Een tijdje geleden zag ik hier op FW een link staan naar een advertentie op MP naar aanleiding van een opmerking van Mieke
Ik heb de advertentie even bekeken en ook al was ik niet zo kapot van de foto's die er op stonden, het veulen stond me wel helemaal aan en vooral de lijn waar ze uit komt. Haar overgrootmoeder is namelijk de elitemerrie Astrid A-138 die donker isabel van kleur was (leeft helaas niet meer). Uit deze lijn komen heel veel donkere paarden en ik vind ze prachtig.Miekjuh schreef:Zie net een m'n favorieten van de keuringsseizoen van dit jaar op mp staan.
Sinds het bekijken van de advertentie het er met Jeroen over gehad en hem foto's laten zien van paarden uit deze lijn. En dat heeft er uiteindelijk in geresulteerd dat we gisteren zijn wezen kijken en het veulen hebben gekocht. Omdat ze oud genoeg is, kon ze gespeend worden en hebben we haar ook gelijk mee genomen.
Ze staat nu met Celony op ons kleine veulenweitje en dat gaat prima. Wel moet deze dame nog een opvoedcursusje hebben want ze kent nog niet veel. Meelopen aan een halstertouw, nooit van gehoord. Ja, als mama voorop gaat loop ik daar wel achteraan maar zelfstandig meelopen, nee hoor.
Voetjes optillen is ook niet haar favoriete bezigheid. Gelukkig is ze wel heel nieuwsgierig en dus gaat het Jeroen wel lukken om er een fijne dame van te maken.
Nu eerst genoeg gekletst, hier zijn de foto's van FENDORA.
Samen met Celony kijken naar de andere paarden.

Haar koppie, manen moeten nodig een beurtje hebben.

Ze had zich vannacht al lekker vies gemaakt.

En nog een paar hele korte filmpjes.

Tot slot nog even haar geboortedatum en volledige afstamming.
Ze is geboren op 4 mei 2009.
Vader is Ansgar Skellerrød I-99, moeder is Tanja 19980470.
De grootouders vaderszijde zijn Plutonikk NO1888, Kitti DK-7156, moederszijde Michael M72 en Pauliena 19950554 (DE Pauliena van Bart).
Overgrootouders vaderszijde Pluto NO1831, Kari NO-14157, Baron Halsnæs DK0580, Nete DK-6614, moederszijde Brusvein I-51, Astrid A-138, Tunar I-52 en Cariena C-099.
Zie ook http://www.abcpiazza.nl/FindHorse.asp?s ... vensnummer
Tot slot nog wat foto's die door de dames uit Vene zijn gemaakt op de keuring in Oldeberkoop. Fendora behaalde hier een A-premie met 36 punten.
Wachten op de beurt.

De standkeuring.

Rondje lopen tijdens de standkeuring.

De loopkeuring op plaatsingsvolgorde.