Niet dat dat erg was want mijn lieve Beer kreupel is veel erger! Ik schrok me rot en heb hem meteen gekoeld en daar op een box gezet. Ik voelde me echt schuldig dat ik niets had gemerkt maar ja..3 keer goedgekeurd en hij liep ook echt niet raar..in stap liep hij wel zuiver maar daar is de nakeuring dan ook voor. Inmiddels ben ik over mijn schuldgevoel heen.. Heb hem een uur of 3 later nog eens aan een andere dierenarts laten zien en die heeft hem helemaal bekeken en bevoeld. Ze kon niet zeggen waar het zat maar Beer had geen warme benen, geen verdikkingen, niks.. Hij liep zondagavond alweer beter en gisteren eigenlijk weer helemaal zuiver..ietsje stram maar zeker niet kreupel.
Vandaag hoefsmid erbij gehad en Beer heeft absoluut geen gevoelige hoeven. Denk een combinatie van extreme vermoeidheid en misschien toch een steentje of verstapt..vandaag dacht ik opeens dat hij zichzelf ook wel een zou kunnen hebben aangetikt. Wie zal het zeggen. Hij is weer okee en na zijn vakantie gaat hij op ijzers en we starten pas half juni weer. Eind goed, al goed!
Anyway, mijn stalgenoot stond als verrassing bij de finish en heeft wat foto's gemaakt..wilde er een paar laten zien omdat we dus wel echt superfijn hebben gereden.
Voor de geïnteresseerden: HF 48/56/56/52 (normaal heeft hij 44 bij begin en eind maar misschien toch warmte en pijntjes..?) Gemiddeld 11,9 km/u gereden. Ik had geen groom en ben alleen bij de P/A gestopt om hem kort met een sponsje te koelen, heb dus geleerd dat het geen zak uitmaakt of ik nou 3 minuten wacht of 9 minuten..hartslag zit zowat altijd op 56..fijn!

^ Net binnengekomen, niet meteen aangeboden maar zadel eraf en koelen.

^ Hier was Beertje nog fris en fruitig..na 35+ km draven en galopperen.

^ "Nummer 8 biedt aan!!"

^ Hupakee, dierenarts er meteen bij om te meten. Beer ziet wat in de verte..

^ Baasje blij met alle goede waardes! Kat in het bakkie dacht ik hier nog..

Ja hoooor... Beer zou Beer niet zijn als hij dit niet deed.. Die paarden op de achtergrond finishen..zo dichtbij besloot hij dat te doen..was ook geen houden meer aan!

^ Zadeltje er weer losjes op (mag hij zelf dragen) en op weg naar stal om te eten.. Mijn lieve Beer!

^ Wachten tot we aan de beurt zijn voor de nakeuring.

^ Zwaar hoofd..ingekakte Beer..

^ Nakeuring..hier dus ook alles nog goed.. Locomotie niet op foto..een foto dat we net gaan lopen maar daar zie je niks aan..

^ En een kusje voor Beer..mijn topfjord!
Ik ben wel heel trots op Beer..wat een karakter en wat wil hij graag lopen! Ik weet nu dat ik hem ook misschien dan tegen zichzelf in bescherming moet nemen want hij bulldozert dus gewoon door..
Bedankt voor het kijken!