Overzichtje Testzadel Hidalgo Milwaukee.

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
sunhild

Overzichtje Testzadel Hidalgo Milwaukee.

Bericht door sunhild » zo 29 dec 2013, 10:00

http://suzannebroers.nl/?page_id=471
Info over het zadel en dit zadel is beschikbaar als testzadel.

Het is een roodbruine met suede gelzitting en ongeveer 16".

Eindelijk een westernzadel gevonden die ik boven mijn hoofd kan tillen met opzadelen en blijf liggen met links opstijgen. Helaas weet ik wel dat deze zitting maat aan de krappe kant is voor mij, maar moet wel zeggen dat dit zadel goddelijk zit. En daarbij een ideaal zadel voor de korte ruggetjes.
Afbeelding
Net binnen en bijna nieuw.
Afbeelding
Eerst gepast met blanket en kussens maar dat ging hem niet worden (originele kussens had ze nog niet binnen).
Afbeelding
Met de mattes pad waar ik zelf mogelijkheid tot inlages heb gemaakt. Met de zachtte inlages van barefoot erin.
Afbeelding
Na het rijden en ja had dus in het begin het zadel te ver naar voren liggen. Maar de leren boom moet ook nog vormen.
Afbeelding
Zat hier nog 2 gaten te kort dan later, maar fenders waren nog stug en moeten nog vormen. En kan eigenlijk net niet voor mijn billen maar om uit te proberen als testzadel moet het even kunnen.
Afbeelding
Zadel begin zich al beter te vormen en een stuk naar achteren (voor het rijden).
Afbeelding
Na het rijden en fenders gaan ook steeds beter (lang leve het iets gedraaid ophangen van de fenders).
Afbeelding
Afbeelding
Uiteindelijk ook geëxperimenteerd met verschillende pads en dit is een oranje hafpad. Alleen dus te dun voor mijn fjord onder het zadel en nog een billen foto van mij erbij met de fenders dus ook 2 gaten langer in de tussentijd.
Afbeelding
En deze pad lig ook super eronder en heerlijk een spannend stapritje gedaan.

Helaas vandaag dus een afscheidsritje met testzadel mits mijn rug wil meewerken. En morgen gaat het zadel dus weer retour.

Weet in ieder geval dat als ik een westernzadel kan bestellen word het deze alleen dan wel 1 of 2 maten groter en daar ben ik dus nog niet helemaal over uit. En zeer waarschijnlijk ook nog een stukje lichter betreffende kleur, en gewoon western systeem voor singel (ga ik vandaag met testzadel ook proberen) en zonder franjes.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Viv

Re: Overzichtje Testzadel Hidalgo Milwaukee.

Bericht door Viv » zo 29 dec 2013, 11:23

Tsja mijn bescheiden commentaar: het zadel blijft echt veel te ver naar voren liggen (schuiven?). Er zitten enge smalle singelstootjes aan die enorm gaan snijden (heb helaas ervaring met eenzelfde bevestiging met een podiumzadel) en geen enkele steun geven. Vind het zadel te kort voor een goede drukverdeling (mede omdat hij niet goed ligt).
Je geeft zelf al aan dat de zit eigenlijk te klein is voor je, daarbij zit je zelf behoorlijk ver achterin het zadel waardoor de skirts in zn lendenen drukken (goed te zien met je oranje HAFpad) en hier krijg je geheid last van.

Een korte rug betekend niet altijd een kort zadel, een zadel met de juiste kussens of model geven een beter resultaat.

Je geeft zelf gelukkig al aan dat de zit groter moet (ik zou 2 maten doen) en dat je een westernsingel gaat proberen (geeft meer comfort voor het paard).
Ik zou een square skirt model vragen als testzadel, dit verdeelt de druk beter en is zeker voor korte ruggen comfortabeler (mits de skirt niet in de liezen prikt bij korte wendingen).
Boomloos of niet het moet wel goed passen en liggen. Ik zou zelf voor de nieuwere modellen van Barefoot gaan met dat dikke leer.

