rijden).

Na het rijden en fenders gaan ook steeds beter (lang leve het iets gedraaid ophangen van de fenders).

Uiteindelijk ook geëxperimenteerd met verschillende pads en dit is een oranje hafpad. Alleen dus te dun voor mijn fjord onder het zadel en nog een billen foto van mij erbij met de fenders dus ook 2 gaten langer in de tussentijd.

En deze pad lig ook super eronder en heerlijk een spannend stapritje gedaan.
Helaas vandaag dus een afscheidsritje met testzadel mits mijn rug wil meewerken. En morgen gaat het zadel dus weer retour.
Weet in ieder geval dat als ik een westernzadel kan bestellen word het deze alleen dan wel 1 of 2 maten groter en daar ben ik dus nog niet helemaal over uit. En zeer waarschijnlijk ook nog een stukje lichter betreffende kleur, en gewoon western systeem voor singel (ga ik vandaag met testzadel ook proberen) en zonder franjes.