Gewoon Beer..

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
kristelhans

Gewoon Beer..

Bericht door kristelhans » vr 16 apr 2010, 16:09

...omdat hij zo lief is! (tegen mij dan haha)

Langzaamaan gaat Beer zijn gezondheid de goede kant op..we hebben ondertussen (na gestalk van mijn kant naar de DA) weer aardig wat kuch-vrije ritjes gehad en morgen hebben we onze eerste les in 2 maanden weer..ik heb er zin in! Als Beer zich enorm opfokt (buiten af en toe) dan komt er nog een proest uit maar dit wordt ook steeds minder..dus alhoewel het een behoorlijk hardnekkig hoestje was, gaan we nu (hopelijk) echt de goede kant op!

Nou, hier een paar kiekjes van vanmiddag, geen hoogstandjes..lekker met de telefoon gemaakt en alleen maar een paar stand-achtige foto's..spieren die hij had zijn bijna allemaal weg maar hij is nog steeds de leukste fjord die ik ken! Ohja, en het viel me op hoe ontzettend veel hij op zijn opa Faun Tor begint te lijken, voor zover ik dat van foto's kan beoordelen. Er staat een foto van Faun Tor in het laatste Fjordenpaard-boekje en tis net of ik Beer daar zie! Leuk!

Afbeelding
Helleeuw, ik ben het, Beer! Terug van (nooit) weggeweest!

Afbeelding
Ja, dat komt allemaal van jou af, Beer! (ongeveer een dekbed per borstelsessie..en hij vindt het lekker!)

Afbeelding
Faun Tor look-a-like maar dan in spiegelbeeld! (Check je Fjordenpaard boekje op pagina 10)

Afbeelding
Lekker loeren, dat kan ie goed..tis net een oud wijf af en toe!

Afbeelding
En lief kijken kan hij ook nog!

Afbeelding
Terug in de paddock met een hapje..hij is zooooveel rustiger en prettiger in de omgang sinds hij uit de kudde is.

Afbeelding
Doeg! (kijk, geen snot *o/* :+ )
Ziggy

Re: Gewoon Beer..

Bericht door Ziggy » vr 16 apr 2010, 16:12

wat een heerlijk mannetje heb je toch en ik ken die dekbedvullingen die er vanaf komen, nou staat Beer nog met een deken, kan je nagaan hoe het met die 2 blootbillen van mij is 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 16 apr 2010, 17:40

Hoe lang ben je nou aan het tobben? Ik ben met Ulvy ook al van voor de carnaval aan het tobben, maar er komt nog steeds af en toe een kuch uit.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Dennis

Bericht door Dennis » vr 16 apr 2010, 17:44

Wel een lekker neusje, zeker zo zonder snot ;)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 16 apr 2010, 17:49

heerlijk die wintervacht eruit. Jij staat lekker uit de wind, je moet er goed om denken dat je met de wind in de rug borstelt, anders heb je echt haar op je tanden.

Hij ziet er goed uit. Ik hoop voor jullie dat de ziekzijn periode voorgoed verleden tijd is
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 16 apr 2010, 18:09

DeeDee schreef:Hoe lang ben je nou aan het tobben? Ik ben met Ulvy ook al van voor de carnaval aan het tobben, maar er komt nog steeds af en toe een kuch uit.
Het is begin maart begonnen.. (laatste les half/eind feb) en toen dus de DA erbij..prikje voor longblaasjes elasticiteit en een kuur Ventipulmin..daarna was hij een heel eind opgeknapt..ook op vlas, andere stal en veel rust en aan de hand stappen. Longen waren schoon en snot en hoest waren ook weg..toch met aandraven af en toe een kuch. Waarschijnlijk een irritatie van de bovenste luchtwegen door het vele hoesten, kan een beetje 'kapot' gehoest zijn.. Door de keel te verzachten zou dat minder kunnen worden. Het komt dus niet meer uit zijn longen nu..de kuchjes nu zijn veeeeeel oppervlakkiger. (als hij ze heeft, ooh wat heerlijk om dat nu te kunnen schrijven)

Beer deed het een tijdje bij aandraven maar dat is nu sinds vorige week ook weg. Als hij opgefokt is (in het bos met aandraven wil hij hard en dat mag niet dus zet hij zijn nek er op en dan komt er af en toe een proest/kuch). Het wordt dus steeds minder en ik ben hoopvol! Hij heeft geen verhoging, geen snot en hoest uit zichzelf niet meer. Bij het draven deed hij het ook maar een keer of 3 en dan was het weg..stap en dan weer draf, geen kuch..echt alleen bij de eerste keer aandraven..luchtstroom is dan heel anders dus kan dan kriebelen in zijn keel. Dit is de info die ik dus nu heb (met dank aan e-mailen met de kliniek en jaaaren kennis van stalbazen). Ik moet het nu goed in de gaten houden (ik zit er als een waakhond bovenop, geloof me) en als ik het niet vertrouw bel ik gewoon weer haha..

