Het middengalop-knopje zit er inmiddels goed op en ook het wijken ging steeds beter, dus waarom niet?
Annelien is een 6 jarige tuigermerrie, waarmee ik nu een half jaar echt fanatiek mee bezig ben. Sinds februari komt ze regelmatig op vreemd terrein om te wennen aan enge dingen en dit was nu onze 3de wedstrijd.
Het is een merrie die heel snel dingen eng vind, waardoor ze totaal blokkeert. Dit uit zich in stil staan en zich afsluiten voor mijn hulpen.
Ook kan ze zo gefocust zijn op de omgeving en de andere paarden, waardoor ze helemaal vergeet dat ik er ook nog op zit

Helaas gebeurde dit dus ook gister

Ik reed de proeven al expres uit m'n hoofd zodat ik meer geconcentreerd bezig zou zijn en dat Annelien niet gefocust was op de voorlezer die aan de kant staat. Helaas vond ze alles in de eerste proef ook erg eng, waardoor ik noodgedwongen erg duidelijk door moest komen met mijn hulpen.
Met elke pas moest ik zorgen dat ze door bleef lopen, anders zou ze de hele tijd stil gaan staan... erg lastig zoiets.
Het is echt puur bangigheid en onzekerheid, geen uitproberen of iets in die trant

In de tweede proef bleef ze gelukkig wel braaf doorlopen en was ze veel meer ontspannen en kon ik gewoon lekker rijden.
Oké, het wijken gaat niet zoals het moet... maar verder deed ze alles erg braaf

We kregen 179 en 180 punten. Voor beide proeven hadden we dezelfde jury, dus ik was een beetje teleurgesteld dat de jury het verschil in m'n proeven niet opmerkte... 165 en 180 punten was realistischer geweest

Maar goed, hier de foto's!

Proef 1, slangenvolte. Voordat ze weg sprong

Wijken, gaat wel een beetje erg schuin.

Galopje

Tweede proef

Wijken

Afwenden

Halsstrekken

Galopje

Middenstap

Halthouden (oooh, m'n hakken

Halthouden en groeten (gemaakt door een fotografe van onze plaatselijk krantje

Zo van de foto's gezien vallen gelijk m'n hakken op.
Vreselijk!! Komt vast omdat er zo aan moest blijven rijden, maar dit is wel een groot punt waar ik op ga letten de volgende keer