We hebben echt een superdagje gehad. Klokslag 10 uur ariveerden we bij Bart en na een bakkie gingen we naar de stal.
Daar werd de een na de andere fjord uit de stal/bak getrokken. Ow help... niet zoveel Bart want dan kan ik niet kiezen.
Nummer 1 was Beatrix, een 2 jarige die pas sinds 1 week in handen was. Supermooi type maar nog te schrikachtig.
Dan hadden we nog Amor, Yvar, A.... (merrie), Kay en Appie.
Nu had ik Appie al op mn verlanglijst staan maar wist niet dattie bij Bart stond, meevallertje dus. Meet Ap:

3,5 jaar, zadelmak, Reinar x Havstad, gaat dik de 1,50 halen en is echt een superknuffel.
Vervolgens op naar het grote land waar de ukkies lopen. Oh hemel.... NOG meer...... echt hulde aan Bart, die kent ze zowat allemaal uit zn hoofd.
Als het goed is is dit Birenko (toch Es?)

Wat een beer zeg.
Speciaal voor Marieke: Ckievik (uit een Daroucha merrie, idd familie van Sven dus)

Gegadigde nummer 3: Benthe

Ook gevalletje zwijmel.
Andy kon het niet laten om toch ff te gaan paardenfluisteren

Noorse Stampeed

Wat een heerlijk gezicht toch.
Vervolgens terug naar de stal om Appie even in actie te zien in de bak.
Die had alleen niet zoveel zin in die bagger

Maar sjouwen kannie wel alssie eenmaal loopt

Uiteraard moest Louise even testen offie echt wel zadelmak was..

En daarna nog even paps aan het werk gezien in de wei, oefenend voor de ABOP.

En toen de lange weg weer terug naar huis met een hoofd vol Appie en Benthe. De grote slungelige kleuter en zijn sjieke 2 jarige zusje.
We gaan nog wel bij andere stallen kijken maar Ap heeft mijn hart iig alvast gestolen. Erug leuk projectje en denk dattie heel leuk uit gaat groeien. Enige minpuntje was zn beenstand, voren beetje frans en achter erg eronder maar dat kan vertekenen, hij liep er verder netjes mee. Benthe staat op een gedeelde 1e plaats, ook heel lekker ding en flink aan de maat. Moeilijk moeilijk.
Na een lange reis terug gingen Louise en Andy lekker kokkerellen

En helaas voor Joyce..... volgende keer blijf je maar lekker eten..
Zoals een goed fjordendagje hoort te eindigen: met pannekoeken