Update van Wodka (ex manege fjord)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Sjolvir

Re: Update van Wodka (ex manege fjord)

Bericht door Sjolvir » za 19 mar 2011, 19:14

Leuk dat je zo in je sas bent met Wodka.
Zo heeft hij op zijn niet hele piepjonge leeftijd toch nog een heel leuk huisje getroffen.
En je ziet maar, zelf de oudjes kunnen nog enorm ten goede veranderen.

Hopelijk heb je nog vele jaren plezier van hem.
Verandering is leuk! in dit geval!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
SandraJimmy

Bericht door SandraJimmy » zo 20 mar 2011, 07:10

Fijn als je ze zo niet veranderen he :j

Wij hadden het er toevallig van de week nog over met de stal eigenaren hoe enorm Jimmy veranderd is sinds hij bij ons is.
Stond niet op een echte manege, maar wel op een Fjordenstal waar hij meer moest werken dan dat ie vrije tijd had en lekker paard kon zijn.
Van een heel gesloten en onrustig paardje die verzorgen verschrikkelijk vond is hij nu een open, vrolijk paardje geworden wat uren kan genieten van alle persoonlijke aandacht en overduidelijk blij is met 1 vast iemand die er voor hem is. Super dat je dan zoiets kunt bieden hé.

Veel plezier nog samen. :D
Nieuwste topic:
Een geweldig jaar met Jimmy:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47750
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 11:21

wat een heerlijk, lief, trouw koppie heeft hij! Fijn dat hij nu nog zo genieten kan
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
elkee

Bericht door elkee » zo 20 mar 2011, 16:57

SandraJimmy schreef:Fijn als je ze zo niet veranderen he :j

Wij hadden het er toevallig van de week nog over met de stal eigenaren hoe enorm Jimmy veranderd is sinds hij bij ons is.
Stond niet op een echte manege, maar wel op een Fjordenstal waar hij meer moest werken dan dat ie vrije tijd had en lekker paard kon zijn.
Van een heel gesloten en onrustig paardje die verzorgen verschrikkelijk vond is hij nu een open, vrolijk paardje geworden wat uren kan genieten van alle persoonlijke aandacht en overduidelijk blij is met 1 vast iemand die er voor hem is. Super dat je dan zoiets kunt bieden hé.

Veel plezier nog samen. :D
Dat klinkt inderdaad ook als een hele verandering, erg mooi vind ik dat. Terwijl er toch niet zo gek veel voor nodig is; gewoon lekker paard laten zijn en liefde/verzorging geven inderdaad!

Ik denk dat een vaste baas voor dit soort dieren (die altijd jan en alle man op hun rug hebben gehad, haastig en wel) een opluchting is, eindelijk rust en vastheid. Erg mooi om dat te geven *D
Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
foss

Bericht door foss » wo 23 mar 2011, 05:28

Heerlijk voor Wodka dat hij zo van zijn oude dag mag genieten het doet hem goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
elkee

Bericht door elkee » za 07 dec 2013, 18:23

Dit is al een hele tijd geleden! Wat smelt ik weer weg als ik die foto's terug kijk :sorry:

Helaas heb ik Wodka bijna 1,5 jaar geleden moeten laten gaan. Hij was lichamelijk op. Hij lag alleen nog maar en kon niet meer eten, wilde dit zelfs niet meer.. Ook een ruisje bij de longen. Het was tijd hem los te laten. Ik mocht hem in laten slapen op een mooi stukje grasveld van een buurvrouw verderop, hij is letterlijk naar de groene weides gegaan. De rust is hem gegund, maar hij vocht tegen het dodelijke middel. Dubbele dosis hebben ze moeten geven, wat was dat zwaar om te zien. Lichamelijk op, geestelijk nog zo helder ;(

Het gaat hem goed :+:
Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
Viv

Bericht door Viv » zo 08 dec 2013, 11:31

Gelukkig heeft hij een superleven gehad dus de rust is hem gegund. Overigens is een dubbele dosis standaard hoor. Maar zonder roesje kunnen ze idd beetje in paniek raken. Sterkte ermee.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
elkee

Bericht door elkee » zo 08 dec 2013, 15:12

Dankjewel. Heeft wel een plekje nu, kan nu met een glimlach over hem praten ipv tranen! Hij kreeg eerst verdoving, waardoor ie ging liggen. Toen hetdodende middel, en daarna nog een keer dat middel.. Meer als hij nornaal nodig had vertelde de DA.
vrder gelukkig niet veel verstand van
Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
foss

Bericht door foss » zo 08 dec 2013, 17:48

Wat triest hem te moeten laten gaan maar als ik het zo lees wel de eerlijkste beslissing.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suus

Bericht door Suus » zo 08 dec 2013, 18:53

Jammer dat je maar kort van hem hebt kunnen genieten.....
Hij heeft iig een fijne laatste periode bij jou gehad!
Als ik die foto's zo zie is het koppie net mijn Morris!
Morris, mijn superfjord!
elkee

Bericht door elkee » ma 09 dec 2013, 11:57

Ik ben inderdaad blij dat ik hem in ieder geval nog 2 fijne jaren heb kunnen geven!
Dan is Morris een knap paard haha!
Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
Plaats reactie