Vandaag had ik een clinic, georganiseerd door de ruitervereniging. Deze clinic werd gegeven door Hanneke Gerritsen.
Ik vond haar heel fijn als instructrice, ze was erg rustig en vooral heel duidelijk. Ik heb veel opgestoken, fijne tips en huiswerk meegekregen!
Benthe was niet heel voorwaarts, slecht voor het been helaas. Is jammer want zo is ze normaal absoluut niet. Ze had het warm denk ik (IK OOK! mèèn zweten!)

Maar goede tips meegekregen, vooral voor mijn zit en mijn teugelgebruik (ik gooi mijn teugels elke keer te los waardoor Benthe loopt te schudden met haar hoofd op zoek naar mijn hand). Dus voortaan mijn teugel zien als een soort elastiek, contact houden!
We reden in een groepje van drie, allemaal van ongeveer het zelfde niveau. Was erg veel basis, dus vooral veel gewerkt aan de drie gangen, nette overgangen en de stelling en buiging.
Er zijn wat foto's gemaakt door mijn paardenleek-vader met een ouderwets camera'tje, maar het gaat om het idee

1.
Opgezadelt en wel; wij zijn er klaar voor! (Wat krijg je toch altijd een aantrekkelijk hoofd van zo'n cap

2.
Op de volte, Hanneke zat op een stoeltje in de hoek, ze gaf veeel uitleg; fijn!
3.
4.
5.
6.
En zie hier mon problemo; naar voren zitten (race houding noemde zij het

7.
8.
9.
Klein pasje wijken meenemen, hier net terug op de hoefslag.

10.
Oeps; weer in 'racehouding'
11.
Overgang maken naar halthouden.