Daisy en ik aan het lessen

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Anita
Contacteer:

Re: Daisy en ik aan het lessen

Bericht door Anita » vr 15 okt 2010, 08:50

Laten we toch verstandig zijn met elkaar en niet meer reageren op deze topics. Er wordt iedere keer gevraagd om tips en als die goedbedoelde tips dan worden gegeven wordt er vervolgens niets mee gedaan. Er komen dan kreten voorbij als dit is mijn mening, dus die heb je te respecteren. Het is zo zinloos allemaal en leidt alleen maar tot een soort van reltopics, FW onwaardig vind ik. We zijn gelukkig geen Bokt en dat moeten we vooral niet willen worden ook. FW is toch bedoeld om er met elkaar veel plezier aan te beleven en dat plezier is in deze topics iedere keer ver te zoeken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
shesannie

Bericht door shesannie » vr 15 okt 2010, 09:07

Wendy, dat ze nog door de bak heen raced zegt niets over wel of geen pijn, de meeste fjorden zijn daar bikkelhard in zegt mijn dierenarts, nooit zomaar er vanuit gaan dat het goed is ;)

En verder ga ik helemaal met Anita mee :D
wolkj

Bericht door wolkj » vr 15 okt 2010, 09:42

Gaat met Anita mee.

Ik vind het erg jammer dat er om tips gevraagd wordt en dat deze tips die gegeven worden dan zo afgeslagen worden. het zijn alleen maar Tips, je kunt zelf weten wat je hier mee doet maar je vraagt hier wel om.
je beslist zelf welke je gebruikt, maar kan een ander minsten bedanken voor de tip :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » vr 15 okt 2010, 14:26

Oke bedankt voor de tips O:)
Ik hoef geen tips meer _/-o_

Nu alleen graag reacties m.b.t. de rijfoto's
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
shesannie

Bericht door shesannie » vr 15 okt 2010, 14:31

8)7 pfff
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » vr 15 okt 2010, 14:53

shesannie schreef:8)7 pfff
Inderdaad en graag alleen reacties nog m.b.t. de rijfoto's ;)
shesannie

Bericht door shesannie » vr 15 okt 2010, 15:00

ik denk dat je mensen zelf moet laten bepalen wat voor reacties ze neerzetten hoor ;)
of doe je aan Censuur op je topics hahaha :D
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » vr 15 okt 2010, 16:47

shesannie schreef:ik denk dat je mensen zelf moet laten bepalen wat voor reacties ze neerzetten hoor ;)
of doe je aan Censuur op je topics hahaha :D
Het is dan gewoon offtopic en dat mag niet toch? maar goed hahaha :roll:
rowenna

Bericht door rowenna » vr 15 okt 2010, 17:52

Heb net even dat stukje gelezen over wat Cindy er op heeft gezet.
Misschien is het ook heel belangrijk dat je het stukje onder aan de tekst even leest, namelijk: informeer een dierenarts als je paard 1 van deze symptomen heeft.
Verder zeg ik er niks meer over en is het voor mij ook de laatste keer dat ik antwoord geef op je topic.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 15 okt 2010, 18:12

tja wendy meisje, wat wil je nou?
als jij alleen reactie op je rijfoto's wilt, moet je er geen verhaaltje omheen zetten, máár wat verwacht je dan voor reacties?

'ga door zo'
'het ziet er goed uit'
???

alles wat hier van afwijkt wil je niet horen, dat je zadel niet goed ligt, dat jij niet zo'n geschikte ruiter bent om een paard in te rijden, dat je naar de DA moet met haar vanwege de benen/knieen?

als je alleen maar wilt horen 'ziet er leuk uit' kan je beter geen topics maken, want vrijwel iedereen krijgt commentaar/opbouwende kritiek, maar dat wil/kan jij (nog) niet aan.....

inmiddels heeft iedereen dat door van jou op FW en zijn er al een boel die helemaal niet meer reageren, óf die je wéér willen helpen, maar weer een snauw krijgen....

