Silas bitloos (zelf ontworpen hoofdstel) en NH
Silas bitloos (zelf ontworpen hoofdstel) en NH
Laatst gewijzigd door Silas op vr 04 jun 2010, 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
ik houd er niet van als mensen denken dat ik een dom blondje ben.. 

Re: Silas bitloos (zelf ontworpen hoofdstel) en NH
leuke creatie.
wat is je doel van hem van zijn plek jagen???
wat is je doel van hem van zijn plek jagen???
---
- Thessa Keizer
Je hoofdstel ziet er op zich heel mooi uit zo en de gedachten erachter is ook mooi, maar ik denk dat je met rijden dmv je teugels de neusriem wat omhoog trekt tegen zijn jukbeen aan, hou even in de gaten dat dat niet gaat schuren!! Anders zit het alsnog niet comfortabel!
NH altijd grappig om te zien al heb ik er zelf niet zoveel mee, maar de reacties van de paarden erop zijn over het algemeen wel interessant.
Groetjes Thessa
NH altijd grappig om te zien al heb ik er zelf niet zoveel mee, maar de reacties van de paarden erop zijn over het algemeen wel interessant.

Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
op deze manier kun je toch net zo goed de teugels aan een halster vastmaken? Of heb ik dat nou zo mis? Wel een mooi hoofdstel hoor.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Laatst gewijzigd door Silas op vr 04 jun 2010, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Heb je zijn gebit wel eens na laten kijken omdat je schrijft dat hij met een bit niet wil ontspannen? Wel grappig om te zien zo!
Ik zou je beugels wel wat langer maken als ik jou was om ook lekker lang en ontspannen te kunnen zitten. Ze zitten nu op springmaat en je trekt je hakken op met aandrijven.
Ik zou je beugels wel wat langer maken als ik jou was om ook lekker lang en ontspannen te kunnen zitten. Ze zitten nu op springmaat en je trekt je hakken op met aandrijven.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Laatst gewijzigd door Silas op vr 04 jun 2010, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

O ok nou ja herintredende huisvrouw of niet met langere beugels zal je houding uiteindelijk wel opknappen denk ik 

- Machteld&Falco
volgens mij is dit toch hetzelfde als een sidepull? Wel leuk bedacht hoor 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Het lijkt mij idd ook het idee van een sidepull. Ik vind het er ook op de foto's uitzien alsof de neusriem erg omhoog getrokken wordt (sperriem zou ik er ook afdoen), ik zou zelf bang zijn dat je op den duur schuurplekken krijgt zo.
Het nadeel van puur sidepull-achtige systemen vond ik de 'ruis' en weinig verfijning...
Toch leuk bedacht en fijn dat je merkt dat hij er zo fijner op loopt in vergelijking met bit...misschien op zoek gaan naar een mooi side-pull hoofdstel als dit jullie ding blijkt te zijn?
Het nadeel van puur sidepull-achtige systemen vond ik de 'ruis' en weinig verfijning...
Toch leuk bedacht en fijn dat je merkt dat hij er zo fijner op loopt in vergelijking met bit...misschien op zoek gaan naar een mooi side-pull hoofdstel als dit jullie ding blijkt te zijn?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
- kristelhans
Wat een leuke foto's en wat een gave laarzen heb je aan! Fijn dat Silas zo goed reageerde! Zou het sperriempje er ook af halen..ziet er een beetje l*llig uit zo hihi.. Hoofdstel lijkt veel op mijn sidepull zonder release systeem..heb een foto in je andere topic geplaatst.
Dat dominantie spelletje heeft zooooveel gedaan voor Beer en mij! Hij was zo dominant en door dat spelletje weet hij zijn plek bij mij nu..probeert me niet meer uit..af en toe nog wel aan de hand maar dan doet we dat spel weer in een paddock en dan is ie weer weken braaf!
Dat dominantie spelletje heeft zooooveel gedaan voor Beer en mij! Hij was zo dominant en door dat spelletje weet hij zijn plek bij mij nu..probeert me niet meer uit..af en toe nog wel aan de hand maar dan doet we dat spel weer in een paddock en dan is ie weer weken braaf!

- kristelhans
Doe je een strikje (wel roze) om het lusje!
Nee, zonder gekheid, het is toch fijn dat hij er zo goed op reageert! Ga je hem vaker bitloos rijden? En ik vind je laarzen nog steeds leuk! 

