MIJN NIEUWE (TWEEDEHANDS) BAREFOOT CHEYENNE!!!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Lotte

Re: MIJN NIEUWE (TWEEDEHANDS) BAREFOOT CHEYENNE!!!

Bericht door Lotte » vr 04 dec 2009, 17:32

Ik heb ook precies dezelfde! :D
Vind 'm ook heerlijk rijden, je voelt zoveel beter de bewegingen van je paard, waardoor je er veel beter met je zit op kan inspelen.
Met de wedstrijden pak ik mijn dressuurzadel, anders rijd ik met mijn boomloze. ;)
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Jowien

Bericht door Jowien » vr 04 dec 2009, 17:42

Jaaaa nog een boomloze! Fijn hoor, dat je er zo blij mee bent.
Ik heb ook de Barefoot Cheyenne, maar dan zwart. Lekker rijdt ie he? Ik vind ook dat gevoel met de rug zo heerlijk. De eerste keer dat ik ermee reed kon ik haar zo van galop terug naar stap rijden op mijn zit, zonder teugelhulp. En nog steeds stap ik elke keer op 'ja, dat zit lekker!'.
Ik heb een Haf-pad met sympanova (blauw) en een Grandeur-pad met bont (zwart; nu bijna grijs inmiddels na 5 jaar).

Ik doe er alles mee: les, dressuur, springen (parcours tot 1m), endurance, buitenritten.
Het zit heerlijk, maar zeker niet als een luie stoel. Je zit juist heel actief, want het zadel geeft minder steun dan het gemiddelde boomzadel. Je moet meer zelf zitten, onafhankelijk.
Ik heb een maat 1, die past voor Orlinde goed (maat 2 zou te lang zijn) ook voor mij (maatje 42-44 rijbroek).
Ik vind de fenders het lekkerst rijden, dan liggen mijn benen veel lekkerder en stiller. Ik heb ook engelse/ 'gewone' stijgbeugelriemen met veiligheidssteugebeugels (met zo'n stiekje), die gebruik ik bij dressuur- en springwedstrijden.
Je moet de fenders ook maar eens proberen, als je ze toch hebt!

Bij mij zijn de inlages na een goed jaar aan vervanging toe. Daar moet je wel op letten, bij mij zijn ze dan op de plek waar mijn benen liggen dunner dan aan de uiteinden zeg maar. Nieuwe kosten twee tientjes ofzo.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 04 dec 2009, 18:00

Kijk wat een enthousiasme! Leuk! Ja ik ga enk ik ook maar veiligheidsbeugels halen...just in case want alhoewel ik al wel lekker en goed zit ben ik in draf wel een paar keer mijn beugel kwijtgeraakt..hihaa even wennen he..

Ik heb ook een maat 1..heb echt een ieniemienie kont en ligt prima.. ik weet niet hoe veel langer een maat 2 is maar dit zadel ligt perfect op Beer...merkte wel verschil hoor..alleen al met stappen..fijn!

Morgen mag ik weer..hihi en dan zonder dolle paarden in de bak hopelijk zodat ik eens even lekker aan de slag kan..wilde een bosrit doen maar het weer blijft echt te goor geloof ik..lang leve de binnenbak!
Esther

Bericht door Esther » vr 04 dec 2009, 19:35

Waar bestellen jullie nieuwe inlages??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wiesje

Bericht door Wiesje » vr 04 dec 2009, 19:35

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik rij nog alleen maar boomloos! Al jaren trouwens. Zowel met Wikkie als met Kwiebbie. Kobus heeft de arizona en met Wik rijd ik met een .... sjips, hoe heet dat kreng ook alweer? Thea??? jij weet??

In ieder geval. Voor mij is boomloos rijden, maar ook ik ken inderdaad het gevoel dat je zelf op je onafhankelijke zit getest wordt.
Fressa

Bericht door Fressa » vr 04 dec 2009, 20:56

Mooi zadeltje hoor! Ook ik rij boomloos, ik heb een Barefoot Cherokee, maat 1. Ik heb hetzelfde sympanova pad als jij (de rode), maar die gebruik ik vooral in de zomer. Nu heb ik er een nieuwe grandeur pad met dubbele inlages op liggen. Zit je iets dieper en smaller. Ook heb ik een seatsaver met wrongen gekocht.....die houdt je dijbeen iets meer op zijn plaats. Ik ga hem van het weekend uitproberen. Ik rij momenteel met fenders en dat geeft een rustigere beenligging. Ik vind het ook heel fijne zadels! Lekker zacht en comfortabel. Ik wil eigenlijk ook niet naders meer.....wel gek dat ik hier zoveel enthousiasme lees....een ieder die op mijn zadel stapt vind het helemaal niks....terwijl ik het ook super vind. Moet mijn medestanders nog tegenkomen!
Veel plezier met je nieuwe zadel! En je binnenbak....die mazzel heb ik niet....ik moet helaas altijd buiten rijden :=
Na 25 jaar gaat een langgekoesterde wens in vervulling. Eindelijk een eigen paardje! een Fjord met de naam Morees!
Viv

Bericht door Viv » za 05 dec 2009, 06:29

Esther schreef:Waar bestellen jullie nieuwe inlages??
www.boomloosrijden.nl
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Dorothea

Bericht door Dorothea » za 05 dec 2009, 06:42

Wiesje schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik rij nog alleen maar boomloos! Al jaren trouwens. Zowel met Wikkie als met Kwiebbie. Kobus heeft de arizona en met Wik rijd ik met een .... sjips, hoe heet dat kreng ook alweer? Thea??? jij weet??

