Dat dachten wij dus ook.. Maar NL laat uitgebreider testen (ofzoiets) en erkent daarom DNA van België niet...kris schreef:Kwestie van die DNA kan dat geen probleem geven, want nederland werkt met het zelfde labo als belgië, en daar zit zijn dna al in.
De rest ging ze nog eens exact navragen, maar blijkbaar zou dit geen enkel probleem mogen vormen. ze ging terwijl ook eens navragen hoe het zat met KI.
HK Belgie 2009: Hjellar
Re: HK Belgie 2009: Hjellar
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Als je een NL merrie door een BE hengst laat dekken krijg je een hulpboekpapier. Vol papier zou kunnen maar dan zou het veulen eerst op naam geschreven moeten worden van iemand die lid is van het Belgische stamboek en dan kan het veulen geimporteerd worden naar Nl waardoor hij wel vol papier krijgt.
Verder wat betreft KI. De hengst mag per seizoen of KI dekken of natuurlijk, niet beide. Voor KI moet de hengst eerst CEM getest worden. Ik raad je geen diepvriessperma aan omdat je hier echt 10 duizenden euro's aan kwijt bent. Als je voor KI gaat zou ik gewoon met verzendsperma gaan werken. Dus dan word er 'sochtends sperma besteld, de hengst dekt die dag op de bok en het sperma word verzendklaar gemaakt (met verdunningsvloeistof waardoor het langer houdbaar is) dan gewoon verzenden naar Nederland. Scheelt je een hele hoop centen, maar!!! de hengst moet echt getest zijn op CEM!!
Je kan dus niet natuurlijk dekken en dan in dat zelfde dekseizoen je hengst 1x op de bok laten springen om het te laten verzenden naar NL.
Verder wat betreft KI. De hengst mag per seizoen of KI dekken of natuurlijk, niet beide. Voor KI moet de hengst eerst CEM getest worden. Ik raad je geen diepvriessperma aan omdat je hier echt 10 duizenden euro's aan kwijt bent. Als je voor KI gaat zou ik gewoon met verzendsperma gaan werken. Dus dan word er 'sochtends sperma besteld, de hengst dekt die dag op de bok en het sperma word verzendklaar gemaakt (met verdunningsvloeistof waardoor het langer houdbaar is) dan gewoon verzenden naar Nederland. Scheelt je een hele hoop centen, maar!!! de hengst moet echt getest zijn op CEM!!
Je kan dus niet natuurlijk dekken en dan in dat zelfde dekseizoen je hengst 1x op de bok laten springen om het te laten verzenden naar NL.
Ctje 

Aanvulling op Mieke haar woorden: Je kunt ook besluiten zelf lid te worden in Belgie en daar het veulen op je naam te laten schrijven.
Geluk is de vrucht van intens werk
Diepvries werkt ook niet zo goed bij koudbloeden, tenminste minder dan bij warmbloeden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'