Djambo was als derde aan de beurt maar Bart was zo enthousiast over hem dat ik voor die tijd al te horen kreeg dat het zo goed ging. Hij was erg braaf met optuigen en liet zich braaf inspannen. Bart kende hem wat dat aangaat niet meer terug van van 't voorjaar toen het echt nog een Janus onrust was. Djambo is vaak ondeugend en houdt van "grapjes", de reden waarom ik zelf ook niet met hem durf te mennen. Het is nog een echte puber, hahaha. Ik was natuurlijk erg benieuwd na Bart zijn lofzang en kon niet wachten totdat hij aan de beurt was.
Genoeg vertelt, nu de foto's.
Terwijl Dhalene haar kunstje vertoont staat Djambo rustig te wachten in zijn stal.........

..........en Heino krijgt een flinke poetsbeurt van Wendy.

Dan is het Djambo's beurt.

Hij staat zelfs op rust terwijl hij opgetuigd wordt (echt nog nooit van hem gezien tijdens deze bezigheid).

Ik keek echt mijn ogen uit, is dat onze Djambo????

Daarna moest hij voor de kar gezet worden.

Tot zo ver ging het prima.

Maar toen kwam toch weer even de oude Djambo boven water, hahaha, hij kan het ook niet laten. Bart baalde: "wil je iets laten zien omdat het zo goed gaat en dan mislukt het".

Maar na enig aandringen van Bart ging hij toch braaf achteruit.......

.......en liet zich braaf tussen de bomen zetten. Ondanks dat het even mis ging met achteruit lopen zag ik toch heel veel verbetering ten opzichte van een paar weken geleden. Hij heeft echt heel veel bijgeleerd.

Toch nog even één van zijn ondeugden, snel even een jas vastpakken. Jeroen moest hartelijk lachen toen hij deze foto 's avonds zag.

Klaar om te gaan.

Ik ben met de auto vooruit gereden zodat ik foto's kon maken vanaf de zijlijn. Zonder hulpmiddel kan ik toch niet op de kar van Bart komen en dan valt er ook niet veel te fotograferen en ik wilde het graag vastleggen.
Hier komen ze over het pad aanrijden om naar het grote land te gaan.

Djambo had alle aandacht bij de fotograaf maar deed braaf wat hij moest doen.

Er moest even flink aangetrokken worden toen de karren van het verharde pad op het gras kwamen.

Ik was zo benieuwd hoe hij het ging doen.

Het land is erg lang en dus waren ze al snel ver weg, dit is maximaal ingezoomd.

Van links naar rechts naar links over het land.

Het is een hele sleep wat er achter hangt.

Halthouden.

Braaf stilstaan.

Na diverse slingers over het land weer naar voren.

Hij blijft zijn best doen.

Volle concentratie.

Nog een keer halthouden.

Doe ik het niet ontzettend braaf vrouwtje.

Ja jongen, ik ben trots op je.

En weer aanzetten.

Omdat het inspannen niet helemaal goed ging en Bart daar ontzettend van baalde is het op het land nog een keer over gedaan. Dat moet toch ook in de echte proef gebeuren, dus het was een mooie oefening.
Rechterstreng los maken.

En de linkerstreng.

Uit het eenspan laten lopen.

Even een rondje stappen om te ontspannen.

En weer terug naar de kar.

Eenspan oppakken zodat hij er achteruit tussen kan lopen.

Hij kan het wel.

Rustig achteruit lopen.

Linkerstang in het lichtoog hangen.

Keurig stilstaan zodat alles verder vastgemaakt kan worden.

Strengen weer vastmaken.

Zie je wel, hij kan het wel.

Daar gaan ze weer.

Terugstappen naar de boerderij.

Uitspannen.

Op weg naar de aftuigplaats.

Ik ben trots op hem, hij heeft het keurig gedaan.

Brave kerel.

Tot slot nog een klein veraf inkijkje in de prestaties van Heino, ik verklap verder niks.