In ieder geval. Voor mij is boomloos rijden, maar ook ik ken inderdaad het gevoel dat je zelf op je onafhankelijke zit getest wordt.
De BF Cherokee.

Zit voor mij in ieder geval nog lekkerder dan de Cheyenne. :D

Heel veel plezier met je "nieuwe" zadel en dat jullie nog maar veel ritten samen mogen maken *o/*
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 05 dec 2009, 09:19

Jemig dank julliie wel voor alle leuke reacties!! Ik ga zo weer lekker rijden..zin in! Toch maar niet het bos in want het is GOOR weer man! En ik heb inderdaad mazzel met onze binnenbak..er staan ook weinig pensionklanten dus ik heb altijd ruimte om te rijden! De stalbaas rijdt zijn paarden meestal 's avonds..handig!

Mijn schoonzusje gaat over 2 weken op Beer..zij rijdt alleen maar paardn van 1.70 en groter en is echt een anky! Ben benieuwd wat zij van boomloos en een fjord gaat vinden hihi..
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » za 05 dec 2009, 20:41

zo'n zadel wil ik ook...........met wrong seatsaver. Nog even wachten. Maar ooit komt hij. Zolang doe ik het met mn pagony. Maar ik geloof gelijk dat je lekker zit. Ziet er super uit
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
roos

Bericht door roos » zo 06 dec 2009, 17:05

Mooi mooi mooi!
Heb je nou ook nog verschillende maten of is boomloos gewoon altijd te passen(ja heb echt geen verstand van boomloze zadels hoor)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 dec 2009, 17:42

Haha nou dat het overal op past is een fabeltje geloof ik.. Het is wel makkelijker maar er MOET een goed pad onder die de ruggengraat vrijhoudt en de druk goed verdeeld.. Qua maten is het vooral in de lengte geloof ik en voor de kont van de ruiter.. Dit is de kleinste (korste dan ook denk ik) op de shetty-maat na.. dit is dus maat 1..dan heb je van de cheyenne nog maat 2 en maat 3. Heeft vooral met broekmaat te maken maar ik kan me zo voorstellen dat het zadel dus ook langer wordt naar achteren toe dan.. Ik ben ook geen expert hoor dus pin me er niet op vast.

Ik kon zo'n goede deal maken met dit zadel dat ik de gok heb gewaagd.. Mijn instructrice is ook van het boomloos en western rijden dus die heb ik laten kijken en wat ik hoopte en dacht, bevestigde zij; het lag PERFECT! Beer heeft een normale schoft, is niet heel rond en heeft een ruggengraat die nog wat uitsteekt omdat er nog niet echt spier op zit maar het ligt erg mooi en prettig bij hem. Door het dekje met inlages ligt de ruggengraat vrij en doordat ik opstap met een krukje blijft alles heerlijk liggen.. Doordat Beer niet zo rond is schuift het zadel niet naar voren..dat lees ik wel eens bij ronde pony's..

Op http://www.boomloosrijden.nl kun je heeeeeel veel handige info vinden en ook veel misverstanden en vooroordelen die dan uitgelicht worden...
Keandra

Bericht door Keandra » zo 06 dec 2009, 20:36

ja van die lengte van het zadel begin ik dus echt schrik te krijgen
wij hebben ons oog laten vallen op de western barefoot Missoula nut (ik weet het heel prijzig voor een barefoot := )
maar ja

Leslie wilt ruimte hebben in het zadel, hij wilt niet in een houding gegoten worden zoals op ons Horze zadeltje nu. Nu rijdt hij zo goed als nooit meer met zadel maar altijd met bareback pad.

Het is juist dat dat zadel heel lang is in maat 2 (hij wil ruimte, en ik, ja ik wil er ook graag in passen met men maatje 44/46 ;( )
zal daar wel plaats voor zijn op madam Githa haar rug? ik weet ook niet hoe ik dat moet afmeten, tot welk punt zo ongeveer 8)7

nu zijn we wel van plan om eerst een testzadel een weekje te laten komen, maar dat type waar ons oog op gevallen is is in testzadel niet ter beschikking 8)7 , dus denk dat we de nevada zullen moeten testen en anders de arizona (en als dat ook niet echt zo zo zit de cheyenne of cherokee)

weet het we worden streng voor een zadel maar wil echt niks bestellen als het niet goed ligt voor Githa
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 dec 2009, 20:48

Je zou met je hand de laatste rib kunnen volgen naar boven...waar de rib aan de ruggengraat zit is zeg maar het uiterste punt waar je zadel mag liggen.. De kussens mogen dus niet achter de laatste rib uitkomen. Pin me er wederom niet op vast maar zo heb je misschien een uitgangspunt..

