Vind 'm ook heerlijk rijden, je voelt zoveel beter de bewegingen van je paard, waardoor je er veel beter met je zit op kan inspelen.
Met de wedstrijden pak ik mijn dressuurzadel, anders rijd ik met mijn boomloze.

www.boomloosrijden.nlEsther schreef:Waar bestellen jullie nieuwe inlages??
De BF Cherokee.Wiesje schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik rij nog alleen maar boomloos! Al jaren trouwens. Zowel met Wikkie als met Kwiebbie. Kobus heeft de arizona en met Wik rijd ik met een .... sjips, hoe heet dat kreng ook alweer? Thea??? jij weet??
In ieder geval. Voor mij is boomloos rijden, maar ook ik ken inderdaad het gevoel dat je zelf op je onafhankelijke zit getest wordt.
Helaas blijft de keuze beperkt tot maat 0 (shetty), maat 1 (tm broekmaat 42) en maat 2 (va mt 42) maar tis maar net waar je lekker in zit.kristelhans schreef:HDit is de kleinste (korste dan ook denk ik) op de shetty-maat na.. dit is dus maat 1..dan heb je van de cheyenne nog maat 2 en maat 3.
Op http://www.boomloosrijden.nl kun je heeeeeel veel handige info vinden en ook veel misverstanden en vooroordelen die dan uitgelicht worden...
Nevada is zeker weten te lang dus dat zou je een verkeerd beeld krijgen van de barefoot. Kun je beter een arizona testen. Zadel moet qua pommel net zo liggen als een gewoon zadel, net achter de schoft. Omdat het boomloos is heb je geen druk op de lendenen al zou hij wat te lang zijn. Je hebt alleen druk onder je eigen zitvlakKeandra schreef:ja van die lengte van het zadel begin ik dus echt schrik te krijgen
zal daar wel plaats voor zijn op madam Githa haar rug? ik weet ook niet hoe ik dat moet afmeten, tot welk punt zo ongeveer![]()
nu zijn we wel van plan om eerst een testzadel een weekje te laten komen, maar dat type waar ons oog op gevallen is is in testzadel niet ter beschikking, dus denk dat we de nevada zullen moeten testen en anders de arizona (en als dat ook niet echt zo zo zit de cheyenne of cherokee)
weet het we worden streng voor een zadel maar wil echt niks bestellen als het niet goed ligt voor Githa
he bedankt dat je dat voor me wilt doenViv schreef:
Nevada is zeker weten te lang dus dat zou je een verkeerd beeld krijgen van de barefoot. Kun je beter een arizona testen. Zadel moet qua pommel net zo liggen als een gewoon zadel, net achter de schoft. Omdat het boomloos is heb je geen druk op de lendenen al zou hij wat te lang zijn. Je hebt alleen druk onder je eigen zitvlak
Ik vind de missoula en de rose te duur voor wat je ervoor krijgt. 400€ meer en je hebt een startrekk die volledig op maat gemaakt is en aanpasbaar is mocht je paard wat veranderen qua bespiering. Die is ook boomloos
meer info op http://www.buitenzinnig.nl
Succes met testen. Ik zal vanavond even fotootje proberen te maken van Diesje met zn Arizona (als het lukt in het donker).
viewtopic.php?f=9&t=39079Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'