ook wij zijn nog volop aan het trainen..

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
yvette

Bericht door yvette » za 29 nov 2008, 13:23

Veel succes dinsdag!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
claudia

Bericht door claudia » za 29 nov 2008, 19:03

yvette schreef:Veel succes dinsdag!
Hey Daph, we gaan er zeker tegenaan dinsdag.
:D }>

Laat maar komen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Kelly

Bericht door Kelly » za 29 nov 2008, 22:32

Cindy, er is een groot verschil tussen diep rijden en een hengst met een mega hals die iets achter de LL kruipt.
Zerrin loopt niet diep, hooguit iets achter de loodlijn.

Ben het er mee eens dat hij meer stuwing mag hebben van achteruit, er is niet echt aansluiting tussen achter en voor, daarom is hij ook vrij in de aanleuning.
Op het eerste stukje aan de lange teugel kan je dat ook goed zien dat hij niet aan je bit is.

Maar iedereen heeft iets om aan te werken.
Ik vind het zeker niet inprettig om naar te kijken en je weet waar je mee bezig bent :j
Zerrin is nog jong en zijn opleiding is net begonnne, dan mag je nog tegen dingen aanlopen.

En overigens kan je in lang en laag ook rechtrichten! En AdB is echt niet de neige goede manier van rijden :n
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 30 nov 2008, 04:43

@ kelly, ik zeg ook niet dat AdB de enige is hoor....
ik heb zelfs nog nooit bij hem zelf getraind oid, mijn instructrice heeft ook haar eigen aanvullingen, dus ik noem het liever gewoon klassiek, maar het paard staat centraal waarbij het rechtrichten continue aanwezig is!

maar dan nog mag er toch wel eens een keertje kritiek gegeven worden? pf punten die verbeterd kunnen worden? ik vind het een prachtig paard en als ik de volgende keer foto's/filmpjes zie waarop hij fijner loopt zou ik dat ook zeker zeggen :j

ik ben alleen van mening dat je juíst in het begin van de 'opleiding' voorzichtig moet zijn met wat je doet en wat je vraagt.... en dat vind ik in dit geval teveel teugel, te weinig recht en het wijken waar hij blijkbaar nog niet aan toe is (niet zo'n heel stuk iig) en dat is zonde

@Daphne heel veel succes dinsdag, komt vast en zeker goed ;)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Kelly

Bericht door Kelly » zo 30 nov 2008, 10:30

Cindy, volgens mij heeft ze amper contact met de teugel.
Zoals ik het zie plaatst hij zich juist meer achter de loodlijn.
Het geheel van chter naar voren moet nog meer een verbinding gaan worden maar dat komt ook wel als hij sterk is.

Natuurlijk mag commentaar :j
Maar we belopen niet allemaal dezelfde weg naar Rome, en dat jij je paard helemaal vast hebt gereden wil nog niet zeggen dat een ander dat doet.

Er moet nog wel wat gesluiteld worden maar dit paard zet zichzelf niet vast... hij is zelfs super ontspannen met zijn staart.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 01 dec 2008, 07:02

Kelly schreef:Cindy, volgens mij heeft ze amper contact met de teugel.
Zoals ik het zie plaatst hij zich juist meer achter de loodlijn.

?? al in het begin zie je het eerste: lange teugel, paard doet neus omhoog --> ruiter zet handen wijd en geeft druk, waardoor hij weer naar beneden wordt geduwt
vervolgens in draf je ziet de binnenhand continue 'werken' als hij iets omhoog wil komen, zie je haar 'ophoudingen' geven
bij galop aanspringen zie je dit heel overdreven
iemand die zijn paard van achter naar voren rijdt, hoeft niet zoveel te doen met zijn hand, door continue flinke ophoudingen te maken zodat hij er weer 'in knikt' en dat zie je toch vrij duidelijk op het filmpje.....

Het geheel van chter naar voren moet nog meer een verbinding gaan worden maar dat komt ook wel als hij sterk is.

Natuurlijk mag commentaar :j
Maar we belopen niet allemaal dezelfde weg naar Rome, en dat jij je paard helemaal vast hebt gereden wil nog niet zeggen dat een ander dat doet.

dat zeg ik ook niet (en ik kom er tenminste eerlijk voor uit dat IK fouten heb gemaakt bij mijn paardje en me schaam dat ik niet eerder wist dat het anders moest en dan doel ik niet specifiek op AdB), in mijn 1e post stonden gewoon punten die ik zie waar ze wat mee zou moeten doen en gelukkig zijn er nog een paar mensen die ook eens eerlijk durven zijn hier en diezelfde punten zien.....

Er moet nog wel wat gesluiteld worden maar dit paard zet zichzelf niet vast... hij is zelfs super ontspannen met zijn staart.
Kelly

Bericht door Kelly » ma 01 dec 2008, 11:37

Cindy, ophouding geven wil niet zeggen dat je steeds druk op je paard hebt staan.
Daarom schrijf ik ook dat haar verbinding beter moet worden.
Dat ze dus niet steeds weer een ophouding hoeft te maken, hij is nu niet aan de teugel.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 01 dec 2008, 16:53

Kelly schreef:Cindy, ophouding geven wil niet zeggen dat je steeds druk op je paard hebt staan.
Daarom schrijf ik ook dat haar verbinding beter moet worden.
Dat ze dus niet steeds weer een ophouding hoeft te maken, hij is nu niet aan de teugel.
okee dan zijn we dat eens ja :j
Plaats reactie