Aboppers Hardenberg
Re: Aboppers Hardenberg
Vinc is dan ook al erg drachtig. Als je kan rijden met een trens waarom dan niet mennen..
Kelly, ze hebben ieder jaar wel weer wat te zeuren over het tuig, als hij m nu onder strakker had gedaan had ie ook niet goed gezeten, denk dat dit gareel gewoon niet op ieder paard helemaal lekker ligt. Gelukkig heeft het voor djambo geen nadelen gehad.
Kelly, ze hebben ieder jaar wel weer wat te zeuren over het tuig, als hij m nu onder strakker had gedaan had ie ook niet goed gezeten, denk dat dit gareel gewoon niet op ieder paard helemaal lekker ligt. Gelukkig heeft het voor djambo geen nadelen gehad.
Ctje 

Mooi overzicht Miek!
Jeetje, mijn eerste ABOP was dus alweer 7 jaar geleden...tijd gaat snel.
Jeetje, mijn eerste ABOP was dus alweer 7 jaar geleden...tijd gaat snel.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Wat een gave foto's! Erg leuk om weer zulke verschillende Fjorden te zien 
Misschien moet ik volgend jaar ook maar eens een poging gaan doen met Andor.. Al zie ik die trekproef niet zitten :S

Misschien moet ik volgend jaar ook maar eens een poging gaan doen met Andor.. Al zie ik die trekproef niet zitten :S
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Mij valt het ook op dat Bart altijd 'onderin' ment, alsin de leidsel aan de onderste ring voor hefboomgewicht. Ook de jonge dieren en dus ook de trekproeven. Waarom is dat eigenlijk? Zou ik persoonlijk niet willen voor mijn paard met zijn fijne dressuur waffie.
Je hebt ook zgn vierringen trensen, deze kunnen aan een menhoofdstel. Loopt Tim ook mee in het tuig als hij tweespan liep met de Friezen.
Klasse en netjes van Vincie
Je hebt ook zgn vierringen trensen, deze kunnen aan een menhoofdstel. Loopt Tim ook mee in het tuig als hij tweespan liep met de Friezen.
Klasse en netjes van Vincie

Hij had onderin ook niet strakker gemoeten..Miekjuh schreef:Vinc is dan ook al erg drachtig. Als je kan rijden met een trens waarom dan niet mennen..
Opheisen en dan dus eerst bovenin wat strakker zetten.
Taco was ook smal in de hals en daar zat hij ook goed bij.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YVIR7GCW

Geloof dat er al geregeld van alles is geprobeerd met het tuig (ook door v Bon en Wezeman), maar voor de trekwagen zakt ie iedere keer weer verkeerd.
@Ellen:
Bart ment bijna altijd (of hij moet zéker weten dat het paard voldoende respect heeft voor het bit) in het onderste gaatje en gruwelt soms ook wanneer ik m een omhoog doe als ik bijv met Bink ga mennen. In het onderste gaatje weet hij zeker dat hij de hefboomwerking heeft, móchten de jonge dieren eens proberen waar hun grens ligt. *moet ik er ook bij vermelden dat vele jonge dieren hier natuurlijk nog helemaal groen zijn en geen druk van het bit kennen, dan heb je liever iets meer zekerheid dan te weinig met een kar er achter*
@Ellen:

Ah, oké. Maar voor een trekproef vind ik het echt onnodig om onderin te zetten, die is al zo zwaar, voor mijn gevoel rijd je ze dan over de kop, maar zal per paard verschillen. Jij ment dus ook gewoon netjes bovenin met Bink. Tim gaat zelfs van een gewoon Utrechts stangetje achter het bit lopen, die neemt alleen de trens fijn aan voor de wagen.Bella schreef: @Ellen:Bart ment bijna altijd (of hij moet zéker weten dat het paard voldoende respect heeft voor het bit) in het onderste gaatje en gruwelt soms ook wanneer ik m een omhoog doe als ik bijv met Bink ga mennen. In het onderste gaatje weet hij zeker dat hij de hefboomwerking heeft, móchten de jonge dieren eens proberen waar hun grens ligt. *moet ik er ook bij vermelden dat vele jonge dieren hier natuurlijk nog helemaal groen zijn en geen druk van het bit kennen, dan heb je liever iets meer zekerheid dan te weinig met een kar er achter*
Nu ben ik ook geen menner natuurlijk al heb ik veel meegelopen met de buurman van mijn ouderlijk huis die inmiddels de (gepensioneerde) trainer van Mr Ijsbrand Chardon himself was. Bij hem ging nog geen vierspan Friese hengsten onderin op het bit vanwege de aanleuning. Maar goed, ik heb hem vaker dingen met een kar zien doen waar anderen wanhopig mee verongelukt hadden.
Annabel, je wilt toch nie zeggen dat jij 7 jaar gelede met vinc gereden hebt?! goed man!!;)
Annabel is hier van de AAs he Anne
Toen overigens nog niet met Noor maargoed
Ellen, het leide zit in het onderste gat voor het geval dat, voor de trekwagen probeert bart er.altijd zo min mogelijk aan te zitten en ze echt op hun zelf te laten lopen. Als je ze voor de trekwagen ook nog terugrijd dan heb je kans dat ze niet eens vooruit komen.

Toen overigens nog niet met Noor maargoed

Ellen, het leide zit in het onderste gat voor het geval dat, voor de trekwagen probeert bart er.altijd zo min mogelijk aan te zitten en ze echt op hun zelf te laten lopen. Als je ze voor de trekwagen ook nog terugrijd dan heb je kans dat ze niet eens vooruit komen.
Ctje 

Voor de trekwagen zit je er nauwelijks aan, het bit....voor de dressuur, dan is het misschien praktischer qua aanleuning, maar ook daar begin ik als ik nu een voor de wagen zet ook eerst gewoon onderin
....heb wel eens eentje bovenin gereden dat ik dacht "ben blij dat dit een binnenbak is met goede omheining"...dan kunnen ze nóg zo gevoelig zijn, als ze echt willen heb je ineens een stuk minder te vertellen.
hihi ja Anne zát ik toen maar op Vinc, ging het geheid beter dan met Nora destijds....Met Nora begon onderaan de lat (letterlijk
)...komt gelijk mijn zadelproeffobie vandaan. Weet nog dat jij toen met Vincie reed.

hihi ja Anne zát ik toen maar op Vinc, ging het geheid beter dan met Nora destijds....Met Nora begon onderaan de lat (letterlijk