mijn mening zou zijn, laat haar 1 of 2 maanden ergens bij een goed iemand beleren/trainen en ga dan lekker zelf aan de slag met goede instructie, je bent dan misschien voor 1 of 2 maanden wat geld kwijt, maar dan kan je gewoon lekker/goed uit de voeten met je paardje :j
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
shesannie

Bericht door shesannie » vr 15 okt 2010, 18:53

ik heb ook besloten niet meer te reageren omdat Wendy schijnbaar alles zelf al heel goed weet :D en alleen leuke dingen wil horen
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 16 okt 2010, 04:42

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=347640

Zou er maar wel wat mee doen ,en voorlopig er even niet opstappen,
Doet Daisy ook geen goed.

Kennisje van mij had dit met haar hondje,daarbij was opereren noodzakelijk,
je zou is kunnen nagaan of haar moeder oma etc deze klachten ook niet heeft gehad,
want het kan erfelijk zijn,en is verder fokken met Daisy niet verstandig.
http://www.hondenplaza.nl/page/infopatellaluxatie.php.

Dus hierbij gooi ik ook wat tips neer,
idd second opinion andere DA en andere hoevenman.
Afbeelding
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » za 16 okt 2010, 06:31

ten eerste ik heb toch gezegd dat het zadel inderdaad wat te ver naar voren lag en dat ik daar beter op zou letten.
ten tweede ik heb hulp met inrijden, ik krijg 1 x in de week les.
ten 3e de DA is al langs geweest en zei dat alles goed was.
En Daisy heeft er verder geen last van, geen pijn aan want je mag er ook gewoon aan komen. En wie kent haar het beste?
En ik heb het nog niet met mijn hoefsmid erover gehad dus waarom een andere hoefsmid?
Ik ga het met hem erover hebben en even vragen wat hij erover zegt.
Ik geef mensen geen snauw, ik probeer alleen te zeggen dat het mijn keus is wat ik ermee ga doen, maar dat vinden jullie niet leuk..ik moet jullie tips opvolgen..
Als het in december nog zo is, komt de DA zowiezo langs want dan moet ze ook weer ge-ent worden. Maar ik denk eerder dat het wel op te lossen is met mijn hoefsmid en de training.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 16 okt 2010, 07:01

Ja maar je vraagt om tips.
Iedereen wil zich met zijn ervaringen jou helpen,maar je ketst alles af.
Ik zou dan idd daar ook niet meer om vragen.
Het is jouw paard, jouw feest,jouw verantwoording.
Ik maak ook wel is fouten en leer daarvan.

Groetjes Inge
Afbeelding
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 16 okt 2010, 07:02

ten 3e de DA is al langs geweest en zei dat alles goed was.
Oh, daarom dat haar knieschijf dus op slot schiet en ze onregelmatig is, omdat alles in orde is...

Meisje, ik heb ZELF een knieschijf die op slot schiet... Luxatie van de knieschijf is geen lachertje en wel degelijk pijnlijk wanneer het gebeurt. Wat wel zo is, is dat wanneer je de knieschijf weer op zijn plaats hebt gekregen, de pijn bijna gelijk verdwijnt, maar het doet verdomde zeer als dat ding ergens ter hoogte van de zijkant van je knie zit...

Je kan inderdaad die knieschijf zelf gewoon weer op zijn plaats duwen, MAAR (en dit is een grote maar!) elke keer wanneer dit gebeurt, bestaat de kans dat er een stukje bot of kraakbeen afbreekt en los komt te zitten. Dit kan dus heel gevaarlijk zijn, want een zwevend botje kan overal in de knie heibel gaan veroorzaken!

De oorzaak van dit fenomeen is bijna altijd het hebben van scheve of zwakke pezen. Je moet dus de spieren sterker gaan maken zodat deze de functie van de pezen voor een stuk op zich nemen. DOE JE DIT VERKEERD, DAN KAN JE DE PEZEN NOG SCHEVER MAKEN EN IS HET EINDE ZOEK!