Maar ziet er verder wel netjes uit qua afwerking zo vanaf de foto en niet dan dat lotjekapotjeleer.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » zo 29 dec 2013, 17:16

Mooi zadel *o/* fijn dat je het kan testen
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
sunhild

Bericht door sunhild » zo 29 dec 2013, 17:56

Door dat rare engels singel systeem had ik iedere keer zelf het probleem met zadel te ver naar leggen. 8)7 Vandaag met western singel systeem gereden ben alleen vergeten foto's te maken en morgen ga het zadel retour dus daar gaan helaas geen foto's meer van komen (2 weken getest).

Arizona vind ik toch niet zo'n fijn zadel is mij te flexibel om genoeg steun te geven bij flinke bokpartijen. En daarbij de Arizona Nut gehad als testzadel, maar vond dit zadel niet fijn liggen op de mijne. En toch voor mij aan de zware kant met opzadelen en moest dus nog steeds moeilijk doen met krukje opzadelen. En dat is niet altijd even handig met iemand die evenwichtsstoornis heeft en ben dus met mijn equiflex vaak genoeg met zadel en al van krukje afgevallen. Om dan nog maar niet te spreken van de zere schouders na afloop. Het zadel mankeerde dan niks alleen ik eindigde dan bont en blauw.

Arizona Nut de eerste dag en conclusie fenders zijn te lang voor mij (100 euro meerprijs voor kortere fenders).
Afbeelding
Later in de testweken.
Afbeelding
Zadel blijf de hele 2 weken testen zo raar omhoog staan en sluit dus niet mooi aan op de rug. Vond dit dus een zware tegenvaller.

En prijs me gelukkig dat ik een fjord heb waar ik toch wel redelijk een westernzadel op kwijt kan (max. 62 cm). Zit alleen met de nodig lichamelijke dingen van mezelf waar ik rekening mee moet houden. -O- En moet rekening houden met rodeo fjord als hij besluit poging te doen ruiter lozen, omdat meneer zijn zin niet kan krijgen. :+
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 29 dec 2013, 20:18

Maar als hij zoveel bokt , meestal komt dat dan door pijn ergens aan.
ikzelf vind western zadels helemaal geen succes op een fjord,ik weet nog dat een vriendin haar western zadel
op corner had gelegd omdat ze niet lekker zat op mijn eigen,maar toen ik de volgende dag op corner wilde stappen..hij echt last van zijn rug had gekregen...dus nooit meer dat.
Afbeelding
sunhild

Bericht door sunhild » ma 30 dec 2013, 08:20

Bokken is niet door pijn, maar echt met opzet ruiter te lozen. Niet alle fjorden zijn van die lieve goedzakken en heb hem al 13 jaar. ;)

Als ik hem goed gereden heb is hij met westernzadel een elastiekje die ook op 1 hand te rijden is.

Viv zal eens vragen of het mogelijk is om ook een square skirt model. Ze hebben tot nu toe alleen dit model en deze is nog vrij nieuw.
Viv

Bericht door Viv » ma 30 dec 2013, 08:39

Ik rij al tig jaar western met fjorden ing en een westernzadel kan prima op een fjord. Vraag me af of je dan wel een juiste pad eronder hebt gehad want een goede kwaliteitspad geeft nooit last van de rug en dan nog moet het zadel wel passen. Sterker nog als kdies last van zn rug had ging er juist een westernzadel op omdat dit meer de druk verdeelde en hij er dan geen/minder last van had (nu gelukkig niet meer nodig met mn schuttezadel).

Mijn ervaring met BF zadels is dat het even duurt voor ze lekker in model gaan zitten op je paard. Maar dan liggen ze ook als een huis. Maarja als je zelf beperkingen hebt dan wordt de keuze in zadels ook beperkt inderdaad.