Beer staat overigens weer in zijn oude stal op stro en dit gaat prima! Ik voer hem muesli van Havens bij en daar zitten kruiden in die goed voor het ademhalingsgestel zijn en daar gooi ik ook wat fenegriekpoeder doorheen. Het is een verwennerij voor Beer.. (en ik weet niet of het tussen de oren zit maar als hij daar wat van krijgt voor het rijden dan hoest hij dus niet..laatst was het op en toen had hij dus wel een kuch met aandraven). Ik heb ook spul van de paardendrogist binnen (via Silverlinde) en dat is een soort dampo voor paarden..gaat de hoestprikkel tegen en bevordert de zuurstofopname..ruikt lekker joh! Dat kun je over je hooi sprayen of op de boeg van je paard (dat doe ik morgen voor het eerst).

Beer heeft gewoon gevoelige luchtwegen, dat is nu wel duidelijk maar met wat extra zorg lijkt het goed te gaan. Ik moet zeggen dat ik ook wel bof met zoveel kennis op stal (okee, die zijn niet van de homeopathische dingen maar alles beter dan Ventipulmin volgens de stalbaas, die wil die fles niet in het openbaar op stal hebben) en een fijne DA.
rowenna

Bericht door rowenna » vr 16 apr 2010, 18:53

Heb even het fjordenboekje er bij gehaald om te vergelijken, maar je hebt gelijk hoor, hij lijkt op Faun tor.
Wel vind dat Beer een mooier lange rug heeft, vind de rug van Faun Tor wat kort, lijkt in ieder geval op de foto zo.
Fijn dat het weer de goede kant op gaat met beer.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 16 apr 2010, 19:02

Wat leuk dat je het boekje erbij hebt gepakt! Merkur heeft geloof ik ook wel een langere rug (dat is zijn pa) en van de andere kant is opa Jolster..ook best een buffel geloof ik..Beer is alleen wel hoger dan al die fjorden..ik stond er vanmiddag naast en ik dacht; ben je nou alweeeeer gegroeid? Hij oogt zo huge als hij gewoon staat te niksen naast je..
Gerritje

Bericht door Gerritje » vr 16 apr 2010, 21:00

Fijn dat het de goede kant op gaat. Gelukkig ga je het goede seizoen in. Lekker weer.
Had je nou eigenlijk ooit een bronchoscopie laten maken bij Beer??
---
Bailey

Bericht door Bailey » vr 16 apr 2010, 23:11

daar is die leuke Beer weer!
Ben zo blij voor jullie dat het allemaal de goede kant op lijkt te gaan met z'n hoest, houden zo!
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 17 apr 2010, 06:56

Nee Gerritje, geen scopie..ik stond op het punt om daar een date voor te boeken maar omdat het weekend ertussen zat heb ik even afgewacht (ook op aanraden van stalbaas..die zei dat het soms gewoon echt tijd nodig heeft..maar ja, dat vond ik lastig haha) en toen waren de kuchjes na het weekend eigenlijk weg.. Niet dat dat erg is natuurlijk! ;)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 18 apr 2010, 12:09

Gelukkig gaat het de goede kant weer op met Beer en kun je lekker onbezorgd met hem aan de slag.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 18 apr 2010, 13:41

Haha harige Beer... en ik dacht dat ik er pas nog wel zoveel uit had getrokken ;)
Blijft een lekker ding
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 18 apr 2010, 15:19

aah lieve Beer :L
ook lekker in de rui :D
en die laatste foto :')
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 apr 2010, 18:01

ach..Beer is toch nooit "gewoon Beer"...het is supersexy Beer (naar mijn bescheiden mening dan toch ;) )
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 18 apr 2010, 18:05

Het is een lekker ding Kristel! Hij ziet er erg goed uit.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 18 apr 2010, 19:44

Hihi dank jullie voor de leuke reacties! Beer is inderdaad een supersexy fjord aan het worden! Echt niet meer de slungelige fjord van vorig jaar..hij zwaart ook mooi uit nu! Zal binnenkort weer eens wat rijfoto's proberen te maken.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 18 apr 2010, 19:49

Fijn dat het weer goed gaat Kristel!
Beer ziet er goed uit!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart