Beer doet uitgebreid bootcamp verslag (veeeeel)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Zoritaa

Re: Beer doet uitgebreid bootcamp verslag (veeeeel)

Bericht door Zoritaa » wo 23 jun 2010, 08:02

Wauw hele leuke foto's! :D
en wat schattig bij Beer, dat kolletje :+:
ik vind jullie leuk bij elkaar passen!
Zorita mijn topfjord! <3
B-diploma dressuur fjordsport gehaald! (:
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 08:18

Ilonka schreef:Heerlijke plaatjes Kris!
Die ronde op de kaart heb ik zó vaak gereden met Ilonk en ook met Midanja. Grappig hoor.
Volgens mij hebben jullie genoten van je dagen daar.
Waarom rijd je hem nu met peesbeschermers? Dat deed je eerst ook niet toch?
Ha ja, ik wil de volgende keer ook de hele ronde doen..is nu niet gelukt door het vieze weer.. Ik reed met peesbeschermers omdat Beer nogal klunzig is buiten..ik heb nu allemaal krassen op de peesbeschermers dus maar goed ook..hij let nooit op takken enzo..routes die hij beter kent, let hij ook beter op waar hij loopt maar nieuwe routes..pff..alleen maar rondloeren en overal in lopen..haha.. We reden over veel paadjes met stronken en takken dus ik was wel blij..in de bak heb ik ze niet om. (alleen met springen). Buiten heeft hij al eens wat schrammen opgelopen dus ik had ze maar voor de zekerheid om gedaan.. Moet alleen een merk vinden wat iets korter is..dit zijn beschermers van BR maat full..kan net dicht maar vind ze wat lang..kan wel hoor, hij heeft geen last met buigen ofzo..maatje kleiner kan bijna niet dicht en past amper om zijn kogels...
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 23 jun 2010, 08:36

Kan ook zijn dat de krassen komen omdat door de beschermers zijn benen dichter langs elkaar gaan. (Aan beide kanten toch een cm of meer.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 23 jun 2010, 08:41

Wat een gaaf fotoverslag! Beer en Cadiz konden wel broertjes zijn, buffeltjes :D
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 09:25

Annalynn, de krassen zitten overal..ook aan de 'buitenkant'.. hoe dan ook..peesbeschermers zijn toch niet erg? ;) Ik ben er ook niet zo van, ware het niet dat Beer dus al meerdere malen schrammen e.d. op zijn benen heeft gehad..voor zo'n lange rit, op onbekend terrein, met veel takken en heide (waar hij graag als een stuurloze torpedo in mag schieten) heb ik gewoon de keuze gemaakt op ze wel om te doen.

Machteld, dat vonden Viv en ik ook altijd maar in het echt, naast elkaar, konden we opeens niet zo heel veel overeenkomsten meer zien haha! Cadiz is echt veel meer buffel dan Beer! Prachtig dier!
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 23 jun 2010, 09:39

Oh ik wilde niet onaardig doen hoor!
Nadeel van peesbeschermers is gewoon dat de kerntemperatuur van het been veel hoger wordt en dat pezen hier niet voor gemaakt zijn. (Ik heb járen met beschererms gereden, zelfs die 3 in 1 dingen en als het nodig is dan is het nodig simpel zat.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 23 jun 2010, 09:56

leuk verslag ziet eruit als een heerlijk kamp zo haha
niks mis met zo'n bootcamp hoor!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 10:09

Ilonka schreef:Oh ik wilde niet onaardig doen hoor!
Nadeel van peesbeschermers is gewoon dat de kerntemperatuur van het been veel hoger wordt en dat pezen hier niet voor gemaakt zijn. (Ik heb járen met beschererms gereden, zelfs die 3 in 1 dingen en als het nodig is dan is het nodig simpel zat.)

Hihi ik vatte het ook niet zo op hoor! En dat van het warmer worden hoor ik ook vaak maar ik hoor de laatste tijd ook wel dat dat onzin schijnt te zijn...dan denk ik maar: gewoon gezond verstand gebruiken..Beer is een sukkel buiten soms en we hebben al zoveel ellende (inclusief beenwond) gehad..dan maar even die lelijke dingen om. :x De rondjes thuis rijd ik ook zonder..dat zijn mooie brede paden zonder halve heggen en heide..;)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 23 jun 2010, 10:13

Heerlijk zeg! En wat ziet Beer er goed uit!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
roos

Bericht door roos » do 24 jun 2010, 13:54

Hooooooi Beer en Cadiz,

wat ziet dat er gaaf uit zeg....! en jullie waren helemaal niet bang, zo stoer!

Dikke knuf van Danc en Ekdal
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Viv

Bericht door Viv » vr 25 jun 2010, 14:54

Heeej Big Bro,

Nou ben ook weer terug hoor. Moest natuurlijk in de wei ff laten zien wat ik afgelopen 3 weken geleerd had, há stonden ze mooi van te kijken. En jaloers allemaal joh dat jij wel mee mocht met mij.

Ik vond het iig supergezellig en de langstedagrit was 19,nogwat km en hebben we met 8k/h gem. gereden dus voor de endurance nog iets te langzaam. Maar dat komt vanzelf, je weet nu waar je op moet letten.

Zal straks ook mijn verslagje even tikken als dat lukt met die grote hoeven.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 25 jun 2010, 16:33

Heej hippie!

Ja ik ben nog wat te traag voor de endzjuurens maar Kris heeft straks 6 weken vrij dus dan gaan we lekker trainen in het bos..drafjes oefenen!
AmonDhay

Bericht door AmonDhay » ma 05 jul 2010, 09:54

Wat een toffe foto's zeg!! ziet er goed uit!!
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 05 jul 2010, 16:51

Heb ontzettend medelijden met je arme zielige hard wekende Beer.
Maar wat een lekker ding is die gozer toch aan het worden.

Ach en bootcamp voor jonkies is best leuk, zie het maar als pony kamp voor de pony's!
(heb het niet over de eigenaren, die het stiekum ook leuk vonden? denk ik?)
En 8 km/u voor je proefritje met Dies is best netjes.

Zweten van een paard zegt niet iets over zijn conditie, is misvatting :D .
Maar wel handig dat hij geen lopende kraan is, aangezien je al dat water en die electrolyten dan weer aan moet gaan voeren.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 06 jul 2010, 05:16

Thanks! Eigenaren vonden het inderdaad ook erg leuk! Zo leuk dat ik nog wel een week wilde blijven! ;) Diesje is echt een stoomtrein..man, wat een tempo heeft dat dier zeg.. We oefenen lekker verder..heb vanaf volgende week de hele zomer vrij dus wilde ochtendritten gaan maken (tegen 7 uur wanneer de stomme dazen nog slapen ;) )

Leuk dat je hem een lekker ding vindt, Do! Ik ben ook fan maar dat is overbodige informatie haha! Maar je ziet het goed dat hij nu inderdaad behoorlijk mans begint te worden..gaaf om te zien dat alles zo goed aanslaat bij hem! Ben ook wel trots op 'ons'.
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 06 jul 2010, 07:10

wat een heerlijk fotoverslag om te lezen :) en het ziet eruit alsof jullie top genoten hebben.

Ik vond Cadiz op de foto's altijd al heel wat paard en tank (en prachtig natuurlijk met die lange manen waar wij nu ook hard voor aan het sparen zijn, moet maar eens een foto van Cadiz in de stal van Cos hangen "zo moet het worden!") maar naast Beer lijkt hij ineens een stuk kleiner :P

Ik zou Beer wel eens naast Casper van Wendy willen zien, volgens mij zijn die qua hoogte wel aan elkaar gewaagd en ook qua type....*zwijmelt bij het idee van een reuzen-fjorden-tweespan*
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 06 jul 2010, 14:02

Ik dacht ook altijd dat Cadiz en Beer qua hoogte wel aardig overeen zouden komen maar Beer is inderdaad een behoorlijk stuk hoger.. Cadiz is een totaal ander type en toch hebben ze wel wat van elkaar..Was erg leuk om ze eens naast elkaar te zetten..ze konden het gelukkig ook goed vinden!

We hebben Beer opgemeten en hij is bijna 1,54...toen moest ik ook wel even slikken hoor..wist wel dat hij groot was maar zooo groot..haha Nouja, ik pas er mooi op..Viv is echt een dwerg op Beer maar past perfect op Dies (die lijkt ook huge onder haar).
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » di 06 jul 2010, 14:20

1.54 B-) :o _/-o_
Jezus, haha! wat een joekel, Kom ik met mn 1.43 :=
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 06 jul 2010, 14:30

kristelhans schreef: Diesje is echt een stoomtrein..man, wat een tempo heeft dat dier zeg.. We oefenen lekker verder...
Hi Kris, wij hebben ook keer met Diesje gereden en zijn tempo is inderdaad er 1 van 'lekker doorstouwen'. Maar hou dat als beginneling niet vast als een tempo dat moet. Het kan best zijn dat jullie basistempo gewoon lager ligt. Dat verschilt per paard. Het is denk ik vooral van belang om km te maken in jullie eigen draftempo. Ik weet niet hoe lang je nu draaft achter elkaar. Meet dat een keer op en dan ook de afstand die je daarbij aflegt. Ga dat dan uitbreiden. Bij zoef ben ik echt begonnen met 2 km draven en dan weer stappen. We draven nu 15 km achter elkaar en stappen dan even. Totaal zit hij nu op 25 km ritten. We hebben dit, echt met 1,5 a 2 km erbij, opgebouwd. Ik ga wel langzaam, maar ik weet dat ik dan een basis heb.

Zelf ben ik echt voor meer km draven en dan pas snelheid. Je hebt nu een voorbeeld van Dies en een uitgangspunt waar je aan moet werken. Maar probeer wel eerst in je eigen tempo met beer te lopen. Het kan best zijn dat hij het dan langer volhoud.
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 06 jul 2010, 16:35

Thanks voor de tip Gerritje! Had zoiets ook al via een schema van een vriendin van Annalynn gelezen. (Tonki) Beers eigen tempo ligt inderdaad iets lager dan die van Diesje...maar Cadiz heeft ook wel meer conditie van het voor de kar lopen geloof ik. Ik vind het zo lastig om de afstanden goed in te schatten die ik rijd want het zijn van die heerlijke bosweggetjes die ik niet altijd op de kaart kan terugvinden.. de zandpaden wel..we draven nu wel steeds langer door..vorige week een (standaardrondje) rit van een dik uur gemaakt waarvan ik 4/5de heb gedraafd en dat ging echt super! Na een tijdje komt Beer dan in zo'n heerlijke cadans..lekker eigen ritme..hij wil het liefst keihard dus we werken nog wel aan remmen..haha maar goed, komt ook wel goed..

Gaat Zoef er nooit vandoor tijdens ritten? Ik denk dat die laatste rit zo'n 10 km is maar das echt een ruwe schatting..het lange rondje is bijna het dubbele en die wil ik volgende week in mijn vakantie een paar keer (3 of 4 x per week en dan 2 weken achter elkaar en verschillende lussen voor de afwisseling) gaan doen en dan steeds meer draf inbouwen om te zien hoe dat gaat. Heb je ook goedkope horloges ofzo waar je je afstand/snelheid een beetje mee kunt bijhouden?
Plaats reactie