En ik vind dat Cindy gelijk heeft, we kunnen allemaal wel zeggen oh wat mooi etc, maar daar leer je uiteindelijk niets van. En ik kan het zelf ook allemaal echt niet hoor, daarom vind je ook van de laatste 2,5 jaar van mij geen rij foto's

jammer dat je dat denkt, ga maar eens met een fysio om de tafel zitten...dc schreef:cindy, over dat loswerken. je begit met voorwaarts neerwaarts, dat betekend dat het paard met een lange gestrekte hals, neusje naar voren ,vlak boven de bodem loopt. als je bergrijpt wat ik bedoel, dit kun je alleen met een lange teugel. zo leer je je paard juist in optimale balans te lopen en heb je een optimale gebruik van de rug. daarna richt je hem op en kun je verzamelen.
deze methode wordt door iedere prof ruiter gebruikt, ook door dressuur ruiters als anky. na mijn 10 jarige ervaring in de absolute topsport weet ik wel hoe je je paard moet loswerken. anders hadden ze me waarschijnlijk ook nooit aangenomen om de paarden te trainen.
Er staat nergens dat we het zelf ooooo zo goed kunnen. Gewoon veel kijken naar lessen en verschillende paarden. De beste instructeurs vind je vaak ook niet terug in de wedstrijdsport, puur omdat ze het veel beter kunnen zien/uitleggen.linda2008 schreef:hey daphne! ik vind het er super uit zien! wat een lekkere vent is het toch.
En bovenstaande.... het is geen eens kritiek meer, iedereen weet het toch altijd beter, gelukkig maar dat zij hun paarden dan wél kunnen rijden. Wat ik toch vreemd vind... als ze het allemaal zo goed weten... waarom zijn ze dan (meestal) geen veearts en waarom zie ik ze toch nooit terug in grand-prix proeven???
Lekker aan laten praten, het ziet er keurig uit!
okee dat verduidelijkt ook een heleboel! en nogmaals het is niet aanvallen, maar meedenken vanuit het paard...claudia schreef:Ik denk dat je het ook allemaal eens in werkelijkheid moet zien.
Een filmpje (en zeker van deze kwaliteit) vertekent een hele boel.
Met het uloaden denk ik dat er ook iets fout is gegaan met de snelheid.
Ik heb namelijk Zerrin zelf ook gereden en ik weet (uit ervaring ) dat hij een hele ruime vlotte draf heeft en dat hij niet scheef is.
Maar op een filmpje,half in het donker, is het gewoon niet goed te zien.