Ik snap best dat mensen zoekende zijn maar ik vind het allemaal nogal ver gezocht,als je een fijn bitje hebt en een rustige vriendelijke hand,dan gaan ze even zo goed lekker ontspannen over de rug lopen,ik vind alles een beetje een hype,ik ga liever gewoon vriendelijk en duidelijk met mijn paarden om,en dat doe ik al 40jaar en heb altijd blije paarden gehad die soepel in de mond waren ik denk dat veel met de rijkunst te maken heeft,je ziet toch veel dieren waar ze op zitten te zagen te trekken en te schoppen of voor het gemak de spoor gebruiken als aandrijfhulp,geef het dier de ruimte om zelf het vertrouwen in je hand te krijgen,en als je eigen houding niet goed is heeft dat zijn weerslag op alles,met bit en ook op de lange duur bitloos.Uiteindelijk rij je een paard van achter naar voren en blijven we maar zoeken naar de vriendelijke hand,en juist moet die er wezen dan is bitloos helemaal geen vooruitgang hoor.het is alleen een modegril in mijn ogen.

Nioba ik ben het geheel met jou eens. Daarom vroeg ik ook of het gebit van Silas al eens nagekeken was omdat het paard niet ontspant op het bit.
Mijn paarden hebben ook een zachte mond, en zijn allemaal fijn met een bit te rijden en stil in de aanleuning. Aanleunings en ontspanningsproblemen komen namelijk niet per definitie door een bit. Deze kunnen ook ontstaan door de ruiter, het zadel of andere fysieke ongemakken van het dier die zo op het eerste oog helemaal niet opvallen.
Als een paard correct van achter naar voren wordt gereden en vertrouwen krijgt van de ruiter en de ruiterhand zal elk gezond paard hier goed op reageren en correct op nageven.
No offense naar de TS toe hoor, ieder het zijne, maar als het bit eruit moet, de boom uit het zadel, en de ijzers onder de voeten vandaan dan kan je in mijn ogen beter helemaal stoppen met rijden want dat is ook onnatuurlijk. Dan kun je je idd beter beperken tot spelletjes in de bak.
Mijn paarden hebben ook een zachte mond, en zijn allemaal fijn met een bit te rijden en stil in de aanleuning. Aanleunings en ontspanningsproblemen komen namelijk niet per definitie door een bit. Deze kunnen ook ontstaan door de ruiter, het zadel of andere fysieke ongemakken van het dier die zo op het eerste oog helemaal niet opvallen.
Als een paard correct van achter naar voren wordt gereden en vertrouwen krijgt van de ruiter en de ruiterhand zal elk gezond paard hier goed op reageren en correct op nageven.
No offense naar de TS toe hoor, ieder het zijne, maar als het bit eruit moet, de boom uit het zadel, en de ijzers onder de voeten vandaan dan kan je in mijn ogen beter helemaal stoppen met rijden want dat is ook onnatuurlijk. Dan kun je je idd beter beperken tot spelletjes in de bak.

Silas, Het is niet verkeerd dat er aandacht voor is wat een bit kan doen,maar nogmaals is het de bedoeling dat het paard zelf de hand opzoekt en als je er aandacht voor hebt kun je met een zachte hand met kleine ophoudingen door middel van je gewicht te verplaatsen een paard terug nemen,want we hebben het hier over het trekken in de mond maar ik zeg altijd als je ergens aan wil trekken moet je iets anders gaan doen dan paardrijden,een paard kan zelf veel harder trekken,en natuurlijk is dit het ideale plaatje maar tegenwoordig heeft iedereen haast om ze zo snel mogelijk het paard uit te kunnen brengen,de basis van een paard mag gerust 2 jaar duren,en dan kom je heel anders voor de dag,ik blijf van mening dat elke ophouding die te grof gedaan word pijn doet,maar dat is op de neus niet anders,dan moet je er helemaal niets meer omhangen,want als je nog verder gaat kunnen ze op de stem natuurlijk ook terug komen in tempo dan heb je helemaal niets nodig.
Kijk naar het western als dat goed gedaan word ik heb er eens les in gehad,dan kom je eigenlijk helemaal niet meer aan de mond,die lopen echt op eigen benen,zelf rij ik overigens gewoon engels hoor.
Succes met je uitvindingen en je leuke Fjord.
Kijk naar het western als dat goed gedaan word ik heb er eens les in gehad,dan kom je eigenlijk helemaal niet meer aan de mond,die lopen echt op eigen benen,zelf rij ik overigens gewoon engels hoor.
Succes met je uitvindingen en je leuke Fjord.