Ik maan je dus nogmaals aan om er een (andere) DA bij te halen en haar bespiering op te bouwen in samenwerking met een ostheopaat. Als het geld in dezen het probleem is (want die indruk geef je me soms, dat het allemaal niks mag kosten), dan verkoop je eerlijk gezegd beter je paard...
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 16 okt 2010, 07:15

Ik snap het wel,je bent gewend aan je huidige Da en hoefsmit enc en je wilt deze niet kwetsen door ze te vervangen voor een ander.
Ikzelf had een natuurlijke bekapper,die me vertelde dat de scheurtjes in Corner,s hoeven wel over zouden gaan(niet dus)
Daarom ook een ander gebeld en die heeft Corner op ijzers gezet.
Natuurlijk vond ik het niet leuk om de ander naar achteren te schuiven ,maar het probleem is nu wel opgelost.
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 16 okt 2010, 07:53

niet iedere DA of hoefsmid ziet dit gelijk uit zichzelf...
misschien is het er wel nu pas in ene?? en dat je instructrice het zag en jij zelf niet zegt mij genoeg over hoe goed jij je paard en alles eromheen kent..........

en de foto's van deze training zeggen ook genoeg... prima als jij zo je paardje in wilt rijden, niet ons probleem, we willen alleen helpen
als ze al iets met haar benen heeft of dat op slot schieten, is deze training ook niet bepaald best voor haar :n

maar dat wil jij allemaal niet zien of horen omdat je denkt dat je het perfect doet

verder helemaal eens met machteld/falco, ook qua kosten/verkoop :j

(gooi m maar weer op slot)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dennis

Bericht door Dennis » za 16 okt 2010, 08:05

Wendy, ergens moet je zelf toch ook terug lezen dat het allemaal tegenstrijdig is wat je schrijft en doet? je vraagt om tips en als je die krijgt dan sla je ze allemaal in de wind. De DA zegt dat het goed is, maar een second opinion hebben ze niet voor niets uitgevonden. Je weet niet zeker wat het is, je schrijft dat ze hoogstwaarschijnlijk de lichtste vorm heeft, je denkt het op te kunnen lossen en wacht maar tot december want dan moet de DA toch komen.

Jij bent verantwoordelijk voor de gezondheid van je paard en ik denk dat vele van ons denken dat je echt maar een beetje aan het aankloten bent en het inderdaad overkomt dat je er geen geld in wilt steken om 100% zeker te weten wat het nu is. Verkoop is dan een goede optie, als ik zo op deze manier met mijn paard om zou gaan zou ik ze niet eerlijk in de ogen kunnen kijken en me iedere keer dat ik er weer op stap ontzettend schuldig voelen tegenover mijn paard.

Maar als deze kritiek niet gewenst is, dan snel op slot deze topic want het gaat precies dezelfde kant op als je laatste topic
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Peertje

Bericht door Peertje » za 16 okt 2010, 08:08

Ik ga toch nog een poging wagen en je - geheel vrijblijvend - mijn visie geven...

Half augustus is je DA geweest met de volgende eerste diagnose:
Toen zag hij inderdaad dat er wat mis was, maar niets ernstigs hoor. Daisy heeft het gewoon moeilijk op een volte, ze mist de spierkracht en het is gewoon de onbalansheid. Toen we ook even een rechte stuk gingen draven, liep ze wel goed. (dat merkte ik ook). Oftewel als tip had hij meegegeven: Meer met haar gaan doen en zoveel mogelijk rechte stukken rijden.
De DA heeft volgens jouw eigen quote dus helemaal niet gezegd 'dat alles prima en niets aan de hand is', alleen dat hij op dat moment geen ernstige acute kreupelheden heeft geconstateerd en omdat het een erg jong paard betreft is onbalans en onvoldoende spierkracht een goede eerste diagnose. Met andere woorden 'Eens kijken of dit probleem kan worden opgelost met meer training en alleen lange stukken rechtuit rijden (revalidatieplan), zoniet dan moeten we verder kijken. Er vanuit gaande dat je de adviezen van je DA hebt opgevolgd zou Daisy nu dus meer spierkracht moeten hebben en heb je veel buitenritten gemaakt. We zijn nu twee maanden verder en ondanks het revalidatieplan heeft het probleem zich helaas nog niet verholpen en er is een symptoom bijgekomen: het vermoedelijk op slot springen van de knie.

