Bella schreef:Borst zit zo wel netjes. Net aan het onderste deel van de halsaanzet. De hals komt vanuit de boeg en de boeg moet de kar trekken, dus dan zit ie daar het best. Indien deze lager hangt, belemmerd ie al snel de schouder!
En ja keren, dan worden ze wel geconfronteerd met het 'klem' zitten in het inspan. *dus snap ik ook dat je zegt: Hij komt omhoog* Zelf probeer ik ze dan altijd met zweep bij te tikken (als beenhulp zeg maar) aan de buitenzijde en verder op stem aangeven dat ze door moeten blijven gaan (en er dus écht geen obstakel aanwezig is, dat dat inspan wel meebeweegt). Dan geef je net even aan dat hij meer zijwaarts en dus pootje over moet...als ze dat eenmaal doorhebben... Verder voldoende ruimte geven om te draaien (maar dat doe je zowiezo wel volgens mij, zie nauwelijks/geen druk op de leidsels op de fotos).
Ga je nog eens ABOP met m doen trouwens?
Gelukkig kan mijn kar heel goed en ver onderdoor draaien, dus dat scheelt al een eindje.
We oefenen gewoon verder, de keren dat hij voor een kar heeft gestaan zijn nog op 2 handen
te tellen, was pas de 2e keer voor deze kar

Ik heb inderdaad heel erg weinig tot geen druk
nodig bij hem als hij voor de wagen loopt, hij loopt al naar beneden op het gewicht van de teugels
zeg maar. Heel ooit wil ik wel ABOP met hem doen, denk wel de menproef dan. Maar dat wordt
dan volgend jaar of later. Ik wil hem eerst ster hebben (en dus nog 2 puntjes hoger halen
voor de zadelproef dit jaar, maar heb goede hoop)
En ik ben ook nog steeds heel erg blij met mijn tuig inderdaad