Cayleigh en Cos aan het werk in de bak

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

Cayleigh en Cos aan het werk in de bak

Bericht door Nathalie » zo 18 sep 2011, 16:08

Cayleigh had bedacht dat het wel erg leuk zou zijn om weer eens op Cos te rijden want dat deed ik volgens haar "veeeeeel te weinig en zo kun je hem niet trainen, mama"

Zo is Cos de afgelopen...ehm....3 maanden misschien 3 keer onder het zadel geweest (deze keer meegeteld :P). Cayleigh zelf rijdt ook heel weinig want ze vindt het momenteel veel leuker om met P.C. voor de wagen te rijden :)

1. Enfin...wij naar stal getogen en na het borstelen begon het ineens spectaculair te regenen, dus even wachten nog...en hoe doe je dat beter door de DS van je kleine broertje in te pikken (onder het mom "zal ik jou helpen aiden?"), zeker als je er ook nog eens lekker bij kunt zitten :')
Afbeelding

2. Toen het iets opklaarde togen we richting rijbak, maar uiteraard wel door de regenplassen die inmiddels onstaan waren...
Afbeelding

3. Ja Cos, die smekende blik helpt je niks....aan het werk zul je! ~~}>
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Ik ben zelf druk geweest om Cos te leren halthouden puur op zit, gewicht iets naar achteren...betekent 'halt', als je echter krap 21 kilo weegt....is 'gewicht naar achteren verplaatsen' een heel relatief begrip :P
Afbeelding

8. Even kijken of hij 'vierkant' staat :P
Afbeelding

9. Cayleigh kreeg van mij allerlei opdrachten om naar de verschillende letters te rijden via steeds wisselende routes en daar had ze veel plezier in.
Afbeelding

10.....maar in draf is het eigenlijk nog leuker....
Afbeelding

11.Een cirkel (volte) in draf, dat is best lastig...
Afbeelding

12.
Afbeelding

13....tevreden!...
Afbeelding

14. Je bent een brave man, Cos! De oplettende toeschouwer kan zien dat Cayleigh tijdelijk nog iets lichter is aangezien ze haar 2 voortanden mist :P
Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Amber_

Re: Cayleigh en Cos aan het werk in de bak

Bericht door Amber_ » zo 18 sep 2011, 17:07

*o/* Kijk haar is zitten haha !
Leuk zeg dat hij zo heerlijk te rijden is !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » zo 18 sep 2011, 17:09

Wat een prachtig stel zeg!
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 18 sep 2011, 17:32

Wat een coole dochter heb jij zeg. En wat een heerlijke lach zo met die twee tanden eruit. Heerlijke bekkies zijn dat!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 sep 2011, 18:14

Amber_ schreef:*o/* Kijk haar is zitten haha !
Leuk zeg dat hij zo heerlijk te rijden is !
Cos is dan wel de allerliefste, ze is nog niet vergeten dat ze met Fjordy op wedstrijd mag als ze groter is ("die kan vet cool hoog springen!" ;) )
Liek schreef:Wat een prachtig stel zeg!
Dank je, ik vind ze ook zo mooi samen :D
Jankeke schreef:Wat een coole dochter heb jij zeg. En wat een heerlijke lach zo met die twee tanden eruit. Heerlijke bekkies zijn dat!
Hahaha...we hebben er al heel wat grapjes over gemaakt hier thuis (vooral dat ze te paard eigenlijk haar mond dicht moet houden, want alles vliegt zo naar binnen :') )
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » zo 18 sep 2011, 18:46

Snap nu waarom je er een hebt bijgekocht, deze krijg je natuurlijk niet meer terug, das wel duidelijk _O-
Eneeeehh wanneer issie uitgerekend := schaam je naat :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 sep 2011, 18:51

Viv schreef:Snap nu waarom je er een hebt bijgekocht, deze krijg je natuurlijk niet meer terug, das wel duidelijk _O-
Eneeeehh wanneer issie uitgerekend := schaam je naat :D
*proest* vind je 'm echt zo dik? Ik vond het zelf nogal meevallen :P (alles is relatief, zo zie je maar weer :D). Volgende maand verhuizen de heren naar 24/7 buiten (paddock en weiland tenzij het te nat is) want ze staan nu te veel binnen. De ellende is daarbij ook dat ze nu de hele stal stro leeg-eten....het is bijna niet te geloven maar 's morgens staan alle KWPN'ers nog braaf op een super dik bed stro (en met stro zijn ze hier verre van zuinig) en die van ons staan in een half kaalgevreten stal 8)7

Oh...en Cos mag ik houden hoor...Cayleigh heeft haar zinnen op Heros gezet ;)
Viv

Bericht door Viv » zo 18 sep 2011, 18:55

Proest, arme Heros hihihiihi.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
rowenna

Bericht door rowenna » zo 18 sep 2011, 19:41

Oh fijn dat jij dan Cos mag houden, dan heeft dochter lief hem al netjes dressuurmatig voor je gereden en kun jij verder aan de slag en dan kan zij straks net als Fjordy vet cool hoog gaan springen met Heros :D
Heerlijk kind heb je.