Ik weet natuurlijk niet welke termijn jouw DA heeft gegeven dat je dit revalidatieplan moet volgen eer er verbetering zou moeten optreden, maar dat zou gemakkelijk richting meerdere maanden kunnen gaan. Het feit dat er dan tussentijds een symptoom bijkomt zou voor mij een reden zijn om verder te gaan zoeken wat zich nou precies in dat been afspeelt, door middel van scans of foto's op een kliniek. Mits het revalidatieplan correct opgevolgd is natuurlijk, want werken in de bak / op de volte en dressuurlessen zijn - zoals ik jouw DA advies lees - nu volstrekt onwenselijk in het kader van de revalidatie.

Er leven een hoop FWers met jou en Daisy mee en maken zich hier zorgen om. Niet omdat je de adviezen niet opvolgt, maar meer vanwege het gemak waarmee je die oprechte zorgen van toch veelal ervaren paardenmensen plus de signalen die Daisy je geeft wegwuift.

(ter illustratie: mijn vos met een voor 90% afgescheurde peesaanhechting van de sprong ging toen de eerste pijn over was na twee weken ook in volle rengalop als een debiel door het land. Betekent dus niet dat de blessure er niet (meer) is, alleen dat hij er op dat moment geen pijn meer aan heeft en een flinke dot adrenaline doet de rest. Was ook gelijk de laatste keer dat hij los op het grote weiland mocht...)

Mijn enige advies nu is dit: Zet medische of bewegingsklachten van Daisy niet meer op FW zolang je zelf het idee hebt dat er niets aan de hand is of dat je er zelf al alles aan doet om dit te verhelpen. Dat scheelt zowel jou als een hoop FWers een hoop frustratie en zorgen.

Heel veel plezier en succes met je leuke Daisy!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
shesannie

Bericht door shesannie » za 16 okt 2010, 10:06

ten eerste ik heb toch gezegd dat het zadel inderdaad wat te ver naar voren lag en dat ik daar beter op zou letten.

* nou super toch? dat kan ook wel gewoon gezegd worden maar goed.

ten tweede ik heb hulp met inrijden, ik krijg 1 x in de week les.

* zoals door ons goed te lezen is, ik merk dat meerdere mensen het idee krijgen dat er maar wat aangekloot wordt met Daisy en dat is echt super zonde van zo'n leuk paard!

etn 3e de DA is al langs geweest en zei dat alles goed was.
En Daisy heeft er verder geen last van, geen pijn aan want je mag er ook gewoon aan komen. En wie kent haar het beste?

* oh, en omdat je er aan mag komen is het gezegd dat er niks aan de hand is? :S fjorden hebben een hoge pijngrens hoor, lindia laat ook niet gauw merken als ze pijn heeft.

Het komt mij inderdaad over dat je eigenlijk weinig geld over hebt om echt goed voor haar te zorgen en dan hebik het over eventuele medische kosten, geloof best dat je goed voor dr zorgt maar in mijn ogen is jouw goed niet goed genoeg voor je paard.
Hoor je wel wat je zegt? als het in DECEMBER nog zo is, meisje het is nog net half oktober dan wil je haar er nog zolang mee door laten lopen? waarom dan wel een second opinion en nu niet?
Gesloten