Dag begon alweer vroeg, kwart over 6 eruit, kwart voor 8 aanwezig op stal, en eerst maar eens gekeken of meneer nog schoon was, op een paar plekjes na was dit het geval!

Dus nog even een borstel over hem heen gehaald, hoeven afgespoten, en toen de trailer in, dit ging zoals altijd weer heel snel, zowel Basco als Gritthe stonden er zo in.
Eenmaal aangekomen op het terrein, hebben we de paarden eerst maar eens uit de trailer gehaald, even wat rondgelopen, even wat gepraat met enkele mensen etc.
Daarna maar eens even bij de ringen wezen kijken, paarden vastgezet aan de trailer, camera mee, en het een en ander op de foto gezet!

Na een tijdje te hebben rondgekeken, ben ik alvast een beetje gaan warmlopen met basco, voorbrenger (annabel!

Vrij snel moesten we ons al melden in de ring, we liepen in totaal met 10 ruinen (geloof ik), dus het duurde even voordat we met Basco konden gaan lopen.
Basco vond het, zoals elk jaar, weer niet erg interessant, die stond lekker te slapen tijdens het wachten.

Op het moment dat Basco mocht, was meneer nog steeds niet erg onder de indruk, het opstellen ging prima, stappen en draven ging allemaal prima, en sja, daarna werd het veel rondjes stappen, tot de jury eruit was.
Na een paar minuten konden we allemaal op gaan stellen, ik werd er natuurlijk niet zoveel wijzer van, aangezien basco enige in zijn rubriek was en dus hoe dan ook achteraan stond..
En toen hoorde ik 39!! Punten voor Donar, de uiteindelijk ruinenkampioen!, toen had ik toch wel mijn twijfels of basco wel 37 punten zou hebben...
Als laatste kregen wij dan ook onze punten te horen, 38!!

Dat betekende dat meneer daarmee Sterruin

Dit betekende dat hij later op de dag ook weer mee moest doen voor het dagkampioenschap!
Het dagkampioenschap hebben we niet gewonnen, dit ging naar een ander paard en die heeft het zeker verdiend, zag er hartstikke goed uit!
Na het dagkampioenschap hebben we nog meegedaan aan Best Getoiletteerd, we behaalden hier een 8e plaats

Al met al was het weer een leuke dag, en van mijn kant uit, ben ik thuisgekomen met allemaal goede resultaten (totaal geen verwachtingen van de dag, hoopte natuurlijk dat Basco zijn 37 punten zou halen, dan zou hij ster worden, maar had zelf het idee dat het er niet in zou zitten), trots op Basco!

Dinsdag een zeer blij paard, na het wassen..

Woensdagochtend, vrij schone paarden!

Aangekomen op het terrein, lekker eten..

Stappen in de ring

Zo af en toe een rust(slaap)pauze inlassen (wachten.. wachten..)

Enn.. drafff! (helaas maar 1 foto)

Opnieuw stappen tot de uitslag bekend is

Wachten op de uitslag

38 punten, dus Sterruin geworden!!

Reservekampioen van de ruinen geworden!

Ereronde

Dagkampioenschap

En op stand, met de prijzen!