Vind Cos eigenlijk ook niet zo enorm dik, moet je die bolle van mij op het moment zien.
Daar schaam ik me echt voor dood hihi.
Maar ja die heeft ook twee maanden staan niksen eten en weer niksen en weer eten in de wei :+
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
roos

Bericht door roos » zo 18 sep 2011, 20:44

Wat een heerlijk stel zo samen, lekker genieten :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 19 sep 2011, 04:47

gelukkig mag je Cos houden van haar, wel fijn dat ze 'm even voor je doorrijdt :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 19 sep 2011, 05:49

nou heel stiekem was natuurlijk de bedoeling dat Heros niet alleen heel sterk maar ook groot zou worden zodat hij mooier bij mijn lengte zou passen :P
Afgelopen zaterdag heb ik alleen die hele lange stelten nog eens in me opgenomen en het zou best kunnen zijn dat hij later wel heel groot wordt, maar ook heel luxe en dus meer van papa meekrijgt....dus misschien zal hij dan alsnog beter bij het vlieggewicht gaan passen :P :P :P

Ik vind het super hoor, als Cayleigh hem doorrijdt....lijkt me voor Cos ook 'no contest'...ik bedoel..wat zouden jullie kiezen...75 kilo of 21 :') :')
Dennis

Bericht door Dennis » ma 19 sep 2011, 06:44

Die laatste 2 foto's, die glimlach op haar gezicht, prachtig!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » ma 19 sep 2011, 09:17

Aaah, wat schattig! Wat goed ook dat Cayleigh de training zo serieus oppakt, zij snapt dus wel dat je met een paard dus echt heeeeelemaal niets bereikt zonder optimale dressuurtraining :D. Die moeders maken zich er allemaal maar makkelijk vanaf, een beetje door het bos rijden met lange teugel, daar gaat een paard natuurlijk nooit van "over zijn rug lopen" 8)7 .
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 19 sep 2011, 09:25

@Dennis- die glimlach doet het 'm voor mij ook (tegenwoordig met dat grote gat zelfs nog iets meer dan normaal :') )
Wendy1708 schreef:Aaah, wat schattig! Wat goed ook dat Cayleigh de training zo serieus oppakt, zij snapt dus wel dat je met een paard dus echt heeeeelemaal niets bereikt zonder optimale dressuurtraining :D. Die moeders maken zich er allemaal maar makkelijk vanaf, een beetje door het bos rijden met lange teugel, daar gaat een paard natuurlijk nooit van "over zijn rug lopen" 8)7 .
wahahaha :D. Maar...maar...maar...als ik er dan tijdens die 1 keer in de maand rijden 2 elastieken, een slof en een martingaal aanhang? dan gaat hij toch automatisch "over zijn rug lopen" ?
Ilona

Bericht door Ilona » ma 19 sep 2011, 09:27

Cos is echt een heerlijke goedzak. Heerlijk dier.

En te dik? Dat lijkt mij ook mee te vallen. Oke, Cayleigh komt niet met d'r benen onder de buik van cos, maar dat komt denk ik eerder omdat ze nog maar 6 turfjes hoog is dan dat t komt doordat Cos zo vet is :')

Omg ik ben zelf ook wel benieuwd wat Castor woensdag voor commentaar op zijn 'winterreserves' gaat krijgen... Die is ook niet de slankste op t moment en zou dat deze bewuste woensdag wel iets meer mogen zijn eigenlijk....
Laatst gewijzigd door Ilona op ma 19 sep 2011, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 19 sep 2011, 09:30

ga je naar een keuring? hmmm....ach nee er zal wel geen keuring zijn op woensdag....wat ga je doen? wat ga je doen? nou? nou?

Ik vind Cos er zelf eigenlijk wel gezellig uitzien :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 19 sep 2011, 10:48

Die ben je kwijt, haha, in ieder geval tot dat Heros oud genoeg is om aan de slag te gaan. En als je helemaal pech hebt pikt ze ze allebei in, hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 19 sep 2011, 11:31

ai Anita...daar had ik nog niet eens bij nagedacht dat ze ze ook wel allebei zou kunnen inpikken :P...tegen de tijd dat Heros zo'n 4 jaar is, is zij natuurlijk al wel rond de 11....YIKES!

Nou ja...gelukkig heb ik altijd P.C. nog, die laat me niet in de steek :D
Laatst gewijzigd door Nathalie op ma 19 sep 2011, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tass

Bericht door Tass » ma 19 sep 2011, 12:21

Ach wat een heerlijk foto's zeg :D.

Als ik het zo lees en zie ben je straks allebei de paardjes kwijt _O-.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Plaats reactie