Dank je Anne
kristelhans schreef:echt een leuk filmpje! de vaart er goed in! (ik wil ooooook)
Ja klopt haha, Als Fjordy er echt zin in heeft en wilt gaan trekt hij zelf echt op hindernis aan

.
janna schreef:foto 13 vind ik erg mooi Amber.....
En tja, heerlijk jullie twee zo over die hindernissen heen. Is fjordy al wat makkelijker te rijden op het andere bit?
Jaa vond zelf ook mooie foto
Ik rij Fjordy nu met zon Yankee bitje ipv Pessoa bitje. Het gaat,

. Heb mijn handen echt vol en soms gigantische rode handen, maar het gaat beter. Merk wel dat Fjordy zelf meer blijft gaan.
Met Cross blijf ik wel met pessoa bit rijden, maar dan met Verbindingstukje van grote ring naar 1e ring. Dus stuk minder scherp dan eerst

.
adanco schreef:Wat zijn jullie toch een enorm stoer stel!
Niks lompe fjord, sportieve lenige fjord!!
Errug leuk Amber! En ziet er ook netjes uit...

Dank je !!
leoensuzanne schreef:Ja Esther, vind ik ook. Stuur maar wat meer foto's naar het stamboek Amber. Ik vind foto 14 ook wat hebben. Daar lijkt het of hij vliegt!!! Hoe hoog zijn de hindernissen nou ongeveer op het filmpje?
B parcoursje is 1 meter tot 1.10 mag het, en dan max meter breed.
Ik vind Oxers daarom altijd het engst haha, maar toch springt Fjordy die véél beter dan steiltjes

. Eigen gevoel denk haha
Zal weer is wat op sturen naar Stamboek

.
Vera schreef:wat trekt ze er op aan zeg!
Stoer hoor om met een fjord tussen de paarden te gaan springen. (ik zit met vera nu op 70/80 maar dat vind ik al mans zat (voor mezelf dan)
Bij ons in de les hameren ze altijd zo op gesloten en rond, maar dat vera dus niet met springen, maar ik zie dat jij fjordy ook lekker gewoon zijn eigen gang laat gaan. Als ik dat doe met vera springt ze ook veel beter.
jammer van die 2 balkjes, maar je zag het al aan komen, ze kwam niet lekker uit op de eerste en dan automatisch ook niet lekker op de tweede. Ze moet daar echt rekken of een galopsprong meer makken.
Maar ze springt super hoor, ben er jaloers op hoor, dat jij dat zo durft.

Dank je wel hoor
Fijn he

Ben er ook echt blij mee,
Dat van rond en gesloten heb ik ook mee gereden bij mijn laatste instructeur ( Momenteel hebben we helaas geen les

). Maar dat werkt voor Fjordy gewoon echt niet.

Hij word er zowiezo ontzettend chagarijnig van en gaat juist weigeren of hij komt niet uit voor de hindernis. Als ik hem in de weg ga zitten van voren dan heeft hij op gegeven moment zo iets van, verrek maar.. en dan kan ik dus na hindernis 1 er alweer uit

.
Dus wij hebben voortaan gewoon flinke vaart erin, en dan paar meter voor de hindernis proberen in t zien of je het gaat redden of iets terug moet of naar voren. Vaak is het naar voren, want met zo'n vaart dan neemt Fjordy vaak grote galopssprong en rekt hij zich op de sprong. En tja, liever een balk dan een weigering

.
En zonde van de dubbel he, maar hij kwam idd al op 1 niet uit waardoor hij extra krabbeltje maakte op hindernis 2. Ik hield hem teveel bij mij (want wilde hem rustig in komen en dan op 3 naar tweede rijden), waardoor hij te dicht onder kwam. Volgende keer met gewoon zelfde vaart als normaal, en dan op 2 doen

.
DeeDee schreef:Die manen staan hem stoer. En wat doet hij het weer goed hè? Lijkt gewoon met alle gemak van de wereld te gaan.
Hij wilt zelf idd echt weer