Wodan tijdens de men en trekproeven gisteren in W'veen
- Senna&Cajra
-
Ik wil er dan nog wel effe voor de zekerheid bij vermelden dat je niet moet vergeten dat de remwagen zelf ook nogal wat kilo's weegt. Mocht iemand denken, o eitje 175 kg, maar dan ook nog plus het gewicht van de wagen!!druppeltje schreef:
Het ziet er echt wel superstoer uit. Vast een hele domme vraag: Hoeveel heeft hij dan getrokken bij zo'n trekproef?
Ik neem aan dat wat ze altijd bij de trekproef vragen:
A. Een viertal malen in stap een afstand van 50 meter af te leggen terwijl de remwagen de eerste maal 65 kg, bij de tweede maal 100kg, bij de derde maal 135 kg en bij de vierde maal 175 kg.
B. Een afstand van 300 meter ononderbroken in stap af te leggen, terwijl de remwagen een trekkracht vraagt 35 kg minder dan het maximum dat in de voorgaande proef is behaald.
C. Een afstand van 375 meter ononderbroken in draf af te leggen, terwijl de remwagen een trekkracht vraagt van 65 kg.
Dit is een vrij pittige proef hoor!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- druppeltje
Gefeliciteerd!
Op die laatste foto met het gewone tuig lijkt me het tuig ook niet lekker zitten, op de boeg. Je kan wel zien dat het erg zwaar is, lijkt me niet prettig. Met het gareeltuig ziet het er veel paardvriendelijker uit.
Esther.....muts...
Op die laatste foto met het gewone tuig lijkt me het tuig ook niet lekker zitten, op de boeg. Je kan wel zien dat het erg zwaar is, lijkt me niet prettig. Met het gareeltuig ziet het er veel paardvriendelijker uit.
Esther.....muts...

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
janna schreef: @ Sandrien: wij wisselen ook van tussen de menproef en trekproef van tuig. Trekproef met gareel en menproef niet. Maar normaal mag je tijdens de trekproef niet meer van tuig wisselen en dat is wel gebeurd hier.
Bart wisselt geen tuigen tussen de men en trekproef hoor, hij zorgt gewoon dat het juiste tuig er al op zit.
Verder deed Wood het super, is die blij dat hij weer thuis is?!
Ctje 

@ Mieke;
Wodan is zeker blij weer thuis te zijn. Dinsdagochtend stond hij hip hoppend in stal dat hij eruit wilde, want ik liet de andere eerst los en Wood als laatste. Daarna vloog hij bijna twee keer onderuit, omdat hij te snel de bochten door wilde
Daarna heeft hij het land op en neer gerend en toen was het wel etens tijd voor hem 
Wodan is zeker blij weer thuis te zijn. Dinsdagochtend stond hij hip hoppend in stal dat hij eruit wilde, want ik liet de andere eerst los en Wood als laatste. Daarna vloog hij bijna twee keer onderuit, omdat hij te snel de bochten door wilde

Wodan en ik M1+10
Hartstikke goed, gefeliciteerd. Wij moeten 2 december in Hoenderloo. Nog een weekje om te oefenen .... Ben benieuwd wat dat gaat worden. Misschien een domme vraag maaruh, loop je met de trekproef altijd naast de wagen? Ik heb dat vanmiddag geprobeerd, maar dat is Lory helemaal niet gewend en ze probeert dan steeds om te kijken wat ik aan het doen ben, met als gevolg dat de hele boel scheef trekt 

Nee hoor je mag er ook opzitten.Zeker met het draven.Tienke schreef:Hartstikke goed, gefeliciteerd. Wij moeten 2 december in Hoenderloo. Nog een weekje om te oefenen .... Ben benieuwd wat dat gaat worden. Misschien een domme vraag maaruh, loop je met de trekproef altijd naast de wagen? Ik heb dat vanmiddag geprobeerd, maar dat is Lory helemaal niet gewend en ze probeert dan steeds om te kijken wat ik aan het doen ben, met als gevolg dat de hele boel scheef trekt
Maar als je zelf niet zo lang bent dan heb je niet zo veel houvast.
Er zit niet echt een stoeltje of zo op.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
@ Mieke: ik zat nog aan vorig jaar te denken met Ilse, die heeft hij tussen de proeven gewisseld. Die heeft mennen met normaal tuig gedaan en daarna gewisseld met het noorse tuig voor de trekproef.
Maar verder weet ik het ook niet hoor hehehe.
Maar verder weet ik het ook niet hoor hehehe.

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)