Mijn afgekeurde Tootje + Filmpje thuis

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
nancy imka

Re: Mijn afgekeurde Tootje + Filmpje thuis

Bericht door nancy imka » zo 28 mar 2010, 07:53

Zoals ik al zei gister op de keuring ik vind dat je een super paard hebt. En ik heb er meerdere horen zeggen dat ze Toot het mooiste paard vonden die erbij liep!

Zet hem op en ik kijk er naar uit om jullie te zien gaan in de vlietlanden!!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
nette

Bericht door nette » zo 28 mar 2010, 09:07

Ik ben het met iedereen eens! Wij zijn allemaal fan van Tootje! :+:
Hij is gewoon een super mooie fjord en het wordt ook nog eens een geweldig sportpaardje. :))
Een 4 op zijn gangen vind ik ook niet terecht, maargoed. :(:)
En wie weet draait zijn bal nog wel bij en wordt hij volgende keer toch goedgekeurd.
Wij blijven in ieder geval voor je duimen! *o/*
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » zo 28 mar 2010, 09:26

:~ Het is een geweldig dier Amber!
En wat stond hij er mooi voor zeg!!
Trots op zijn meid!

ps. kan de filmpjes niet zien helaas... ;(
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 28 mar 2010, 09:31

Zoals ik gister al zei, het is zuur. Maar nu je eerste doel gaan volgen en hem inzetten voor het crossen etc. Daar zal hij het vast en zeker super in gaan doen!
Het was toch een van de jonge hengsten die echt wat uitstraalde. Duidelijk een Manus zoon.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Megan

Bericht door Megan » zo 28 mar 2010, 09:33

Ik vond hem in real life geweldig mooi! Hij stak qua uitstraling echt boven een heleboel andere hengsten uit! Heel jammer voor je dat hij het niet gehaald heeft.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
rowenna

Bericht door rowenna » zo 28 mar 2010, 09:36

Amber, ik heb gister vol bewondering naar jouw [s]toot zitten kijken, wat is ie mooi, vind die vier voor zijn gangen wel een beetje heel overdreven.
En ze zullen straks wel anders piepen als je iedereen er uit rijd in de sport.
En net wat Claudia al zegt, hij is Jouw topper jouw eigen mannetje en geniet maar lekker van hem.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 28 mar 2010, 09:38

Dank jullie wel ! :D

Kan de rest filmpjes ook niet zien ?

Dat is ook waar Suzanne, een 8 voor Rastype..
En dat gaan we nu doen, Fjordy wat meer rust. Toot wat meer aan de sslag :D!
nancy imka schreef:Zoals ik al zei gister op de keuring ik vind dat je een super paard hebt. En ik heb er meerdere horen zeggen dat ze Toot het mooiste paard vonden die erbij liep!

Zet hem op en ik kijk er naar uit om jullie te zien gaan in de vlietlanden!!!
Dat was idd wel heel fijn om te horen, dat mensen naar me toe kwamen om het te zeggen. Dan ziet je toch wel weer beetje op een roze wolk O:)>

En super leuk dat je ons komt aanmoedigen met Vliet !
janna schreef:Zoals ik gister al zei, het is zuur. Maar nu je eerste doel gaan volgen en hem inzetten voor het crossen etc. Daar zal hij het vast en zeker super in gaan doen!
Het was toch een van de jonge hengsten die echt wat uitstraalde. Duidelijk een Manus zoon.
Je hebt helemaal gelijk ! :D Dit jaar lekker oppakken en aan de slag.
Was wel leuk om te horen dat hij zoveel op Manus leek idd!
rowenna schreef:Amber, ik heb gister vol bewondering naar jouw [s]toot zitten kijken, wat is ie mooi, vind die vier voor zijn gangen wel een beetje heel overdreven.
En ze zullen straks wel anders piepen als je iedereen er uit rijd in de sport.
En net wat Claudia al zegt, hij is Jouw topper jouw eigen mannetje en geniet maar lekker van hem.
Het is die 4 waarom ik toch nog met zuur gevoel weg ging..
Hij liep niet zoals met proeven, want hij was stuk drukker, maar een 4 :=
Daar hou ik me nu maar aan vast haha :D Dank je
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Lotte

Bericht door Lotte » zo 28 mar 2010, 10:04

Jemig Amber, wat een teleurstelling.
Kan er ook niet bij hoor, een vier voor zijn gangen.
Ik vind het een prachtige Fjord en jullie gaan vast heel ver komen in de sport!!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » zo 28 mar 2010, 10:11

Amber onthoud 1 ding. Het was van de jonge paarden de mooiste en beste die erbij liep! Tja wordt wel vaker gezien door het publiek en niet door de jury... jammer...

Hij is zelfs beter dan sommigen die goedgekeurd zijn. Tja snappen zal ik het nooit met de keuringen.......

haha tot zover ;) :x
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Esther

Bericht door Esther » zo 28 mar 2010, 10:34

Het is wat een raar systeem, maar ik vind die 4 op zijn gangen niet zo raar.. Hij mocht niet genoeg punten krijgen voor goedkeuring, ze hadden hem dus ook overal een 6 kunnen geven.. Maar ik denk dat ze toch hebben willen laten zien dat ze het een leuke hengst vonden en dus een 8 op rastype hebben gegeven en daarna een 7.. Maar dan moest de rest wel kelderen omdat hij niet meer dan 34 punten mocht hebben..
Ik zou me er niet zo druk om maken, en denk ook niet dat je t.o.v. de jury iets hoeft te bewijzen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilona

Bericht door Ilona » zo 28 mar 2010, 10:49

Wat ik wel jammer vind is dat je nu nooit weet hoeveel punten hij had gehaald als hij vet. wel goedgekeurd was.
Waarom kunnen ze hem niet gewoon beoordelen met de punten die hij waard is en dan als opmerking erbij dat hij niet GGK wordt vanwege het veterinaire gebeuren...?

