Le jeune homme de couleur

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Leentje

Bericht door Leentje » wo 16 jan 2008, 08:53

mijn schoonouders wonen in Lemmer(45 min. rijden vanaf jullie)
word van de zomer toch een keer richting wanneperven rijden denk ik,kan ik alle vd Berghengsten eens irl meeten *o/*
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 16 jan 2008, 10:15

Charret schreef:
  • Ja en wie doet het daadwerkelijk? :)*
    Beetje onzinnige opmerking.

hopelijk weinig mensen, maar ik ken gevallen die alleen maar denken; leuk een veulen en verder niet nadenken aan de gevolgen.
Gelukkig zijn er ook zat mensen die wel goed nadenken! maar bij het lezen van deze topic werd ik even kribbig bij het zien van alle het geroep. |o

Yvette schreef:
  • Haha, ik roep ook wel eens wat, maar weet echt wel waar ik mee bezig ben.
zo zal het bij de meesten denk ik liggen.
:wave:
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
sparky10

Bericht door sparky10 » wo 16 jan 2008, 10:21

tja spark is zelf een halve hengst dus dat is natuurlijk gein als ik het roep alhoewel hij wel echt homo blijkt maar goed ,

maar bij ons op stal is er nog een hengst van flemmingh bronco genaamd daar willen ze wel mee fokken , na geheel overwogen ook nog !

en op stal hebben we nu 3 drachtige tinkers , van van o malley en de derde geen idee eigenlijk .

maar dat is zeker overwogen en de veulens blijven ook op stal , worden ingereden enz .

maar ja zeggen en doen is zeker 2 verschillende dingen , alleen deze hengst is gewoon uber mooi dus tja wi wil die nou niet op zijn merrie hebben ? ?

hoeveel hengsten heeft bart tnou ?

ik vond die enne zoohoo stoer die was afgekeurd zero geloof ik vind ik zo een poppetje !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 16 jan 2008, 10:48

sparky10 schreef:hoeveel hengsten heeft bart tnou ?
Anton - Goedgekeurd - Ster/Prestatie/Keur preferent & dus elite???
Reinar - Goedgekeurd - Model/Keur/Prestatie
Timor - Goedgekeurd - Model/Prestatie
Zizoran - In nakomelingenonderzoek (2008 = dekjaar 3)
Ansgar Skellerod - In nakomelingenonderzoek (2008 = dekjaar 2)
Rubis D'Ober- Exterieur gekeurd in Frankrijk, moet nog een proef afleggen, alvorens nakomelingenonderzoek mag starten.

(de C'tjes en D'tjes buiten beschouwing gelaten)

@Jet&Erna: Vele mensen spreken vanuit een eerste emotie en indruk. Er wordt niet meteen verwacht, dat daad ook bij woord gevoegd wordt hoor. Maar het geeft wel een indruk of een hengst wel of niet aanspreekt. Het is dus maar hoe je het opvat, letterlijk of figuurlijk.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » wo 16 jan 2008, 16:46

Bij elke nieuwe hengst kijk ik ook meteen of het wat is voor mijne.. Maar ja, ik fok ook wel met Tea, maar anders zou ik het ook doen denk ik.. Is gewoon leuk..

Rubis zou best grappig zijn op Jeskim, daat kijk ik ook wel naar, maar daar gaat geen hengst meer op..
Maar ik zou best eens kunnen roepen, jaaa, dat is wat voor Jeskim of nu Bente..

En in het begin zijn er altijd een boel mensen die aangeven misschien wel te gaan dekken, maar er haken altijd nog een best aantal af.. bijgestelde ambities, langer nagedacht, kostenpost.. Ik ben niet zo heel bang neer voor alle veulentjes die erbij komen..

De reacties van leuk of niet leuk, zijn voor ons en vooral Bart, leuk om te lezen.. Weet je wel een beetje hoe er over het algemeen over gedacht wordt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lolly

Bericht door Lolly » wo 16 jan 2008, 17:26

Jet&Erna schreef:sorry, dit is ook even off topic in het kort. het lijkt wel of iedereen maar even een veulen wil van welke hengst dan ook wie een merrie bezit.
dromen bij deze mooie jongen kan altijd maar zomaar roepen die hengst gaat op mijn merrie (er komt veel meer bij kijken dan alleen al het dekken wat een hele klus kan zijn)
Bedankt (einde bericht)
Het eerst wat bij mij komt kijken bij dekken is past de combinatie en wat voegt deze hengst toe om de minpunten bij mijn merrie op te halen.
Kleur is hieraan ondergeschikt.
Het eerste wat ik dacht toen ik deze hengst zag dat zou wel eens een goede combi met mijn merrie kunnen zijn.
Daarom wil ik deze hengst eerst wel in levende lijve bekijken op de HK of de show bij de eigenaar thuis, misschien valt hij dan wel tegen wie weet.
En dat ik toevallig een zwak heb voor deze kleur is toch ondergeschikt aan of de combi klikt, ik wil wel toevoegen aan de fokkerij en geen afbreuk doen !
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Esther

Bericht door Esther » wo 16 jan 2008, 18:09

Ha, ik vind hem geweldig!! Hij past alleen niet.. Tea geeft zelf geen rodblakk, dus dat zou er niet uitkomen, maar dan nog zou ik niet aarzelen om hem te gebruiken als hij paste..

Maar Bart heeft ook echt wel verder gekeken dan het kleurtje.. Maar neem aan dat jullie dat allemaal wel weten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 16 jan 2008, 18:25

Nogmaals, kunnen we ontopic?
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
jose79

Bericht door jose79 » wo 16 jan 2008, 20:22

Mooie hengst hoor, een aanwinst voor de fokkerij denk ik, goed type mooie beweging en goed beenwerk met zebrastrepen! Ik hou van zebrastrepen op een fjord.... :D
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 16 jan 2008, 20:25

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaat een gave rooie! :D :L
Plaats reactie