Van Hildalgo hebben ze ook squareskirts maar weet niet of ze die in NL ook verkopen. Er is nog een merk in duitsland maar denk dat die zadels te zwaar zijn. Maar proberen kan altijd. http://www.reitsport-silverado.de/Bauml ... :_:53.html ook hele mooie betaalbare zadels en vind ze zelf qua model mooier dan de Hildalgo's en meer keuze in modellen. Stonden toen op Equitana.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
sunhild

Bericht door sunhild » ma 30 dec 2013, 13:05

Kan het vragen aan Soeske op bokt, want die is dealer van dat Hidalgo wie weet kan ze er wel aan komen. :)*

Die Silverado zadels heb ik wel vaker voorbij zien komen maar dan zou ik gelijk op de gok moeten kopen en dat zie ik niet zitten. Dadelijk zit dus met een zadel die te zwaar is en uiteindelijk meer in de kast blijf liggen dan gebruikt word dat is ook zonde.

Wacht ja op Equitana heb ik bij de Silverado zadels gestaan en sommige even opgetild en dat gaat hem dus niet worden deze zijn behoorlijk zwaar. Ben toen verschillende zadels even vastgepakt en iets gelift, maar alles wat ik tegen kwam was behoorlijk heavy. En degene die licht waren waar niet mooi of twijfelachtige modellen.

Heb jaren met barefoot gereden en rij momenteel weer voor in de bak met de barefoot Cheyenne, maar die vind ik niet fijn voor het buitenrijden en met af en toe flippende fjord onder mijn kont. Als ik nu er vanuit kon gaan dat hij gewoon altijd braaf zou zijn dan zou het geen probleem zijn. Maar gelukkig is hij niet meer zo knetter als vroeger en al een heel stuk rustiger en relaxter geworden. En ik lig er ook niet meer zo makkelijk af als vroeger en dat zal ook wel schelen. :D

Eigenlijk baalde ik ook flink dat de Arizona Nut (testzadel) niet mooi lag en kreeg er ook geen goed gevoel bij en als ik de 2 testzadels vergelijk met rijden liep hij onder de Hidalgo lekkerder, maar ook met meer enthousiasme en ook na het rijden nog steeds. Met de nut was hij vaak stik sjago na het rijden. Maar mijn rug werd ook wel erg blij van de gelzitting in het zadel. Dus dan heb je al snel de combi ruiter die lekker kan zitten en paard dat dan lekker kan lopen.

Tja als ze nou zouden weten wat er aan de hand zou zijn zou handig zijn, maar ha doe eigenlijk ook niet veel moeite ervoor en vind het voorschrijven van pijnstillers/ontstekingsremmers de beste oplossing. Het zou kunnen dat de pijn voorkom uit de slijtage die ik zou hebben, maar dat zou nog maar hele lichtte slijtage zijn. |o
Kelly

Bericht door Kelly » ma 30 dec 2013, 15:54

sunhild schreef:Bokken is niet door pijn, maar echt met opzet ruiter te lozen. Niet alle fjorden zijn van die lieve goedzakken en heb hem al 13 jaar. ;)

Als ik hem goed gereden heb is hij met westernzadel een elastiekje die ook op 1 hand te rijden is.

Viv zal eens vragen of het mogelijk is om ook een square skirt model. Ze hebben tot nu toe alleen dit model en deze is nog vrij nieuw.
Dat is jouw menselijke interpretatie.
Een paard denkt niet zo.
Hij zal jou wellicht willen lozen maar dat heeft dan altijd een reden (en niet willen werken is geen reden, dat heeft namelijk ook weer een reden).
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
sunhild

Bericht door sunhild » ma 30 dec 2013, 19:45

Vandaar dat rodeo acties vaak weer relateert is, maar ach jij ken mijn paard blijkbaar beter dan mij. Beste stuurlui staan nog steeds aan wal. :+

En eigenlijk moet ik zeggen misschien ben ik ook te voorzichtig, maar heb al geen tijden rodeo acties gehad en dus ook geen asfalt gehapt en dat wil ik ook graag zo houden. Maar probeer ook geen rodeo acties op te zoeken als het even kan. Wil namelijk 6 januari heel en zonder bont en blauw te zijn mijn praktijk examen doen en hopelijk halen. ;)

Had alleen een 2de kerstdag op het laatste stuk van de buitenrit een flippende fjord, maar dat weet ik heel zeker dat dat gerelateerd was aan 2 hoge blauwe bakken met dode beesten erin. Na eerst een afgedekt dood varken tegen gekomen te zijn. ;)
Plaats reactie