Ik vind Toot ook een topper hoor Amber!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 28 mar 2010, 11:31

Daar had ik het met Van Bon ook over gehad. Dat hij Vet. is afgekeurd en fok verbod krijgt, maar wel gewoon normale punten had kunnen krijgen eventueel ? Maar dat kon niet. 8)7 Dat vond ik gewoon erg jammer idd
Esther schreef:Het is wat een raar systeem, maar ik vind die 4 op zijn gangen niet zo raar.. Hij mocht niet genoeg punten krijgen voor goedkeuring, ze hadden hem dus ook overal een 6 kunnen geven.. Maar ik denk dat ze toch hebben willen laten zien dat ze het een leuke hengst vonden en dus een 8 op rastype hebben gegeven en daarna een 7.. Maar dan moest de rest wel kelderen omdat hij niet meer dan 34 punten mocht hebben..
Ik zou me er niet zo druk om maken, en denk ook niet dat je t.o.v. de jury iets hoeft te bewijzen..
Ik vind dat dus wel raar ? Want met een 6 had hij dus ook gewoon 34 punten gekregen, en dus geen A Premie. Makkelijk gezegd niet druk maken ;), maar het is niet leuk om te horen dat je na goede cijfers op Abop te horen krijgt dat je een 4 op gangen hebt... Tuurlijk ben ik blij met een 8 op rastype en daarna de 7, maar blijft een zure bes om dan te horen dat zijn gangen kelderen.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Leentje

Bericht door Leentje » zo 28 mar 2010, 12:36

tja, het blijft een raar wereldje die keuringen.
kan me goed voorstellen dat je er ff goed akelig van bent.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Esther

Bericht door Esther » zo 28 mar 2010, 13:00

Dat is ook wel weer waar natuurlijk Amber.. Ze hadden hem wat hoger kunnen geven.. Wat voor bemerking had hij op zijn gangen??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 28 mar 2010, 13:15

Toot is echt prachtig!! Ontzettend veel uitstraling en houding :~ wat ik bij veel hengsten gister toch wel een beetje heb gemist.
Ik denk dat ie voor de fokkerij wat te luxe is, maar dat je er een geweldig sportpaard aan hebt. Nu ik Toot in het echt heb gezien ben ik trouwens helemaal overtuigd van de Manus x Karlien combinatie :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 28 mar 2010, 13:24

Echt héél erg jammer!!!
Maar Toot is en blijft een erg mooie fjord met vast een nog mooiere toekomst :))
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Marloes

Bericht door Marloes » zo 28 mar 2010, 13:32

Wat een teleurstelling was het Amber.. Toot is echt een knapperd! We voelden allemaal met je mee.
Gelukkig kan je ook op andere manieren een super paard aan hem hebben! We zien jullie vast vaak genoeg terug. ;)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 28 mar 2010, 15:06

Het is idd zuur dat het allemaal zo moet lopen, maar hij blijft jouw topper!
En ik weet zeker ,gezien de laatste foto's, dat hij het super gaat doen in de cross :j
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 28 mar 2010, 15:19

Ach Amber, met de zadelproef had hij voor alle gangen een 8!! Houd je daar maar aan vast. Tuurlijk is het erg zuur om nu een 4 daarop te krijgen en je hebt de uitleg er ook over gehoord. Jammer vind ik het wel, dat ze dan het hele punt meteen zo laag zetten. Had er een 6 neer gezet, dan was het niet meteen zoooo negatief. Meer dan 34 punten had je toch niet gekregen en dat wist je. Maar om het dan meteen zo demotiverend een 4 neer te zetten, vind ik erg jammer!! (ps dit ook namens Anita, die zit nog bij mij en heeft nog niet kunnen reageren).
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Mieke

Bericht door Mieke » zo 28 mar 2010, 15:26

Amber_ schreef:
Ja een 4 was hier ook een schok ? Leo en ik zagen het op papiertje, en toen viel onze mond wel open. Onregelmatig ? Soms wat kort.. maar goed, nu gewoon tot Z rijden om tegendeel te bewijzen :D ?

Nou ja het Z zegt ook niet alles, er lopen soms paarden in het Z die totaal niet kunnen draven..

Het is wel ontzettend zuur voor je, ik zal als ik jou was ook de da die je erbij hebt gehad er op aanspreken, dit is wel iets wat een da moet kunnen voelen nl.
Wat betreft de 4 snap ik het ergens wel, hoewel je zegt dat hij met een 6 ook 34 punten had gehaalt heb ik het idee dat ze sommige paarden expres wat lagere punten geven om ze zo zeker weten niet weer terug te zien op de hk.
Kijk naar al dat jonge grut, die punten waren imo ook niet normaal, ik vind dat er minstens 2 zeker weten een aanhoudpremie hadden mogen hebben, die worden nu zo afgeslacht door de jury dat die mensen ze nooit weer voorstellen op de jury, wat heel zonde zou kunnen zijn als blijkt dat ze als 3 of 4 jarige wel goed uitgegroeid zijn..

Aan de andere kant kun je nu lekker met Toot aan de slag, geen gedoe om hem bij een hengstenhouder achter te laten enz.. het is zuur maar ergens ook wel lekker...
Ctje :)
Plaats reactie