Beer en ik zijn gisteren terug gekomen van een trainingsweekend op de Veluwe. We hebben, net als vorig jaar, bij de oom en tante van mijn vriend gelogeerd, zij wonen aan de Veluwe Trail en vanuit hun achtertuin rij je dus zo het ruiterpad op! Dit jaar waren we niet alleen, ik had mijn vriend ingeruild voor een vriendin en zij mocht haar paard ook meenemen. Het was FANTASTISCH! Hier een impressie van wat wij hebben gezien in die 3 dagen.

Op vrijdagmiddag rond een uur of 3 kwamen we aan, paardjes uitgeladen en samen in de wei gezet die we helemaal tot onze beschikking hadden. Ze kennen elkaar goed dus geen gemiep, gewoon meteen kop naar de grond en vreten..

Later in de middag hebben we de paarden gezadeld en hebben we een verkenningsrit gemaakt, ik wist nog wel ongeveer hoe we moesten rijden maar het was goed dat we GPS hadden..

En zo stond meneer Beer er bij na zijn douche (zwart zweet..) Tevreden en blij.

De volgende ochtend eerst de paarden gevoerd en op de wei gezet, stallen gedaan, poep uit de wei geschept en uitgebreid ontbeten (niet met poep)
Na het ontbijt de paarden opgehaald en opgezadeld. In een onbewaakt moment betrapte ik Beer..hij was toch wel heel lief voor Rahimah..

En daar gingen we, eerst kwamen we over de hei, vlakbij het huis van oom en tante. Beer is altijd zo geïnteresseerd in zijn omgeving, echt leuk om te ervaren dat hij ook zo geniet van het buiten rijden. Regelmatig krijg ik van die dolle kopschud-moves (hoe katten dat ook doen als ze spelen, ik lach me rot dan)

Na de hei kun je het sprookjesbos in, zoooo waanzinnig mooi! Goed voor de coordinatie, smalle slingerpaadjes en heuveltje op en af, met boomwortels. Beer is hier zo handig in geworden, let echt goed op waar hij loopt en ik voel dat hij zo sterk in zijn achterhand is geworden, alles gaat gecontroleerd en kalm zodat ik echt lekker kan rondkijken!

Beer luistert ook echt goed naar mijn stem, regelmatig gaan die oren naar achteren als ik 'rustig aan' of 'hooo' of 'toe maar' zeg, lief paard! Hij vindt die slingerpaadjes trouwens echt het leukst, je hoort hem denken; "wat zou er achter die bocht zitten?" Hij wordt ook heel fanatiek dan!

We hadden als doel voor dag 2 het 'Hulshorster Zand', hier hebben we de vlakte gevonden en ik nam deze foto net in een kopschud moment, zie het haar van Beer...

Woestijn!

Even zijn knappe kop, nog steeds de mooiste fjord voor mij!

Weer terug over de hei, Rahima voorop.

En weer thuis, lekker stereo-rollen.

Op dag 2 hebben we ongeveer 31 km gereden, weer veel galop op de rechte stukken omdat Beer nu moet leren het tempo wat langer vol te houden. Voor de endurance is zijn draf super constant maar ik wil nu ook wat meer galop inbouwen. Gaat al steeds beter. Ik heb met de hartslagmeter gereden en ondanks het warme weer is zijn hartslag erg mooi en zodra we weer draven na de galop, keldert zijn hartslag weer dus hij herstelt super.
Op dag 3 wilden we nog naar een ander zandstuk, daar was ik vorig jaar geweest en we hebben op de kaart gekeken hoe we daar het beste konden komen. Helaas worden veel paaltjes niet meer onderhouden op routes en er misten er nogal wat waardoor we verkeerd zijn gereden. Wederom met behulp van de GPS gevonden waar we naar op zoek waren, wel via een andere weg.
Weer via de heide..charmant sta-momentje in draf haha!

Gevonden! (in de verte)

Rahimah en Hanneke in de woestijn.

En weer thuis na 21 km waarvan wel 10 km in galop in een flink tempo..lekker drinken (en mooi slank!)

De paarden hebben dus dik 65 km gelopen in 3 dagen in voornamelijk draf en veel galop. Ook hebben we veel gestapt maar dan vooral in de mulle stukken, goed voor de billen. We hebben echt genoten en gaan in het najaar denk ik nog een keer!

Komende zondag hebben we na een stop wegens mijn gezondheid (vorig jaar) weer onze eerste wedstrijd. Ik start samen met Joram en Tobbe op de 40 km in Ermelo, zin in! Beer is er klaar voor, hij had na iedere rit nog bakken energie over en ik was zelf ook echt nog fit, blij mee!