Zo heb ik het gehoord maar ik laat altijd iemand met ECHT verstand even checken want ik vind Beers rug te kostbaar om zomaar wat zelf te doen..

Viv van Cadiz heeft ook een westernzadel (boomloos?) ..op blz 1 of 2 van dit topic staat wat meer info..moet je even teruglezen.
Viv

Bericht door Viv » ma 07 dec 2009, 05:41

kristelhans schreef:HDit is de kleinste (korste dan ook denk ik) op de shetty-maat na.. dit is dus maat 1..dan heb je van de cheyenne nog maat 2 en maat 3.

Op http://www.boomloosrijden.nl kun je heeeeeel veel handige info vinden en ook veel misverstanden en vooroordelen die dan uitgelicht worden...
Helaas blijft de keuze beperkt tot maat 0 (shetty), maat 1 (tm broekmaat 42) en maat 2 (va mt 42) maar tis maar net waar je lekker in zit.

Voordeel van barefoots is dat je ze een week kunt proberen, vind je het niks kost het je hooguit de verzendkosten.

Maar alle info kun je idd op genoemde site vinden Roos.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 07 dec 2009, 05:51

Keandra schreef:ja van die lengte van het zadel begin ik dus echt schrik te krijgen

zal daar wel plaats voor zijn op madam Githa haar rug? ik weet ook niet hoe ik dat moet afmeten, tot welk punt zo ongeveer 8)7

nu zijn we wel van plan om eerst een testzadel een weekje te laten komen, maar dat type waar ons oog op gevallen is is in testzadel niet ter beschikking 8)7 , dus denk dat we de nevada zullen moeten testen en anders de arizona (en als dat ook niet echt zo zo zit de cheyenne of cherokee)

weet het we worden streng voor een zadel maar wil echt niks bestellen als het niet goed ligt voor Githa
Nevada is zeker weten te lang dus dat zou je een verkeerd beeld krijgen van de barefoot. Kun je beter een arizona testen. Zadel moet qua pommel net zo liggen als een gewoon zadel, net achter de schoft. Omdat het boomloos is heb je geen druk op de lendenen al zou hij wat te lang zijn. Je hebt alleen druk onder je eigen zitvlak :D

Ik vind de missoula en de rose te duur voor wat je ervoor krijgt. 400€ meer en je hebt een startrekk die volledig op maat gemaakt is en aanpasbaar is mocht je paard wat veranderen qua bespiering. Die is ook boomloos ;)
Afbeelding
meer info op www.buitenzinnig.nl

Succes met testen. Ik zal vanavond even fotootje proberen te maken van Diesje met zn Arizona (als het lukt in het donker).
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » ma 07 dec 2009, 16:11

Viv schreef:
Nevada is zeker weten te lang dus dat zou je een verkeerd beeld krijgen van de barefoot. Kun je beter een arizona testen. Zadel moet qua pommel net zo liggen als een gewoon zadel, net achter de schoft. Omdat het boomloos is heb je geen druk op de lendenen al zou hij wat te lang zijn. Je hebt alleen druk onder je eigen zitvlak :D

Ik vind de missoula en de rose te duur voor wat je ervoor krijgt. 400€ meer en je hebt een startrekk die volledig op maat gemaakt is en aanpasbaar is mocht je paard wat veranderen qua bespiering. Die is ook boomloos ;)
Afbeelding
meer info op http://www.buitenzinnig.nl

Succes met testen. Ik zal vanavond even fotootje proberen te maken van Diesje met zn Arizona (als het lukt in het donker).
he bedankt dat je dat voor me wilt doen
ik wil niks op haar rug leggen dat nog maar een beetje te groot zou kunnen zijn
aangezien de Nevada te groot is, zal de Missoula nut even goed te groot zijn (nog 1 à 2 cm langer := )

maar heb wel gezien dat er van de Arizona een hele mooie limited edition is die ik super van kleuren vind
dit is de link ernaar
http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... cts_id=164
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 07 dec 2009, 16:13

ziet er prima uit. goed gescoord hoor!
mocht ik nog eens een ander zadel nodsig hebben ga ik ws ook weer voor een boomloos zadel. wel voor een western model uiteraard en dan die roundskirts want die vierkante (die ik dus wel tof vind) is wel erg groooot.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Heranda

Bericht door Heranda » ma 07 dec 2009, 16:57

Heerlijk dat je nu een BF hebt, staat Beer ook goed :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 07 dec 2009, 17:35

Ja past goed bij hem he? ;) Ik heb net weer gereden en ik ben er wat beter aan gewend..lichtrijden ging veeeel makkelijker nu (voor mij) haha en Beer vindt alles best..hij was net geobsedeerd door zijn eigen spiegelbeeld..pff vermoeiend man...ijdeltuit!
Plaats reactie